וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת הג'ודו מספרת: ההשפלות שעברנו בטורניר המאסטרס במרוקו

24.5.2015 / 19:53

העיכוב בשדה התעופה, הדגל שלא הונף, הפסילה של החליפה והיחס העוין מהקהל. אורן סמדג'ה מספר על האירועים במרוקו: "לנקות את הספורט מהפוליטיקה". ג'רבי: "בושה למרוקו ולמארגנים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא נהנו מהאירוח. סמדג'ה עם שגיא מוקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טורניר המאסטרס שנערך ביומיים האחרונים במרוקו הסתיים היום (ראשון) בטעם חמוץ מאוד מבחינת הנבחרת הישראלית, גברים ונשים. על המזרן אף אחד משבעת הישראלים אמנם לא עמד על הפודיום, אבל המשלחת הישראלית נאלצה להתעסק לא מעט עם דברים שלא קשורים בספורט. ירדן ג'רבי סיימה חמישית, ושירה ראשוני, לינדה בולדר ושגיא מוקי סיימו במקום השביעי. רק כדי להבהיר, טורניר המאסטרס מכיל את 16 הג'ודוקא הטובים ביותר בעולם בכל קטגוריית משקל ומעניק ניקוד גבוה לקראת האולימפיאדה.

אורן סמדג'ה, מאמן נבחרת הגברים, מגולל מעט ממה שעבר על המשלחת בימים האחרונים בשיחה עם וואלה ספורט: "למרות הקשיים בארגון הנסיעה באופן רשמי מישראל, איגוד הג'ודו העולמי היה ערב לכך שנבחרת ישראל תשתתף ותהיה תחת אבטחה מקומית ובאחריותו. כך הוחלט לטוס ולהשתתף בתחרות חשובה זו בשנה אולימפית שבה כל ניקוד חשוב על מנת לעמוד בקריטריון הבינלאומי לכך. על מרוקו תמיד שמעתי מחברים שנולדו וגדלו שם והזכירו את המדינה כטובה ליהודים ומכבדת ומסבירת פנים לאורחיה. עם נחיתת הנבחרת בנמל התעופה ברבאט, כל האשליות התנפצו. זה החל בעיכוב של כל המשלחת ללא כל סיבה בכניסה למדינה, באולם ללא כיסאות וללא אוכל ושתייה למעלה משמונה שעות".

ג'ודו: לינדה בולדר סיימה במקום השביעי במאסטרס, וספגה בוז

ג'ודו: ירדן ג'רבי ושירה ראשוני הפסידו בקרב על הארד

היורש של אורן סמדג'ה: סיפור ההצלחה של שגיא מוקי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקהל בטורניר המאסטרס בג'ודו שנערך במרוקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הרשויות תירצו את העיכוב בכך שלא היו ויזות למשלחת ולאחר מכן בזה שלאחד מהנוסעים היה נשק במזוודות. כמובן אין שום אמת בטענות אלו", ממשיך סמדג'ה ומגולל את שהתרחש. "רק לאחר שיושב ראש איגוד הג'ודו העולמי איים על המארגנים שיבטל את התחרות אם לא ירשו לנו להיכנס למדינה, נעתרו הרשויות ואיפשרו את הכניסה. יחידת האבטחה של המלך הגיעה וליוותה את הנבחרת למלון. ברגע זה אמרתי לעצמי שזו תקרית שולית ומדובר באי הבנה. בסך הכול זה נפתר וקיבלו אותנו יפה במלון. למחרת כבר התחלנו באימונים והתכוננו לתחרות".

בהמשך מפרט סמדג'ה מספר אירועים. לדבריו, ביום התחרות הראשון החלו המקומיים ביחס עוין כלפי הספורטאים הישראליים. "דגל ישראל לא הונף באולם התחרות. בעקבות זאת, הנציג של איגוד הג'ודו העולמי ביקש להוריד את כל הדגלים של כל המדינות המשתתפות. בנוסף, פסלו חליפות ללא הצדקה לקראת העלייה לקרב של שגיא מוקי. רק בהתערבות הנציג של האיגוד העולמי, אפשרו לשגיא לעלות עם החליפות שלו. יש לציין שלשגיא יש חליפה רשמית שנתפרה למידותיו במיוחד. נשמעו קריאות בוז בכל עלייה וירידה של ספורטאי נבחרת ישראל על ידי הקהל המקומי. בנוסף, היו טעויות שיפוט חוזרות שמנעו ניצחונות מספורטאי הנבחרת".

סמדג'ה מסכם ואומר: "ספורטאיות וספורטאי נבחרת ישראל גיבורים בעיניי ואני גאה בהם. למרות כל הקשיים הם לחמו וייצגו את המדינה בכבוד. אני רוצה להודות לאיגוד הג'ודו העולמי ולעומד בראשו על שעשה כל שביכולתו ואיפשר לנו להשתתף בתחרות הזו. יחד עם זאת אני רוצה לפנות מכאן ליושב ראש איגוד הג'ודו העולמי ולכל רשויות הספורט שייתנו יד וינקו את הספורט מהפוליטיקה ומעוינות מכל סיבה שהיא. כנראה שמדינות שלא יידעו לארח ולכבד את הספורטאים המתחרים במדינתם, אינן ראויים לזכות לארח תחרויות כאלו. אנחנו חוזרים מפה וכבר מרוכזים בהמשך ההכנות לקראת המטרה הקרובה – המשחקים האירופיים בבאקו. אני גאה להיות ישראלי ומאמן נבחרת ישראל של גיבורים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נבחרת הג'ודו ממתינה בשדה התעופה במרוקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ירדן ג'רבי פרסמה פוסט בחשבון הפייסבוק שלה בעקבות האירועים: "מה שקרה במקורו זה בושה, כישראלית חשתי בושה שעליי לחכות שמונה שעות בשדה התעופה, חשתי בושה כששמעתי את הקהל קורא בוז לי ולחבריי, ורוצה שנפסיד - ולמה? כי אנחנו ישראלים. באנו להתחרות, ספורט טהור, לא פוליטיקה. זאת בושה למרוקו ולמארגנים. אני מקווה שאנחנו הישראלים, ולא אף אחד אחר, ולא משנה מה, לא יחווה חוויה כזאת והתנהגות כזאת. זה מנוגד לספורט, ובמיוחד לג'ודו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully