וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "עזבתי את הבית כדי להגשים חלום"

אחרי העפלה עם קליבלנד לגמר ה-NBA, בלאט חגג: "זה מיוחד, כי זה שווה את זה". המאמן הישראלי ולברון ג'יימס רשמו חיבוק מרגש על הספסל: "אתה ראוי לזה". לברון: "יש לנו את כל מה שנדרש כדי לנצח". וגם: מספרי המשחק ולו"ז סדרת הגמר. צפו במשדר מיוחד באולפן וואלה

אימג'בנק GettyImages

צפו במשדר מיוחד באולפן וואלה

מאמן קליבלנד קאבלירס, דיוויד בלאט. GettyImages
לא יכול היה להסתיר את התרגשותו. בלאט/GettyImages

דיוויד בלאט לא הצליח להסתיר את התרגשותו הבוקר (רביעי), אחרי שקליבלנד העפילה לגמר ה-NBA. הקאבס הביסו 88:118 את אטלנטה במשחק הרביעי בגמר המזרח, השלימו 0:4 חלק, זכו באליפות המזרח, וכעת מחכים למנצחת בין גולדן סטייט ליוסטון בגמר המערב. בלאט, חבוש בכובע מצחייה, הודה לקהל על התמיכה, והבטיח: "אנחנו בקליבלנד, כלום פה לא הולך קל, אבל עוד לא סיימנו את העבודה". גמר ה-NBA ייפתח ב-4 ביוני.

אחד הרגעים המרגשים במשחק אירע לקראת הסיום, כשלברון ג'יימס ניגש לישראלי ובירך אותו. אחרי העונה הקשה שעבר בלאט, אחרי כל הביקורות של הפרשנים הספקנים, אחרי הדיווחים על מתיחות בין לברון למאמנו, כוכב הקאבס הניח לבלאט יד על הכתף והשניים בירכו זה את זה. "אתה ראוי לזה", אמר בלאט לחניכו, "על מה שעשית לעיר הזאת, ומה שנתת לה כשחזרת לכאן. עוד לא סיימנו את העבודה".

לברון עצמו אמר בנאום הניצחון מול האולם הגדוש: "ידעתי שנצטרך להיות סבלניים. לוקח זמן להפוך קבוצה לשלמה. עבדנו קשה כל העונה בשביל זה, זאת גאווה לייצג את העיר הזאת בגמר ה-NBA. יש לנו את כל מה שנדרש כדי לנצח. יש לנו נחישות, יש לנו רצון להיות גדולים. אנחנו מוכנים להמשיך קדימה".

עוד באותו נושא

קליבלנד הביסה 88:118 את אטלנטה ועלתה לגמר ה-NBA

לכתבה המלאה

המספרים

* לברון ג'יימס וג'יימס ג'ונס הפכו לשחקנים הראשונים שמגיעים לגמר ה-NBA חמש פעמים ברציפות מאז השושלת של ביל ראסל בבוסטון ב-1966.

* הממוצע של קינג ג'יימס בסדרות הגמר: 30.3 נקודות, 11 ריבאונדים ו-9.3 אסיסטים למשחק.

* דיוויד בלאט הוא המאמן השני בהיסטוריה אחרי פט ריילי, שבעונתו הראשונה ב-NBA הדיח בסוויפ שתי קבוצות בשלב הפלייאוף.

* בלאט הפך לרוקי הראשון בהיסטוריה שמדיח את מאמן השנה (מייק בודנהולצר) בסוויפ בסדרה של הטוב משבעה, ולמאמן הרוקי הראשון שמעפיל לגמר מאז פול ווסטפול שעשה זאת עם פיניקס ב-1993.

* לברון שיפר את מאזנו במשחקי פלייאוף מול אטלנטה ל-0:8.

* מאז ה-19 בינואר, המאזן של קליבלנד במשחקי הבית שלה הוא 2:26.

* הקאבס הפכו לקבוצה השלישית אי פעם שמגיעה לגמר שנה אחרי שבחרה ראשונה בדראפט. האחרונה שעשתה זאת הייתה הלייקרס של 1983, עם ג'יימס וורת'י כרוקי.

דיוויד בלאט, אנדרסון ורז'או, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
הרגע שלו. בלאט/GettyImages

בלאט פתח את מסיבת העיתונאים בברכות ליריבה: "אנחנו גאים שניצחנו קבוצה כזאת, אחרי עונה נהדרת". הישראלי אמר על ההישג המרשים שלו בעונתו הראשונה: "קשה לאנשים להבין, כי הם לא ממש מכירים את העבר שלי ואת הקריירה שלי, אבל זה מצב חדש ומקום חדש עבורי. לברון חזר הביתה, אבל אני עזבתי את הבית כדי להגיע לפה. השארתי מאחור הרבה אנשים אהובים בניסיון להגשים חלום. זו הקרבה גדולה עבור המשפחה שלי. זה מיוחד, כי זה שווה את זה. הגעתי לכאן, קיבלתי הזדמנות לעבוד עם קבוצה מצוינת ועם אולי השחקן הטוב בכל הזמנים, עם הנהלה שנתנה לי הזדמנות להצליח ועם אוהדים נלהבים. אני שמח להיות חלק מזה, ולעבור את זה.

"קליבלנד היא עיר של ספורט, עיר רעבה. במשך שנים התושבים חיכו למשהו כזה. והנה, עכשיו הגענו לגמר ויש לנו סיכוי לסיים עם התואר. אני בטוח שכל התושבים עומדים מאחורינו. ועדיין, יש לנו עוד הרבה מה להשיג. אנצל את הזמן כדי לחגוג. כמה קבוצות מגיעות לגמר ה-NBA? במשך יום או יומיים נהנה מכך, ורק לאחר מכן נחזור לעבוד. מדובר באירוע מיוחד".

שחקן קליבלנד קאבלירס, לברון ג'יימס. AP
חגיגה על הספסל, ועל המגרש. לברון/AP

על קיירי: "הוא עשה עבודה פשוט נפלאה. הוא הניע את הכדור בצורה נכונה והיה יעיל על המגרש. העובדה שהוא בכלל חזר לשחק היא מדהימה. הוא לא רצה להפסיד אף דקה בסדרה הזו אבל לא הייתה לו כל כך ברירה. היינו צריכים אותו. טוב שהוא היה על המגרש, גם בשביל החבר'ה. הוא הרים את עצמו ואת כולם, גם מחוץ לפרקט". על טריסטן תומפסון: "יש לו את היכולת לשמור על שחקנים גבוהים ממנו. גם הוא היה נפלא לאורך כל הפלייאוף. הוא שלט בצבע ומתחת לסלים בשני צידי המגרש".

בלאט נשאל מתי הבין שהוא עלה לגמר: "כשמת'יו דלבדובה לקח את ריבאונד ההתקפה וקלע את הסל המשוגע הזה, הבנתי שזה קורה. שאנחנו עולים לגמר ה-NBA. מגיעות מחמאות לצוות שלנו. לו הוא עוזר להכין את הקבוצה מדי יום ועובד ללא הפסקה. לשחקנים שלי יש הרבה אופי, ואסור לשכוח שיש לנו אלוף בקבוצה, שמוביל אותנו בדרך הנכונה. הוא לא רק שחקן כדורסל נהדר, אלא אדם נפלא, שעושה את הדברים הנכונים ומוביל את שאר השחקנים. מנהיג. הוא יודע איך לעשות זאת בצורה הנכונה".

בלאט הוסיף: "מתי הרגשתי שינוי בקבוצה? בינואר, כשעשינו את הטריידים. השחקנים צברו ביטחון ככל שחלפו הימים והכול נראה טוב יותר. זה היה הרגע שהרגשתי שמשהו השתנה. יש לנו חבורה עם אומץ, עם אופי. מאז ינואר, אני לא יודע אם יש קבוצה ששיחקה יותר חזק מאיתנו".

קליבלנד קאבלירס זוכה באליפות המזרח. GettyImages
הגביע והקונפטי. קליבלנד/GettyImages

לברון הוסיף במסיבת העיתונאים: "כשהחלטתי לחזור לקליבלנד, הייתה פה קבוצה שונה לגמרי", אמר לברון ג'יימס. "הייתה לנו בחירת דראפט ראשונה והרבה שחקנים צעירים וחסרי ניסיון. ואז הגיע השינוי. הגיעו שחקנים משמעותיים והרגשתי שאנחנו יכולים להתחרות. הייתי בארבעה גמרים ברציפות לפני כן, אבל הפעם זה מרגיש מיוחד. זה מרגיש שהגענו לפה כקבוצה. לא משנה מה יקרה בהמשך. זה לא ישנה את העובדה שאנחנו, כקבוצה מתחברת שנמצאת בעונה הראשונה, הגענו למעמד הגמר. זה מדהים. אנחנו יכולים להיות גאים. אני אדם שמאמין שצריך לסיים דברים לא גמורים. אני יודע כמה חשובה האליפות הזו עבור תושבי קליבלנד, שצמאים להישגים. בהתחלה, היה לי קשה להאמין שנגיע לגמר. אבל ידעתי שאני צריך להוביל את הקבוצה. ידעתי שאם החבר'ה ילכו אחריי, נוכל לעשות את זה".

קיירי אירווינג אמר: "לא הייתי צריך להיות כשיר ב-100 אחוז בשביל לשחק. יש לי את החברים שלי שעזרו לי וזה הספיק. זו הייתה הבחירה שלי לעלות לשחק. הרגשתי טוב ורציתי לעשות את זה. הכאבים בברך כבר לא מה שהיו, ולכן היה לי קל יותר לשחק. הלילה הזה היה מיוחד מאוד. כל מה שרציתי הוא להיות עם האחים שלי על המגרש ואני שמח שהצלחנו גם לנצח. ידעתי כבר אתמול שאשחק. במשך ארבעה ימים שמתי קרח על הברך, אלו היו ימים של גיהינום מבחינתי, אבל מי זוכר את זה עכשיו?".

לו"ז סדרת הגמר

משחק 1 - 5.6, בלילה שבין חמישי לשישי (4:00)
משחק 2 - 8.6, בלילה שבין ראשון לשני (3:00)
משחק 3 - 10.6, בקליבלנד, בלילה שבין שלישי לרביעי (4:00)
משחק 4 - 12.6, בקליבלנד, בלילה שבין חמישי לשישי (4:00)
משחק 5 - 15.6, בלילה שבין ראשון לשני (3:00)
משחק 6 - 17.6, בקליבלנד, בלילה שבין שלישי לרביעי (4:00)
משחק 7 - 20.6 בלילה שבין שישי לשבת (4:00)

What more can I say!! ##JustSaying @k1irving @imanshumpertthe1st @perk_409

A video posted by JR Smith (@teamswish) on

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully