וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביבי התקשר לברך את בלאט: "אתה גורם להרבה ישראלים להדיר שינה"

ראש הממשלה הצטרף למברכים של מאמן קליבלנד. הפרשנים מהללים: "העבודה של בלאט קסומה". וייד צייץ לכבוד לברון וגם: "תמונת הערב" מחדר ההלבשה. האזינו לשיחה בין ביבי לבלאט

עיבוד תמונה

האזינו לשיחה בין ביבי לבלאט

קליבלנד קאבלירס העפילה הלילה (בין שלישי לרביעי) לגמר ה-NBA בפעם הראשונה מזה שמונה שנים והשנייה בתולדותיה, לאחר שהביסה 88:118 את אטלנטה הוקס והשלימה סוויפ של 0:4 בסדרת גמר המזרח. הקאבס ימתינו כעת למנצחת בסדרת המערב, שם גולדן סטייט מובילה 1:3 על יוסטון ותנסה להשלים את העפלתה לגמר.

אחרי שזכה לאינספור שבחים מהפרשנים בארה"ב וקיבל אהבה רבה גם מישראל, דיוויד בלאט קיבל הערב (רביעי) טלפון גם מראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו.

נתניהו בירך את בלאט ואמר לו: "אתה גורם להרבה ישראלים להדיר שינה, אתה יודע - לילות לבנים". בלאט השיב: "לא רוצה לפגוע ב - Growth National Project אבל אני סומך עליך שתסדר את העניין. נתניהו הוסיף: "תשמע, כל אחד מאיתנו יעשה את מה שהוא צריך. אני אגדיל את התל"ג, אתה תמשיך לנצח. שתהיה הצלחה גדולה, ובהזדמנות כשאתה בארץ, תבוא לבקר".

בלאט הודה לראש הממשלה שהוסיף: "תביא את הקבוצה הנה. בקבוצת הכדורסל של משרד ראש הממשלה, מוכנים To take you on בעוצמה ובהתלהבות. הרבה הצלחה, הרבה הצלחה שיהיה לך".

לברון בטירוף/רויטרס

לברון ג'יימס, כמובן, עמד במרכז העניינים בארצות הברית אבל גם מאמן קליבלנד, דיוויד בלאט, סחט שלל מחמאות. סם אמיקו מ"פוקס ספורט אוהיו" הוא אחד מתומכיו הגדולים של בלאט וכתב: "כל קליבלנד מהללת היום את לברון, משבחת את איך שהוא חזר הביתה והרים את הקאבלירס להופעה שנייה אי פעם בגמר, ואיך שהוא הופך למנהיג במלוא מובן המילה. וככה זה צריך להיות, כי לברון הציל את הספורט בקליבלנד, אבל הקאבס טאטאו את ההוקס בגלל שהם התאחדו כקבוצה. העבודה של הצוות המקצועי של דיוויד בלאט ואנשיו הייתה לא פחות מקסומה. בלאט עומד בחזית של צוות שכולו בשנה הראשונה כאן, אבל כבר תפס את תשומת הלב המלאה של הקבוצה, וזה לא דבר שקורה תמיד גם למאמנים מנוסים יותר. בלאט השיג את זה בשנתו הראשונה בכדורסל האמריקאי, והחיילים שלו מאוחדים ונחושים".

עוד באותו נושא

קליבלנד הביסה 88:118 את אטלנטה ועלתה לגמר ה-NBA

לכתבה המלאה

"תמונת הערב"

גם מאט מור מ"CBS" פרגן בגדול לקואץ': "דיוויד בלאט נראה לא מעוניין לפעמים בראיונות שהוא מעניק לתקשורת, אבל מאמנים לא מקבלים כסף עבור התגובות שלהם בתקשורת, אלא כדי לחבר קבוצות, לשפר כישרונות ולנצח משחקים. בעונתו הראשונה בליגה, לא רק שבלאט זכה במזרח, אלא שהוא עשה זאת למרות שלל פציעות ובעיות בסגל. בלאט היה יותר טוב כמאמן, בזה אחר זה, את חביב הליגה בראד סטיבנס, את הכוכב העולה טום תיבודו ואת השיטה של גרג פופוביץ', כפי שיושמה על ידי מייק בודנהולצר".

מור הוסיף: "הזכייה במזרח לא נבעה רק מכישרון בקבוצה. הקאבס עשו התאמות אסטרטגיות בכל אחת מהסדרות, במחצית השנייה של כל משחק ובין משחק למשחק. הם השתפרו ממשחק למשחק ברמה ההגנתית. לבלאט יש חלק גדול בזכייה הזו לא פחות מאשר לכל אחד אחר בקליבלנד ומגיע לו הקרדיט על הדרך בה הוא עזר לבנות את הקבוצה הזו, בעיקר את ההגנה שלה, תוך כדי תנועה. לקאבס יש נכס משמעותי בדמות דיוויד בלאט, לא משנה כמה פעמים הוא ניסה לבקש פסק זמן שלא קיים או שלברון שינה קריאה שלו".

מאמן קליבלנד קאבלירס, דיוויד בלאט. GettyImages
מפרגנים לו/GettyImages

כריס היינס מה"קליבלנד פליין דילר", צייץ: "ה-GM דייויד גריפין עשה עבודה פנומנלית בהרכבת הסגל. הוא הביא את הקבוצה לעמדה טובה ודיוויד בלאט עשה את השאר משם. מגיע לו". בראד דוהרטי מ-ESPN אמר: "יש בקליבלנד התרוממות רוח גדולה עכשיו. זו עיר של 'צווארון כחול', של אנשים עובדים, קשוחים. הם שמחים מכל רגע, לחזור לגמר, לחזור לאור הזרקורים. הם נהנים מאוד ואני מאמין בהם לקראת הגמר. הסבלנות השתלמה לאוהדים האלה והם יקבלו את התמורה שלהם". סקיפ ביילס, אחד ממבקריו הגדולים של לברון בארצות הברית, צייץ: "זוכרים את התקופה שקיירי ולברון לא הצליחו להתחבר ביניהם ובלאט עמד להיות מפוטר? תראו אותם עכשיו".

מארק ג'יי ספירס מ"יאהו" כתב: "הקאבלירס התגברו על כל האתגרים, כולל הפציעות של ורז'או ולאב. לברון נזקק לשבועיים במהלך העונה כדי להתאושש בעצמו מפציעות. הפתיחה, שכללה מאזן 20:19, הובילה לביקורות על בלאט ועכשיו, הם בגמר, בפעם השנייה בכלל והראשונה מאז 2007. לברון קרא לרגע הזה 'מאוד מיוחד' ונתן לקליבלנד עוד הזדמנות להסיר את הקללה".

שחקן קליבלנד קאבלירס, לברון ג'יימס חוגג. AP
וייד התרגש עבורו. לברון/AP

דוויין וייד, שיחד עם לברון ג'יימס הגיע לארבעת הגמרים הקודמים וגרף שתי אליפויות, צייץ לכבוד חברו הקרוב: "ברכות לאחי לברון על חמישה גמרים רצופים. להרבה אנשים אין שמץ של מושג כמה זה קשה". ג'מאל קרופורד מהקליפרס צייץ: "בואו נדבר על לברון... חמש הופעות רצופות בגמר?! הוא התעלה על כל ההייפ שהוא הגיע איתו מהתיכון וזה היה נראה כמעט כמו משהו בלתי אפשרי לעשות".

הבעלים של הפועל באר שבע, אלונה ברקת, החמיאה: "דיוויד בלאט בגמר ה-NBA!!! פשוט מדהים. ישר כח על ההישג והמון הצלחה בגמר". שרת התרבות והספורט מירי רגב כתבה בפייסבוק: "כל הכבוד לדיוויד בלאט, המאמן הישראלי שעשה היסטוריה. הבוקר התעוררנו לידיעה כי דיוויד בלאט וקבוצתו הקליבלנד ניצחו הלילה את אטלנטה, והשלימו סוויפט מדהים 0:4 אחרי הצגת כדורסל, מרשימה ועלו לגמר של ליגת ה-NBA. זו השנה הראשונה של דיוויד בלאט ב-NBA והוא רושם הישג נהדר עם עלייה לגמר הגדול. דיוויד, מחזיקה לך אצבעות" (הטעויות במקור, אגב).

גם בקבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב בירכו: "מועדון הכדורסל מכבי תל אביב מברך את דיוויד בלאט על הישגו הענק. כולנו גאים בדיוויד, הוא מביא כבוד עצום למועדון, לכדורסל הישראלי ולמדינת ישראל. אנו מאחלים לו להוסיף טבעת אליפות NBA היסטורית לגביע אירופה בו זכה עימנו בעונה שעברה. בהצלחה בסדרת הגמר!".

כל הכבוד לדיוויד בלאט, המאמן הישראלי שעשה היסטוריה.הבוקר התעוררנו לידיעה כי דיוויד בלאט וקבוצתו הקליבלנד ניצחו הלילה א...

Posted by ‎Miri Regev מירי רגב‎ on Tuesday, May 26, 2015

אני מודה לכל מי שהסב את תשומת ליבי בעניין המונח סוויפ,אני עוד לומדת את כל המונחים 󾌩תמשיכו להאיר ולהעירתודה, מירי

Posted by ‎Miri Regev מירי רגב‎ on Wednesday, May 27, 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully