וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: אלכסנדר לקאזט נבחר לשחקן העונה, לורן בלאן מאמן העונה

כוכב ליון, מלך שערי הליגה, קטף את הפרס אחרי שנתיים בשליטה של זלאטן. מאמן האלופה פריס סן ז'רמן זכה להכרה, נביל פקיר הוא התגלית, סטיב מנדנדה השוער. זלאטן ודויד לואיז ב-11 של העונה

אלכסנדר לקאזט שחקן ליון חוגג שער. רויטרס
ניצח את זלאטן אלכסנדר לקאזט/רויטרס

פחות מ-24 שעות אחרי זכייתה של פריס סן ז'רמן באליפות השלישית בתולדותיה, חולקו הערב (ראשון) הפרסים למצטייני העונה בליגה הצרפתית. המנצח הגדול היה אלכסנדר לקאזט, חלוצה הנפלא של ליון, שפרט להיותו מלך שערי הליגה עם 27 כיבושים (הצרפתי הראשון שמגיע לכמות זו באחת מחמש הליגות הבכירות מאז תיירי הנרי ב-2004/05), קיבל גם את פרס שחקן העונה ונישל מהתואר את זלאטן איברהימוביץ', זוכה השנתיים הקודמות.

לקאזט, אגב, הוא הצרפתי הראשון שזכה בפרס מאז יוהאן גורקוף ב-2009. מאז היו אלה ליסנדרו לופס הארגנטינאי, פעמיים אדן הזאר הבלגי ופעמיים זלאטן השבדי.

נביל פקיר, חברו של לקאזט לחלק הקדמי של ליון, נבחר לתגלית העונה בזכות 13 שעריו ותרומתו המרשימה לחזרה של קבוצתו לשלב הבתים של ליגת האלופות מהמקום השני. פקיר הוא נציג ליון הראשון שזוכה בפרס זה מאז חאתם בן ארפה ב-2008.

מאמן פריס סן ז'רמן לורן בלאן עם בלס מטוידי. AP
בניגוד לעונה שעברה, הפעם זכה להכרה. לורן בלאן/AP

לורן בלאן, שזכה באליפות שנייה עם פריס סן ז'רמן ושלישית שלו כמאמן אחרי שעשה את זה גם עם בורדו, נבחר למאמן העונה. זו הפעם השנייה בה בלאן זוכה בפרס האישי, אחרי שקטף אותו ב-2008.

סטיב מנדנדה, שוערה של מארסיי, קטף את פרס שוער העונה באופן מפתיע למדי, שכן הוא ספג לא פחות מ-42 שערים ב-37 משחקים ויש שמונה קבוצות עם מאזן הגנתי טוב יותר. דניאל סובאשיץ' ממונאקו ואנתוני לופס מליון יכולים לחוש מקופחים.

ה-11 של העונה (שישה נציגים לפריס סן ז'רמן, שלושה לליון, שניים למארסיי): סטיב מנדנדה, כריסטוף ז'אלה, טיאגו סילבה, דויד לואיז, מקסוול, דימיטרי פאייה, מרקו וראטי, חאבייר פסטורה, נביל פקיר, זלאטן איברהימוביץ', אלכסנדר לקאזט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully