וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במנהלת עובדים על הקפאת שני המחזורים שנותרו בפלייאוף התחתון

6.5.2015 / 12:16

בעקבות המשבר בנתניה, במנהלת ינסו להשיג דחייה וצריכים רוב של שני שליש בהנהלת ההתאחדות ובפורום המנהלת. מרכז מכבי עשוי להעביר הלוואה, ב-17:00: דיון בוועדת ההנהלה של המנהלת

one

ועדת ההנהלה של מנהלת הליגה תתכנס הערב ב-17:00 לדיון במצבה של מכבי נתניה וההשלכות על הליגה כולה. את הבקשה לקיום דיון כזה שלחו הפועל פתח תקוה והפועל חיפה, כל אחת בנפרד, ולאור המשבר העמוק בנתניה הוחלט לכנס את הוועדה עוד היום. מי שיושב בוועדה הם נציגי מכבי חיפה, מכבי תל אביב, מכבי פתח תקוה, מ.ס. אשדוד ובני יהודה. לדיון זומן גם מנכ"ל מכבי נתניה רועי דניאל.

ג'קי בן זקן, לו אינטרס גדול בדחיית המחזור הקרוב, ינסה במהלך הדיון לשכנע את חברי הוועדה להוציא את ההחלטה להצבעה טלפונית בין כל חברי פורום ה-18. מדובר ב-14 קבוצות ליגת העל, שתיים מהלאומית, יושב ראש ההתאחדות ויושב ראש מנהלת הליגה. השאיפה של בן זקן היא לדחות את המחזור הקרוב ולשם כך יצטרכו רוב של שני שליש, דהיינו 12 מתוך 18, שיסכימו לדחייה. גורם במנהלת הליגה הבהיר כי מדובר בהחלטה לא פשוטה וכלל לא בטוח שכל הנוכחים בוועדה הערב יסכימו לדחייה, כפי שכבר פורסם כאן מוקדם יותר.

יש לציין כי בשעות הצהריים הוציא היועץ המשפטי של ההתאחדות אפרים ברק הנחיה לפיה רק פורום ה-18 במנהלת יקבע האם המחזור יידחה. ברק הבהיר כי אין צורך בכינוס הנהלת ההתאחדות.

שחקני מכבי נתניה מתעקשים: לא נופיע למשחק

יורם באומן יו"ר מנהלת הליגה (במרכז) עם אורן חסון (משמאל) בכנס מנהלת הליגה 2.12.2014. ברני ארדוב
איזו החלטה הם יקבלו? באומן ואורן חסון/ברני ארדוב

במנהלת הליגה כאמור שוקלים לדחות את משחקי הפלייאוף התחתון בעקבות המשבר במכבי נתניה. מצד הקבוצות שנאבקות נגד הירידה, הפועל פתח תקוה, הפועל חיפה ומ.ס. אשדוד, נשמעת קריאה משעות הבוקר בפני ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגה להקפיא את הירידות ללאומית בעקבות המשבר החמור. כידוע, מוקדם יותר נפגשו שחקנים מנתניה עם מנכ"ל הקבוצה רועי דניאל, אך זו הגיעה למבוי סתום ועימה נותרה ההחלטה שלא לשוב להתאמן ולשחק בשבת נגד הפועל עכו.

במנהלת הליגה קיימו הבוקר דיון דחוף בעקבות המשבר. המנכ"ל אורן חסון אמר לפני הכניסה לדיון: "אנחנו כבר שלושה ימים עוסקים רק בנושא הזה מהבוקר ועד הלילה. כל האפשרויות נמצאות על השולחן. אנחנו בוחנים את כל ההשלכות ואנחנו נעשה הכול כדי למצוא את הפיתרון הכי טוב כדי לסיים את העונה בצורה ספורטיבית". המחשבה מאחורי האפשרות לדחות את המחזורים הקרובים בפלייאוף התחתון נובעת מכך שנותרו רק שני מחזורים לסיום העונה, בעוד בפלייאוף העליון נותרו עוד ארבעה. דחייה כזו תסייע למנהלת להרוויח עוד זמן כדי לנסות למצוא פיתרון למשבר.

בכל מקרה, חשוב להדגיש כי נדרש רוב של שני שליש במנהלת ובהתאחדות כדי להקפיא את שני המחזורים הקרובים. רוב של שני שליש במנהלת יכול להיות מושג גם בסבב טלפונים. במקביל, בהתאחדות ובמנהלת מאיימים בעונש כבד נגד נתניה עם אפשרות של הורדת ליגה.

מי שמתנגד כרגע להקפאה הוא הטוטו, שדאג להעביר מסרים ברורים לקבוצות כי הוא רואה בחומרה רבה הקפאת מחזורים ושיהיו לכך השלכות. לכן, במנהלת עדיין לא בטוחים שכל הקבוצות יסכימו להקפאה. במנהלת פועלים לכנס את הקבוצות לדיון בנושא עוד היום או מחר בערב.

לצד אפשרות הדחייה, נבדקת גם אפשרות שמכבי נתניה תקבל הלוואה וכך המשחקים יתקיימו כמתוכנן. היום תכנס ועדת הכספים של מרכז מכבי כדי לאשר מתן הלוואה על סך חצי מיליון שקלים לנתניה, מה שיעזור לקבוצה לשלם את משכורת פברואר. הבעיה היא שמרכז מכבי דורש ערבות של ההתאחדות לכדורגל או של אנשי עסקים למתן ההלוואה. בשלב הזה ההתאחדות מסרבת להיות ערבה ואם היא לא תשנה את עמדתה או שנתניה תמצא ערבים אחרים, לא תתקבל הלוואה ממרכז מכבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully