וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי גרשון אלוף בלגיה, גנט עשתה היסטוריה

הבלם הישראלי, שהצטיין לאורך כל העונה, בישל את הראשון ב-0:2 על סטנדרד ליאז' שהבטיח לקבוצתו זכייה ראשונה אי פעם באליפות. גם קני סייף שותף להישג. ליאור רפאלוב כבש בניצחון קלאב ברוז'

רמי גרשון שחקן גנט עם קני סייף. AP
יש אליפות! רמי גרשון חוגג עם קני סייף/AP

למועדון האקסלוסיבי של כדורגלנים ישראלים שזכו באליפות בבלגיה, הכולל את רוני רוזנטל, אלי אוחנה, סלים טועמה ואליניב ברדה, הצטרפו הערב (חמישי) שניים נוספים: רמי גרשון וקני סייף. האחרון לא נכלל בסגל של גנט במשחקים האחרונים, אבל בלם נבחרת ישראל, שהיה אחד מעמודי התווך של הקבוצה לאורך העונה כולה, הופיע בגדולתו גם למשחק המכריע. גרשון בישל את השער הראשון ב-0:2 על האקסית סטנדרד ליאז' וחגג עם קבוצתו במחזור הלפני אחרונה של העונה אליפות היסטורית ומפתיעה. לראשונה ב-151 שנות קיומה, גנט היא אלופת בלגיה.

שחקני גנט חוגגים אליפות עם רמי גרשון. AP
ערב היסטורי. שחקני גנט בטירוף, רמי גרשון משמאל/AP

בעונה שעברה סיימה גנט בסך הכול במקום השביעי, ובקיץ הצטרף אליה גרשון אחרי עונה טובה במדי בוורן. הבלם הישראלי בן ה-26 הפך מיד למעוז ההגנה של היין ואנהזברוק, מי שהיה מאמנו בקורטרייק. גרשון היה שם כשגנט שיחקה עם שני בלמים, והוצב במרכז כשהשיטה שונתה לשלושה בהגנה, כאשר הערב השלים את משחקו ה-38 - כולם בהרכב, כולם ללא חילופים. הפעם היחידה בה נעדר הייתה בערב יום כיפור. איתו, הקבוצה שמרה 13 פעמים על רשת נקייה והציגה את ההגנה הטובה בליגה (37 שערי חובה בעונה הסדירה והפלייאוף גם יחד).

בנובמבר כבש הבלם את שער הליגה היחיד שלו העונה, בהפסד 2:1 לזולט וארחם, והערב הוא הוסיף למאזנו גם בישול שני כשעצר על החזה ובעט לרוחב כדי שסוון קומס יבקיע מקרוב את הראשון לרשת סטנדרד. לאחר ההפסקה, היה זה הברזילאי רנאטו נטו שדייק מהנקודה הלבנה (50) והבטיח שאף אחד כבר לא ימנע מגנט אליפות ראשונה בתולדותיה. סייף, שכאמור לא היה בסגל הפעם, כבש שני שערים בעונת הבכורה שלו באירופה וגם לו יש אליפות ראשונה. הוא עלה נרגש לקבל את מדליית האליפות עם תמונה של אביו, שהלך לעולמו מוקדם יותר השנה. גרשון התעטף בדגל ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אוהדי גנט חוגגים. AP
אוהדי גנט בטירוף/AP

גרשון וסייף, אגב, הם גם הישראלים הראשונים שהבטיחו מקום בשלב הבתים של ליגת האלופות בעונה הבאה. בניגוד למכבי תל אביב שצריכה לעבור דרך במוקדמות, וכן ניר ביטון עם סלטיק (אלופת סקוטלנד) וסינטאיהו סלליך עם מאריבור (אלופת סלובניה), הנציגים בגנט כבר יכולים לפנטז על מפגש עם ברצלונה, ריאל מדריד, יובנטוס או באיירן מינכן.

המאוכזבת הגדולה בבלגיה היא כמובן קלאב ברוז', שהתחילה את הפלייאוף במקום הראשון ונראתה בדרך לאליפות ראשונה זה עשור, אבל התגלתה כנפגעת התורנית משיטת הקיזוז ונאלצה להסתפק בגביע בלבד. ליאור רפאלוב לפחות המתיק את הטעם החמוץ מבחינתו עם שער ליגה עשירי העונה, כשברוז' גברה 2:3 על שרלרואה. הקשר הישראלי ירה פנימה בדקה ה-34 וכבש את השני במשחק. רפאלוב (90 דקות) וחבריו ינסו לשמור על המקום השני במחזור הסיום, כדי להגיע למוקדמות ליגת האלופות.

* אבי ריקן שיחק 90 דקות בהרכב ציריך, שסיימה ב-2:2 בבית מול ואדוז במסגרת המחזור ה-34 בליגה השוויצרית. ציריך עדיין במקום הרביעי המוליך למוקדמות הליגה האירופית.

* דן מורי ישב על הספסל ולא שותף בניצחונה של ויטסה 1:2 בחוץ על זוולה בחצי גמר הפלייאוף ההולנדי על הכרטיס לליגה האירופית.

שחקני גנט חוגגים עם רנאטו נטו. AP
רנאטו נטו חוגג עם החברים בגנט/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully