וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "אנחנו צריכים את קיירי על המגרש, אבל לא נסכן אותו"

מאמן קליבלנד מתכונן למשחק 4 מול אטלנטה (3:30, ספורט 5) ולא בונה על קאמבק של הרכז הפצוע. לברון הפעיל לחץ על תומפסון, שיהיה שחקן חופשי בקיץ: "הוא צריך להישאר כאן כל הקריירה", פרקינס וסמית' העזו להשוות בין לברון לג'ורדן

פורוורד קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס. GettyImages
יסגרו עניין הלילה? לברון ג'יימס/GettyImages

אחרי שראתה את גולדן סטייט נכשלת בניסיון הראשון שלה להשלים סוויפ בגמר המערב, תנסה קליבלנד לסגור את גמר המזרח עם 0:4 חלק על אטלנטה במשחק הרביעי אותו תארח הלילה (בין שלישי לרביעי, 3:30, ספורט 5). דיוויד בלאט רוצה להפוך למאמן הראשון שמעפיל לגמר ה-NBA בעונתו הראשונה כמאמן בליגה מאז פול ווסטפאל שעשה זאת עם פיניקס ב-1993, והוא ישמח מאוד לעשות זאת כבר הלילה עם ניצחון שימנע מקבוצתו נסיעה נוספת לאטלנטה, ויעניק לה תשעה ימי מנוחה לפני פתיחת סדרת הגמר.

מי שבונה יותר מכולם על המנוחה הארוכה הוא קיירי אירווינג, שערך אימון אינטנסיבי יותר מאלו שערך בימים האחרונים, אבל עדיין נמצא בספק גדול, אחרי שהפציעה ברגלו גרמה לו להיעדר משני המשחקים האחרונים בסדרה. "אנחנו צריכים את קיירי על המגרש", אמר בלאט אחרי האימון. "אנחנו לא באמת חושבים על לתת לו מנוחה, אלא על איך הוא יהיה כשיר לשחק כדורסל. אנחנו צריכים אותו עכשיו, והיינו צריכים אותו גם אם היינו מובילים רק 0:1 או 1:2 בסדרה. אין לכך משמעות כי זה גמר המזרח, אז אין הרבה זמן, ואין הרבה מרווח לטעויות, אבל אם המשמעות היא לסכן את הבריאות שלו, אז לא נעשה את זה".

גארד קליבלנד קאבלירס קיירי אירווינג. GettyImages
ימשיך לשבת בחוץ? קיירי אירווינג/GettyImages

"האימון של יתר השחקנים היה קל במיוחד", אמר בלאט והוסיף בחיוך: "כרגע אנחנו מאמנים את המוח יותר מכל דבר אחר... ". על ההכנות למשחק סיפר המאמן: "קצב המשחק הקודם היה גבוה במיוחד, הם קלעו כמה זריקות שלא נכנסו להם קודם לכן, ויכול להיות שאנחנו לא שמרנו מספיק טוב בחלק מהזמן. אנחנו נלחמים בכל מהלך, ואנחנו יודעים שאנחנו חייבים לעשות את זה כי הם קבוצת ריבאונד התקפה מסוכנת. אבל נמשיך לעשות את העבודה שלנו, כמובן עם ההתאמות הנדרשות, כי אנחנו על המסלול הנכון, וננסה להמשיך בו".

לרשימת הפצועים והחבולים של הקאבס הצטרף במשחק האחרון גם לברון ג'יימס, שסבל מהתכווצויות בירך ברגלו הימנית, אך המשיך לשחק וסיים עם טריפל דאבל עצום של 37 נקודות, 18 ריבאונדים ו-13 אסיסטים. "זה הפלייאוף", אמר קינג ג'יימס, שרחוק ניצחון אחד מהעפלה לגמר חמישי ברציפות. "הפלייאוף גובה מחיר מהגוף ומתיש אותך. לאורך השנים למדתי שבפלייאוף הגוף אף פעם לא מרגיש בשיאו, וכרגע יש הרבה משתנים שמשפיעים על איך שהגוף שלי מרגיש".

עוד באותו נושא

בלאט: "לברון פשוט לא היה יכול לתת לנו להפסיד, זה מדהים"

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
"אנחנו על המסלול הנכון, וננסה להמשיך בו". דיוויד בלאט/AP

בהמשך שיחרר לברון הצהרה נחרצת בנוגע לטריסטן תומפסון, מכוכבי הפלייאוף של הקאבס עד כה, שיהיה שחקן חופשי מוגבל בסיום העונה: "טריסטן צריך להיות בקליבלנד כל הקריירה שלו, אין סיבה שהוא לא יהיה. הבחור בן 24, הוא שיחק ביותר מ-340 משחקים ברציפות והוא משתפר בכל עונה, עד למצב שאתה תוהה מה עוד אפשר לבקש ממנו".

אך עם זאת תומפסון, שדחה בתחילת העונה הצעה להארכת חוזה של ארבע שנים תמורת 52 מיליון דולר, צפוי לשקול הצעות נוספות לפני שיקבל החלטה לגבי עתידו, וכריס היינס מ-"קליבלנד פליין דילר" מדווח הלילה שסוכנו של תומפסון יחפש עבורו קבוצה שתיתן לו שדרוג כלכלי משמעותי. "אני מעריך את המחמאה, אם זו מחמאה, מצד לברון", אמר תומפסון בעקבות הדברים. "אבל אני כאן כדי לעבוד, פשוט להגיע לעבודה ולעשות את מה שהקבוצה מבקשת ממני לעשות, בין אם זה על המגרש או מחוצה לו, ופשוט להיות מקצוען".

פורוורד קליבלנד קאבלירס טריסטן תומפסון. GettyImages
מחמאה או לא? טריסטן תומפסון/GettyImages

ואם כבר מחמאות, לברון סוחט לא מעט כאלו בעצמו, ואחרי הטריפל הדאבל ה-12 שלו בקריירה בפלייאוף, שחקני הקאבס כבר החלו להשוות אותו למייקל ג'ורדן. "הדבר היחיד שחסר לו זה שתי אליפויות, ואז זה סגור", אמר קנדריק פרקינס, "כרגע, נמצא פה השחקן הכי טוב שהיה פעם במשחק. ככה זה, בנאדם. אני לא לוקח כלום מג'ורדן, אבל כל מה שחסר ללברון זה כמה תארים. עוד שתי אליפויות, וזהו".

ג'יי אר סמית נשאל על הסוגיה ואמר: "זה חתיכת דיון. האמת, לדעתי, אם זה לא ג'ורדן, אז זה הוא. פעם זאת לא היתה שאלה בכלל. הייתה תמימות דעים, זה היה ג'ורדן. עכשיו כבר צריך לקחת בחשבון את הבחור". ופרקינס סיכם: "תחשבו על זה, באמת, אם לברון היה רוצה הוא היה MVP בכל עונה. היה לו ממוצע של 26, 6 ו-7. זה אבסורד. ואנשים עדיין אומרים, 'היתה לו עונה חלשה'. זה שיגעון. כשהכל ייגמר, הוא כנראה יהיה השחקן הכי גדול שראינו".

אז מה אתם אומרים, יש מקום להשוואה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully