וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבל בעולם הכדורסל: "המכדרר הטוב בכל הזמנים" הלך לעולמו בגיל 89

מרקס היינס כיכב במדי הארלם גלובטרוטרס ונחשב למי שהעניק השראה לאגדות כדורסל כמו בוב קוזי ופיט מארביץ'. היינס שיחק 46 שנים והופיע בלמעלה מ-1,200 משחקים. צפו במיטב ביצועיו

מרקס היינס הארלם גלובטרוטרס. AP
חבר היכל התהילה. היינס/AP

מרקס היינס, אחד מגדולי שחקני קבוצת "הארלם גלובטרוטרס" בכל הזמנים, הלך הלילה (בין שישי לשבת) לעולמו בגיל 89. היינס נודע בזכות יכולות הכדרור האלמותיות שלו וכונה בפי רבים, כולל כמה משחקני הכדורסל הטובים בהיסטוריה, "המכדרר הטוב ביותר בכל הזמנים" והיכולות שלו היו השראה לשחקנים כמו בוב קוזי ופיט מארביץ'.

היינס נולד באוקלהומה ב-1926 ושיחק כדורסל במכללה מקומית בצעירותו. כבר אז, יכולות הכדרור שלו בלטו לטובה ומשכו את תשומת לבם של הגלובטרוטרס. לאחר המכללה של היינס שיחקה מול הגלובטרוטרס במשחק ראווה, הקבוצה המפורסמת הזמינה את הכישרון הצעיר להצטרף אליה והוא עשה זאת.

היינס שיחק במדי הגלובטרוטרס בין 1947 ל-1953 ולאחר שעזב את הקבוצה, הוא דחה הצעה על סך 35 אלף דולר לעונה מפילדלפיה ווריירס, הצעה שהייתה יכולה להפוך אותו לשחקן עם המשכורת השנייה בגובהה ב-NBA באותה תקופה. בהמשך, היינס חזר לגלובטרוטרס כמאמן-שחקן לשבע שנים נוספות ובסופו של דבר, פרש ב-1992, אחרי 46 שנות קריירה ומספר מדהים של למעלה מ-1,200 משחקי כדורסל. הוא נבחר להיכל התהילה של הכדורסל שש שנים לאחר פרישתו.

מנכ"ל הגלובטרוטרס, קורט שניידר, אמר: "הכדורסל איבד את אחת הדמויות הכי אייקוניות שלו. מרקס היה חלוץ בתחומו, הוא סלל את הדרך לאנשים מכל הגזעים ויצר עבורם הזדמנויות. הוא עזר לענף שלנו לפרוח בכל הגלובוס. הסגנון פורץ הדרך והייחודי שלו קבע את הסגנון של הכדורסל המודרני כמו שאנחנו מכירים אותו. כל מי שמעורב בכדורסל ברחבי העולם חייב המון למרקס".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully