וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות שביתת השופטים: איגוד הכדורסל מחייב לקיים משחקים

26.4.2015 / 13:55

בימים האחרונים נערכים משחקים מכריעים בליגות הנוער והליגות הנמוכות למרות ששופטי המשחק שובתים. נציגי הקבוצות, שאינם אובייקטיבים, הם אלו שמעבירים את המשחקים. האיגוד: "ניהלנו מו"מ ממושך מול נציגות סגל השופטים"

יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון. יותם רונן
שלח מכתב חריף. ניר אלון/יותם רונן

בתחילת השבוע שעבר הכריז הסגל הכללי של שופטי הכדורסל על שביתה כללית לאחר מספר חודשים של אי התקדמות במגעים בינם לבין איגוד הכדורסל על תנאי השכר שלהם. השביתה כוללת את השופטים בליגות הנמוכות, מהליגה הארצית ומטה, וכן את שופטי הנוער, נערים והילדים בליגות השונות. כמו כן שובתים שופטי המזכירות בכל הליגות השונות. בשלב הזה לא מסתמן פיתרון לסיום הסכסוך בין הצדדים, על אף הפגישה שנערכה לפני השביתה בין נציגות השופטים לאנשי האיגוד במשרדו של עורך הדין שלמה יצחקי, הממונה הארצי על יחסי העבודה במשק.

השביתה, שלא כוללת את שופטי הסגל הבכיר, לא הפריעה עד כה למשחקים בליגות השונות, שכן בליגת העל ובליגה הלאומית מצאו פיתרון לשופטי המזכירות בהצבת אנשים מהאגודות שיפקחו על השעון האלקטרוני. בליגות הנוער והליגות הנמוכות, שם נערכים בימים האחרונים משחקי הכרעה, התמונה שונה, שכן שם שופטי המשחק שובתים. באיגוד הכדורסל קיבלו החלטה לקיים את המשחקים בכל מקרה, שכן אין לדעת מתי תיגמר השביתה, ומי שמעביר את המשחקים הם נציגי הקבוצות, וכך נוצר מצב שאנשים שאינם אובייקטיביים מעבירים משחקים קריטיים בסיום העונה.

יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי. ברני ארדוב
יימצא פתרון? עמירם הלוי/ברני ארדוב

באיגוד הבהירו לקבוצות שאם יבחרו שלא להופיע למשחקים הללו יספגו הפסדים טכניים ואף עשויים לעמוד לדין בשל כך, מה שגורר לא מעט זעם מצד חלק מהעמותות, "מה שנוצר כאן הוא אבסורד", אומר מנהל מחלקת נוער מאחת מקבוצות המרכז לוואלה ספורט, "אין ברירה אלא להופיע למשחקים שהם ממש לא ספורטיביים, ובימי ההכרעה של הליגות. אז נכון שהשופטים לא בסדר, ולא מנצלים את זכות השביתה בדיוק במצבים הללו, אבל מה שקורה כאן זה עיוות הספורט. איך שופט שהוא נציג אגודה אמור לשפוט נגד הקבוצה שלו? יש לי קבוצת נערים שיכולה להיות מושפעת מאוד מהסיטואציה הזאת, וצריך לשים לזה סוף".

במקביל הודיעו בהסתדרות כי ראש חטיבת הספורט בהסתדרות, ניר אלון, שלח מכתב חריף למנכ"ל איגוד הכדורסל, יעקב בן שושן, והבהיר לו כי ניסיונות האיגוד לשבץ שופטים מהסגל הבכיר למשחקים בליגות הנמוכות ובליגות הצעירות, במקום שופטי הסגל הכללי ששובתים, הינם עבירה על החוק. אלון ממליץ לבן שושן להתייעץ עם היועצים המשפטיים של האיגוד, אשר בוודאי יידעו להסביר לו כי הניסיון למנות עובדים אחרים במקום עובדים ששובתים, הינה עברה על החוק. ראשי הסגל הבכיר הוציאו מכתב הבהרה לשופטי הסגל, שבו חזרו והבהירו כי שופטי הסגל הבכיר לא ישתפו פעולה עם ניסיונות האיגוד לשבור את השביתה של שופטי הסגל הכללי. שופטי הסגל הבכיר בעצמם מקיימים מו"מ על שיפור התנאים, מו"מ אשר אמור להתחדש בתום העונה הנוכחית ולהסתיים עוד לפני תחילת העונה הבאה.

עוד הודיעו בהסתדרות כי שופטי הסגל הבכיר שוקלים להצטרף אל שופטי הסגל הכללי ולהרחיב את השביתה ולא להופיע למשחקי הליגה הלאומית שאמורים להתקיים ביום שלישי השבוע. החלטה סופית בנושא תתקבל בתוך 48 השעות הקרובות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
seperator

תגובת האיגוד

איגוד הכדורסל ניהל מו"מ ארוך וממושך במשך מספר חודשים מול נציגות סגל השופטים הכללי ושופטי המזכירות וזאת במטרה להגיע להסכם. הצדדים הגיעו לפגישה אצל עורך דין שלמה יצחקי הממונה על יחסי העבודה במשק, לאחר שהתקיימו במשרדו מספר פגישות בעבר, ותוך כדי הפגישה הכריזו השופטים באופן חד צדדי על שביתה. בתגובה הודיעה עו"ד יצחקי שהוא מפסיק לדון בסכסוך העבודה הזה. איגוד הכדורסל הגיש מספר הצעות לסיום הסכסוך, אולם להסתדרות ולארגון השופטים אצה הדרך לשבות במקום למצות את דרך המשא ומתן והאיגוד מצר על כך. איגוד הכדורסל נלחם את מלחמתן של האגודות והקבוצות בכל רחבי הארץ שחלקן כורעות תחת נטל ההוצאות, לרבות הוצאות השיפוט הגבוהות.

האיגוד קורא לשופטים ולשופטי המזכירות לחזור למגרשים ולהתעשת ולא- האיגוד ישקול את צעדיו בעתיד. בהודעה של מר ניר אלון מתאריך 20.4.15 צויין באופן מפורש כי השביתה הינה של הסגל הכללי והמזכירות בלבד. לשופטי הסגל הבכיר יש הסכמים אישיים מול איגוד הכדורסל ובהם הם מחוייבים להתייצב לכל משחק בו הם ישובצו ולא רק למשחקי הליגות המקצועניות. האיגוד אינו יודע מי הם ראשי הסגל הבכיר ששלחו לכאורה מכתב כזה או אחר לאיגוד ומזכיר שהם מחזיקים בחוזים שיש לכבדם.

הכרזת שביתה חד צדדית באמצע משא ומתן תוך נסיון לגרום להפרת ההסכמים האישיים ולהלך אימים על שופטי הסגל הבכיר- הינה התנהגות הפוגעת במאות קבוצות ואלפי ילדים ובני נוער ממש לפני תום העונה ואינה ראויה מצד מי שאמור להוות להם דוגמא ומופת להתנהגות ספורטיבית.

תגובת איגוד השופטים

זיו שושני, יו"ר נציגות השופטים הגיב לדברי האיגוד: "תגובת האיגוד היא לא יותר מסילוף העובדות ורחוקה שנות אור מהמציאות. בספטמבר 2014, במסגרת ישיבה שהתקיימה באיגוד הכדורסל ובנוכחות נציגות השופטים, ניר אלון והנהלת איגוד הכדורסל, הוגש מסמך דרישות רשמי שגובש ע"י נציגות השופטים בדרישה לכניסה למו"מ מיידי. איגוד הכדורסל סירב לשבת עם נציגות השופטים במשך חודשים ארוכים ולא הותיר ברירה אלא להכריז על סכסוך עבודה בין הצדדים".

שושני הוסיף: "מרגע הכרזת סכסוך עבודה ומחשש לנקיטת צעדים אירגוניים, הסכים איגוד הכדורסל לפתוח מו"מ רשמי עם נציגות השופטים. מפתיחת המו"מ עברו מספר חודשים בהן התקיימו מספר רב של ישיבות אשר ברובן משך האיגוד זמן בטענות ותירוצים שעליהם "ללמוד את הדרישות" וכד'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully