וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר מתעקש: "רפאל נדאל עדיין הפייבוריט לרולאן גארוס"

נדאל סובל מעונת החימר הקשה בקריירה שלו, פדרר טוען: "אל תבטלו את עשר השנים האחרונות. קשה לנצח אותו בטוב מחמש מערכות". דג'וקוביץ': "השנה המצב מעט שונה, יהיה מעניין". וגם: עדכוני דירוג

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. AP
מי מספיד אותו? נדאל/AP

בעשר השנים האחרונות רפאל נדאל נחשב לבלתי מנוצח ברולאן גארוס, אבל השנה נראה שזה עשוי להשתנות. הספרדי זכה העונה רק בטורניר אחד על חימר (בואנוס איירס), ואחרי שהפסיד לאנדי מארי בגמר טורניר מדריד, ואחרי שנוצח בשבוע שעבר על ידי סטן ואוורינקה ברבע גמר טורניר רומא, טניסאי החימר הגדול בכל הזמנים ממשיך להציג יכולת מקרטעת (בסטנדרטים שלו כמובן) על המשטח שבו שלט ללא עוררין. אחרי שהפסיד גם פעמיים העונה לפאביו פוניני על חימר ונוצח על ידי נובאק דג'וקוביץ', נראה כי ייתכן, רק ייתכן, שהשנה הוא עלול להתקשות בגרנד סלאם הפריסאי.

בעקבות ההדחה מרומא הוא צפוי באופן סופי לא להיכלל בין ארבעת הראשונים ברולאן גארוס, הטורניר שבו זכה תשע פעמים (!) בעשר השנים האחרונות. המשמעות היא שהוא עלול לפגוש אחד משחקני הטופ-4 כבר ברבע הגמר. כזכור, מלבד להפסד שלו ב-2009 לרובין סודרלינג, נדאל זכה באליפות צרפת בכל שנה מאז 2005.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. AP
עדיין, מעדיף שלא לפגוש את רפא. דג'וקוביץ'/AP

נובאק דג'וקוביץ' הודה שהיכולת של רפא הפתיעה אותו. "למען האמת, אני חושב שזה הפתיע את כולם, בהתחשב במאזן שלו על חימר בשנים האחרונות", אומר נולה, "זה משהו שלא קרה בעשר השנים האחרונות. אבל הוא אנושי, וגם לו יש תקופות שהוא לא מלא ביטחון ולא מנצח.

"זה המשטח שתמיד איפשר לו לצבור ביטחון, אם הוא היה מפסיד יותר על משטחים קשים מחימר. בכל פעם שהוא היה חוזר לחימר, הוא שוב היה חוזר לנצח משחקים וחוזר למסלול. השנה זה מעט שונה, ויהיה מעניין לראות איך הוא יחזור לעצמו ברולאן גארוס, הטורניר שבו הוא הכי הצליח בקריירה".

רוג'ר פדרר מזהה חוסר ביטחון אצל רפא, אבל ממליץ לספקנים שלא להספיד את נדאל. "אולי תהיו בשוק לשמוע שלפעמים גם אנחנו מפקפקים בעצמנו, וכל מי שאומר לכם דבר אחר הוא משקר", אומר פדרר, "אבל מבחינתי אין בזה שום דבר חדש, זה נורמלי, לכל שחקן. אני חושב שהוא שהוא מסתדר בסדר גמור, ולא חשוב מה כולם אומרים, מבחינתי הוא עדיין הפייבוריט לזכות ברולאן גארוס. זה שחקן שהפסיד שם רק פעם אחת בעשר שנים. אי אפשר שלא להכתיר אותו כפייבוריט בטורניר הזה".

גם פדרר מזהה את הכושר האדיר שבו נמצא דג'וקוביץ', שניצח את השוויצרי בגמר רומא ביום ראשון, אבל יודע ש"אי אפשר לבטל את מה שקרה בעשר השנים האחרונות. אלה משחקים של הטוב מחמש מערכות, ואנחנו יודעים כמה קשה קשוח רפא מבחינה פיזית ומנטלית. הוא עדיין הפייבוריט, כך שמבחינתי, הכל דיבורים. בסופו של דבר, רק המחבט מדבר".

נדאל עצמו אמר בשבוע שעבר ש"אני לא יודע מה יקרה ברולאן גארוס, אבל אני רק יודע שאלחם". דג'וקוביץ' אמר ש"מעולם לא ניצחתי אותו ברולאן גארוס, כך שאם ייצא לי לשחק מול שחקנים אחרים, זה יהיה טוב יותר, באמת".

עוד באותו נושא

נובאק דג'וקוביץ' זכה בטורניר רומא אחרי 4:6, 3:6 על רוג'ר פדרר

לכתבה המלאה
רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. AP
"כולנו יודעים כמה קשה קשוח רפא מבחינה פיזית ומנטלית"? פדרר/AP

בדירוג העולמי שהתפרסם היום (שני) אין שינויים דרמטיים, פרט לירידה של מילוש ראוניץ' שני שלבים למקום השישי, כשתומאש ברדיך עולה שלב אחד למקום הרביעי. העשירייה הראשונה מורכבת בסדר הבא: דג'וקוביץ', פדרר, מארי, ברדיך, נישיקורי, ראוניץ', נדאל, פרר, ואוורינקה, צ'יליץ'.

בגזרת הישראלים: דודי סלע נותר במקום ה-89, טל גולדנגורן (606) ואמיר ויינטרוב (608) אחריו. יוליה גלושקו עלתה שני שלבים למקום ה-116, שחר פאר עלתה שלושה שלבים למקום ה-119. דניס חזניוק עלתה 16 שלבים למקום ה-398.

נשים: מריה שראפובה חזרה למקום השני אחרי זכייתה בטורניר רומא, כשהיא חולפת על פני סימונה האלפ. קרלה סוארס נבארו הספרדייה, שהפסידה בגמר, רשמה דירוג שיא כשעלתה שני שלבים למקום השמיני. דירוג העשירייה: סרינה, שראפובה, האלפ, קביטובה, ווזניאקי, בושאר, איבנוביץ', סוארס נבארו, מקארובה, פטקוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully