וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאקו: "לא לחוץ מהעתיד שלי. ייתכן שלא אהיה כאן בעונה הבאה"

21.5.2015 / 8:06

מאמן מכבי תל אביב נזכר בגמר מ-2005 ("ב-2:6 לא נרגעתי, הייתי באיסטנבול"), דמע כשנזכר בחבריו שמתו ולא מוטרד מהעתיד, אך מחזיק בשתי הצעות. טוריחו עשוי לעזוב איתו, גולדהאר רוצה שימשיך

תקציר גמר גביע המדינה 2015/ההתאחדות לכדורגל

הם היו שלישייה. רק פאקו נשאר. אמש (רביעי), הרבה אחרי שהחגיגות על כר הדשא בחיפה הסתיימו, נזכר מאמן מכבי תל אביב בשני חבריו הקרובים שהלכו לעולמם בשנה האחרונה וקולו נשבר. האיש הקשוח הזה, שגם יודע לחייך מאוזן לאוזן, הזיל דמעה. "הייתי רוצה שהם יהיו איתי כדי לחגוג את ההישג הזה", סיפר מאוחר יותר, "הם היו איתי בכל התארים הגדולים להם הייתי שותף, אבל היום, כשאני לוקח שלושה תארים בישראל כמאמן ראשי, הם חסרים לי. אני בטוח שבמקום בו הם נמצאים, הם מאושרים בשבילי".

אחד היה רוכב אופניים מקצועי, שנהרג בתאונת דרכים. השני מת בנסיבות טראגיות לא פחות, כתוצאה מנפילה ממרפסת בניין. מדובר בחברי הילדות שלו ואמש הם היו הכי חסרים לו בעולם, אחרי שמתו בסמיכות דרמטית.

היו הרבה מנצחים צהובים אתמול, אבל פאקו הוא הגדול מכולם. כמה השמיצו אותו, לעגו לו, קינאו בו ורמסו את כבודו, אך הוא לרגע לא ביקש לסגור חשבון, אפילו שיכול היה "להכות" בחזרה אתמול כמעט בכל מי שרצה. כעת, הכדור במגרש שלו והוא יצטרך להחליט אם הוא נשאר במכבי תל אביב. הבעלים מיטש גולדהאר עקב מקרוב אחרי עבודתו בשבוע האחרון, היה באסיפות והקשיב להכנה שלפני המשחקים. הקנדי מרוצה והוא רוצה שפאקו ימשיך, אבל הבאסקי מתלבט. קשה לו עם העובדה שג'ורדי קרויף כבר החל לחפש לו מחליף. אם ההולנדי היה מבהיר לו כי הוא רוצה אותו, פאקו היה סוגר, אף שסוכנו קיבל שתי הצעות עבורו. לא מדובר אומנם בהצעות סופיות של "להגיע ולחתום", אבל הטרבל בישראל הצמיח כנפיים ולדבריו, באנגליה, בספרד ובמקסיקו הרבו לכתוב עליו בשבוע האחרון.

ב-14:00: משדר הטרבל של מכבי תל אביב

ערן זהבי: "לא משנה מה יגידו, נכנסנו לדפי ההיסטוריה"

גולדהאר: "היעד - ליגת האלופות. פאקו עשה עבודה נהדרת"

מסיבת פרידה: סיכום השישייה הגדולה של מכבי תל אביב

הרגע הכי קסום של מכבי תל אביב בגמר

פאקו אייסטרן מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יש לו עוד שתי הצעות. פאקו/ברני ארדוב

פאקו נמצא כעת בעמדת מיקוח די חזקה, אחרי שעשה היסטוריה עם המועדון. אם הוא יחליט לעזוב, לא מן הנמנע שחואן טוריחו ימשיך אתו לתחנה הבאה. במכבי תל אביב רוצים שמאמן הכושר המשמעותי ימשיך לעונה נוספת, אבל הצעה אטרקטיבית עבור פאקו, עשויה לגרום לטוריחו להצטרף אליו.

המנכ"ל מרטין ביין צפוי להיפגש עם פאקו וקרויף ויחד הם אמורים לקבל החלטות בנוגע לעתידו של המאמן. לפאקו מפריעה העובדה שלאורך התקופה האחרונה לא נאמרו על ידי קרויף מילים שיסתרו את הטענות לפיהן הוא מחפש לו מחליף. "אין ספק שהגמר הזה נתן לפאקו נקודות מנצחות", אמר גורם במכבי תל אביב, "מיטש גולדהאר לא יכול שלא להעריך אותו כעת, במיוחד כשהמשחק המדהים הזה הושג כשאנחנו בחיסרון של מרבית שחקני ההגנה".

כששוחח עם התקשורת אמר פאקו: "אני רוצה ליהנות ממה שהשגנו ואני לא לחוץ לחשוב על העתיד שלי. ייתכן שלא אהיה כאן בעונה הבאה. אלה דברים שקורים וכבר הזכרתי בעבר את יופ היינקס, שזכה בליגת האלופות עם ריאל מדריד ולא המשיך. חיבקתי את כולם אחרי המשחק, לא כדי להיפרד, אלא כדי להודות להם. אמרתי לשחקנים שאני שמח מהתהליך שעברנו יותר מאשר מהתוצאות על הדשא".

פאקו הודה כי לא היה רגוע גם כשמכבי תל אביב הובילה 2:6. "אל תשכחו שהייתי בגמר באיסטנבול, כשקבוצה אחת כבר הובילה 0:3 וכולם היו בטוחים שהמשחק גמור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מיטש גולדהאר בעלי מכבי תל אביב (שמאל) עם פאקו אייסטרן. ברני ארדוב
גולדהאר מרוצה/ברני ארדוב

על חלקו בהצלחה אמר בצניעות: "אני רק חלק מהעוגה הזו. אני לא המוטיב המרכזי ויש הרבה אנשים שצריכים לקבל קרדיט על העונה הזו". שניות לפני שריקת הפתיחה, כינס פאקו את השחקנים ליד הספסל למעגל ואמר להם: "זו התחנה האחרונה של העונה וצריך לרכז מאמץ גדול. יהיו חלקים קשים במשחק וברגעים האלה תסתכלו על הספסל וכולנו משם נתמוך בכם ונחזק אתכם. שלוש המלים החשובות למשחק הזה הן תמיכה, תמיכה ותמיכה".

פאקו מרגיש שהיה לו חלק בערב הגדול שעבר על ראדה פריצה: "כשהיו דיבורים בינואר שאולי נשתחרר ממנו ונביא חלוץ אחר, התעקשתי שהוא יישאר למרות שהוא היה פצוע ולא היה ברור מתי יחזור לפעילות".

פאקו קשור מאוד למשפחתו ואחרי המשחק סיפר קצת על ההחלטה המשפחתית להגיע לישראל: "אני מעולם לא מתחרט על החלטות שאני מקבל. אמרתי פעם לאשתי שלקחתי בחיים הרבה החלטות מקצועיות קשות שספק אם אחרים קיבלו. את ליברפול עזבתי אפילו שהיו לי עוד שלוש שנים לחוזה שם. ויתרתי על הצעה מברצלונה כי לא הייתי בטוח בפרויקט שחיכה לי שם. הדבר הכי קריטי עבורי הוא להיות בטוח בפרויקט ובסופו של דבר תמיד לקחתי החלטות נכונות". כשנשאל האם הוא בטוח בפרויקט של מכבי תל אביב בעונה הבאה, אמר פאקו בפשטות ובכנות: "אני ממש לא יודע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully