וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: שלושער לרונאלדו, שביעייה לריאל, בכורה לאודגארד, אלמריה ירדה

הכוכב הפורטוגלי שבר שיא אישי כשעלה ל-48 שערים בעונה אחת, הבלאנקוס פירקה את חטאפה 3:7. 32 דקות לילד הפלא הנורבגי. חמד וקבוצתו נשרו אחרי הפסד 3:2 לוולנסיה, שחוזרת לצ'מפיונס

תומר חמד שחקן אלמריה. GettyImages
ירידת ליגה שנייה בספרד. חמד/GettyImages

המחזור ה-38 והאחרון בליגה הספרדית הגיע הערב לסיומו, כשמלבד משחקה של ברצלונה מול לה קורוניה, נערכו עוד תשעה משחקים שנעלו את העונה. אלמריה של תומר חמד ירדה רשמית לליגה השנייה אחרי 3:2 דרמטי מול ולנסיה והצטרפה אל קורדובה ואייבר, שהביסה 0:3 את קורדובה, אך ירדה בגלל ה-2:2 המדהים של לה קורוניה מול ברצלונה. סביליה ניצחה 2:3 את מלאגה אך לא הצליחה להשתחל למוקדמות הצ'מפיונס על חשבון ולנסיה. כריסטיאנו רונאלדו סיים עונה עם עוד שלושער ב-3:7 המשוגע של ריאל מדריד על חטאפה ושיפר את שיאו האישי עם 48 כיבושים עונתיים. מרטין אודגארד קיבל דקות ראשונות בבוגרים כשהחליף את את הפורטוגלי בדקה ה-58. אתלטיקו מדריד הבטיחה סופית את מקומה בליגת האלופות יחד עם ריאל וברצלונה.

אלופה: ברצלונה
עולות לליגת האלופות: ברצלונה, ריאל מדריד, אתלטיקו
עולה למוקדמות ליגת האלופות: ולנסיה
עולות לליגה אירופית: סביליה, ויאריאל ובילבאו
יורדות לליגה השנייה: קורדובה, אלמריה ואייבר

חוסה אנטוניו רייס שחקן סביליה. רויטרס
גול מרגש לסביליה. חוסה אנטוניו רייס/רויטרס

אלמריה - ולנסיה 3:2

שתי הקבוצות הגיעו למחזור הנעילה בידיעה שהן חייבות להשיג ניצחון, כל אחת מהסיבות שלה - אלמריה כדי לשרוד בליגה ו-ולנסיה כדי לתפוס את המקום הרביעי שמוביל למוקדמות הצ'מפיונס. אלמריה של חמד הובילה פעמיים, אבל פאקו אלקסר (80) הכריע את ההתמודדות הזו והשאיר את קבוצתו במקום הרביעי היקר כל כך. מי שלא יזכור את המשחק הזה לטובה הוא דייגו אלבס, שוערה הברזילאי הנהדר של ולנסיה שנפצע בדקה ה-72 והוא בספק לפתיחת הקופה אמריקה בתחילת יוני. אלמריה, שהיתה מתחת לקו האדום לאורך רוב העונה, יורדת ליגה אחרי עונה עגומה מבחינתה, כשגם סרג'י לא הצליח להציל את הספינה השוקעת. תומר חמד נכנס כמחליף בדקה ה-78, אך רושם ירידת ליגה שנייה בליגה הספרדית, אחרי שכבר ירד עם מאיורקה.

כבר אחרי תשע דקות תומאס העלה את המארחים ליתרון מפתיע בבעיטה חופשית חזקה שחמקה מתחת לידיו של דייגו אלבס והעלה זמנית את המארחים מעל הקו האדום. אבל בדקה ה-28 ולנסיה חזרה למשחק. אוטמנדי הבלם הארגנטינאי הגיע ראשון לכדור קרן של פארחו ונגח חזק לרשת. שער שמחזיר את אלמריה אל מתחת לקו האדום.

אבל אלמריה לא ויתרה וחמש דקות אחרי שנכנס כמחליף, פרננדו סוריאנו ניצל הדיפה לא טובה של אלבס לבעיטה של תייבי והחזיר את היתרון למארחים בדקה ה-37. אולם, ההגנה החלשה של אלמריה שוב היתה לה לרועץ ושניות לפני השריקה למחצית היא ספגה את השוויון. חאבי פואגו קיבל כדור עמוק בתוך הרחבה ויישר אותו לסופיאן פגולי שנותר חופשי ומאושר וכבש מקרוב. 2:2 דרמטי במחצית.

אלמריה לחצה כדי להשיג את השער שישאיר אותה בליגה, תומר חמד נכנס בדקה ה-78, אבל שתי דקות לאחר מכן פאקו אלקסר כבש שער קריטי ששלח את קבוצתו למוקדמות האלופות. חלוץ הנבחרת ניצל טעות בהגנה וגלגל פנימה מול רובן. דני פארחו הורחק בתוספת הזמן, אך קבוצתו חגגה בסיום.

אייבר - קורדובה 0:3

עונה בלבד אחרי שעלתה לליגה הראשונה, אייבר יורדת שוב לליגה השנייה וזה קורה לה בצורה הכי דרמטית וכואבת שאפשר. המארחים טיילו מול סוגרת הטבלה ובמשך 76 דקות היו בחוף מבטחים. אולם, שער שוויון דרמטי ומדהים של לה קורוניה מול ברצלונה השאיר אותם בליגה על חשבון אייבר, שיורדת בגלל נחיתות במאזן הפנימי בינה לבין לה קורוניה וגרנאדה. גאיסקה גאריטנו, מאמנה של אייבר הודיע על התפטרותו מיד לאחר המשחק.

כבר אחרי שש דקות מיקל ארואברנה כבש למארחים בנגיחה מקרוב והעלה אותם מעל הקו האדום. חמש דקות בלבד חלפו עד שראול נבאס נגח את השני מול סוגרת הטבלה האומללה. בדקה ה-34 אנדר קאפה המשיך את ההתעללות באורחים עם בעיטה אדירה מרחוק, אך בסופו של דבר קבוצתו רשמה ירידה דרמטית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
כריסטיאנו רונאלדו ריאל מדריד. AP
שבר את שיא הכיבושים שלו בספרד עם שלושער שני רצוף. רונאלדו חוגג/AP

ריאל מדריד - חטאפה 3:7

אחרי שאיבדה רשמית סיכוי לאליפות במחזור הקודם, ריאל רצתה לפחות להיפרד יפה מאוהדיה והיא עשתה זאת, לפחות בצד ההתקפי. גיבור המשחק הזה היה כריסטיאנו רונאלדו שכבש שלושער שני רצוף ושיפר את שיאו האישי עם לא פחות מ-48 שערי ליגה, לפני שהוחלף בדקה ה-58 על ידי מרטין אודגרד, הילד הנורבגי שקיבל דקות בכורה בבוגרים של הבלאנקוס.

שתי הקבוצות הגיעו למשחק הזה ללא לחץ, ההגנות לא התאמצו יותר מדי והחלוצים חגגו. ההצגה של רונאלדו החלה כבר בדקה ה-13. מרסלו הרים כדור מצד שמאל והפורטוגלי התרומם ונגח לפינה הרחוקה של קודינה. סרחיו אסקודרו (23) ודייגו קסטרו (26) רשמו מהפך מפתיע מאוד לאורחים, אבל רונאלדו לא התרגש ובדקה ה-32 הפורטוגלי כבש את השני שלו בבעיטה חופשית נדירה לפינה. שתי דקות בלבד חלפו ורונאלדו השלים שלושער שני רצוף אחרי שכבש בפנדל אחרי דחיפה ברחבה על צ'יצ'ריטו המקסיקני. אולם, ריאל חלמה בהגנה ומהאדי לאסן האלג'יראי הפציץ מתוך הרחבה וקבע 3:3 עוד לפני ההפסקה.

ריאל עלתה במצב רוח קרבי למחצית השנייה. רונאלדו כמעט כבש את הרביעי כשנגח לקורה אחרי עוד הרמה של מרסלו, אבל צ'יצ'ריטו תיקן ובעט את הריבאונד לרשת (47). חשבתם שחגיגת השערים הסתיימה? ממש לא. ריאל קיבל כדור חופשי כ-17 מטר מחוץ לרחבה מצד ימין. למרות שהבקיע בכדור חופשי, רונאלדו השאיר הפעם את הבעיטה לחאמס רודריגס שסובב בשמאל באומנות לפינה בדקה ה-51 כדי לקבוע 3:5 במשחק עם אווירת סוף עונה ונטול הגנות. הגול של חאמס הרגיע את ריאל, שחיכתה 20 דקות כדי לנעוץ את המסמר השישי. חאמס הנהדר החליף מסירות עם חסה הצעיר, שקיבל הופעה נדירה בהרכב וכבש בבעיטה מסובבת לפינה ומרסלו חתם בדקה ה-90 עם בעיטה מקרוב אחרי כדור רוחב של חסה. ריאל מסיימת עונה בסטייל, אבל לא ברור אם זה מה שישאיר את אנצ'לוטי, שזכה לקריאות עידוד מהקהל המקומי.

גרנאדה - אתלטיקו מדריד 0:0

שתי הקבוצות היו זקוקות לנקודה ערב המחזור הזה ונחשו מה? זה בדיוק מה שקרה. גרנאדה עשתה מסע הישרדות מדהים עוד לפני המשחק הזה אליו הגיע עם רצף של שלושה ניצחונות רצופים ובאה על שכרה הערב. אתלטיקו השיגה את הנקודה שהיתה צריכה כדי להבטיח את המקום השלישי ותשחק בעונה הבאה ביחד עם ריאל מדריד וברצלונה בליגת האלופות.

מלאגה - סביליה 3:2

החבורה של אונאי אמרי פנטזה על המקום הרביעי שמקנה כרטיס למוקדמות הצ'מפיונס והיא כמעט השיגה אותו, אבל שער ניצחון של ולנסיה מול אלמריה הוריד אותה למקום החמישי ממש ברגע האחרון. מלאגה, לה המשחק הזה לא קבע כלום, נתנה פייט בפתיחה אבל אדום של וולינגטון הבלם שלה פתח את הסכר בצד השני כשחוסה אנטוניו רייס (52), אבר באנגה (55) ואלכסיס וידאל (62) כבשו שלישייה בעשר דקות. למרות הנחיתות המספרית הצליח חאבי גרה לצמק עם צמד (67 ו-90), אך לא מנע מקבוצתו לסיים את העונה עם הפסד.

מרטין אודגור שחקן ריאל מדריד עם כריסטיאנו רונאלדו. AP
חילופי משמרות? אודגארד מחליף את רונאלדו/AP

משחקים נוספים:

אתלטיק בילבאו - ויאריאל 0:4
לבילבאו: אריץ אדוריץ (25 בפנדל ו-61), אנדרה איראולה (28), בניאט (36)

ראיו וייקאנו - ריאל סוסיאדד 4:2
לראיו: אלברטו בואנו (42), מורסילו (64). לסוסיאדד: קרלוס ולה (19), צ'ורי קסטרו (21), חאבייר אגירצ'ה (74) וגורקה אלוסטנדו (75).

סלטה ויגו - אספניול 2:3
לסלטה: הוגו מאיו (38), גוסטבו קבראל (58), נוליטו (76). לאספניול: סרחיו גרסיה (23 בפנדל), כריסטיאן סטואני (48)

לבנטה - אלצ'ה 0:0

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully