וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמה החדשה של רמי: על האליפות המפתיעה של רמי גרשון בגנט הבלגית

22.5.2015 / 7:46

רמי גרשון היה השחקן היציב ביותר במערך של המאמן היין ואנהאזברוק שהצעיד את גנט לאליפות ראשונה בתולדותיה בעונת הבכורה על הספסל. קני סייף מאושר: "אחרי מה שעברתי בחודשים האחרונים, זה מרגש מאוד". המועדון תמיד חשב שהוא גדול, עכשיו הם באמת גדולים

שחקני גנט חוגגים אליפות עם רמי גרשון. AP
נתראה בצ'מפיונס. גרשון/AP

"לפני תחילת העונה, איש לא העלה בדעתו שהאליפות אפשרית. אחרי שתי עונות כושלות בהן לא עלינו אפילו לפלייאוף העליון, פסגת השאיפות היתה לסיים הפעם בכל זאת בין שש הראשונות, לא מעבר לכך", אומר לוואלה ספורט העיתונאי נילס פואסוניה שמסקר את גנט. התואר ההיסטורי שהושג אתמול (חמישי), הראשון בתולדות המועדון, מהווה סנסציה גדולה בהתחשב בציפיות המוקדמות, במיוחד אחרי התיקו הביתי המאופס המאכזב מול סרקל ברוז' במחזור הראשון, אשר לא בדיוק תרם לאופטימיות. עם זאת, האליפות מפתיעה הרבה פחות לאור הכדורגל שהציגו הכחולים-לבנים במהלך העונה, והוא מגיע להם בזכות.

רמי גרשון שחקן גנט עם קני סייף. AP
כבר לא לוזרים. גנט חוגגת עם סייף וגרשון/AP

מועדון מפואר מחפש תארים

אל תטעו – גנט היא לא קבוצה קטנה בשום אופן. היא פשוט תמיד היתה הלוזרית האולטימטיבית. אוהדיה רואים בה מועדון פאר, גם אם הישגיה לאורך השנים לא היו מזהירים בלשון המעטה, עם שלושה גביעים בלבד בכל ההיסטוריה, שהתחילה בשנת 1900, כאשר קבוצת כדורגל הוקמה באגודת הספורט הקיימת מאז 1864. אחרי הכל, בגנט 250 אלף תושבים, יותר מכפול בהשוואה לברוז' השכנה, והיא העיר השלישית בגודלה במדינה. יש לה קהל עצום שהולך אחרי הקבוצה באש ובמים, וחווה אכזבות רבות מאוד לאורך עשורים.

מטרת ההנהלה היתה מאז ומתמיד זכיה בתארים רבים ככל הניתן. לשם כך היתה דרושה יציבות, וזה משהו שמעולם לא היה לגנט. התופעה רק החריפה, כאשר חמישה מאמנים הועזבו בארבע השנים בין 2010 ל-2014. "בית קברות למאמנים" קראו לזה בתקשורת המקומית. המועדון השקיע הון בבניית האיצטדיון החדיש, שנפתח לפני שנתיים והפך למתקן המודרני ביותר בבלגיה, אך התוצאות ממש לא הגיעו אשתקד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקני גנט חוגגים עם רנאטו נטו. AP
מהפך מנטלי. גנט/AP

הטקטיקן הטוב בבלגיה

לתוך המציאות העגומה הזו העז להיכנס היין ואנהאזברוק, שהפך לאדריכל האליפות המזהירה. המאמן בן ה-51 נחשב מזמן לטקטיקן הטוב ביותר בבלגיה בזכות העבודה האדירה שעשה עם אמצעים מוגבלים מאוד בקורטרייק, אותה העלה לליגה הבכירה ב-2008, אך ההתנסות הראשונה שלו בקבוצה גדולה יותר הפכה לסיוט. ואנהאזברוק חתם בגנק של אליניב ברדה ב-2009, לא קיבל חופש פעולה כפי שדרש, נכנס לעימות חזיתי עם ההנהלה ועם חלק מהשחקנים הבכירים, ופוטר כבר בנובמבר. הוא חזק לקורטרייק, שיקם את המוניטין שלו, וכולם הבינו מיד שהוא ראוי לצ'אנס חדש בקבוצת צמרת, אך העזיבה המחודשת לא היתה קלה עבורו. גנט, עם תדמיתה הבעייתית, היוותה הימור עצום.

בניגוד מוחלט לקדנציה הקצרצרה בגנק, הפעם קיבל ואנהאזברוק יד חופשית לחלוטין מההנהלה. "רצינו לראות את היין אצלנו כבר מזמן, ואנחנו מקווים שעידן חדש מתחיל", הצהיר היו"ר איבן דה ויטה כאשר הציג את המאמן במסיבת העיתונאים לפני שנה. בעידן החדש הזה לא היה מקום לשחקנים פרובלמטיים מבחינת משמעת, כמו הרווה קייג', המוכר היטב בבית"ר ירושלים. הסגל עבר שינוי מהותי, ולא פחות מארבעה שחקנים היו מוכרים היטב למאמן מתקופתם בקורטרייק. רמי גרשון, ששיחק אצל ואנהאזברוק במשך עונה וחצי כמושאל מסטנדרד ליאז', היה אחד מהם.

רמי גרשון שחקן גנט. GettyImages
שיחק בכל דקה ודקה במהלך העונה פרט למשחק אחד שנפל על יום כיפור. גרשון/GettyImages

"גרשון הפך למנהיג אמיתי"

אם תרצו, הבלם הישראלי הוא הדוגמה הטובה ביותר לשחקן של ואנהאזברוק. המאמן לא חיפש שמות גדולים, אלא מקצוענים שמשקיעים את הלב והנשמה, ממלאים את ההוראות הטקטיות, נלחמים למען הקבוצה ולא למען עצמם, בעלי כושר פיזי מצוין ויחסי אנוש טובים. החתמתו של גרשון התקבלה בחשדנות מסוימת על ידי האוהדים, אך הספקות נעלמו תוך שבועות ספורים. אי אפשר להגזים בתרומתו של הבלם, ששיחק בכל דקה ודקה במהלך העונה פרט למשחק אחד שנפל על יום כיפור. הוא הפך לאחד המנהיגים של גנט, והאליפות ההיסטורית הזו שייכת לו.

העיתונאים הבלגים משבחים מאוד את גרשון. "המנטליות של רמי יוצאת מהכלל. הוא תמיד נותן 100 אחוזים מיכולתו, מחויב מאוד למטרה, והפך למנהיג האמיתי בחוליית ההגנה. גרשון הגיע מקבוצה קטנה כמו בוורן, ולא כולם התלהבו מהרכש הזה בהתחלה, אבל הוא פשוט נתן עונה כבירה. לא היה לו אף משחק חלש, והוא ספג שלושה כרטיסים צהובים בלבד. העובדה כי המאמן הכיר אותו מראש היתה קריטית, והוא ראוי לכל המחמאות", קובע פואסוניה בשיחה עם וואלה ספורט.

"היו סימני שאלה סביבו לפני תחילת העונה, אבל רמי הפך לשחקן מפתח מהמשחק הראשון. הוא החייל הנאמן בצבא של ואנהאזברוק, תמיד מוכן להקריב את עצמו, ראשון לכל כדור. אחד מהמועמדים לתואר ה-MVP של העונה", אומר יונאס ואן דה ויירה. יש משהו סמלי מאוד בכך שגרשון בישל אתמול את השער הראשון בניצחון 0:2 על האקסית שלו סטנדרד, אשר הפך למשחק ההכתרה.

קני סייף שחקן גנט. באדיבות המצולמים
גפ הוא תרם. סייף/באדיבות המצולמים

השער החשוב של סייף

גם לקני סייף, שהגיע כרכש אלמוני מבחינת הבלגים, יש חלק באליפות. הקשר הישראלי שותף ב-19 משחקים וכבש שני שערים. הראשון שבהם, נגד מוסקרון בתחילת ספטמבר, היה חשוב במיוחד. גנט הגיעה אז למשחק אחרי שני הפסדים רצופים שאיימו להכניס אותה למשבר, ולא היטיבה לשחק עד שסייף נכנס כמחליף והרשית בדקה ה-83. ה-0:1 ההוא הוציא את הקבוצה לדרך חדשה, והיא לא הפסידה במשך חודשיים.

ככל שחלפו השבועות, השתפר משחקה של גנט. ההכנה הפיזית הקשה של ואנהאזברוק, שהכריח את שחקניו להתאמן שלוש פעמים ביותר במחנה טרום העונה, כולל ריצות ארוכות ביער בשעות הבוקר המוקדמות, הוכיחה את עצמה. כשירותם של השחקנים היתה נהדרת, וכך גם האווירה בחדר ההלבשה. המאמן תלה בתחילת העונה דף בו סומן יעד 50 הנקודות כדי להגיע לפלייאוף העליון, והקבוצה עמדה בו בכבוד – בסיום העונה הסדירה היו לה 57 נקודות.

אוהדי גנט חוגגים. AP
גרמו אושר חסר תקדים לעיר שלמה. אוהדי גנט חוגגים/AP

"הנשיא ביקש לסיים במקום השלישי"

גם אז, אחרי סיום נפלא של שמונה נצחונות ושתי תוצאות תיקו ב-10 המשחקים האחרונים, איש לא העז לדבר על המקום הראשון. היו"ר דה ויטה דיבר בפברואר על תוכנית לטווח ארוך: "ואנהאזברוק מסוגל להוביל אותנו לאליפות תוך חמש שנים, אבל העונה זה עדיין קצת מוקדם מדי". בשיחה עם וואלה ספורט מספר סייף על היעדים שהוצגו בפני השחקנים לפני תחילת הפלייאוף: "הנשיא נכנס לשוחח איתנו וביקש לסיים במקום השלישי. כל דבר מעבר לכך יהיה בונוס".

ואולם, התברר שהרף הוצב נמוך מדי, והחלום הוגשם מהר הרבה יותר מהצפוי. אחרי פתיחה מצוינת לפלייאוף התחילו השחקנים להאמין שאפשר לעשות את זה. "מתחילת העונה כיוונו הכי גבוה שאפשר. באופן אישי, ידעתי שהכל אפשרי. לא דיברנו על אליפות, אבל ראינו שאנחנו מנצחים את כל הגדולות, ובחודש האחרון התחלנו לחשוב ברצינות על התואר", אומר סייף.

הקשר הישראלי מסביר את סוד ההצלחה המסחררת: "יש לנו חדר הלבשה מגובש מאוד, וכל השחקנים תורמים את שלהם. אין הרכב קבוע, השחקנים מתחלפים, וכולם עשו את העבודה על הצד הטוב ביותר. המאמן בחר את השחקנים הנכונים, ויש לו חלק גדול ביצירת האווירה הנכונה בסגל". וכן, סייף לא היה זקוק לזמן רב כדי לעכל את ההישג. "אני מרגיש אלוף, וזו תחושה נהדרת. אחרי מה שעברתי בחודשים האחרונים, זה מרגש מאוד", הוא אומר, וכבר מתחיל להתכונן להופעה בשלב הבתים בליגת האלופות.

סוון קומס שחקן גנט חוגג. AP
כמה עסקאות מבריקות. גנט/AP

המסקוט הימר וזכה

יכול להיות שיהיה לגנט מה למכור גם בזירה האירופית. ואנהאזברוק הוכיח את עצמו כמוטיבטור ואשף טקטי גם במאבקי הצמרת, והצליח לגרום לשחקנים רבים למצות את הפוטנציאל שלהם. הקשר הברזילאי רנאטו נטו נראה שחקן גמור אשתקד, אך פרח העונה. החלוץ לורן דפואטר הגיע על תקן שחקן בינוני מינוס, והפך לכוכב עם 13 שערי ליגה. רכישתו של מוזס סימון, חלוץ ניגרי בן 19 בינואר מקבוצת טרנצ'ין הסלובקית תמורת 800 אלף יורו בלבד, התבררה כגאונית, ובהנהלת גנט לא מהססים להשוות אותו כעת לממפיס דפאי.

לפני ההופעה ההיסטורית בצ'מפיונס ליג, זה הזמן לחגוג. גרשון, סייף וחבריהם גרמו אושר חסר תקדים לעיר שלמה, וכעת מצפים לראות אם היו"ר דה ויטה, אלוף בלגיה בשחיה לשעבר, יממש את הבטחתו ויקפוץ לנהר במסגרת החגיגות. יחד איתו אמורה לזנק למים גם אישתו של דפואטר. וגם המסקוט הוותיק של המועדון, האינדיאני עם הנוצות הכחולות והלבנות, ברקיע השביעי. הוא הימר בתחילת העונה על גנט כאלופה ביחס של 1:33, וראה כיצד 100 יורו שלו הופכים ל-3,300. "בכל קיץ אני שם כסף על כך שנזכה באליפות, ומתישהו זה היה חייב לקרות. אני הולך לקנות חבית בירה שלמה בפאב האהוב שלנו", הוא אמר. לבריאות שיהיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully