וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "לא המצאנו את הגלגל, רק היינו יותר מפוקסים. הסדרה פתוחה"

מאמן קליבלנד צינן את החגיגות: "הדבר החשוב הוא שלברון היה לברון טיפוסי, מאוד אגרסיבי". לברון: "מעולם לא הייתי שחקן שזורק כל כך הרבה". פרשן ESPN: "בלאט הרוויח את המשכורת שלו הלילה". וגם: מספרי המשחק

טריסטן תומפסון, טימופיי מוזגוב שחקני קליבלנד קאבלירס חוסמים את ג'ימי באטלר שחקן שיקגו בולס. GettyImages
איתו זה נראה אחרת. טריסטן תומפסון/GettyImages

בקליבלנד חגגו הבוקר (חמישי) ניצחון ביתי יקר על שיקגו עם 91:106 שאיזן את סדרת חצי גמר המזרח מול הבולס ל-1:1. דיוויד בלאט נהנה מ-33 נקודות של לברון ג'יימס שהחזיר את הצבע לפניהם של אוהדי הקאבס, וכעת תעבור הסדרה לשני משחקים בעיר הרוחות, הראשון שבהם בלילה שבין שישי לשבת, והשני ביום ראשון בערב שעון ישראל.

אחרי ההימור הלא מוצלח על מייק מילר בחמישייה במשחק הקודם, הלך בלאט על טריסטן תומפסון בהרכב הפותח, והתוצאה הייתה יתרון מוחץ של 18:38 בתום הרבע הראשון. גם הספסל של המקומיים הציג שיפור משמעותי עם 17 נקודות של ג'יימס ג'ונס ו-9 נקודות ו-9 אסיסטים של מתיו דלבדובה, ואימאן שאמפרט המשיך לככב במקומו של ג'יי אר סמית' עם 15 נקודות ו-7 ריבאונדים. האיש והפריזורה הדאיג במקצת את חבריו כשסבל מכאבים במפשעה, אבל למזלו של בלאט גם אם שאמפרט לא יהיה כשיר, סמית' יחזור למשחק השלישי אחרי שסיים לרצות את עונש ההרחקה שלו.

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
הכי הרבה זריקות בפלייאוף מאז 2009. לברון ג'יימס/GettyImages

מספרי המשחק

* 29 הזריקות של לברון מהשדה, מהן הוא קלע 13, היו המספר הגבוה ביותר שלו במשחק פלייאוף מאז 2009.

* בדקות בהן לברון היה על המגרש קליבלנד קלעה 31 נקודות יותר משיקגו, ו-16 נקודות פחות מיריבתה בדקות בהן הוא היה על הספסל.

* לברון ג'יימס רשם את משחקו ה-50 בפלייאוף עם לפחות 30 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. במקום הראשון בקטגוריה הזו נמצא מייקל ג'ורדן עם 51, ובמקום השלישי קובי בריאנט עם 37.

* האסיסט החמישי של לברון הקפיץ אותו ל-1,059 בפלייאוף לאורך הקריירה, ולשוויון במקום השישי בכל הזמנים בקטגוריה הזו, לצד טוני פארקר.

* קליבלנד קלעה 12 מ-26 בזריקות משלוש - 46.2%. זה אחוז הדיוק הגבוה ביותר שלה מחוץ לקשת בפלייאוף הנוכחי. כולל העונה הרגילה, הקאבס במאזן 0:20 במשחקי בית בהם הם קולעים מעל 40% לשלוש.

* עד הלילה, הקאבס מעולם לא סיימו רבע ראשון במשחק פלייאוף ביתרון של 20 נקודות. בשני מקרים בעבר הם הוליכו ב-19 הפרש (ב-2008 מול בוסטון וב-2010 שוב מול בוסטון).

* מתיו דלבדובה חילק 9 אסיסטים - שיא מועדון לשחקן מחליף במשחק פלייאוף, שחלף על פני 8 האסיסטים של דארנל ולנטיין ב-1989.

עוד באותו נושא

קליבלנד ניצחה 91:106 את שיקגו, והשוותה ל-1:1

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס עם קיירי אירווינג. GettyImages
"קיבלנו תרומה נהדרת מכל מי שעלה לפרקט". דיוויד בלאט עם קיירי אירווינג/GettyImages

התגובות

דיוויד בלאט אמר במסיבת העיתונאים: "אני פשוט חושב שהגענו הרבה יותר מוכנים, כפי שאמרתי לכם שאנחנו צריכים להיות לפני המשחק. היינו צריכים להיות בתוך הרגע מהפתיחה, לבוא עם מנטליות הגנתית נהדרת, ולתת את הטון, בשבילנו יותר מכל דבר אחר. ואני חושב שעשינו את זה. קיבלנו תרומה נהדרת מכל מי שעלה לפרקט. החמישייה שלנו היתה נהדרת, אבל גם לחבר'ה שעלו מהספסל היה חלק מכריע בניצחון. אנחנו צריכים את זה, מן הסתם, בהיעדרם של כמה חבר'ה, והם נתנו לנו את זה".

על החשיבות של הניצחון אמר: "היינו עם הגב לקיר במשחק הזה, ולא היה מצב שנגיע לשיקגו בפיגור 2:0. במשחק הקודם התמודדנו עם הרבה שינויים, שיחקנו לראשונה בלי 40% מהחמישייה שלנו, אחרי 8 ימי מנוחה, ולא עמדנו באתגר. והיום עשינו את זה, ולא יותר. המצב הוא 1:1, וזו החשיבות של המשחק. נגיע לשיקגו כשהסדרה פתוחה לגמרי, מבחינת שתי הקבוצות ונצטרך לשחק כדורסל נהדר כדי לנצח שם".

כשנשאל האם חזרתו של לברון לעמדה מספר 3 עזרה לו ענה בלאט: "שימו לב שבחלקים רבים של המשחקים הוא שיחק כמספר 4, הוא פשוט לא פתח בעמדה הזו. אני חושב שהדבר החשוב היה שהוא היה לברון טיפוסי. מאוד אגרסיבי, במוד התקפי, מחויב ומנהיג את החבר'ה באמצעות דוגמה אישית ובאופן קולני. כמובן שניתן היה לראות בבירור את הנחישות והאגרסיביות שלו מבחינת תקיפת המשחק".

לגבי השיפור בהגנת הפיק אנד רול אמר בלאט: "הוצאנו לפועל את תכנית המשחק טוב יותר, ועשינו עבודה טובה יותר בפעולות הספציפיות הללו. אני לא חושב שהמצאנו מחדש את הגלגל, אלא פשוט היינו הרבה יותר מפוקסים בכיסויים שלנו וההתאמות שכן עשינו היו מוצלחות היום. זה לא אומר שפתרנו את העניין הזה לגמרי לקראת ההמשך, כי יש לנו עוד דרך ארוכה ועוד הרבה משחקים לפנינו. אנחנו צריכים להישאר מפוקסים ולהמשיך לעשות עבודה טובה בתחומים הללו של המשחק".

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
זמן הקאבמק של הסרט. לברון ג'יימס/AP

לברון ג'יימס נדרש להתייחס במסיבת העיתונאים לשובו המפתיע של סרט הראש שלו, חודשיים אחרי שהסיר את הסמל המסחרי מראשו אחרי תקופה רעה, והשיב: "אני לא יודע, הוא פשוט היה בלוקר שלי כשפתחתי אותו היום, אז החלטתי ללכת איתו. הגיע זמן הקאמבק שלו, וזה מה שקרה". לאחר מכן התייחס לברון למשחק המשופר של ג'יימס ג'ונס, שקלע 5 מ-9 מחוץ לקשת אחרי כמה משחקים מאכזבים: "יש לי הרבה ביטחון בו. יש לו ניסיון בפלייאוף ובמאבקים רבים. הוא מקצוען אמיתי שמנצל הזדמנויות, ובמיוחד כשאני על המגרש, אני תמיד מחפש אותו. אני יודע שהוא מסוגל לעשות דברים גדולים. אני גאה ביותר מכולם היום, הוא היה מדהים".

על 29 הזריקות שלו אמר לברון: "כרגע אנחנו קצת חסרים מבחינה קבוצתית, והזריקות הנוספות שאני מקבל היו צריכות להיות של קווין. אפשר להוסיף עוד כמה שהיו של ג'יי אר. לכן הייתי צריך לשנות את הגישה שלי ולהיות אולטרה אגרסיבי. קיירי רצה שאהיה אולטרה אגרסיבי, מה שאני לא רגיל להיות, בטח לא למספר זריקות כזה. מעולם לא הייתי שחקן שזורק כל כך הרבה, אבל אני צריך להגיב לחבריי לקבוצה, ולעשות מה שהם רוצים שאעשה".

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. 551
"מתמודד עם סדרה של נסיבות מאתגרות". דיוויד בלאט/551

מה אמרו בתקשורת

בריאן ווינדהורסט מ-ESPN כתב: "דיוויד בלאט דיבר בעבר על רצונו לכתוב יום אחד ספר, ואם זה יקרה העונה הזו תהיה מקום מצוין להתחיל אותו. עברו עליו תשעה חודשים קשים, עם ביקורות קשות ומעט הערכה. אבל בלאט עדיין כאן, ועדיין עונה בלהט. הוא מתמודד עם סדרה של נסיבות מאתגרות, צולח את המבחנים בהצלחה ושומר את קבוצתו בתמונה. מתחת לנאומים, תכניות האימונים ובחירת התרגילים, המקום בו מאמן NBA נבחן באמת הוא במשחק השחמט של סדרת פלייאוף. ב-20 שנותיו באירופה בלאט למד לנצח תחת לחץ, בסיטואציות שיותר מזכירות את המערב הפרוע, לעומת הסדר היחסי של ה-NBA. ניתן להגיד שעד עכשיו הוא מתמודד עם זה כמו בעונה הרגילה - יש הרבה סערות, אבל בסופו של דבר יש יעילות. אחרי פתיחה רעה במשחק 1, בלאט הרוויח את המשכורת שלו במשחק 2. הוא מסתובב עם מטרה ענקית כשהוא מתקשה, אז למען ההגינות צריך לתת לו קרדיט כשהוא מצליח".

"תלוי בנקודת המבט, אפשר לראות את בלאט כבטוח בעצמו או כשחצן", המשיך ווינדהורסט. "לאורך העונה הוא כמעט תמיד היה מעורב בעימות כזה או אחר, בדרך כלל עם התקשורת. בלאט הוא בדרך כלל הבחור הכי חכם בחדר, ופעמים רבות הוא דואג להבהיר לשאר הנוכחים שהוא מודע לכך. זכותו להתייחס בזלזול לשאלות שהוא מחשיב כמעצבנות, כמו שפופוביץ' עושה, אבל בגלל שהוא לא נהנה מהצלחה דומה לזו של פופ בזירה הזו, קשה לו לשווק את הגישה הזו כאן. היחסים שלו עם לברון צריכים להיבחן על ידי צוות של פסיכולוגים, שיגלו תוצאות מרתקות, של הצגת תיאטרון גדולה של פאסיביות ואגרסיביות. אם בלאט לא היה בטוח ב-100% ביכולות שלו ובאיך שהניסיון שלו באירופה יספיק כדי להתגבר על הפערים התרבותיים והמבניים שהוא צריך לנווט דרכם בכל יום, הוא כנראה לא היה מגיע לאן שהוא הגיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully