וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהבי: "לא ויתרתי על אירופה. ההחתמה שלי - הצהרת כוונות"

27.5.2015 / 11:20

מכבי תל אביב ערכה סיור במפעליה של חברת HP, הכוכב התייחס לחתימה על חוזה העתק: "חושב שעשיתי החלטה נכונה. משוכנע שבמועדון עושים דברים נוספים כדי שנגיע לליגת האלופות". מחנה האימונים בארה"ב בוטל. החוזה של זהבי ביחס לחוזים בליגות הגדולות בעולם, פאולו סוזה מברך

צילום ועריכה: קובי אליהו

מכבי תל אביב ביקרה הבוקר (רביעי) במפעל של חברת HP בקרית גת, אחרי החשיפה אמש על הסכם שיתוף הפעולה עם חברת הענק לתקופה של שלוש שנים, במהלכן תקבל הקבוצה כמיליון דולר בעונה. חלק משחקניה של האלופה הגיעו לסיור מודרך במפעל, במהלכו התרשמו ממכונות הדפוס של HP וזכו לראות את המוצרים של החברה כשהתמונות שלהם מעטרות אותם. עוד לפני שהחל הסיור אגב, הציגו מנכ"ל הצהובים, מרטין ביין, ועמוס גבאי, דירקטור רכש בשרשרת האספקה של HP, אינדיגו וסייטקס, את ההסכם בין הצדדים.

במהלך הסיור, שוחח ערן זהבי עם התקשורת, והתייחס לראשונה לחוזה העתק עליו חתם אתמול לחמש שנים. "לאורך כל העונה העיתונאים שאלו אותי את אותה שאלה, וקיבלו את אותה תשובה. אתמול הגיעה החותמת הסופית. לכל מה שאמרתי היה גיבוי. אני שמח להישאר במועדון וחושב שעשיתי החלטה נכונה. עשיתי מה שטוב ולי ומה שנכון לקריירה שלי. ישבתי לשיחה עם מיטש (גולדהאר) וג'ורדי (קרויף) והם הבהירו לי לאן המועדון רוצה להתקדם - לליגת האלופות כמובן. אני חושב שהשאיפות שלי ושל המועדון דומות, וזה עזר לי לקבל את ההחלטה".

זהבי ויצחקי עושים חיים/קובי אליהו

עוד אמר הקשר: "לא ויתרתי על אירופה. אם יהיה משהו, אני בטוח שאני והמועדון נמצא את הדרך למצוא פתרון. ברור שאם היו שואלים אותי לפני שש שנים אם אקבל חוזה שכזה לא הייתי חושב על זה. אבל חלומות מתגשמים אחד אחרי השני. מגשימים אחד ועוברים לחלום הבא. אני חושב שהשגתי את שהשגתי בזכות, למרות שהפן הכלכלי הוא לא העיקר. גם לפני החוזה הרגשתי מוערך מאוד ובורג מרכזי במועדון. החוזה החדש לא משנה כי העבודה נשארת אותה עבודה. עדיין אצטרך להוכיח את עצמי על המגרש כמו שעשיתי עד היום".

זהבי סיכם: "ההחתמה שלי הייתה הצהרת כוונות מבחינת הקבוצה ואני בטוח שעושים דברים נוספים כדי שנגיע לליגת האלופות. בקיץ הזה לא יהיו תירוצים בניגוד למה שקרה בקיץ שעבר. מגיע למועדון הזה להיות בליגת האלופות. המספרים? אשמח לכמות שערים כזו גם בעונה הבאה. אם עשיתי את זה עונה אחת, אני יכול לעשות את זה שוב. לא מדובר במספרים נורמלים עבור קשר".

על הסיכום עם HP הוסיף: "מדובר בהסכם מבורך, גם למכבי תל אביב וגם לחברת HP".

"חשוב מאוד שהחתמנו את ערן על חוזה ארוך טווח במועדון", הודה מרטין ביין. "היו הרבה ספוקלציות לגבי סעיף היציאה שלו, ואני שמח שהצלחנו להוריד אותו מהחוזה. הוא עשה עונה נפלאה ויישאר בקבוצה בשנים הקרובות. אנחנו מאוד מרוצים מכך. עשינו את הדבר הנכון מבחינתנו - לשמור את השחקנים החשובים במועדון. זה קורה בכל העולם, לא רק בישראל".

פאולו סוזה, מאמן מכבי תל אביב בעונה שעברה, כתב בדף הפייסבוק שלו היום: "אני מאושר מכך ששתיים מהקבוצות לשעבר שלי, וידאוטון ההונגרית ומכבי תל אביב מישראל, זכו באליפות בארצן. אני תמיד מתעניין בגורלם של המועדונים שאימנתי בעבר ונהניתי מיחסים מיוחדים עם האוהדים, השחקנים והצוות בשני המועדונים האלה והיחסים האלה ממשיכים גם היום. קיבלתי המון הודעות תמיכה וברכות על ההצלחה שלי עם באזל. אני רוצה להודות לכם על הברכות ולאחל לשני המועדונים הצלחה בעתיד, בתקווה שבעונה הבאה התוצאות יהיו אפילו יותר טובות מאשר העונה".

עוד באותו נושא

ערן זהבי חתם על חוזה חדש ללא סעיף יציאה

לכתבה המלאה
ערן זהבי שחקני מכבי תל אביב באירוע של HP. קובי אליהו
בודק מקרוב. ערן זהבי באירוע של HP/קובי אליהו

מרוויח כמו ראחים סטרלינג ואלברו מוראטה: החוזה של זהבי ביחס לחוזים בליגות הגדולות

כזכור, הכוכב הגדול של הטרבליסטית ויתר על סעיף היציאה שהיה לו בחוזה הקודם, אולם גולת הכותרת היא הסכום אותו הוא צפוי להרוויח, כמיליון יורו נטו בעונה או למעשה, כ-2.2 מיליון יורו ברוטו לעונה, מה שיהפוך אותו, ללא עוררין, לשיאן השכר בכדורגל הישראלי.

כיוון שמדובר בחוזה יוצא דופן באמת במחוזותינו, ננסה לעשות מעט סדר ולהציג את החוזה של זהבי ביחס לחוזים בליגות הגדולות בעולם. לצורך העניין, 2.2 מיליון יורו ברוטו הם כ-1.55 מיליון ליש"ט לעונה, או כ-30 אלף ליש"ט לשבוע. לשם השוואה, כוכבי מנצ'סטר יונייטד, ויין רוני, רדאמל פלקאו (שכבר שוחרר) ורובין ואן פרסי, קיבלו בעונה החולפת 250 אלף ליש"ט ברוטו לשבוע. שיאן המשתכרים במנצ'סטר סיטי, יאיא טורה, גרף 185 אלף ליש"ט לשבוע בעונה החולפת. מצד שני, הקטור ביירין, שפרץ העונה בהרכב של ארסנל, הרוויח השנה 10 אלף ליש"ט ברוטו לשבוע, כמו גם קאלום צ'יימברס. החוזה הנוכחי של כוכב ליברפול הצעיר, ראחים סטרלינג, עומד על 30 אלף ליש"ט, כמו זה של זהבי.

באופן כללי, לגבי ליגות בעולם, אפשר להשוות לפי כתבה שעלתה ב"דיילי מייל" לפני כחצי שנה. המשכורת הממוצעת לעונה בפרמיירליג העשירה עומדת על 3.24 מיליון יורו לעונה והיא גבוהה משמעותית מכל ליגה אחרת ביבשת. בבונדסליגה, השנייה ברשימה, מרוויחים 2 מיליון יורו בממוצע לעונה, בסרייה A האיטלקית 1.83 מיליון יורו לעונה ואילו בלה ליגה הספרדית, 1.7 מיליון בממוצע. בצרפת, הסכום כבר יורד ל-1.4 מיליון יורו בממוצע לעונה ואילו ברוסיה הוא עומד על 1.27 מיליון. המשכורת הממוצעת לשחקן בליגה הברזילאית החזקה אגב, היא 822 אלף יורו לעונה, פחות מהחוזה המוערך של זהבי.

שחקן ארסנל, הקטור ביירין. Julian Finney, GettyImages
זהבי מרוויח יותר. הקטור ביירין/GettyImages, Julian Finney

אגב, על פי אותה כתבה של המייל, ממוצע השכר בליגת העל הישראלית עומד על 90 אלף יורו לעונה.

אם נציץ לרגע במשכורות הליגה האיטלקית, נמצא יחסית מעט מאוד שחקנים שמשתכרים ב-2.2 מיליון יורו ברוטו לעונה ומעלה. ב-13 קבוצות שונות אין אפילו שחקן אחד כזה, בעוד שמספר כוכבים נמצאים באזור. לוקה טוני הוותיק, שמוליך את טבלת הכובשים באיטליה עם 21 כיבושים, הרוויח מיליון יורו השנה ואילו היהלום של ססואולו, דומניקו ברארדי, קיבל 1.1 מיליון. עוד דוגמאות? האיש שהביא את יובנטוס לגמר ליגת האלופות, אלברו מוראטה, הרוויח העונה מיליון יורו. חואן קואדרדו, שהחל את העונה בפיורנטינה לפני המעבר לצ'לסי, הרוויח במדי הויולה 1.05 מיליון יורו לעונה. אלסנדרו מאטרי שהביא ליובנטוס גביע, פתח את העונה בגנואה והרוויח שם מיליון יורו. באינטר, זה הסכום שמרוויח מאורו איקרדי, הארגנטינאי הצעיר והמצוין. לורנצו אינסינייה קיבל השנה 1.1 מיליון בנאפולי.

שחקן ורונה, לוקה טוני. GettyImages
שכר זהה לשל זהבי. לוקה טוני/GettyImages

בנושא אחר, מנהל הקבוצה, בני טבק, יצא לאירופה על מנת למצוא אזור שבו תקיים הקבוצה מחנה אימונים, זאת אחרי שהמחנה של הצהובים בניו יורק בוטל. ביין הודיע לשחקנים כי המחנה בוטל משתי סיבות עיקריות, כך סיפרו בקבוצה. הראשונה: אחת הקבוצות מולה הייתה אמורה מכבי תל אביב להתמודד ביטלה את מפגש הידידות והשנייה - המשחק מול מכבי פתח תקוה נקבע ליום שני, הראשון ביוני, ובקבוצה לא הצליחו להקדים את המחנה שאמור היה להתקיים בסוף החודש.

בני טבק, מנהל מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יצא לאירופה. בני טבק/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully