וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרן ייני נפרד: "לא זכיתי במספיק תארים עם מכבי תל אביב"

26.5.2015 / 9:48

קפטן מכבי תל אביב, שחתם בוויטסה ארנהם, נפרד מהקבוצה אחרי 10 שנים: "השחקן הישראלי לא ידוע כחכם או כאחד שעובד קשה, אנסה לשנות את זה. שמח שלא עזבתי את הקבוצה לפני. אני יודע שהמועדון יישאר יציב גם לאחר שאעזוב"

צילום וידאו: קובי אליהו, עריכת וידאו: ליאור קירשנר

קפטן מכבי תל אביב, שרן ייני, עורך בשעה זו מסיבת עיתונאים ומדבר על הפרידה מהקבוצה רגע לפני המעבר לוויטסה ארנהם ההולנדית. קפטן הצהובים, שזכה עימם בשלוש אליפויות רצופות, מסכם את 10 שנותיו במדי הקבוצה ומסביר באריכות על הסיבות לעזיבתו. ייני בן ה-28, ששיחק במכבי תל אביב מגיל 6 והיה השחקן הוותיק ביותר בסגל הקבוצה, חתם כבר לפני כמה שבועות על חוזה לארבע שנים בקבוצת הצמרת ההולנדית, ויקבל כ-375 אלף יורו לעונה, אחרי שההולנדים הפעילו את סעיף היציאה בחוזהו על מנת לרכוש אותו מהאלופה הישראלית.

מיטש גולדהאר בעלי מכבי תל אביב עם שרן ייני. ברני ארדוב
נפרד ממכבי תל אביב עם טרבל. שרן ייני/ברני ארדוב

"אני שמח מכמה סיבות שלא עזבתי לפני", אמר שרן ייני. "הצלחתי להשיג תארים עם המועדון ולשחק עם החברים שלי. אני פה עשר שנים, ועד לשלוש השנים האחרונות לא זכיתי במספיק תארים. מדובר בזמן טוב לעזוב, כי בתקופות קשות זה פחות קל. אני יודע שהמקום יישאר יציב גם לאחר שאעזוב. אני אדם שמתפתח מאוחר. גם בגובה זה היה ככה. עברתי תהליך של למידה והתפתחות בקריירה. התחלתי אותה כאחד שחושב שהוא יודע הכול. ראיתי שיש פער בין איך שאני תופס את עצמי לבין איך שהמאמנים או האוהדים תופסים אותי. הבנתי שצריך לעשות שינוי, והבנתי איפה הפער ומה מצופה ממני. לקראת סוף התקופה שלי במכבי תל אביב אני מרגיש יותר מוערך. השתפרתי בזכות הרצון לסגור את הפער, והיום אני שחקן טוב יותר בזכות זה. טוב שלא יצאתי לשום מקום לפני".

ייני המשיך: "נציגים של ויטסה הגיעו למשחק של מכבי תל אביב מול עירוני קרית שמונה, אחרי שהם הגיעו שבוע לפני זה לראות שחקן אחר מול הפועל תל אביב. לא הייתה טיסה והם נשארו יום נוסף. הם ראו את המשחק והתלהבו ממני. הייתה הנפה וראו אותי מדבר עם הקהל ומתרגם את פאולו סוזה. הסוכנים שלי ישבו עם הנציגים שעקבו אחריי במשך כשנה. הם עקבו אחריי במשך חמישה משחקים וקיבלתי ציון על כל משחק. קשה מאוד לעזוב את הקבוצה. מאוד היה לי טוב פה. מה שהכריע בסופו של דבר הוא הרצון שלי לאתגר ולבחון את היכולת שלי - האם אני מספיק טוב בשביל לשחק בליגה באירופה, איך יכולת ההסתגלות שלי לכדורגל ולסגנון חדשים. חשבתי על כך הרבה, על מה אני מפסיד בישראל. עשיתי את השיקולים וקיבלתי החלטה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שרן ייני שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם חואן פאבלו. ברני ארדוב
יתגעגע. שרן ייני/ברני ארדוב

הקפטן הוסיף: "מייעדים לי את עמדת הקשר האחורי, אבל אם יצטרכו מגן או בלם, זה גם על הפרק. אני יודע שאצטרך להילחם מחדש על המקום שלי, וחשבתי גם על זה. זה אתגר עבורי. אין לי בעיה של סבלנות ועבודה קשה. במכבי אני יודע מה היכולת שלי ושומר על יציבות, שם אגיע למקום חדש ולא הכול ידוע. אני לא יודע אם אהיה מספיק טוב או אם החיים יהיו מספיק טובים לי ולמשפחה שלי. בנוסף, כיף להיות שגריר של המדינה. השחקן הישראלי לא ידוע בתור שחקן שעובד קשה, או שחקן חכם או שמתפתח, ואני רוצה לשנות את זה. ראוי לציין שמכבי תל אביב הוא מועדון אירופי. אם אנחנו קונים GPS גם מכבי חיפה קונה GPS. פתאום הפועל תל אביב מביאה צוות ספרדי".

"כשהייתי בנוער, אני זוכר שהגעתי לאחד האימונים והמאמן אמר לי ולחבר שלי 'אתם לא ממשיכים במכבי תל אביב ואתם יכולים לחפש לעצמך קבוצה'. לאחר מכן קיבלתי שיחה מאותו מאמן שאמר לי שאני כן אצא למחנה האימונים. בני טבק יתעקש שאצא. עשיתי מחנה אימונים טוב ונשארתי בנוער. עוד נקודת ציון שאני זוכר הייתה במשחק נגד הפועל תל אביב כשקרעתי רצועות. פחדתי מאוד על הקריירה שלי. לוני הרציקוביץ' החתים אותי על חוזה לחמש שנים עוד לפני הניתוח וזו המחווה הראשונה שעשתה בשבילי מכבי תל אביב".

יובל שפונגין שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
דחף אותי קדימה. יובל שפונגין/ברני ארדוב

עוד אמר המגן: "היה מאוד משתלם עבורי להישאר במכבי תל אביב, אבל החלטתי לעשות את המעבר. אמרתי להם שאני לא רוצה שיציעו לי עוד כסף, כי בלב שלי אני רוצה לעשות את האתגר הזה. מרטין ביין אמר לי 'אם זה המצב, סע לשם, תתרשם ותראה'. איזה עוד מועדון ייתן לי אפשרות ללכת ולראות את המתקן לפני שאני מחליט? לא רציתי לבכות לאחר מכן, כי אני לא פורש. אני עוזב את הבית שלי. המועדון הזה עדיין לא איפה שהוא צריך להיות. המטרה היא להיות באירופה שנה אחר שנה. עכשיו אני אוהד מספר אחת של מכבי תל אביב".

"כשהייתי ילד תמיד הייתי שחקן מחליף. לא הייתי משחק הרבה. היה לי רעב רב לשחק והמון ההערכה. אני זוכר שניר קלינגר סיפר לי שפאבל נדבד הגיע לשחק מול מכבי תל אביב עם 40 מעלות חום. כשראיינו אותו הוא אמר שהוא לא רוצה לתת צ'אנס לאף שחקן אחר לשחק במקומו. אני מרגיש שהמשפט הזה הלך איתי. אני מאוד קנאי לדקות שלי. אחת הסיבות שהייתה לי עונה טובה זה בגלל יובל שפונגין. הוא מגיע לכל אימון בטירוף. הוא נתן לי את הדחיפה לנסות להשתפר. אתעדכן משם מה קורה עם הקבוצה. אשמח להישאר בקבוצת הוואטסאפ של השחקנים, אבל לא אחזור לפה בגלל געגוע. כמובן שאחזור אם אשתי תסבול, אבל היא הודיעה לי שזה לא יקרה. אני רוצה להפיק את המיטב מהמעבר הזה ולהגיע כמה שיותר רחוק".

מיטש גולדהאר בעלי מכבי תל אביב (שמאל) עם פאקו אייסטרן. ברני ארדוב
רק מילים טובות על המועדון. פאקו וגולדהאר/ברני ארדוב

"כשאחזור לישראל, אני רוצה לחזור למכבי תל אביב. לא רואה את עצמי משחק במקום אחר בארץ. אני לא מרגיש שבע, אלא כמו שכבר אמרתי, מספר התארים שלי לעומת מספר השנים שאני משחק הוא לא מספיק. הכדורגל התפתח לכיוון מסחרי יותר. הקהל צריך להבין שלשחקנים יש קריירה קצרה מאוד והם צריכים להבטיח את העתיד של המשפחה שלהם. רובנו לא נוכל לעשות משהו אחר כך ונצטרך להסתדר עם מה שיש. אני מוקסם משחקנים שנשארים כל הקריירה במועדון. לוני פגש אותי לא מזמן ואמר לי שחבל לו שאני עוזב, אך הוא שמח בשבילי".

"הניתוק מהתקשורת עשה רק טוב למכבי תל אביב. התקשורת אמורה להיות כלי שמעבירה מידע לקהל ולכן הוא עדיין מרוויח את מה שקורה במועדון. התפתחתי בשנים הלא טובות במכבי תל אביב. ראיתי את הדברים הלא טובים ושמרתי את זה לעצמי. אספתי לי לאורך השנים כל מיני דברים שחשבתי לעצמי שהם לא טובים. הגיעו שחקנים זרים ותמיד דיברתי איתם. שאלתי מה הקפטן עושה, מה השחקנים עושים ואיך המאמן מתנהג. אצל מוטי איווניר הייתי קפטן שני ואצל אוסקר גארסיה קפטן קבוע. בגלל שאני כזה אשכנזי, חמוד ולא אסרטיבי, הרבה תהו מה אני יכול לתרום".

שחקן מכבי תל אביב, שרן ייני, לצד הדובר עופר רונן. קובי אליהו
עוזב בלב שלם. שרן ייני/קובי אליהו

"כשיש כוכב בקבוצה כמו ערן זהבי, זה אדיר. הוא דמות למופת. הוא עובד הכי קשה, רץ ספרינטים בלי סוף ומשמש דוגמה. אנחנו השחקנים דוחפים אחד את השני קדימה כל הזמן. זה הדבר החיובי שיש פה. גל אלברמן לדוגמה, יש לו תפישה למה שקורה בשטח. אני וערן למשל צועקים על שחקנים. יש ממש חלוקה. בתור קבוצה אנחנו עושים משהו שהוא נכון. מבחינתי, הקפטן שייבחר אחריי יילך באותה הדרך. אני מאוד מעריך את פאקו אייסטרן. למדתי ממנו המון. למדתי מה המיקום הנכון בשבילי לקבל את הכדור. בעיניי הוא מאמן טוב וראוי. לגבי העתיד, אני מאמין שהוא יהיה מצוין מבחינת המועדון. הוא יציב מאוד בזכות ההנהלה".

"במכבי תל אביב יש רצון כל הזמן להתפתח ולהיות צעד אחד לפני כולם, תמיד. אלכס פרגוסון אימן 27 שנה במנצ'סטר יונייטד והיה רעב כל הזמן, וכך גם הקבוצה שלו. הוא ידע איך להתנהג בשביל לגרום לזה. מה יהיה עם נבחרת ישראל? אם נצליח להגיע לפלייאוף זה יהיה מדהים. במשחק האליפות מול עירוני קרית שמונה הרגשנו שהקהל שקט וזה לא כל כך הלך. החלטנו שנינו לסמס לאוהדים בשער 11 להטריף את הקהל. גנבנו איזה גול ופתאום הקהל התעורר. איזה כיף זה להגיע למשחק חוץ ולהרגיש שזה משחק בית. הפרידה תהיה קשה מאוד. יהיה ערב מהנה עם הרבה שתיה והתפרקות. אני מקבל המון אהבה מהשחקנים, אנחנו חברים טובים מאוד".

שחקן מכבי תל אביב, שרן ייני. קובי אליהו
בקרוב בהולנד. שרן ייני/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully