וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל אילת במקום השישי אחרי 54:66 על הפועל תל אביב

הדרומיים העפילו למקום החמישי אחרי רבע רביעי גדול מול האדומים, שקבעו שיא שלילי בנקודות בליגה העונה. פאלמר בלט עם 17. לפני המשחק: חולצתו של אורי שלף ז"ל נתלתה בדרייב אין בטקס מרגש

one
שחקן הפועל תל אביב דוראנד סקוט מול שחקן הפועל אילת קאליף וויאט. ברני ארדוב
שיא שלילי. סקוט מול וויאט/ברני ארדוב

המחזור ה-29 בליגת העל נפתח כבר היום (שישי) במשחק מוקדם בין הפועל תל אביב להפועל אילת, שהסתיים בניצחון חוץ עם 54:66 ושבר שיאים שליליים גם למשחק יחיד וגם לקבוצה כלשהי העונה. לניצחון יש משמעות גדולה עבור הדרומיים, שהעפילו למקום החמישי בליגה על חשבון יריבתם המידרדרת, שרשמה הפסד רביעי ברציפות ושוב נראתה כבויה ונרפית.

עוד לפני המשחק נערך טקס לציון 30 ימים לפטירתו בטרם עת של מנהל הפועל תל אביב לשעבר, אורי שלף ז"ל. במהלך הטקס, חולצתו של שלף הועלתה לראש אולם הדרייב אין. הטקס המרגש סיפק לאדומים אנרגיות ברבע הראשון, בו עוד הובילו בפער דו ספרתי, אך משם הם שוב נרדמו ובעיקר נכנעו לרבע אחרון מוחץ, שהסתיים ב-12:27 לאילת.

אילת, שרק בשבוע שעבר חטפה תבוסה מהדהדת בבית, שוב הוכיחה עד כמה היא בלתי צפויה והשיגה ניצחון באולם קשה שרבות וטובות מעדו בו. קווין פאלמר בלט באילת עם 17 נקודות ו-10 ריבאונדים, אדריאן יוטר שלט מתחת לסלים עם 15 ו-9, קאליף וויאט הוסיף 13 ו-5 אסיסטים ואפיק ניסים היה הרביעי שקלע בספרות כפולות, אחרי שסיים עם 10 נקודות - כמעט כולן ברבע האחרון. מצד שני, רק דוראנד סקוט הופיע עם 16 נקודות ו-7 ריבאונדים.

קפטן הפועל תל אביב מתן נאור עם משפחתו של אורי שלף ז"ל. ברני ארדוב
טקס מרגש. מתן נאור מחבק את משפחת שלף/ברני ארדוב

מהלך המשחק

הפועל תל אביב פתחה את המשחק היטב, ובזכות יכולת מצויינת של יינסי גייטס ורביב לימונד עלתה ליתרון דו ספרתי, עם 9:19 אחרי שבע דקות. קרטיס קלי עלה לדקות ראשונות לקול תשואות האדומים ביציע, אך מהלך של ועבירה של קאליף וויאט צימק וקבע 11:19 להפועל תל אביב בתום הרבע הראשון.

אילת הכתיבה את הקצב ברבע השני. ההגנה של הדרומיים התהדקה, אדריאן יוטר וקווין פאלמר נכנסו לעניינים ואיפסו את הידית, ולמרות דקות טובות של דוראנד סקוט, ההפרש צומק לארבע בלבד, 27:23, ארבע דקות להפסקה. מכאן המשחק הפך להגנתי במיוחד. הפועל תל אביב הוסיפה רק שלוש נקודות למאזנה, אך למזלה עם אילת לא הבריקה עם שתי נקודות בלבד וירדה להפסקה בפיגור 30:25.

ההתקפה של הפועל תל אביב נתקעה גם ברבע השלישי. סקוט, לימונד וגייטס כבר הגיעו לספרות כפולות, אך האדומים לא הצליחו לברוח. ארבע נקודות רצופות של קווין פאלמר המצוין צימקו לשתיים בלבד לזכות הפועל תל אביב, 37:39, שלוש דקות לסיום הרבע. שתי הקבוצות הציגו כדורסל רע, בעיקר בהתקפה, ועד סיום הרבע הוסיפו רק חמש נקודות ביחד, בדרך ל-39:42 להפועל תל אביב עם הכניסה לרבע האחרון.

אילת פתחה את הרבע האחרון בטירוף. אפיק ניסים עם חמש נקודות רצופות ושלשה משוגעת עם הקרש של קאליף וויאט השלימו ריצת 0:8 של האורחים וקבעו יתרון ראשון לזכותם עם 46:49, כשנותרו קצת פחות משבע דקות לסיום המשחק. אילת המשיכה ללהוט מחוץ לקשת. שלשות של פאלמר וקאליף וויאט הביאו אותה ליתרון שיא של תשע נקודות, 53:62, שלוש וחצי דקות לסיום. בשלב זה הפועל תל אביב הרימה ידיים. ההפרש רק תפח עד הסיום.

שחקן הפועל תל אביב יינסי גייטס מול שחקני הפועל אילת. ברני ארדוב
משחק הגנתי. גייטס מול כדיר/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו להפועל אילת: קווין פאלמר 17 (7 מ-12 מהשדה, 10 ריבאונדים), דריאן יוטר (9 ריבאונדים) 15, קאליף ווויאט 13, אפיק ניסים 19, אלישי כדיר 8 (9 ריבאונדים), ניב ברקוביץ' 3. עמית בירכץ ובריאן אסברי שותפו ולא קלעו.

קלעו להפועל תל אביב: דוראנד סקוט 16 (7 ריבאונדים), יינסי גייטס 13 (8 ריבאונדים), רביב לימונד 12 (5 מ-13 מהשדה), יהונתן שולדבראנד 8, דיז'ון תומפסון 3 (14 ריבאונדים, 5 אסיסטים), קרטיס קלי 2. גולן גוט, תמיר בלאט ויחזקאל סקוורר שותפו ולא קלעו.

חולצתו של אורי שלף ז"ל בדרייב אין אחרי טקס של הפועל תל אביב. ברני ארדוב
גופייתו של אורי שלף ז"ל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully