וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלבטים של גולדהאר, התלות בחוזה וההיבט המסחרי: הדרך של זהבי לחתימה

27.5.2015 / 8:11

האישור של הבעלים, הפרגון של החברים בחדר ההלבשה, "הטראומה" מאירועי הקיץ שעבר וחשיבות המרצ'נדייז. מאחורי הקלעים של החתימה הכי יוקרתית בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי

צילום וידאו: קובי אליהו, עריכת וידאו: ליאור קירשנר

זו לא הייתה החלטה קשה, אבל אצל בעלי מכבי תל אביב, מיטש גולדהאר, לכל תהליך יש את הקצב שלו. אמש (שלישי), סמוך לחצות, הודיעו במכבי תל אביב שהחתימו את הקשר ערן זהבי על חוזה חדש ללא סעיף יציאה. במכבי לא מסרו באילו סכומים ולכמה זמן נחתם החוזה עם הכוכב של הקבוצה, אבל איש לא הכחיש מאוחר יותר כי זהבי ישתכר כמיליון יורו לעונה בכל אחת מחמש השנים הבאות. בעוד חודשיים יהיה זהבי בן 28 ומעולם לא זכה כדורגלן ישראלי לחוזה כזה בליגה בישראל. זהבי הסכים להעביר את האחריות עליו למכבי, אחרי שהחזיק בסעיף שחרור בגובה של שני מיליון יורו, אבל בתמורה זכה לחוזה כמוהו ספק אם היה יכול לקבל כעת בקבוצה בינונית באירופה.

זו הייתה שאלה של זמן עד שגולדהאר ייתן את האור הירוק למהלך. הוא בחן היטב את השדרוג וכשהבין שזה הדבר הכי טוב עבור מכבי, נתן למרטין ביין את האור הירוק לסגור עם סוכנו של זהבי רונן קצב. לנגד עיניו של בעל הבית עמדו מספר אלמנטים. ראשית, הקפצת שכרו של זהבי מובנת לגמרי גם עבור אלה שצריכים לשחק איתו במכבי תל אביב. אין שחקן במועדון שלא חושב כי מגיע לזהבי כמעט כל סכום. לקשר יש חלק מרכזי בהישגים של המועדון, בבונוסים שקיבלו השחקנים העונה והוא גם דאג לאורך כל העונה להביע עמדה מאוד ברורה באשר לתרומה של חבריו לקבוצה. אלה לא דברים של מה בכך. אם היה כאן טיפוס אחר, שאינו חביב על חבריו לחדר ההלבשה, ספק אם גולדהאר היה מקפיץ כך את השכר. רק אחרי שהיה משוכנע כי פערי השכר לא ייצרו בעיות של אגו, הרגיש בנוח עם המהלך.

ערן זהבי מרטין ביין רונן קצב חתימה על חוזה חדש במכבי תל אביב. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
במעמד החתימה על החוזה החדש. ערן זהבי/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

עניין שני הוא התלות שהיתה עד כה למועדון בחוזה של זהבי. די היה לגולדהאר להיזכר באירועי הקיץ שעבר. החל מהידיעות כי פאולו סוזה ייקח את זהבי לפ.צ. באזל וכלה בכל השמועות על ההצעות שיקבל מאנגליה. הכוכב היה הוגן מספיק כדי להבהיר שחשוב לו גם אתגר מקצועי וכי הוא לא מוצא אותו ברוסיה או בסין, אבל עדיין חשש ג'ורדי קרויף במשך זמן רב בקיץ שעבר, שבכל יום יכולה להגיע הצעה כספית שזהבי לא יעמוד בפניה ומכבי לא תוכל להימנע ממנה בגלל סעיף השחרור בחוזה. לא במקרה אמר אמש גורם במכבי תל אביב: "אם בכל הקשור להמשך הדרכים של ג'ורדי ושל פאקו היה כאן חוסר אונים מוחלט, הרי שבכל הקשור לערן זהבי יש למכבי תל אביב שקט".

ואכן השקט הזה חשוב מאוד להכנות לקראת מוקדמות ליגת האלופות. אם זהבי היה ממשיך להתעסק בהצעות שונות ואם התקשורת הייתה בוחשת בהן בחודש הבא, מכבי הייתה מגיעה למאני טיים באמצע חודש יולי עם הכנה לא אידיאלית. "כשנהיה בניו יורק בסוף החודש הבא לא נתעורר בכל בוקר לעוד ידיעה על קבוצה שמתעניינת בערן", אמר אחד השחקנים. "אלה דברים מאוד חשובים כשאתה יודע לנטרל אותם".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מיטש גולדהאר בעלי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
רוצה שקט. מיטש גולדהאר/ברני ארדוב

ויש עניין שלישי ולא פחות חשוב והוא בהיבט המסחרי. אין היום במכבי תל אביב מתחרה לזהבי במידת ההערצה. בימים אלה מריצים במועדון את החנות השנייה שנפתחה, הפעם בראשון לציון, וגולדהאר רואה בכל מה שקשור למיתוג ולמכירת אביזרי הקבוצה, נדבך מאוד חשוב בהתקדמות של המועדון. איבוד זהבי היה פוגע משמעותית בהיקף המכירות של מוצרי המועדון ובמקום ממנו מגיע הקנדי למכבי תל אביב, יש תרבות עשירה של בניית הכוכב על מנת שהוא עצמו ימכור את המועדון. גם עיתוי הפרסום כנראה נבחר בקפידה. אתמול בבוקר עוד נפרדו במכבי תל אביב מהקפטן שרן ייני וכבר הבוקר יקדמו במועדון את ההסכם עם חברת HP. מיליון דולר לעונה אמור להכניס שיתוף הפעולה ואין כמו החתימה עם זהבי על חוזה חדש, כדי לסגור 24 שעות מאוד דינמיות.

עברו בדיוק חמש שנים מאז המריא גולדהאר מקנדה לגרמניה, כמעט בלי לעדכן איש, על מנת להחתים את רוברטו קולאוטי. אז זה היה 600 אלף יורו לעונה והמטבע האירופי היה חזק מאוד, כך שהארגנטיני הרוויח שלושה מיליון שקל נטו בכל אחת משלוש השנים שלו במועדון. זהבי סגר על מיליון יורו, אבל היום המטבע שווה פחות, כך שביחס לתרומה של קולאוטי למכבי תל אביב, זהבי משחק בסכום הוגן. עכשיו נשאר לו לקחת את מכבי תל אביב לליגת האלופות ואז אולי יוכל לסתום את הפה גם לאלה שחושבים כי ההישארות כאן בארץ, לא יכולה להפוך אותו לאחד מהגדולים ביותר.

רוברטו קולאוטי שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
שיאן השכר לשעבר. רוברטו קולאוטי/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully