וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי כהן: "הקבוצה לא נבנתה נכון". גייטס: "שחקנים איבדו ביטחון בעצמם ובשיטה"

26.5.2015 / 9:25

הפועל תל אביב הודחה מהפלייאוף, ההנהלה והשחקנים התפנו לסיכומים. היו"ר: "אנחנו שווים יותר, לא מתקנים משהו לא שבור". לימונד: "הטרגדיה הורידה אותנו". לימונד, שולדבראנד וסקוט ימשיכו, נאור יקבל חוזה חדש. גייטס הפתיע: "לשחק במכבי תל אביב יהיה ענק בשביל כל שחקן"

one

הפועל תל אביב סיימה את עונת 2014/15 אמש (שני) באכזבה נוספת כשהפסידה 77:73 להפועל ירושלים לאחר ההארכה. ההדחה (3:0) ברבע הגמר הוא השלישי ברציפות של האדומים בשלב הזה, כשהם מציבים מאזן של ניצחון אחד ותשעה הפסדים בפלייאוף מאז שבו לליגת העל. הפנים של אנשי הפועל בסיום סיפרו את הסיפור, כשאנשי הקבוצה מסתובבים ולא מאמינים כיצד עונה שסומנה ככזאת שניתן להגיע בה להישג מרשים, נגמרת עם הדחה כבר ברבע הגמר.

"מה שמאכזב זה שאנחנו יודעים שאנחנו שווים יותר וזה לא בא, לא הייתי צריך את המשחק כדי לדעת מה אנחנו יכולים, אין ספק שאנחנו יכולים ושווים הרבה יותר. זה מאכזב כי פספסנו את הפוטנציאל שלנו", אמר היו"ר רמי כהן. הקפטן מתן נאור הוסיף: "אני מאוכזב. היינו יכולים להיות יותר עקביים, וזה לא כישלון מבחינת המיקום כי אם היינו מנצחים עוד משחק היינו משחקים במקום שלישי וזה היה הצלחה. אני אישית מאוכזב מזה, היינו יכולים לעשות דברים יותר טוב".

חלק מאנשי הפועל תל אביב יודעים כבר תקופה ארוכה כי הטעות הגדולה הייתה בהבאתו של דיז'ון תומפסון במהלך העונה. תומפסון סיים את המשחק עם ארבע נקודות ב-34 דקות ועם שני איבודי כדור מכריעים במאני טיים: "אנחנו כהנהלה עשינו טעויות", הסכים היו"ר כהן, "החילוף של ג'רון מיימון היה טעות כי היה לנו משהו טוב ביד ורצינו יותר טוב. זה היה אחרי התלבטות כי באמת לא מתקנים משהו שהוא לא שבור. אם היינו נשארים בפורמט שלנו, כלומר לא מביאים את דיז'ון עוד לפני שמיימון נפצע, עובדתית פגענו בכימיה של הקבוצה שרצה טוב והיה לה חיבור טוב, הייתה לה נשמה ואופי כמו שאנחנו אוהבים. ניסינו לחפש טוב יותר וגם את הקלישאה הזו כבר אמרו, האויב של הטוב זה הטוב יותר. למדנו מזה ואת זה לא נעשה יותר. דבר שני, בדיעבד לא בנינו נכון את הקבוצה העונה, בהתאמה של האופי, צריך כמה סגנונות של אופי שונים".

מאמן הפועל תל אביב עודד קטש. נועם מושקוביץ
אכזבה בהפועל. עודד קטש/נועם מושקוביץ

המצטיין של האדומים העונה, יינסי גייטס, ניסה לספק את הזווית שלו לחוסר ההצלחה: "לא יודע מה קרה לנו, עשינו כמה שינויים בסגל, וזה היה נראה שבשלב מסוים היה לנו קצב טוב ואז התחיל קצת קצרים בתקשורת. שחקנים איבדו ביטחון, הפסדנו כמה משחקים וזה גרם לאיבוד ביטחון. קרו לנו כמה דברים קשים העונה. כמה שחקנים איבדו אמון והשיטה של עודד היא שיטה שקשה לשחק בה. שחקנים איבדו ביטחון בעצמם, מתקשים בכמה דברים ומאבדים ביטחון, ואז מאבדים ביטחון בשיטה. שיחקנו כדורסל לאורך תקופה כל כך ארוכה, קל להאשים אחרים בטעויות, אז זה יוצר הרבה תסכול. שחקנים מתמודדים עם דברים בצורה שונה, זה היה חלק מהקשיים שלנו העונה, שחקנים שלא הצליחו להסתגל לשיטה מהר כפי שרצו".

גייטס, שהגיע עם המאמן קטש מהפועל אילת, סיפק זווית מקצועית לחוסר ההתאמה לשיטה שלו: "כמה שחקנים התקשו, למשל בתחילת העונה ריון בראון התקשה עם השיטה, ואפילו יונתן ומתן לא רגילים לפיק אנד רול, ואפילו רביב שרגיל להתקפה יותר מרווחת, אז הוא התקשה יותר עם הריווח והפיק אנד רול. עודד אוהב לשמור שחקנים בפינות והרבה שחקנים לא רגילים לכך. שנה שעברה הייתה הפעם הראשונה שראיתי שיטה שבה שומרים שחקנים בפינות. מתרגלים לזה, ואני חושב שכל השחקנים האלה יהיו טובים יותר בשיטה הזאת בעונה הבאה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
seperator

למרות חוסר ההצלחה, בהפועל תל אביב ימשיכו עם קטש שמחזיק בחוזה לשנתיים נוספות. מלבד קטש גם רביב לימונד, יחזקאל סקוורר, ווילי וורקמן, תמיר בלאט ויהונתן שולדבראנד מחזיקים בחוזה וימשיכו. עם לימונד, שמסיים בסוף העונה הבאה חוזה בן שלוש שנים, מנהלים האדומים מגעים להארכת החוזה עד לתום עונת 2017/18, ורק דברים טכניים מונעים בשלב זה את החתימה. מתן נאור, הקפטן שמשחק בקבוצה בשש השנים האחרונות, יקבל הצעה לחוזה חדש: "אני לא יודע מה קורה לגבי העתיד, אני מסיים חוזה, יעברו כמה ימים ואני מתאר לעצמי שיהיו שיחות וכל צד יחליט את מה שיש לו", סיפר נאור, "אני אוהב את הקהל הזה ואת המועדון הזה, מגיע להם יותר ממה שהצלחנו העונה. אמרתי את זה, אם לא הפועל תל אביב אני לא אמשיך".

הזר היחיד שצפוי להמשיך בהפועל הוא דוראנד סקוט, שעל ההחלטה של מימוש האופציה שיש לאדומים עליו פרסמנו עוד במהלך הסיבוב הראשון. לארי אובאנון, דיז'ון תומפסון וקרטיס קלי יעזבו, ואת יינסי גייטס לא יצליחו ככל הנראה האדומים להשאיר: "אין לי מושג איפה אשחק. אני לא יודע אם אמשיך", סיפר גייטס בסיום, "אני אוהב את עודד, הוא אחד המאמנים הטובים ביותר ששיחקתי בשבילם, כשהוא נמצא בהפועל אז יש סיכוי שאחזור. עודד הוא במקום גבוה ברשימה של מאמנים שאני רוצה לשחק עבורם. תמיד אתה רוצה לשחק ברמות הכי גבוהות, ואני אוהב את ישראל, היא מדינה מדהימה עבורי בשנתיים האחרונות. לשחק עבור מכבי תל אביב יהיה ענק עבור כל שחקן, ולהישאר בישראל יהיה מצוין".

רביב לימונד שחקן הפועל תל אביב. נועם מושקוביץ
ימשיך בעונה הבאה. רביב לימונד/נועם מושקוביץ

אחד השחקנים שבטוח ימשיכו הוא לימונד, שמסיים עונה פחות טובה מבחינה אישית מזאת של אשתקד. הגארד סיפר בסיום על הקשיים שלו העונה בצל הטרגדיה של איבוד מנהל הקבוצה אורי שלף שהלך לעולמו לפני כחודשיים: "קרו הרבה דברים מאוד חזקים וגדולים מעבר לכדורסל שהשפיעו. אולי לא מיצינו את מלוא הפוטנציאל שלנו, לא יודע למה, אבל מתאר לעצמי שהצוות והשחקנים נחשוב על זה ונראה מה אפשר לעשות כדי שבשנה הבאה זה לא יקרה", סיפר לימונד, "לא היה לי קל, אני עובר דברים אישיים לא קלים, אז עם הדברים בקבוצה היה לא פשוט. זה מחשל, לומדים הרבה דברים על עצמך מהסיטואציות האלה. בשלב מסוים הטרגדיה הורידה אותנו, זה היה בסיבוב השלישי, זה הוריד אותנו לגמרי וכל הזמן נלחמנו כדי לחזור לאנרגיות שלפני וככה זה היה נראה. עליות וירידות, אבל בסופו של דבר לא הצלחנו להגיע לאן שאנחנו רוצים".

היו"ר כהן סיים עם מידה מסוימת של אופטימיות: "בסופו של דבר זה די בולט שנצטרך לעשות שינוי כי ככה זה לא נראה טוב ונצטרך לחשוב טוב טוב מה עושים. אני מבטיח דבר אחד, באוקטובר תהיה פה קבוצה שהיא עם האופי של הפועל. דווקא בגלל השנה הזו שבאמת זה היה חסר, הקבוצה הבאה תצטרך לפצות על השנה הזו ותהיה טובה יותר מהשנים הקודמות. קבוצה שמי שיראה אותה קודם כל יגיד 'זו הפועל תל אביב'".

רמי כהן יו"ר הפועל תל אביב (ימין) משוחח עם שופט הכדורסל יערי רייניש. מגד גוזני
שומר על אופטימיות. רמי כהן/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully