וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירלו: "שלחנו מסר". חאמס: "נצטרך להרוג אותם"

באיטליה חוגגים את ה-1:2 של יובנטוס על ריאל מדריד: "יובה גלאקטית, ריאל לא בלתי עבירה". בופון: "בכדורגל לא תמיד החזקים מנצחים". קין על בייל: "ריאל שיחקה בעשרה שחקנים". חאמס: "נצטרך שהקהל ידליק אותנו". וגם: ההישגים של רונאלדו וטבס

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד חוגג שער. רויטרס
העונה האישית הגדולה נמשכת, אבל מה זה שווה אם יעוף בחצי הגמר? רונאלדו/רויטרס

המספרים

* שלושה מארבעת השערים האחרונים שיובנטוס הבקיעה לרשת ריאל מדריד בליגת האלופות הובקעו על ידי שחקנים ספרדים (מוראטה הערב, פרננדו יורנטה בעבר).

* מוראטה הוא האקס השביעי של הבלאנקוס שכובש מולם בליגת האלופות. קדמו לו: איבן סמוראנו, פרננדו מוריינטס, ז'וליו סזאר, אריאן רובן, ווסלי סניידר וקלאס יאן הונטלאר.

* ריאל מדריד ספגה אותה כמות של בעיטות לשער בעשר הדקות הראשונות (4), כפי שאתלטיקו מדריד בעטה לה ב-180 דקות.

* אחרי 451 דקות רצופות ללא ספיגת שער חוץ בליגת האלופות, ריאל מדריד סוף סוף נכנעה. זה קרה כבר בדקה התשיעית.

* בשלוש הפעמים האחרונות שריאל מדריד פגשה יריבה איטלקית בחצי הגמר, היא הודחה.

* ארבעה ספרדים הבקיעו מול ריאל מדריד באלופות: פרננדו מוריינטס (פעמיים), פרננדו יורנטה (פעמיים), פרננדו טורס ואלברו מוראטה.

* עד הערב, בעשרת משחקי הבית של הגברת הזקנה בליגת האלופות בהם הבקיעה בתוך עשר הדקות הראשונות, המאזן שלה עומד על תשעה ניצחונות אל מול הפסד בודד (3:2 למנצ'סטר יונייטד ב-1999).

* רונאלדו עקף בחזרה את מסי כגדול מבקיעי ליגת האלופות בכל הזמנים (76 לעומת 75).

* הפורטוגלי הגדיל את הפער בראש טבלת מבקיעי שלב חצי גמר המפעל, עם שערו התשיעי. אלסנדרו דל פיירו ויארי ליטמאנן אחריו עם חמישה כל אחד.

* רונאלדו כבש 13 שערי נגיחה בליגת האלופות. רק לפרננדו מוריינטס (14) יש יותר.

* בששת המפגשים האחרונים שלו מול קבוצות איטלקיות בליגת האלופות, רונאלדו הבקיע שישה שערים.

* ריאל מדריד החזיקה בכדור ב-48 אחוזים בלבד מדקות המחצית הראשונה - הנתון הנמוך ביותר שלה העונה בליגת האלופות.

* זהו שערו השביעי של טבס העונה בליגת האלופות. רק לרונאלדו (9), לואיז אדריאנו (9) ומסי (8) יש יותר.

* בחמש העונות הקודמות שלו בליגת האלופות, במשותף, הבקיע טבס שישה שערים בלבד.

* זהו השער ה-29 של הארגנטינאי העונה ביובנטוס בכל המפגשים - הכמות הגבוהה ביותר מאז שדויד טרזגה הרשית 32 פעמים ב-2001/02.

* שלושה פנדלים נשרקו העונה נגד ריאל בליגת האלופות - יותר מכל קבוצה אחרת.

* זהו ניצחון הבית ה-50 של יובה באירופה. רק לריאל מדריד (70), ברצלונה (70), מנצ'סטר יונייטד (66) ובאיירן מינכן (66) יש יותר.

* לפי החוקים הנוכחיים הכוללים שערי חוץ, 567 מפגשים באירופה הסתיימו ב-1:2 לקבוצה הביתית במשחק הראשון. 280 קבוצות הצליחו להשלים קאמבק ולעלות, 287 שמרו על היתרון בחוץ.

* ריאל מדריד הפסידה את המשחק הראשון בשלב חצי גמר ליגת האלופות שבע פעמים בתולדותיה. מעולם לא הצליחה לעלות.

* והנה אולי הנתון החשוב מכולם: בארבע הפעמים הקודמות שיובה ניצחה 1:2 במשחק ראשון באירופה, היא עלתה לשלב הבא. ריאל מדריד? פעמיים בהיסטוריה היא הפסידה 2:1 במשחק ראשון באירופה, ובשתי הפעמים הללו גם הודחה.

איזה ערב ענק בטורינו/רויטרס

התגובות

"טוטוספורט" האיטלקי העניק את הכותרת "חלום" לניצחון של יובה, וכתב ש"מוראטה וטבס הורידו נוקאאוט לריאל". העיתון "קוריירה דלו ספורט" העניק לניצחון את הכותרת "יובה גלאקטיקה" והחמיא לגברת הזקנה. "יובה הייתה בטירוף והלהיבה. לערב אחד השחקנים שלה היו הגלקטיקוס, עכשיו אסור להם לאבד את הטאצ' בברנבאו, זאת תהיה משימה קשה".

ב"קוריירו דלו ספורט" נכתב ש"כשיובנטוס בטירוף, הגבול הוא שלמות... אבל יתרון 1:2 הוא עדיין לא מספיק, תהיה משימה קשה". ב"אולה" הארגנטינאי שיבחו את "הלב של טבז, שלא במקרה הוא הלב של אלופת איטליה".

אנדראה פירלו: "יובנטוס שלחה מסר שאנחנו כאן, אנחנו רוצים להגיע לגמר ונילחם עד הסוף במדריד. נהיה חייבים לשמור על ריכוז. נהיה חייבים להגיע למדריד עם ביטחון שאפשר לעלות, נצטרך לשחזר את היכולת שלנו מבחינה טכנית ומבחינת הריכוז". הקשר הוותיק כבר היה באצטדיון בברלין שיארח את הגמר השנה, בגביע העולם ב-2006, ואמר על כך: "המשפט "אנחנו הולכים לברלין" תמיד יישאר לי בראש, אני מקווה שזה יקרה שוב. האם זה גורל? אני מקווה". השבוע אמר פירלו שאם יובה תזכה בתואר הוא יעזוב. האם הוא עדיין חושב כך? "בואו קודם נזכה, ואז נראה".

מסימיליאנו אלגרי: "אני מאוד מרוצה מהבחורים, זה הפרס שהגיע להם, כי לא קל לעלות לחצי גמר האלופות ולשחק מולק בוצה כמו ריאל. שיחקנו עם אינטנסיביות גדולה. חבל, כי יכולנו להשיג תוצאה טובה יותר אם יורנטה היה מבקיע, אבל לפני המשחק הייתי מרוצה מניצחון". על סטפנו סטארורו, שקיבל במפתיע את חולצת ההרכב, אמר המאמן המנצח: "הוא בכושר טוב והייתי צריך מישהו עם רגליים שיכול לעזור להגנה. החבר'ה עשו עבודה טובה מאוד וחסמו את סרחיו ראמוס".

ג'יאנלואיג'י בופון: "הדבר החשוב הוא שהוכחנו שאנחנו יכולים לשחק מול ריאל ברמות האלה. היינו יכולים לנצח 1:3, הם היו יכולים להשוות ל-2:2, אז אני שמח. זה היה קצת כמו קרב אגרוף, חבטנו אחד בשני בתורות, ואני מאמין שגם הגומלין יהיה ככה. ריאל קבוצה מצוינת, אבל ברמה הזו, אפילו אם הם חזקים מאיתנו על הנייר, אנחנו יכולים לאתגר אותם עם רעב, התלהבות ואתלטיות. הדבר הכי גדול בכדורגל זה שהחזקים לא תמיד מנצחים".

כובש השער הראשון של יובנטוס, אלברו מוראטה אמר לאחר הניצחון: "אסור לנו לחשוב שגמרנו את העבודה. זאת תוצאה מצוינת כי ניצחנו ולא כי הבקעתי. אין לנו שום יתרון, נשחק במדריד. יש להם קבוצה שיכולה להקשות עלינו מאוד. אנחנו צריכים לעלות למשחק הראשון עם המחשבה שזה עדיין 0:0. נצטרך להיות מושלמים, ריאל בעיני היא הקבוצה הכי חזקה בעולם. יש לי הרבה חברים בריאל, במשחק לא באמת דיברתי איתם אבל במדריד אנחנו יכולים לאכול יחד ארוחת ערב. כשהגעתי ליובנטוס חשבתי שאנחנו חייבים להיות במעמד הזה של חצי הגמר, עכשיו אנחנו כאן, אז למה לא להגיע עד סוף?".

עוד באותו נושא

חצי גמר האלופות: יובנטוס ניצחה 1:2 את ריאל מדריד במשחק הראשון

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וכך נראה העמוד הראשי של "טוטוספורט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרלו אנצ'לוטי: "יובנטוס לחצה יותר במחצית השנייה וגרמה לנו יותר בעיות, וכשהם עברו ל-3-5-2 זה נהיה עוד יותר קשה למצוא מרווחים. היינו חסרי מזל שלא הבקענו את השער השני, וחוסר המזל הגדול ביותר היה המשקוף של חאמס. הלחץ על פירלו פתח יותר מדי את הקישור שלנו ואפשר להם למצוא את טבס, דבר שקרה יותר מדי במחצית הראשונה. העדפנו לתת לפירלו יותר מקום כדי למנוע את זה. זו היתה יובנטוס לה ציפיתי, נחושה, מאורגנת, שמגיעה להזדמנויות. היה משחק שקול ומעניין, בגומלין, יותר מכל, נצטרך להיות סבלניים".

חאבייר הרננדס, שעלה מהספסל: "ההרגשה לא טובה כי הפסדנו. נלחמנו עד הסוף, אבל עדיין אנחנו בפיגור של שער. נצטרך להיות רגועים ולהשתמש בהפסד הזה כדי ללמוד ממנו. המאמן ביקש מאיתנו להראות אופי ולעשות מה שעשינו בליגה. יובה שיחקה מצוין, ועכשיו צריך לנצח בגומלין".

חאמס רודריגס הקולומביאני: "חייבים להמשיך להאמין. אם בוחנים את המשחק, היה להם קצת מזל. אנחנו יודעים שנחזור לשחק בברנבאו, ונהיה חייבים שהאוהדים ישאגו מהיציעים וידליקו אותנו. נצטרך לעלות על המשחק על מנת לחסל אותם".

צפו במהלך המדויק של ריאל מדריד

קרלו אנצ'לוטי מאמן ריאל מדריד צועק על מרסלו. GettyImages
בגומלין כולם יצטרכו להיות סבלניים. אנצ'לוטי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully