וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריה אם ישאג: סוגיית ולדימיר סטויקוביץ' במכבי חיפה

4.5.2015 / 12:00

הוא קרא לבנו 'לאב' (אריה בסרבית), מזדהה עם הדמות ובחדר ההלבשה מכירים היטב את השאגות שלו ("כשהוא עצבני, עדיף להתרחק"). ולדימיר סטויקוביץ' טוטאלי ("מחויב למכבי חיפה כמו לנבחרת") ונחשב לפיגורה בין הקורות, אז מדוע עשוי לעזוב? הבלוג של איציק יצחקי עם התשובות

one

באחד המשחקים האחרונים של מכבי חיפה בליגה, ולדימיר סטויקוביץ' נכנס עצבני לחדר ההלבשה. השחקנים של מכבי חיפה הרגישו איזה מתח באוויר, כולם שתקו ("כי כשהוא עצבני, עדיף לך להתרחק, לא להסתכל עליו. כי הוא אם מקבל סיבוב... עדיף שלא"), אבל סטויקוביץ' לא יכול היה להתאפק. "תפסיקו לשחק כמו כוסיות", הפנה השוער אצבע מאשימה לחבריו. בחדר נרשמה דממה. כולם שתקו, חוץ משחקן אחד. "פאק אוף", ענה לו אחד השחקנים. "באותו רגע חשבנו שזה הסוף שלו", תיאר אחד השחקנים. סטויקוביץ' הסתובב אליו, הרים את היד והתגובה לא איחרה לבוא. "בפעם הבאה שתגיד לי 'פאק אוף'...", הוא הבהיר והסתובב. הפרשה נגמרה מהר מאוד, אבל השחקנים הבינו: אי אפשר לערער על סטויקוביץ' בחדר ההלבשה של מכבי חיפה, ואולי גם בכלל.

מכבי חיפה מארחת את מכבי תל אביב (20:55, ערוץ 1)

בחיפה חוששים מעזיבה אפשרית של ולדימיר סטויקוביץ'

שוער מכבי חיפה, ולדימיר סטויקוביץ'. קובי אליהו
אי אפשר לערער עליו. ולדימיר סטויקוביץ'/קובי אליהו

"טוטאלי לחיפה, כמו לנבחרת סרביה"

"ישבנו באוטובוס ושתקנו. אחד השחקנים אמר לי 'זה משוגע זה, מעכשיו עד סוף העונה אני לא מדבר איתו, אל תתקרב'. הסכמתי איתו", סיפר אחד השחקנים. "שחקנים לא הבינו למה הוא בכלל מתערב"

הפעם הראשונה ששחקני מכבי חיפה נתקלו בדמות החזקה של סטויקוביץ' הייתה במחנה האימון. מפגינים פרו-פלסטינים חדרו לדשא, הסרבי הכה ובעט ללא רחמים. בנסיעה חזרה למלון, התובנות מהאירוע הזו עסקו פחות בעניינים לאומיים, ויותר בנושאים מנהיגותיים. "ישבנו באוטובוס ושתקנו. אחד השחקנים אמר לי 'זה משוגע זה, מעכשיו עד סוף העונה אני לא מדבר איתו, אל תתקרב'. הסכמתי איתו", סיפר אחד השחקנים. "שחקנים לא הבינו למה הוא בכלל מתערב. הוא עוד לא הגיע לפה, ובטח שהוא לא היה חבר בארגון פרו ישראלי לפני. העניין הוא שזה סטויקו - טוטאלי למכבי חיפה בדיוק כמו לנבחרת סרביה. מחר הוא יחליף קבוצה, ואף אחד לא יזכור את זה".

התובנה על המחויבות הטוטאלית של סטויקוביץ' למגרש, ולאדרנלין שמשפריץ ממנו מחוצה לו, מחייבת אותנו לחפור כדי להגיע למסקנה לגביו: מי נחוץ יותר למי, סטויקוביץ' למכבי חיפה, או מכבי חיפה לסטויקוביץ'; לשאול האם אחרי הדברים שהשמיע בפני מקורביו בחודשים האחרונים על עזיבה אפשרית בקיץ נכונים; מה הוא רוצה ממכבי חיפה כדי לכבד את החוזה שלו לעוד שנתיים; ומה המועדון רוצה ממנו.

לפני שנענה לכם על השאלות, את הדרך במסע המפותל הזה אנחנו עושים בין המגדלים הגבוהים של שכונת דניה היוקרתית בחיפה, שם אפשר למצוא את סטויקוביץ' – חי בדירה מרווחת במיקום הטוב בכרמל, מבלה בהפוגות, ורוצה לראות כמה שיותר את הילד. אחרי גירושין מתוקשרים, היום הוא פתח חיים חדשים, יש לו חברה סרבית שמגיעה פעם בחודשיים לביקורים ועוזרת צמודה שמביאה את הילד לפי המשמרות שקבע בית המשפט: חודשיים אצל האמא, חודשיים אצל אבא סטויקו בארץ. לילד הוא קרא 'לאב' (LAV), אריה בתרגום לסרבית, אולי כדי להתחקות אחרי הדמות שהוא עצמו מרגיש הכי מזוהה איתה – מלך החיות על המגרש, טורף מחוצה לו. את החברים הוא בוחר בקפידה. מדו קמארה ששיחק איתו בפרטיזן הוא הקרוב ביותר. החבר הישראלי, ניחשתם נכון, הוא אלירן עטר. גם עידן ורד, שאירח אותו לארוחת חג, מוצא חן בעיניו. עם החיים המורכבים האלה סטויקוביץ' חי בישראל ועדיין שוקל לעזוב אם תגיע הצעה טובה יותר, אבל כמו שתבינו בהמשך, זה בכלל לא יהיה פשוט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ולדימיר סטויקוביץ' שוער מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
קרא לילד 'לאב'/יוסי ציפקיס

עניין של כסף וכבוד

"מי לא ייקח שוער ראשון של נבחרת סרביה? היו לי השנה הופעות טובות", הוא הסביר בביטחון. אז למה סטויקוביץ' עדיין לא עם רגל וחצי מחוץ לחיפה? הסיבה הראשונה: חיפה עדיין לא קיבלה כל הצעה רשמית לגביו. השניה: בחיפה מרגישים שסטויקוביץ' מחפש הכרה נוספת במעמדו כדי להי

סטויקוביץ' רוצה ללכת. רוצה מאוד. לא רע לו במכבי חיפה, אבל למקורביו הוא הבהיר לאחרונה שירצה לסיים את הקריירה בפרטיזן בלגרד, ואולי עוד קודם לעבור למועדון גדול יותר. "מי לא ייקח שוער ראשון של נבחרת סרביה? היו לי השנה הופעות טובות", הוא הסביר בביטחון. ואם זה המצב, למה סטויקוביץ' עדיין לא עם רגל וחצי מחוץ לחיפה? הסיבה הראשונה: חיפה עדיין לא קיבלה כל הצעה רשמית לגביו. השניה: בחיפה מרגישים שסטויקוביץ' מחפש הכרה נוספת במעמדו כדי להישאר. ההערכה הראשונית מדברת על כסף.

סטויקוביץ' מרוויח יותר מ-400 אלף יורו במכבי חיפה, פי שלושה ממה שהרוויח קודם, אבל רוצה שיכירו במעמדו כשחקן החשוב ביותר בסגל. השניה, וזו גם אפשרות: חיפה תמנה אותו לקפטן השני הקבוע אחרי בניון, כדי שיבין מה מעמדו בקבוצה. לשוער יש חוזה לעוד שנתיים, ונכון לעכשיו במכבי חיפה לא מתכוונים להיכנס איתו על משא ומתן בנוגע לדרישות הללו, כל עוד לא הציג אותם בפניהם באופן רשמי. "כשזה יקרה, אם יקרה, נדבר. כרגע אין שום הצעה, לא על המדף ולא על השולחן. כרגע, הוא נשאר במכבי חיפה", מבהירים במועדון.

אחרי שרכשו אותו בכ-700 אלף יורו, שנה אחרי שהוצע בתקופת אריק בנאדו בחינם, במכבי חיפה לא מתכוונים לוותר כל כך מהר גם במקרה של הצעה. הקבוצה תדרוש להחזיר את ההשקעה, עם ריבית, תמורת שחרור השוער שיהיה בקיץ בן 32. האם תהיה קבוצה שתשלם? זה כבר סיפור אחר. השוער עצמו הבהיר למקורביו שאם תגיע הצעה, הוא לא יתבייש להעביר אותה מיידית למכבי חיפה. האופציות שעומדות בפני הירוקים בקיץ מגוונות: אופיר מרציאנו, גיא חיימוב, אריאל הרוש או שוער זר, אבל שם חוזרים ומדגישים: "כל עוד לא הונחה הצעה בפנינו, לא נפנה לאף שוער אחר".

יעקב שחר בעלי מבכי חיפה. קובי אליהו
לא ייתן לשוער שלו ללכת כל כך מהר. יעקב שחר/קובי אליהו

קל באימונים, קשה בקרב

"הפער בין האימונים למשחקים גדול מאוד", סיפר לנו שחקן במכבי חיפה. "באימונים הוא סופג שערים של ילד. קצת עצלן, לא מתאמץ, כשהוא עולה על המגרש אתה רואה שוער אחר. קשה מאוד להכניע אותו, במיוחד בכדורי גובה או בבעיטות מעל הברך"

ביכולת המקצועית אף אחד לא מטיל ספק. סטויקוביץ' שוער מצוין לליגה הישראלית, ובעיקר הוסיף מימד שהיה חסר למכבי חיפה בשנים האחרונות – דמות של אריה בשער, שתקרין ביטחון לשחקני ההגנה שלצדו ובעיקר תגרום לשחקני היריבה להפנים שנגמרו הימים שאפשר לבעוט לשער ולקוות לטוב. הבעיה העיקרית עליה מדווחים השחקנים, ואנשי מקצוע איתם שוחחנו, קשורה יותר לרגל, פחות לראש. "משחק הרגל שלו לוקה בחסר. מהברך ועד הראש, הוא אחד השוערים הטובים שנחתו פה, אם לא הטוב ביותר", אמר לנו איש מקצוע ותיק בענף השוערות בישראל. "הפער בין האימונים למשחקים גדול מאוד", סיפר לנו שחקן במכבי חיפה. "באימונים הוא סופג שערים של ילד. קצת עצלן, לא מתאמץ, כשהוא עולה על המגרש אתה רואה שוער אחר. קשה מאוד להכניע אותו, במיוחד בכדורי גובה או בבעיטות מעל הברך. איפה הוא לוקה? תשמע, הוא בחור גדול. לפעמים הוא מגיע קצת מאוחר לכדורים על הארץ. אבל זה החיסרון היחיד שלו. הוא באמת שוער גדול".

על היתרונות קשה מאוד להתווכח, בנוגע לחסרונות הדעות מגוונות. "לסטויקוביץ' יש שפת גוף שמשדרת אדישות, נונשלנטיות, קצת ביטחון מופרז, מן אמירה של 'אני לא סופר אף אחד, ואין בי פחד'", אמר לנו גורם בחיפה המיודד עם השוער. "הוא כאילו לוקח את הזמן, יש טענה שהוא צריך לשחק יותר מהר. אני אישית חושב שמשחק הרגל שלו טוב, והגעתי למסקנה הזאת אחרי הבישול לעטר נגד מכבי תל אביב. יש כאלה שטוענים שלמרות המשחק הטוב שלו הוא לא מביא מספיק נקודות לקבוצה, אבל גם על זה אפשר להתווכח: הוא מנע תבוסות, ובמקרים מסוימים הציל אותנו בשלב מוקדם מאוד של המשחק. הנוכחות שלו מאוד מאיימת, ופתאום היריבות קצת רועדות כשהן מגיעות לרחבה. נכון, יש פער בין מה שהוא מייצג באימון אצל אנטמן לבין המשחק, אבל למי באמת חשוב מה הוא עושה באימון? העיקר שהוא מביא את עצמו למגרש".

הוא יישאר בעונה הבאה?

"זאת שאלה מורכבת. אין לי ספק שאם הוא יקבל הצעה, הוא יבקש לעזוב. אבל צריך לשאול את הסוכנים שלו".

התקשרנו.

ויקי וקנין, נציגת השוער בישראל, סטויקוביץ' יישאר?

"יש לו חוזה במכבי חיפה, להערכתי הוא יישאר".

בתחילת העונה התעקשת ששראנוב צריך להמשיך. בדיעבד, הבאתם שוער טוב יותר.

"אני מאוד מעריכה את שראנוב, אבל ההתאקלמות שלו במכבי חיפה לא הייתה טובה. זה קורה להרבה שחקנים. סטויקו התאקלם עם הקהל וגם עם הקבוצה. יש לו כמה 'פורים' על שראנוב, חיפה הייתה צריכה במצב שלה שוער עם ניסיון, לא כזה שישתפשף על גבה. היא הביאה שוער ראשון של נבחרת סרביה, שוער עם פיגורה. יש לו את הנתונים הנכונים, הוא משרה ביטחון על לשחקנים. אחד שלא רואה ממטר".

אולי בגלל זה התקשורת הסרבית חוגגת בנוגע לחיים הפרטיים שלו. יכול להיות שבגלל האישיות הוא בישראל?

"הדברים האישיים לא מעניינים אותי. להזכיר לך כמה ישראלים היו מעורבים בפרשיות עם הנשים שלהם? סטויקו פתח כאן בחיים חדשים, דף חדש. הוא אוהב את ישראל".

עד התחנה הבאה.

שחקני מכבי חיפה מריעים לשוער ולדימיר סטויקוביץ'. קובי אליהו
"מכבי חיפה הייתה זקוקה לשוער עם ניסיון, פיגורה". שחקני מכבי חיפה מריעים לסטויקוביץ'/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully