וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאטר: "אלו זמנים קשים לכדורגל, לאוהדים ולפיפ"א"

נשיא פיפ"א מתבטא לראשונה, 11 פקידים נוספים נעצרו, אופ"א דורשת לדחות את הבחירות לנשיאות הארגון, גם הדיון בנושא נבחרת ישראל, שאמור היה להיערך ביום שישי, עלול להידחות. דיווחים חיים מפרשת ה"שחיתות הפרועה"

ספ בלאטר נשיא פיפ"א. רויטרס
בלאטר, למי שתהה, מתכוון לרוץ לנשיאות כרגיל ביום שישי הקרוב/רויטרס

עולם הכדורגל מנסה לעכל את היום הקשה שעבר על פיפ"א. מוקדם יותר נעצרו שבעה מבכירי גוף הכדורגל העולמי ונגד 14 נוספים הוגשו כתבי אישום, לאחר שמשטרת שוויץ פשטה על משרדי הארגון בחשד לשחיתויות וקבלת שוחד לאורך השנים. למעשה, פיפ"א נמצאת כעת בעיצומן של שתי חזיתות: האחת בשוויץ, שם היא נחקרת בנוגע להצבעות לאירוח המונדיאלים של 2018 ו-2022, והשנייה בארצות הברית, שם חוקרים "שחיתות פרועה, קבועה ובעלת שורשים עמוקים".

אנחנו כאן בוואלה ספורט נלווה את השעות הקרובות עם עדכונים שוטפים בנושא.

21:30: והנה תגובתו הראשונה של בלאטר: "אלו זמנים קשים לכדורגל, לאוהדים ולפיפ"א כארגון. אנחנו מבינים את האכזבה שהרבה חווים ושהאירועים של היום ישפיעו על הדרך שבה הרבה אנשים יראו אותנו. שיהיה ברור שאנחנו מכבדים את הפעולות והחקירות של הרשויות בארה"ב ושוויץ".

21:25: פיפ"א הודיעה על השעייתם של 11 מעובדיה אשר נחקרים על ידי הרשויות בארה"ב בעבירות שחיתות.

20:40 - הבחירות המדוברות אמורות להיערך ביום שישי הקרוב, בתוספת ישיבת קונגרס שאמורה לדון גם בשאלת ההשעיה של נבחרת ישראל מפעילות בינלאומית. אם ישיבת הקונגרס תידחה, גם הדיון בנושא ישראל צפוי להידחות.

20:30 - אופ"א כינסה דיון חירום ובו היא קוראת לדחות את הבחירות לנשיאות פיפ"א בחצי שנה. הארגון שפלאטיני עומד בראשו שוקל גם להחרים את הבחירות אם יתקיימו.

20:15 - רומאריו, כוכב העבר הברזילאי שהתבטא בעבר בחריפות נגד ראשי פיפ"א, אמר: "מקומם של הגנבים והמושחתים הוא בכלא. אני משבח את ה-FBI והמשטרה השוויצרית ומקווה שתהיה לכך השפעה חיובית על מה שקורה אצלנו בדרום אמריקה. אני מאמין שמשהו ישתנה גם במקרה של ספ בלאטר. יש ציפייה, לפחות מצדי, שהוא יתפטר מתפקידו ונקבל מנהיגים שהם אנשים ראויים".20:15:

20:10 - דייגו מראדונה ניצל את ההזדמנות ותקף את הארגון: "עכברים יכולים להגיע לכל מקום בעולם. בלאטר הוא נשיא פיפא ופיפ"א היא מאפייה".

20:05 - הדיווחים ממשיכים לזרום. לפי התובעת המחוזית בארצות הברית, דרום אפריקה שילמה לפיפ"א שוחד בסך 10 מיליון דולר כדי להבטיח את אירוח מונדיאל 2010, כשמיליון מתוכם אמורים היו ללכת לבלאטר.

19:52 - דובר פיפ"א וולטר די גרגוריו טוען שהגביע העולמי של 2018 יישאר ברוסיה, וזה של 2022 יישאר בקטאר.

19:47 - נשיא אופ"א לשעבר לנארט יוהאנסון, שהפסיד לבלאטר בחירות ב-1988: "אני לא מופתע ממה שקרה. בלאטר ימשיך להבטיח שהוא ינצח את הבחירות בדרך שלו. זה מצער שהוא המנהיג שבפסגה, זה מאוד מצער. אני מצפה שישקלו מחדש איפה לקיים את הגביע העולמי של 2018. אנגליה לא אירחה את המונדיאל מאז 1966, והיא נחשבת למולדת הכדורגל. מגיע להם תשומת לב".

19:15 - רשת סקיי מדווחת ששישה מתוך שבעת העצורים מתנגדים להיות מוסגרים לארצות הברית.

שמונה מהחשודים בתיק השחיתות נגד פיפ"א: נשיא ההתאחדות הברזילאית ז'וזה מריה מרין, נשיא ההתאחדות הוונצואלית רפאל אסקיבל, נשיא ההתאחדות הקוסטה ריקנית אדוארדו לי, נשיא התאחדות הכדורגל הדרום אמריקאית לשעבר ניקולה לאוז, נשיא ההתאחדות הניקרגואית לשעבר ג'וליו רוצ'. רויטרס
שמונה מהחשודים בתיק השחיתות נגד פיפ"א: נשיא ההתאחדות הברזילאית ז'וזה מריה מרין, נשיא ההתאחדות הוונצואלית רפאל אסקיבל, נשיא ההתאחדות הקוסטה ריקנית אדוארדו לי, נשיא התאחדות הכדורגל הדרום אמריקאית לשעבר ניקולה לאוז, נשיא ההתאחדות הניקרגואית לשעבר ג'וליו רוצ'ה, נשיא הפדרציה הדרום אמריקאית לשעבר יוג'יניו פיגורדו, מנהל פיפ"א לשעבר ג'ק וורנר, נשיא התאחדות הכדורגל הצפון אמריקאי ומרכז אמריקאי, ג'פרי ווב/רויטרס

19:00 - רשויות החוק בארה"ב טוענים שפקידים של פיפ"א לקחו ב-20 השנה האחרונות שוחד בסך של מאות מיליוני דולרים בתהליכי הבחירות לאירוח של טורנירים.

18:55 - התאחדות הכדורגל הברזילאית, שמדינתה אירחה את המונדיאל האחרון, הוציאה הודעה שבה היא הביעה את "תמיכתה בחקירה נגד פיפ"א וכי היא מחוייבת לאמת ולשקיפות"

18:42 - בכיר ב-FBI על העצורים של פיפ"א: "זה גביע העולם של הונאה והיום אנחנו מוציאים לפיפ"א כרטיס אדום. אם תעסקו בשחיתות, אנחנו נגיע אליכם. אנחנו שולחים מסר לכל העולם"

18:39 - ומה קורה עם ספ בלאטר? נשיא פיפ"א בינתיים לא הגיב לאירועים, ולא ברור כיצד הם ישפיעו על עתידו.

18:35 - הנה חלק מהדברים הקשים של התובעת המחוזית האמריקאית, לורטה לינץ': "השחיתות פגעה קשות בשלל קורבנות, מליגות נוער ומדינות מתפתחות שהיו צריכות להרוויח מההכנסות השונות, דרך הצופים בבית וכל מי שאכפת לו מהענף".

18:30 - פקידים במס הכנסה טוענים: צ'רלס בלייזר, חבר לשעבר בוועדה המבצעת של פיפ"א, צבר הכנסה לא מדווחת בסך 11 מיליון דולר.

17:34 - בארצות הברית מדווחים שהתיק שנבנה נגד פיפ"א כולל עבירות על 47 סעיפים, כולל סחיטה, הונאה, הלבנת כספים ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
התובעת המחוזית האמריקאית לורטה לינץ' מציגה את החקירה נגד פיפ"א. רויטרס
התובעת המחוזית בארצות הברית מציגה את התיק. לורטה לינץ'/רויטרס

17:30 - המשטרה השוויצרית תחקור 10 בכירים בפיפ"א לגבי מעורבותם בהצבעה לאירוח מונדיאל 2010, בו זכתה דרום אפריקה.

17:22 - סגן נשיא פיפ"א היוצא, ג'ים בויס, אמר היום: "זה עוד יום עצוב לפיפ"א. אני מקווה שאם יימצאו אשמים בשחיתות, יטפלו בהם בצורה הקשה ביותר".

17:15 - נשיא ההתאחדות האנגלית גרג דייק: "ההאשמות רציניות מאוד וחייבות לשים בסימן שאלה האם הבחירות לנשיאות צריכות להתקיים".

17:12 - למרות העצורים והחשד לשוחד בארגון, הבחירות לנשיאות פיפ"א ביום שישי יתקיימו כמתוכנן, וספ בלאטר שוב פייבוריט.

צפו: אחד החשודים גונב מדליה בתחרות נוער ב-2012

באינטרנט לא עושים לפיפ"א ובלאטר חיים קלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully