וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייוות'ר: "נולדתי כווינר ואמות כווינר". פאקיאו: "חשבתי שניצחתי"

המומחים והסלבס לא התלהבו מהרמה ("היה משעמם"), אבל פרגנו לאמריקאי, ששמר על מאזן מושלם. מייוות'ר מוותר על חגורות האליפות שלו, פאקיאו חשף שעלה פצוע ולא אושר לו לקבל זריקה. סיכום קרב המאה, כולל ג'סטין ביבר מקלל. צפו בניתוח הקרב

מערכת וואלה!

"קרב המאה", הקרב שכל העולם דיבר עליו בשבועות האחרונים, הסתיים הבוקר (ראשון) עם ניצחונו של פלויד מייוות'ר האמריקאי, אחרי החלטת שופטים, על מני פאקיאו הפיליפיני. האולם במלון MGM בלאס וגאס געש, שעה ששני המתאגרפים המפורסמים בעולם התגוששו ביניהם במשך 12 סיבובים שקולים, אשר רגע לפני סיומם, ידע כבר האמריקאי שהוא יישאר מושלם ויעלה למאזן 0:48 לאורך הקריירה. פאקיאו המאוכזב, שהרגיש שהוא עשה עבודה טובה, נאלץ להסתפק בעידוד מ-16,507 אלף הצופים, ששילמו הון תועפות עבור כרטיס הכניסה הנחשק וקיבלו תמורה מלאה לכספו.

צפו בג'סטין ביבר מקלל "פאק פאקיאו" במסיבת הניצחון

סבתא של מייוות'ר: פאקיאו צריך להתנצל על כל ה"חרא" שהוא אמר

נתחיל בנתונים היבשים: מייוות'ר זרק 435 אגרופים לעבר פאקיאו ופגע ב-148 מהם, 34 אחוזי הצלחה בסך הכול. פאקיאו זרק כמעט אותה כמות אגרופים, 429, אבל פגע ביריבו רק 81 פעמים, 19 אחוזי הצלחה בלבד ואולי זה מה שהכריע את הכף. ב"חבטות עוצמתיות", מייוות'ר ניצח 63:81. כל שלושת השופטים נתנו למייוות'ר את הניצחון בנקודות. דייב מורטי קבע את הניקוד על 110:118 לאמריקאי ושני השופטים האחרים, גלן פלדמן וברט קלמנס, קבעו את הניקוד על 112:116. ב-ESPN אגב, נתנו גם הם מיד לאחר סיום הקרב ניקוד של 112:116, כך שהשופטים והצופים היו בערך על אותו דף.

זה נגמר בחיבוק מתאגרפים כשאחד מרוצה והשני מחייך חיוך מר. מייוות'ר ופאקיאו/AP

דן רפאל, כתב האגרוף הבכיר של ESPN, כתב: "למרות שזה לא היה קרב מלא בדרמה כמו שרבים קיוו שיהיה, זו הייתה הופעה מרשימה מצד מייוות'ר, המאסטר של האגרוף, שלרגע לא אפשר לפאקיאו החזק יותר להכניס אגרוף אחד אמיתי והחל לברוח בניקוד בחצי השני של הקרב".

מייוות'ר סיכם, מיד לאחר הקרב: "מני הוא מתאגרף אדיר, אני מסיר את הכובע בפניו. עכשיו אני מבין למה הוא אחד הטובים ביותר. הוא אלוף אמיתי בליבו ושנינו נתנו את המיטב שלנו בקרב הזה. בספרי ההיסטוריה, זה ייזכר כקרב נהדר. ידעתי שהוא ייתן לי פייט וינצח כמה סיבובים, היו לו את הרגעים שלו, אבל השארתי אותו רחוק ממני. הוא לא הגיע אליי עם הרבה מכות. אני מתאגרף מחושב מאוד, אבל הוא מתחרה קשוח. אבא שלי רצה שאעשה יותר על הזירה, אבל פאקיאו הוא מתאגרף יוצא דופן".

על עתידו אמר מייוות'ר בן ה-38: "יש לי עוד קרב בספטמבר. זה יהיה הקרב האחרון שלי. נגד מי אלחם? אני יכול ליהנות קודם מהניצחון שלי, בבקשה?". אך מיד לאחר מכן הוא הוסיף: "אבל אני משנה את דעתי כל הזמן. אולי אחזור כדי להשיג את הניצחון ה-50. אני כמעט בן 40 והייתי בספורט הזה המון שנים. אני אלוף כבר 18 שנה".

במסיבת העיתונאים שלו, מייוות'ר נתן שואו אמיתי: "אני מוותר על שלוש מחגורות האליפות שלי", הוא הפתיע, "החל ממחר. למתאגרפים אחרים גם מגיעה ההזדמנות להחזיק בהן. אני לא גרידי". מייוות'ר הוסיף: "נולדתי ווינר ואמות כווינר. אני נמצא עשרה צעדים לפני כל מתאגרף אחר בעולם". האמריקאי גם הצהיר: "אני עוד לא שולל אפשרות לרי-מאץ' עם פאקיאו".

מני פאקיאו מתאגרף פיליפיני עם פלויד מייוות'ר מתאגרף אמריקאי. AP
גם הפגישה במסיבת העיתונאים הייתה חמה/AP

פאקיאו מצדו, שהפסיד בפעם השישית בחייו, היה משוכנע שהניצחון הגיע לו ונראה די שבור: "היה קרב טוב. חשבתי שניצחתי, כי פלויד לא עשה יותר מדי. הוא רק ברח ממני והגעתי אליו עם הרבה יותר אגרופים מאשר הוא הגיע אליי. הוא לא פגע בי אפילו פעם אחת, כך שהופתעתי מאוד מהתוצאה. הסתדרתי עם הכוח שלו. הוא לא היה חזק כמו יריבים אחרים שפגשתי והוא גם לא יותר גדול ממני. נלחמתי עם מתאגרפים גדולים יותר. עכשיו אקח חופשה ואנוח קצת". פאקיאו הוסיף: "עשיתי את המיטב, אבל המיטב שלי לא הספיק".

במסיבת העיתונאים שלאחר הקרב, פאקיאו חשף כי הוא נפצע בכתפו הימנית במהלך האימונים לקרב וכי מארגני הקרב בנבאדה לא אישרו לו לקבל זריקה אנטי-דלקתית בכתף בחדר ההלבשה לפני העלייה לזירה. פאקיאו קיבל את הזריקה המדוברת במהלך כל תקופת האימונים והיא מאושרת על ידי הרשות למלחמה בסמים בספורט בארצות הברית, כך שהוא היה משוכנע שיורשה לקבל אותה גם לפני הקרב. האמרגן של הקרב, בוב ארום, אמר: "ההחלטה הזו השפיעה על תוצאת הקרב. זו פציעה בכתף כמו שיש לקובי בריאנט". מייוות'ר הגיב על הדברים: "גם לי היו פציעות לפני הקרב, בזרועות ובידיים. אם הוא היה מנצח, פשוט הייתי מודה שהוא טוב יותר. אני תמיד מוצא את הדרך לנצח".

הקרב אגב, לא עבר בלי בעיות. הפתיחה נדחתה לאחר בעיות שחוו צופים בכל רחבי ארצות הברית כאשר הם ניסו להזמין את הקרב ברגע האחרון בשיטת "שלם וצפה". ההזמנות של הקרב, שעלו 100 דולר, צפויות לשבור שיא כל הזמנים עם כארבע מיליון הזמנות, אולם ברגע האמת, רשת ההזמנות קרסה והפתיחה נדחתה ב-45 דקות בשל כך. אוהדים בכל רחבי ארצות הברית דיווחו על בעיות בכל הרשתות ששידרו את הקרב, ברמת ההזמנות, התמונה הבעייתית ועד למסכים מוחשכים.

ביבר ליווה את מייוות'ר, אבל ג'ימי קימל גנב את ההצגה עם חולצת "פאק-מאן", לכבוד פאקיאו, אוכל מייוות'רים קטנים

דן ווטסל, כתב האגרוף של "יאהו ספורט" סיכם: "משעמם? הניצחון של מייוות'ר מראה על הגאונות שלו. במשך כמעט שני עשורים, אנשים מנסים להכניע אותו, אבל אף אחד מהם לא באמת פגע בו אי פעם, אף אחד לא דחק אותו לפינה, אף אחד לא הצליח לעמוד בפני הכישרון שלו ולהפוך את הקרב לבלגן אמיתי, כזה שהרבה אוהדים היו מעדיפים לראות כמובן. גם הקרב הזה לא היה שונה. גם פאקיאו נשאר לרדוף אחרי מייוות'ר, ולא הצליח לעשות זאת. אולי לפני חמש שנים, או אפילו שלוש, זה היה נראה אחרת ואולי גם למייוות'ר זה היה ברור אז".

גרג בישופ מ"ספורטס אילוסטרייטד" הוסיף את הסיכום שלו: "מיד עם סיום הקרב, לפלויד מייוות'ר הייתה תדמית שהוא היה חייב לחזק. לא קל להיות האתלט השנוא בעולם. הוא טיפס על כל אחת מהפינות של הזירה והכה על חזהו. הוא הצביע על הקהל, ששרק בוז לעברו לכל אורך הקרב. 'אני יודע שניצחתי', הוא צעק לעברם. הוא המשיך להכות על חזהו והם המשיכו לשרוק בוז. הוא הוכרז כמנצח והם שרקו לו. הוא דיבר והם שרקו לו. הוא אולי השיג את הניצחון, אך לעולם לא ישיג את הניצחון שהוא רוצה".

בריאן קמפבל מ-ESPN כתב על "דברים שלמדנו מהקרב": "1) מייוות'ר הוא הטוב ביותר בדור הזה, 2) הקרב לא עמד בציפיות ממנו, 3) לפאקיאו לא הייתה תוכנית ב' או ג', 4) למייוות'ר לא הייתה בעיה עם סגנון ה"סאות'פאווס" של פאקיאו".

מייוות'ר, אגב, ניצח גם ב"קרב הטוויטר", שם הוא זכה במהלך הקרב ל-3.4 מיליון אזכורים לעומת 1.6 מיליון להם זכה פאקיאו. כוכבי הספורט האמריקאי התאכזבו מעט מהקרב וצייצו זאת בחשבונות הטוויטר שלהם. "אני מצטער, אוהדי אגרוף", צייץ אוסקר דה לה הויה. מייק טייסון הוסיף: "חיכינו חמש שנים לזה... משעמם". דירק נוביצקי: "ציפיתי ליותר. פלויד היה ארוך ומהיר מדי". שאקיל אוניל דווקא פרגן: "האלוף עשה זאת שוב. ברכות למייוות'ר, אתה עדיין הגדול ביותר שהתאגרף אי פעם. קרב טוב".

שדה התעופה הקרוב לאולם הפך למגרש למטוסים פרטיים

מייוות'ר עזב כשהוא חמוש בצ'ק של 100 מיליון דולר. אמיתי

הסלבס גדשו את האולם

בראדלי קופר הגיע לקרב/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully