וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי אשדוד ניצחה 97:102 את בני הרצליה

מערכת וואלה! ספורט

26.4.2015 / 21:43

הקבוצה של צביקה שרף השיגה ניצחון שלישי ברציפות שחשוב מאוד במאבקי התחתית אחרי 32 נקודות של איוון אסקה. 22 נקודות של ג'וש סלבי לא הספיקו. מכבי חיפה ניצחה 78:86 את עירוני נהריה

one

המחזור ה-29 בליגת העל נמשך הערב (ראשון) עם שני משחקים נוספים במאבקי הכניסה לרבע גמר הפלייאוף. בני הרצליה, הקבוצה שרשמה את ההתאוששות המרשימה ביותר מאמצע הסיבוב השני, קיוותה להמשיך במומנטום בבית גם נגד מכבי אשדוד, אבל לקבוצה של צביקה שרף שהסתבכה בקרבות על ההישארות היו כוונות משלה והיא ניצחה 97:102 ורשמה ניצחון שלישי ברציפות.

שחקן מכבי אשדוד, איבן אסקה. ברני ארדוב
מעל כולם הערב. אסקה/ברני ארדוב

מכבי חיפה, אחרי הניצחון המדהים באילת, עשתה צעד נוסף לכיוון הפלייאוף אחרי שהיא ניצחה את שכנתה לצפון עירוני נהריה 78:86 אחרי הופעה מצוינת של אייק אפוואיבו שסיים עם 27 נקודות ושמונה ריבאונדים.

בני הרצליה - מכבי אשדוד 102:97

הרצליה קיוותה לשפר עמדות כדי להתרחק ממפגש אפשרי עם מכבי תל אביב והפועל ירושלים ברבע גמר הפלייאוף, אבל אשדוד שראתה את גלבוע/גליל מנצחת את מכבי תל אביב ומשאירה אותה באיזור הסכנה רשמה ניצחון שלישי ברציפות ועשתה את זה עם הרבה סטייל בתום משחק צמוד ומסקרן. דקה וחצי לסיום עוז בלייזר עוד איזן ל-95:95, אבל שלשה של זאק רוזן שלחה את אשדוד לחגוג. 32 נקודות של איוון אסקה שגם הוסיף שישה ריבאונדים סידרו לאשדוד את הניצחון החשוב. בצד המפסיד קיבלנו שישה שחקנים שקלעו בספרות כפולות, ובראשם עמד ג'וש סלבי עם 22 נקודות.

אשדוד רצה עם 0:8 כבר בפתיחה אחרי שאיוון אסקה וצ'רלס תומאס דאגו לנקודות. יובל נעימי עצר את המומנטום של האורחים, אבל אלו המשיכו לשמור על היתרון. ג'יימס נואלי קלע עוד שתיים שסידרו יתרון תשע לפני פסק הזמן. אבירם זליקוביץ' נכנס ועם חמש נקודות החזיר את הרצליה לעניינים בדרך לפיגור 26:24 בסוף הרבע. ג'וש סלבי וג'ספר ג'ונסון קלעו שלשות להרצליה, אבל ג'יימס נונאלי קלעו מאותו טווח בצד השני. גם יהוא אורלנד הצטרף לחגיגה, אבל אף קבוצה לא הצליחה לברוח לשנייה, והרצליה ירדה ביתרון 54:55 אחרי שלשה של סלבי.

שלשה של זאק רוזן החזירה את היתרון לאשדוד ברבע השלישי. שלשות של נעימי ועוז בלייזר סייעו להרצליה להישאר בעניינים. מכאן השליטה חזרה לידיים של אשדוד כשאסקה עם שש נקודות בדקות הללו ורוזן העלו לשבע הפרש, ובשנייה האחרונה של הרבע נונאלי קלע שתיים שהורידו את אשדוד ליתרון 75:82 בסיומו. למרות היתרון הזה, ברבע האחרון אשדוד נתקעה בהתקפה וצביקה שרף נראה עצבני על הספסל, במיוחד לאור העובדה שנעימי הקטין לנקודה בלבד שש דקות לסיום. רוזן צלף שתי שלשות והשאיר נחמה לאשדוד לקראת הרגעים המכריעים. בלייזר אמנם צלף שלשה, אבל רוזן עשה את אותו דבר בפעם הרביעית הערב והעניק יתרון חמש כשנותרו 42 שניות לסוף. רייט אמנם צימק לשלוש, אבל יהוא אורלנד קלע את הנקודות החשובות מהקו וקבע 97:102 בסיום.

לבני הרצליה: ג'וש סלבי 22 נקודות (7 איבודים, 8 אסיסטים), יובל נעימי 15 (10 אסיסטים), אבירם זליקוביץ' ודרון וושינגטון (7 ריבאונדים) 14 כל אחד, עוז בלייזר 13, ג'ספר ג'ונסון 10, ג'וליאן רייט 9 (6 ריבאונדים).

למכבי אשדוד: איוון אסקה 32 נקודות (6 ריבאונדים), זאק רוזן 18 (4 מ-6 משלוש), צ'רלס תומאס (9 ריבאונדים) וג'יימס נונאלי (8 ריבאונדים) 17 כל אחד, יהוא אורלנד 10, אבי בן שימול וג'מיין הול 4 כל אחד.

שחקן בני הרצליה, יובל נעימי. מגד גוזני
ניסה להשאיר את הרצליה בעניינים. יובל נעימי/מגד גוזני

מכבי חיפה - עירוני נהריה 78:86

הירוקים אמנם לא יציבים העונה, אבל הם רושמים הערב ניצחון שני ברציפות ושיפרו את העמדה שלהם לקראת תחילת הפלייאוף. אחרי הניצחון הגדול על אילת ב-31 הפרש, הפעם קיבלנו קרב יותר צמוד נגד נהריה שכמעט בוודאות תשחק בעונה הבאה בליגת העל, אבל נראה שהעונה שלה הסתיימה הערב. חיפה לחצה על הגז בדקות האחרונות אחרי שקיבלנו ברוב שלבי המשחק קרב צמוד, ואייק אפוואיבו עם 27 נקודות היה הבולט אחרי שגם הוריד שמונה ריבאונדים. פרנק רובינסון היה טוב עם 20 נקודות, אבל זה לא הספיק הערב לנהריה.

נהריה פתחה חזק את המשחק, קני לאוסון קלע ארבע נקודות, אבל הירוקים לא נתנו לאורחים לברוח ורנה רוז'ו קלע שלשה ראשונה שלו ל-10:10. מכאן המומנטום עבר לצד השני ואייק אפוואיבו הוביל ריצת 0:9 לירוקים. וויל גרייבס עם שלשה הצעיד ל-22:25 בסוף הרבע הראשון. וויל גרייבס לא הצליח לבוא לידי ביטוי ברבע השני והחטיא שתי זריקות, אבל אפוואיבו העלה לשש הפרש. נהריה קיבלה את פרנק רובינסון שעלה מהספסל וקלע שבע נקודות חשובות בדרך ל-38:38. ההמשך היה צמוד, אבל מארק ליונס קלע שלשה עם הבאזר והוריד את נהריה ליתרון 44:45.

חיפה פתחה בסערה את הרבע השלישי עם 3:11 שבהם דגן יבזורי קלע חמש נקודות שהצעידו את הירוקים ליתרון שבע. למרות זאת, רובינסון ושולמן דאגו להחזיר לשוויון ולמנוע ריצה של חיפה, ובהמשך ריצת 2:12 הובילה ליתרון 57:60 של האורחים. חיפה לא ויתרה, כששלשה של גרייבס עם הבאזר הורידה אותה עם 60:65 בסיומו של הרבע. בפתיחת הרבע האחרון קיבלנו בעיקר החטאות של שתי הקבוצות, אבל וויליאמסון ואופיר הובר עם ארבע נקודות דאגו לשמור על פער סביר מחיפה. חנן קולמן וגרייבס צלפו את השלשות שלהם והעלו לשבע הפרש. וויליאמס ושולמן עוד ניסו לחזור, אבל זה היה מאוחר מדי וחיפה חגגה ברוממה 78:86.

קלעו למכבי חיפה: אייק אפוואיבו 27 (8 ריבאונדים ו-5 אסיסטים), מורן רוט 14, וויל גרייבס ודגן יבזורי 11, אלכס צ'וברוביץ' 10, רנה רוז'ו 7 (12 ריבאונדים), חנן קולמן ויפתח זיו 3, אדריאן הנינג וטמיר אריאלי לא קלעו

קלעו לעירוני נהריה: פרנק רובינסון 20, ג'ון וויליאמסון 18, אייל שולמן 14 (8 איבודים ו-8 אסיסטים), מארק ליונס 12, קני לאוסון 6, אופיר הובר 5, ערן אסנטי 3

עוד באותו נושא

צפו: מכבי חיפה ניצחה את עירוני נהריה

לכתבה המלאה
שחקן מכבי חיפה רנה רוז'ו. אדריאן הרבשטיין
עוד צעד לעבר הפלייאוף. רנה רוז'ו/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully