וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איל ברקוביץ' רוכש את הפועל ראשון לציון תמורת 1.25 מיליון שקל

11.5.2015 / 15:26

לאחר משא ומתן של כשבוע, הגיע כוכב העבר לסיכום עם ראש העיר על קניית המועדון. ההסכם מול העירייה הוא לעשר שנים, שחקן העבר הבטיח שהתקציב יהיה גבוה ב-800 אלף שקל לפחות מתקציב המינימום

איל ברקוביץ' המנהל המקצועי של הפועל תל אביב. ברני ארדוב
שואף להצעיד את הפועל ראשון לציון לליגת העל. ברקוביץ'/ברני ארדוב

איל ברקוביץ הגיע היום (שני) בשעות הצהריים לסיכום עם ראש עיריית ראשון לציון דב צור על רכישת מועדון הכדורגל של הפועל ראשון לציון. זה כשבוע מתנהל משא ומתן בין הצדדים וכאמור היום סוכם שכוכב העבר ירכוש את המועדון, שהיה בשליטה עירונית בשנה האחרונה. ברקוביץ' התעניין באחרונה גם ברכישת מכבי נתניה, אבל בגלל הגירעון התקציבי בסך 13 מיליון שקלים הוא העדיף לרכוש את הפועל ראשון לציון, למרות שמדובר במועדון קטן יותר.

ההסכם בין ברקוביץ' לבין עיריית ראשון לציון הוא לעשר שנים, והוא ישלם 1.250,000 שקלים תמורת הקבוצה, הסכום שעיריית ראשון לציון שילמה בזמנו לרביב ספיר הבעלים הקודם. על פי עיקרי ההסכם, ראשון לציון, תחת שחקן העבר, תקבל מהעירייה בכל עונה בליגה הלאומית מענק של 1.4 מיליון שקלים, ואם הקבוצה תעפיל לליגת העל, המענק יגדל ב-500 אלף שקלים והיא תקבל סיוע עירוני בגובה של 1.9 מיליון שקלים. הקוסם התחייב בהסכם שהתקציב בעונה הבאה יהיה גבוה בלפחות 800 אלף שקלים מתקציב המינימום שהוגדר על ידי הבקרה התקציבית. כמו כן הוא ישלם 300 אלף שקל בכל עונה עבור השימוש במתקנים של העירייה.

לברקוביץ' תכניות להצעיד את הפועל ראשון לציון לליגת העל בשנים הקרובות. יש לציין כי שניים מחבריו הקרובים ביותר של ברקוביץ', אופיר חיים ואבי סטרול, הם תושבי ראשון לציון וצפויים להשתלב בתפקיד מסוים בקבוצה.

ברקוביץ', 42, הוא אחד מגדולי כדורגלני ישראל בכל הזמנים. הוא החל את הקריירה שלו במכבי חיפה בעונת 1990/91 והיה שותף לעונת הדאבל שלה. לאחר מכן הוא זכה עם הירוקים באליפות נוספת ללא הפסד ב-1993/94 ובעוד שני גביעי מדינה. בתחילת עונת 1996/97 עבר לסאות'המפטון האנגלית, ואחרי שנה אחת במדי הסיינטס, המשיך לווסטהאם, כיכב במדיה שנתיים ואז עבר לסלטיק שרכשה אותו תמורת 7 מיליון ליש"ט. אחרי עונה אחת בסקוטלנד, ברקוביץ' הושאל לבלקבורן והמשיך למנצ'סטר סיטי ופורטסמות', עד ב-2005/06 חזר בקול תרועה רמה לעונת פרישה בישראל, אך סיים עם קדנציה מאכזבת במדי מכבי תל אביב. ברקוביץ' כבר התנסה כמנהל מקצועי במכבי נתניה ב-2006, אך לא הסתדר עם דניאל יאמר והמאמן אלי גוטמן ופוטר אחרי זמן חודשיים בלבד בתפקיד. החל מ-2008 מנהל ברקוביץ' מחלקת נוער בנשר, כשבמקביל הוא שימש בשנים האחרונות ועד ימים אלו כפרשן בתכניות טלוויזיה ורדיו שונות. במאי 2014ברקוביץ' מונה למנג'ר הפועל תל אביב וב-20 בינואר 2015 התפטר ברקוביץ' מתפקידו‏.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully