וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט על הפלייאוף: "לא מאוד שונה מהמשחקים שהיו לי באירופה"

דין ליגת העל והיורוליג כדין פלייאוף ה-NBA? לפני משחק 3 מול בוסטון (2:00), מאמן קליבלנד שוב מבהיר: "כבר הייתי בהרבה מצבי לחץ". קראודר עוקץ: "אף שחקן שלהם לא מפחיד"

דיוויד בלאט, ג'יי אר סמית, קליבלנד קאבלירס. AP
רק תקלע. בלאט עם סמית'/AP

אחרי שני ניצחונות, אחד קל יותר והשני אחרי לא מעט מאמץ, קליבלנד מגיעה הלילה (בין חמישי לשישי, 02:00, ישיר בספורט 5) לבוסטון למשחק מספר 3 בסיבוב הראשון. דיוויד בלאט שוב חוזר לעיר נעוריו, ומקווה לא למעוד כדי לא לאפשר לסלטיקס להגיע למשחק מספר 4, שייערך גם הוא בעיר השעועית, בעמדה להשוות את הסדרה ל-2:2. הקאבס בונים בעיקר על ההיסטוריה של לברון ג'יימס, שהוביל 0:2 ב-13 סדרות פלייאוף שונות בעבר וניצח בכולן, כולל שמונה ניצחונות במשחק מספר 3.

באימון המסכם שלפני המשחק, התבקש בלאט לסכם את חוויית הפלייאוף שלו עד כה, וסיפק ציטוטים מעניינים בנוגע להבדלים (הקטנים עד לא קיימים, מבחינתו) בין המשחקים הגדולים שניהל עד כה באירופה, ואלה ב-NBA :"זו תקופה מרגשת לכל האוהדים, הקהל והליגה, היה לי ניסיון גדול מעבר לים ואני יודע שבכל מיני מדינות בעולם עוקבים אחר פליאוף ה-NBA. עבורי, זה לא מאוד שונה, ניהלתי הרבה משחקי פלייאוף חשובים, במצבי לחץ, משחקים תחרותיים, כך שאני רגיל לזה".

פורוורד קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס (שמאל) פורוורד בוסטון סלטיקס קלי אוליניק (ימין). AP
הטבעת סביבו מתהדקת. לברון/AP

קליבלנד לא מציגה יכולת עילאית עד כה בסדרה, אך נעזרת בעיקר ברבעים ספציפיים בהם הדומיננטיות שלהם מכרעת, כמו בריצת 9:32 שביצעה במהלך המחצית השנייה במשחק הקודם, במהלכה לברון ג'יימס וקיירי אירווינג חיממו את הידית. כשנשאל האם ההבדל היחיד בין הקבוצות הוא רמת הכישרון, אמר בלאט: "כישרון הוא תמיד יתרון כשיש לך אותו, אבל להגיד שלצד השני אין שחקנים מוכשרים זה לא הוגן. יש לבוסטון הרבה שחקנים מוכשרים. גם לנו יש, כמובן עם שחקנים כמו לברון, שכבר היו כאן והוכיחו את עצמם, יהיה לך יתרון. זה יתרון, אבל זה לא הכל".

מי שעדיין לא חימם את הידית הוא ג'יי אר סמית', שחיבר 16 נקודות והחטיא 12 מתוך 15 הנסיונות שלו מחוץ לקשת בשני המשחקים הראשונים בסדרה. הצלף הוותיק, שהוביל את המזרח בזריקות ובקליעות לשלוש בעונה הרגילה, מקווה להשתחרר הלילה.

"ג'יי אר שיחק 34 דקות במשחק הקודם, לא בגלל שהוא דייק באחוזים גבוהים בהתקפה, אלא בגלל שהוא היה כל כך מחויב להגנה וכל כך אקטיבי בנסיונות לחטוף את הכדור", הסביר בלאט המודאג באימון של הקאבס אמש. "הוא עשה עבודה הגנתית נהדרת באחד-על-אחד וביצע כמה מהלכים גדולים. בסך הכול, היה לו משחק טוב מאוד. אני מאוד מרוצה ממנו, אפילו שלא קלע יותר מדי. אם אתם העיתונאים רוצים לטכס לו עצה, תגידו לו פשוט להמשיך זריקות. שימשיך לקחת זריקות טובות. זה בדיוק מה שאמרתי לו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
וזה, כנראה, פרצוף של פלייאוף. בלאט/GettyImages

במקביל, בלאט והקאבס מנסים למצוא נוסחא כדי להקל על לברון להשיג נקודות ולהגיע לטבעת. הסלטיקס הציבו במשחק האחרון שמירה הדוקה על כוכבו והראו רמת אגרסיביות גבוהה, בדיוק מהסוג שבלאט לא אהב לראות בעונה הרגילה. ג'יי קראודר, המופקד על מלאכת השמירה על לברון, כמעט נכנס לעימות פיסי עמו במשחק מספר 2.

קראודר, אגב, לא ממש סופר את יריביו. כשנשאל האם סנטר הקאבלירס טימופיי מוזגוב מפחיד אותו, צחק ואמר: "לא. אף אחד בקבוצה שלהם לא מפחיד". על ההגנה שלו על לברון אמר: "זה נהדר, זה ההאתגר הכי גדול שהיה לי".

"זה כדורסל של פלייאוף", השיב בלאט כשנשאל האם רמת האגרסיביות בהגנה על לברון חוצה את גבול הלגיטימיות, כפי שאמר בעבר. לברון סיפר ש"אני משתדל לא להיות מעורב בכל הדברים הללו. הדאגה היחידה שלי היא איך לעזור לקבוצה לנצח. כבר ראיתי הכול בעבר. ניסו הכול מולי בעבר - נתנו לי זריקות מחצי מרחק, ניסו להוביל אותי למסור במקום לזרוק או להפך. אחרי שחוויתי את זה בעבר, אני מסוגל לנתח תוך כדי משחק מה עליי לעשות כדי להיות אפקטיבי".

ובינתיים, שמח בחדר ההלבשה של הקאבס. אימן שאמפרט, שמאז ומתמיד התעניין בהיפ-הופ כעיסוק צדדי ואף שחרר כמה שירים מפרי עטו בעבר, הוציא שיר חדש אותו כינה "המנון הפלייאוף של הקאבלירס". במהלך השיר מקדיש שאמפרט שורה לכל שחקן וגם לדיוויד בלאט, עליו כתב כי "יש לו את המבט הזה בפרצוף של 'הפלייאוף הגיע'. האזינו לשיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully