וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצת שקט בקהל: הבלוג של יניב טוכמן על השינוי של נוסא איגייבור במכבי תל אביב

29.4.2015 / 13:00

השחקנים מחזקים אותו עם מחוות ברגעים קשים, החברים לא מבינים את היחס אליו (קאיודה: "אתם קשים עם הזרים") ורק פאקו וקרויף סופסוף מסכימים. כך ברח נוסא איגייבור מתואר השחקן המושמץ של העונה. הבלוג של טוכמן

צילום ועריכה: קובי אליהו

דפי ההרכבים הועלו לעיתונאים ושוב ניתן היה לשמוע סוג של התמרמרות על הבחירות של פאקו אייסטרן. זה היה המשחק שפתח את הפלייאוף מול מכבי חיפה וגם מיטש גולדהאר היה בתא הכבוד. "מה הוא שוב פותח עם איגייבור", ירה פרשן שירים ושערים שייע פייגנבוים. "עם הסגל שיש לו, אפשר לקחת אליפות גם מהתכנית גולסטאר".

פחות מדקה עברה ואיגייבור העלה את מכבי תל אביב ליתרון במשחק שרבים במכבי חששו מפניו, בשל שיתופו של אלירן עטר במדי היריבה. הוא עשה בדיוק מה שפאקו ביקש ממנו. הצטרף מהקו האחורי ומצא את הרשת. אם היה עושה זאת יותר ואם לא היה יושב רק על שני שערים העונה, אף אחד לא היה מזלזל. אבל חודש לסיום העונה, איגייבור נמצא בפוזיציה אחרת. הוא עבר סוג של תהליך במכבי תל אביב והיום הוא כבר די בורח מתואר השחקן המושמץ של העונה הזו.

מכבי תל אביב - מכבי אחי נצרת בחצי גמר הגביע (20:30, ספורט 5)

מדו שחקן מכבי חיפה (שמאל) מול נוסא איגייבור שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בורח מתואר השחקן המושמץ של העונה. נוסא איגייבור/ברני ארדוב

בדומה למאמן מכבי תל אביב שנתן לו גב כמעט מול כולם, גם הוא דילג על פני מכשולים רבים בקרית שלום. אם תרצו גורל השניים כמעט זהה. מי שמדבר היום על זה שצריך להשאיר את פאקו לפחות לעוד עונה, לא עשה זאת לפני חודשיים. מי שחושב שזה לגיטימי שנוסא איגייבור הוא הזר היחיד של מכבי שבטוח לעונה הבאה, היה משוכנע לפני חודשיים שהוא הראשון שצריך להחליף בתום העונה.

"הוא רק בן 24 ואתם כל הזמן שוכחים זאת", גונן עליו השבוע חברו הניגרי לארי קאיודה. "אתם שופטים כאן בישראל את השחקנים הזרים ביד מאוד קשה. אם היה יוצא שחקן ישראלי לשחק באירופה, לא הייתם רוצים שיתנו לו צ'אנס של עונה כדי לקבל החלטה לגביו? את נוסא שפטו אחרי חודש וכבר קבעו שלא היה צריך להביא אותו. למה? מה, כל שחקן צריך לגמור חודש ראשון עם שלושה שערים ושני בישולים? מבחינתי הוא מהטובים ביותר בישראל בתפקיד שלו ואני לא אומר זאת בגלל שהוא חבר שלי. אני מכיר את נוסא שאתם לא מכירים. מדובר באחד האנשים הכי טובים שיש. בחור שיש לו לב גדול. יש לנו קהילה כאן של שחקנים ניגרים שדואגים אחד לשני. ג'ון אוגו, טוני וואקמה, נוסא איגייבור. נוסא, למשל, עושה סבב טלפונים בין כולם וכל הזמן מתעניין במצב. כשאני הייתי בתקופה קשה במכבי נתניה, הוא הראשון שחיזק אותי. מכבי תל אביב צריכה לשמוח שהוא אצלה. זה שחקן של ליגה ספרדית, כי אין הרבה מהסוג שלו".

אבל יש רבים שלא חושבים כך גם היום. "אם מהראן ראדי או דן איינבינדר היו מקבלים את הקרדיט שנוסא קיבל, מכבי תל אביב היתה יוצאת נשכרת יותר", קונן מאמן כדורגל בכיר. "אתם שוכחים שמדובר בשחקן איטי שיתקשה לעבור שחקנים באחד על אחד. לא הביאו כאן זר במאה אלף דולר".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נוסא איגייבור שחקן מכבי תל אביב מחבק את שחקן מכבי נתניה לארי קאיודה. ברני ארדוב
"זה שחקן של ליגה ספרדית, כי אין הרבה מהסוג שלו". קאיודה עם איגייבור/ברני ארדוב

איגייבור של מכבי תל אביב הוא איגייבור חדש. לא האיגייבור של הפועל תל אביב. "הוא שיחק אצלנו בהפועל בכנף הימנית או אחד מבין שניים בקו האחורי של הקישור", נזכר סלים טועמה, ששיחק איתו בהפועל תל אביב לפני שלוש שנים. "הוא לא שיחק בעמדה שהוא משחק במכבי תל אביב עם עוד שני קשרים באמצע כשהוא בצד שמאל. נוסא הגיע להפועל מאוד צעיר. היה ברור שיש כאן כשרון בלתי רגיל שצריך הכוונה, שצריך מישהו שילמד אותו טקטיקה, עמידה נכונה, חזרה למקום ואז ניתן יהיה להוציא מהפוטנציאל שלו המון. חבל שהפועל תל אביב לא הצליחה ליהנות ממנו יותר. באותה תקופה הפועל היתה צריכה כסף ומכרו אותו. גם היום הוא לוקה בכיבוש שערים וזה בהחלט חסר לו. אבל אם אתה רוצה שחקן חזק באמצע עם טכניקה טובה שיודע להניע כדור ולקרוא משחק, אז זה ממש השחקן".

אין לו הרבה שערים, אבל למכבי חיפה הוא כנראה אוהב להבקיע. העונה כבש את השער האחרון שלו מולם לפני חודש ובעונת 2011/12 כששיחק בהפועל, הוא נתן להם צמד בליגה ועוד שער אחד מאוד חשוב בגמר גביע המדינה. "אני זוכר שקיבלתי כדור מהבלם שלנו ובדיוק אייל משומר שיחק אותה פצוע ליד הרחבה", טועמה לא שוכח. "אולי ציפו שאני אוציא את הכדור החוצה, אבל ראיתי את נוסא עושה תנועה לעומק והכנסתי לו את הכדור והוא נתן את שער הניצחון שהביא להפועל את הגביע".

מאמנים בורחים לנתונים שהאוהדים לא תמיד מקבלים ואיגייבור הוא מאלה שרץ הכי הרבה במכבי תל אביב. "ביחס לנונשלנטיות שלו מחוץ למגרש, הוא כל הזמן בתנועה על הדשא", מודה שחקן במכבי תל אביב. "גם לנו היה קצת קשה לעכל אותו בתחילת העונה. פאקו היה כל הזמן מדבר על תנועה בלי כדור, על דינמיות ואז היינו עולים לאימון ונוסא היה מדדה את עצמו לדשא. זה היה בתקופה שהוא גם לא שיחק ולא פתח וכנראה שלא היה לו חשק. אבל משהו השתנה בגדול אצלו והיום בבדיקות שעושים, הוא מאלה שגומע את המרחקים הכי גדולים".

מעבר לדינמיות, בולט הכוח. "אה, זה בכלל לא בר השוואה", ממשיך אותו שחקן בקבוצה. "נוסא הכי חזק בקבוצה. הוא קרנף. זה משהו בגנים שלעולם לא יהיה לנו הישראלים. הניגרים יותר חזקים". גם טועמה זוכר: "הוא הוריד את החולצה באימון הראשון וראית ישר את הקוביות בבטן. יש לו חוזק בלתי רגיל. הוא בנוי לאירופה ולא לכדורגל שלנו. אין לנו שחקנים שבנויים כך. אם הוא רוצה, הוא יזכה בכל מאבק על כדור באמצע. אף אחד לא יכול להילחם איתו בזה".

נוסא איגייבור שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
שער ששווה גביע. נוסא איגייבור במדי הפועל תל אביב/קובי אליהו

את חולצת ההרכב בליגה הוא קיבל רק במחזור החמישי ב-26 באוקטובר מול הפועל עכו. שבוע לאחר מכן נתן גול בחמישייה שהנחילה מכבי לאשדוד ומאז קיבל את הקרדיט, אפילו שחלק מהאוהדים החלו לשרוק לו בוז כשנגע בכדור. השיא היה אחרי משחק הליגה מול בית"ר ירושלים בסמי עופר כשהוא נראה מניף אצבע משולשת ברדתו מהמגרש לעבר קבוצה של אוהדי מכבי שהקניטו אותו. מאוחר יותר סיפר כי הם קיללו אותו על רקע גזעני. המשבר בינו לבין הקהל של מכבי נראה אז בשיא, ובמועדון חששו שלא ניתן יהיה לאחות את הקרעים. עיתונאים מסוימים אפילו העריכו שמכבי תמכור אותו בחלון ההעברות של ינואר. אבל מי שנכנסו אז לעניינים היו שחקני הקבוצה שהחליטו לחבק אותו יותר.

בגמר גביע הטוטו, כשהשחקנים התכוננו להנפה אחרי שגברו על מכבי חיפה, רץ טל בן חיים לחדר ההלבשה והביא את התיק השחור של איגייבור כדי שיהיה איתם על הדשא. יש שחקנים שהניפו את הגביע, אחרים הניפו את התיק של נוסא. הרבה צחוקים רצים על התיק הזה עם תבליט פני האריה עליו. "פעם התחלנו להגיד שכאשר נוסא הגיע לגיל 13, הכריחו אותו לצוד אריה בניגריה והפנים שלו הם העתק מושלם של הפנים של האריה על התיק שלו", סיפר אחד השחקנים. "הוא לא נעלב. להיפך. לקח את זה ברוח טובה מאוד ואפילו שמח. מה עדיף, שיהיה מישהו שיתעלמו ממנו? בכלל, הוא מאוד צבעוני. תמיד לובש בגדים מיוחדים ותמיד מגיע עם איזה תכשיט חדש. החיבור היותר טוב שלו הוא דווקא איתנו הישראלים כי כל הזרים בקבוצה מבוגרים ממנו בהרבה וגם נמצאים יחד במכבי לפני שהוא הגיע".

בפעמים המועטות שהוא דיבר בתקשורת, הדגיש ששריקות הבוז והקריאות נגדו מצד חלק בקהל, לא מזיזות לו. "זה עובר לידי", נשבע. "אני יודע מה המאמן מבקש ממני ורק אני יודע אילו הוראות הוא נותן לי", אמר פעם. "יש כאלה שמתעצבנים שאני מחזיר את הכדור לבלמים. אולי זה מה שהמאמן מבקש? מה הם יודעים?".

הרבה מחלוקות פנימיות התגלעו העונה בין ג'ורדי קרויף לפאקו איייסטרן. אם היה משהו שאיחד אותם לרגעים ספורים, היה נוסא איגייבור. כשהבאסקי סיפסל אותו בתחילת העונה, ההולנדי השתגע. זה רכש אישי שלו וזה עלה למיטש גולדהאר חצי מיליון יורו. בכל פעם שפאקו לא נתן לו, זו היתה סוג של סטירת לחי לקרויף, אבל מהרגע שהניגרי חתם קבע בהרכב, קרויף נרגע. "הוא שחקן טקטי. שחקן של מאמן", סוגר יוסי מזרחי את הסיפור. "לטעמי הוא צריך להיות עם עוד כמות מכובדת של שערים ובישולים כי אנחנו מדברים על מכבי שמחזיקה בכל משחק 70 אחוז מהזמן בכדור, אבל בתפיסת הכדורגל של פאקו, נוסא איגייבור הוא מהשחקנים החשובים של הקבוצה. הוא מרוויח לו שטחים, הוא משתחרר מלחץ מצוין, הוא מוסר טוב, הוא מקבל החלטות נכונות וקורא את המשחק ואולי הכי חשוב, הוא גם מאוד מחויב. אצלנו אין הערכה לשחקנים כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully