וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכונת עלייה, הדור הבא: הקאמבק הנהדר של הפועל כפר סבא

הקהל הצעיר, השתוי והשוטה שמסמל את ההתעוררות. החבר הכי טוב של גוטמן שסוף סוף נכנס לתודעה. ומעל כולם הבוס סתיו שחם - הדבר הכי רחוק מאלי טביב. אורן יוסיפוביץ על הגיבורים שהחזירו את הפועל כפר סבא לליגת העל, ועל המשוכה שיצטרכו לעבור כדי לשרוד בה

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

ועדת ביקורת

דברים שרואים בסטטיסטיקה:

1. הפועל כפר סבא חזרה לליגת העל אחרי שבע שנות היעדרות.

2. כפי שצייץ תומר יצחק, 6 שחקני הרכב של כפר סבא היו גם במשחק העלייה מליגה א'.

קהל הפועל רמת גן: כמות של סוף עונה, אבל היה צבעוני. ציון: 6

קהל הפועל כפר סבא: 4,000 ירוקים שהיוו מפגן כוח. התרגשו לפני, חגגו אחרי. טוב שבאתם. ציון: 9.5

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של יוסיפון

למעקב בטוויטר

הפועל כפר סבא עלתה לליגת העל

ציוץ המשחק:

תמונת המשחק: כפ"סלפי

שחקני הפועל כפר סבא. קובי אליהו
נוסבאום, בנש והחבר'ה/קובי אליהו

מעשה שהיה, כך היה

תחת.

תחת חשוף של אוהד צעיר וירוק, שרץ בסמטאות וינטר עם המכנסיים למטה. סליחה, אבל כנראה שזה הסממן הבוהק ביותר לקאמבק המרגש של הפועל כפר סבא. התחת והחבר'ה, כנראה שיכורים, שרו והשתטו כל הדרך לאוטו. התחת הראה שיש פה עסק לא רק עם בוס רציני, שקול ושקוף; לא רק מאמן ושחקנים שמספקים סחורה שנתיים רצוף; התחת הראה שיש פה גם עסק עם דור המשך. דור שצמח מבין ההריסות. דור שלא ראה תואר מעולם, אבל נדבק למותג מנצח כשזיהה כזה, אפילו אם המותג המנצח הזה היה עד לא מזמן מועדון לוזר, שבור ומנותץ בליגה השלישית של מדינת ישראל.

דידייה ברוסו של הפועל רמת גן נגח פנימה בדקה השישית, והאוהדים האורחים הוותיקים נזכרו שבמילון הקלישאות, ליד 'בעטו בדלי', מצויר לוגו ירוק של הפועל כפר סבא

כ-4,000 ירוקים הגיעו אתמול לווינטר, ההפך המוחלט מאצטדיון הדמעות ברעננה, הביזארו שלו. בניגוד למתקן המדכא והקטן, טריבונות ה'הך הך' - הבית של הכח במיל' - ראה בתוך זמן קצר עלייה של בני יהודה, אליפות נוער של מכבי תל אביב ואתמול אירח עוד פרק של כמה טוב שבאת הביתה.

זה התחיל בדיוק כמו שכתוב בספר. דידייה ברוסו של הפועל רמת גן נגח פנימה בדקה השישית, והאוהדים האורחים הוותיקים - אלה שסיימו את המשחק עם מכנסיים על האחוריים - נזכרו שבמילון הקלישאות, ליד 'בעטו בדלי', מצויר לוגו ירוק של הפועל כפר סבא. החדשות הצפויות מנצרת אכן דיווחו על ארבעה גולים של לוד בתוך 34 דקות, ואללה יוסטור. אבל כפי שסיכם אוהד ירוק בסיום, "גם יהודים יודעים לעשות קומבינות" (לכאורה!), וכפר סבא ענתה עם שלושה מטחי כבוד קלילים של טל בנש הנהדר, אלירן סיימון ורק יצחק. לא ראיתי את שהתרחש בנצרת ולא התלהבתי ממה שקרה בווינטר, אבל מה שהיה היה ומה שמגיע מגיע.

שריקת הסיום באה ללא תוספת זמן, וריח האלכוהול החריף הגיע עד לשורה הכי גבוהה בווינטר. ריף מסיקה ניצח על המקהלה, טל בנש נישק את המשפוחה, רן יצחק פרץ לטריבונה וגדול במיוחד היה סמיר עבד אלחי הקטן - עם תחבושת הירואית סביב הראש וחולצת 'אבא, הגשמתי חלום' סביב הבטן. זהו, סה טו, תמו שבע השנים הרעות. מכמה עשרות אוהדים בבלומפילד, במשחק הירידה 2008, העסק הוכפל והוכפל. ככה זה, לפעמים הכאב משכפל. לפעמים, מה שלא עושות עשר שנות התבוססות בתחתית ליגת העל, עושות נסיעות לבית שאן ועראבה. אוהדי הפועל כפר סבא התרבו, יצאו מהחורים והביאו את הבנים שלהם כל הדרך לקדמת הבמה.


נכון. המספרים האלה יכולים לספוג מכה במקרה של אי הצלחה בליגת העל, ועדיין, זו הפועל כפר סבא. לא מכבי פתח תקוה, לא הפועל רעננה, לא מ.ס. אשדוד. אלו אוהדים אחרים של מועדון אחר, והם אף מחזיקים במעשר ממנו. עכשיו המטרה של שלל הגרעינים בירוק תהיה להראות כוח ועוצמה גם בליגה הבכירה. גם אם פחות יילך. לפי איך שהעסק נראה ומריח, בכפר סבא לא צריכים לדאוג לכמויות. אחרי כל מה שהם עברו ומי שעבר עליהם, מגיעות להם לפחות שבע שנים טובות.

אורן ניסים חלוץ הפועל כפר סבא מונף. קובי אליהו
אורן ניסים באוויר/קובי אליהו

"גוטמן הגיע לאן שהגיע, ואני מנסה לחקות"

בדקה ה-82, עמיר נוסבאום שלח את הכדור החוצה כדי שאורן ניסים לא יעמוד יותר מדי בשמש וייכנס לחגוג עם החבר'ה. לפני 16 שנה, במאי 1999, כבש ניסים את שער האליפות של הפועל חיפה. בשבוע שעבר הרשית ניסים קשישא (38) את אחד השערים הכי חשובים של הפועל כפר סבא העונה. זה המשחק האחרון שלו, כך דווח, וכך תבוא לקיצה קריירה ארוכה ומרגשת שקושרת גם בין הקריירה של אלי גוטמן לקריירה של פליקס נעים.

נעים מדבר, והלוק, הסגנון, הז'רגון, ההתייחסות לעצמו בגוף שלישי - הכול קופי גוטמן. הדמיון חשוד עד כדי בדיקת DNA

נעים מכנה את מאמן נבחרת ישראל "המנטור, והחבר הכי טוב שלי". אתמול סימן נעים וי ראשון במבוא להייפ, אתמול סוף סוף זכה להכרה לאומית. הוא הגיע במהלך העונה שעברה, ובתוך פחות משנתיים העלה את כפר סבא פעמיים. את המשחק אתמול סיים עם חולצה רטובה, ובמהלך ראיון שלו נחטף, נזרק לאוויר והוחזר. גם האלכוהול והניעורים לא מנעו ממנו להודות קודם כל למנטור.

"כנראה שפילוסופיית הכדורגל של גוטמן כן נכונה", אמר. "לראיה - יוסי אבוקסיס עם בני יהודה, וכפר סבא איתי". עוד שני גוטמנים בליגת העל. נעים המשיך: "אלי ואני חברים, עוד מלפני הכדורגל. אנחנו מכירים משנת 1975, מהשכונה, מהכדורגל של ימי שישי, מהקבוצות בליגה א', מהקייטנות. הוא הגיע לאן שהגיע, ואני מנסה לחקות". הם מדברים כל יום, ואחרי כל משחק של האחד, הוא מנתח אותו עם האחר. כשנבחרת ישראל חיפשה מישהו שיעשה סקאוטינג אחר אזרבייג'אן, נעים קיבל את הג'וב. מבחינת תוצאות מול האזרים זה לא היה משהו אבל "לא מבחינתי - הבאתי את ההרכב בול", פליקס גאה.

נעים מדבר, והלוק, הסגנון, הז'רגון, ההתייחסות לעצמו בגוף שלישי - הכול קופי גוטמן. הדמיון חשוד עד כדי בדיקת DNA. "צ'מע", הוא מסביר, "זו חברות של ארבעים שנה". ופליקס, לעומת אלי, היה אלמוני עד אתמול. אנשי כדורגל הכירו, הקהל הרחב לא ממש. בחגורה אימון בליגות נמוכות, עוזר של גוטמן וניר קלינגר בקפריסין ("הייתי שם שבע שנים") ובקיץ הקרוב, אם לא תהיינה הפתעות, יאמן לראשונה בליגת העל. "השנה קיבלתי קצת יותר חשיפה", אמר, "וכנראה שיהיה קל יותר בעתיד".

ועקב כך, נעים יצטרך להתמודד עם הסטטיסטיקה הארסית כלפי מאמנים שצולחים את הלאומית. רובם המכריע או שעוזבים בקיץ או שמפוטרים מהר מאוד. ההבדל בין הליגות הוא עצום, גם פער הציפיות בין רוב הבוסים למאמניהם. אבל, אחרי הכול, סתיו שחם הוא ממש לא 'רוב הבוסים'.

סתיו שחם בעלי הפועל כפר סבא מודה לאוהדי הקבוצה. קובי אליהו
סתיו שחם/קובי אליהו

הבוס שמודה שכדורגל ישראלי זה טוב לעסקים

שעה לפני המשחק, עם בגדים קצרים וכובע ירוק-לבן, סתיו שחם נראה כמו הכלאה בין לואיג'י אח של מריו לבין אמריקאי שאוטוטו מכסח את הדשא. "אם לא היום, אז באמת שאף פעם לא", אמר במעלה וינטר, והמשיך לתקשר עם אוהדים דרך הגדר. לאורך המשחק ישב במעבר שבין יציע הכבוד לבין יציע הקונפטי. בפיגור, נראה גמור. במחצית, היה מתוח. בסיום סיפר שדאג עד לשניות האחרונות, אבל בדקה ה-75 הראה שהנאחס וכפר סבא כבר לא, כשהוציא את חולצת העלייה.

"שינינו את ה-DNA של המועדון", הוא אמר. "אם בעבר היו החמצות בדקה 90 ולא הצליחו לעלות כמה פעמים, השנה זה ההפך. המועדון הפך להיות מועדון של ווינרים". שחם, כהרגלו, דוחה בכל הזדמנות דמיון לרוב בעלי הכדורגל. כשהוא שומע את הסטטיסטיקה אודות מאמנים שמעלים קבוצות ואז מקבלים את הגרזן, הוא אומר: "אני לא בא מעולם הכדורגל. כל המנהגים והדברים שקורים בכדורגל, לא קורים אצלי. בחברת ההייטק שלי יש עובדים שנמצאים איתי 15 ו-20 שנה. פליקס ימשיך איתי, כמו שחלק ניכר מהשחקנים".

גם את מנהג ה"נתחזק בינואר" הוא תקף ("לא חיזקנו ולו בשחקן אחד וזו דווקא נקודת המפנה"), הוסיף "אני בא מעולם של ניהול ובגלל זה הכול נראה ככה" והודה, בניגוד לכמה בוסים צבועים, שבעלות על קבוצת כדורגל "עושה לי טוב לעסקים".

כששחם שומע את הסטטיסטיקה אודות מאמנים שמעלים קבוצות ואז מקבלים את הגרזן, הוא אומר: "אני לא בא מעולם הכדורגל. כל המנהגים והדברים שקורים בכדורגל, לא קורים אצלי"

שחם אכן זן נדיר. הוא שלף אתמול יותר מדי ציטוטים שעלולים לשמש כנגדו בעוד כמה חודשים, אם וכאשר השילוב עם נעים לא יעבוד, או אם הסגל יהיה חלש מדי או אם התחתית תהיה ביתו. אבל אם יש מישהו בכדורגל שמגיעים לו מאה ימי חסד, זה סתיו שחם. האיש הכי שקוף שיש כאן, שחולק את דוחות הקבוצה עם האוהדים והתקשורת, שהביא לכאן ליטרים של שפיות, שלקח מועדון ריק ושבור, בלי ילדים במחלקת הנוער ובלי כדורים במחסן, והוציא אותו מהקבר בתוך זמן כה קצר.

המשחק הראשון שלו כבוס היה בגבעת אולגה. הוא איחר לפתיחה בגלל פגישת הכרות עם אבי לוזון, וכשהגיע, הדבר הראשון שראה זו בעיטת שוער של אוהד כאן שחזרה בגלל הרוח והקארמה. תוך שנתיים, למרות הקשיים, השבר, האום אל פאחם ומה שתרצו, השקיפות והשפיות של שחם דפקה הקופה. עכשיו עומדת מולו משימה קשה, והיא להבין את גובה המשוכה שבין הלאומית לליגת העל. אתמול השווה את זה לעלייה מליגה א', ואם כפר סבא תרצה להמשיך להתקדם, הוא יצטרך להבין שלא מדובר באותה סיטואציה. אבל הוא יבין. הוא יבין. כי ככה זה בהייטק.

ובעונה הבאה, סתיו שחם יצעיד את כפר סבא לדרבי מול אחד ממחריביה, אלי טביב.

"אם הוא ימשיך", צחק שחם על הביזארו שלו. "כמובן שאנחנו עדיין לא יודעים את זה".

seperator

צומת, צפונית לווינטר, וההוא והתחת וכל מני ירוקים אחרים חסמו את הכביש הראשי. הם שרו את השיר ההוא של ארגנטינה, מהמונדיאל, וקנו את כותב שורות אלה באופן סופי ורשמי.

"בכל מגרש שאת תהיי בו
את שמך תמיד אני אצרח
לכל מי שקלקל בדרך
אנחנו אף פעם לא נסלח

לא לשאולי וטביב
לא ליפת המחריב
השנה אותנו כלום לא יעצור

עם העורק הירוק
כל העיר פה לא תשתוק
תתנו את הלב והאימפריה עוד תחזור!"

וואלה, כפי שפורסם.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully