וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פפ גווארדיולה: "אני אסיר תודה שניתנה לי ההזדמנות לאמן שחקנים כאלה"

מאמן באיירן מינכן חגג את ה-1:6 על פורטו והעלייה לחצי הגמר. לבנדובסקי: "אנו תמיד יכולים לחזור מפיגור". מולר: "אני חסר מילים". לאהם: "יש לנו סגל רחב עם לב ענק". וגם: כל המספרים

ג'רום בואטנג שחקן באיירן מינכן משמאל חוגג. GettyImages
הצגה גדולה. ג'רום בואטנג/GettyImages

באיירן מינכן הוכיחה הערב (שלישי) שכשמרגיזים אותה יותר מדי, היא עלולה להיות רעה במיוחד. הבווארים, שהפסידו בפורטוגל בשבוע שעבר 3:1 לפורטו, סיפקו הצגה לפנתיאון באליאנץ ארינה עם 1:6 מהמם אחרי שרק במחצית הראשונה הם סיימו עם חמישה שערים תוך 40 דקות. טיאגו אלקנטרה פתח את הסכר (14), לאחר מכן ג'רום בואטנג (22) ורוברט לבנדובסקי (27) הוסיפו גם הם בנגיחה, ותומאס מולר (36) ועוד אחד של לבנדובסקי (40) השלימו מחצית מושלמת בדרך לחצי הגמר. ג'קסון מרטינס צימק (73) אבל המילה האחרונה הייתה של צ'אבי אלונסו בכדור חופשי (88).

אגב, דקות לאחר שריקת הסיום התקבלו במשרדי באיירן מינכן למעלה מ-270 בקשות לכרטיסים לחצי גמר ליגת האלופות.

באיירן מינכן סיפקה הצגה גדולה בדרך לחצי הגמר

מולר חוגג עם הקהל/GettyImages

המספרים

* באיירן מינכן עם חצי גמר רביעי ברציפות במסגרת ליגת האלופות.

* פפ גווארדיולה הגיע לפחות לחצי הגמר בכל שש שנותיו בליגת האלופות.

* אגב, פפ גווארדיולה, המאמן הקטלאני ציין הערב את המשחק ה-100 התחרותי שלו כמאמן באיירן מינכן. במאזנו יש 77 ניצחונות, 12 תוצאות תיקו ו-11 הפסדים. בתקופתו בברצלונה היו לו 71 ניצחונות, 19 תוצאות תיקו ו-10 הפסדים אחרי 100 המשחקים הראשונים.

* כמו כן, זה היה המשחק ה-347 של גווארדיולה כמאמן ברצלונה ובאיירן מינכן. ב-50 מהם הקבוצה שלו כבשה חמישה שערים או יותר, כלומר חמישייה אחת לכל שבעה משחקים.

* צ'אבי אלונסו עם סטטיסטיקה יוצאת דופן: הוא בעט שמונה כדורים חופשיים בכל המסגרות במדי באיירן מינכן, מתוכם חמישה היו למסגרת וארבעה נעצרו ברשת. 50 אחוז!

* זו הפעם הראשונה בתולדות באיירן מינכן בה היא חזרה מפיגור שני שערים בשלב נוקאאוט באירופה.

* באיירן מינכן היא הקבוצה הראשונה בתולדות ליגת האלופות שכבשה חמישייה כבר במחצית הראשונה של משחק נוקאאוט.

* תומאס מולר הפך למלך השערים הגרמני בהיסטוריה של ליגת האלופות עם 27 כיבושים, אחד יותר ממריו גומז (26). את הראשון שלו, אגב, מולר כבש ברמת גן לרשת מכבי חיפה.

* אחרי השער הראשון של לבנדובסקי במשחק, באיירן הפכה לקבוצה הראשונה שהבקיעה שלושה שערי נגיחה במחצית אחת במסגרת הצ'מפיונס.

* השער הזה, אגב, כלל 26 מסירות של באיירן - שיא עונתי בדרך לגול בליגת האלופות העונה.

* באיירן לא ספגה בבית בליגת האלופות כבר שבע שעות וחצי.

* טיאגו אלקנטרה הוא הספרדי השלישי שכבש בשני משחקי רבע הגמר עבור קבוצה לא ספרדית. קדמו לו פרננדו מוריינטס במדי מונאקו וראול במדי שאלקה.

* פורטו מעולם לא שמטה יתרון 1:3 מהמשחק הראשון ועלתה בתשע מעשר הפעמים בהן ניצחה במשחק הראשון ביותר משני שערים. הפעם לא היה לה סיכוי.

* באיירן היא הקבוצה השנייה שכבשה חמישייה מול פורטו בליגת האלופות. הקודמת הייתה ארסנל עם 0:5 במרץ 2010.

* ג'רום בואטנג הוא שחקן ההגנה ההתקפי ביותר בליגת האלופות העונה. בלם באיירן מינכן כבש שלושה שערים במפעל העונה.

* רוברט לבנדובסקי הגיע הערב ל-22 שערים בליגת האלופות. החלוץ הפולני כבש את השער הראשון שלו במפעל באוקטובר 2011, ומאז רק כריסטיאנו רונאלדו (46) וליאונל מסי (36) כבשו יותר ממנו בליגה הטובה בעולם.

* באיירן מינכן הגיעה הערב ל-30 שערים העונה בליגת האלופות והיא רחוקה שער אחד מהשוואת השיא שלה, אותו קבעה ב-2012/13.

* טיאגו אלקנטרה כבש שער נדיר מאוד, כיוון שהוא היה בנגיחה. השער האחרון של הקשר הספרי המצוין בנגיחה היה באפריל 2012 במדי ברצלונה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שחקני באיירן מינכן חוגגים עם הקהל. GettyImages
תצוגה לפנתאון. שחקני באיירן מודים לקהל/GettyImages

מאמן באיירן פפ גווארדיולה אמר: "אני אסיר תודה שניתנה לי ההזדמנות לאמן שחקנים נהדרים כאלה. שיחקנו מצוין במחצית הראשונה, לא ממש במחצית השנייה, אבל אנחנו בחצי הגמר. אני רוצה להודות לשחקנים שלי על הופעה נהדרת. לכן עלינו. אני מאושר כשדברים הולכים היטב, אבל כשהם לא, אתה צריך להגן על השחקנים. מזל הוא חלק מהמשחק". על המכנסיים הקרועים שלו אמר גווארדיולה: "כן הם נקרעו. לא נורא, אלבש מכנסיים אחרים למשחק הבא".

גווארדיולה המשיך והתייחס להפסד בשבוע שעבר: "השחקנים היו הגיבורים שלי אחרי ההפסד בשבוע שעבר. עכשיו זה קל מאוד לאהוב אותם". המאמן החמיא לבן ארצו טיאגו אלקנטרה, שכבש את השער הראשון וחזר לאחרונה אחרי למעלה משנה: "טיאגו הוא לוחם. הוא תמיד חושב על כולם, ולא מתרגש מכלום. אני מאושר בשבילו. אותו הדבר לגבי באדשטובר".

רוברט לבנדובסקי, שכבש צמד, אמר בסיום: "המחצית הראשונה הייתה פשוט אדירה, זה היה ממש נהדר. אנחנו באיירן מינכן ואנחנו יכולים לבצע מהפך אחרי 3:1. ידענו שנצטרך לפתוח חזק מאוד. לכבוש חמישה שערים במחצית אחת, זה פשוט משוגע, ברור".

תומאס מולר הוסיף: "קשה לי למצוא מילים. אני די מותש, אבל זה לא יכול היה ללכת טוב יותר מבחינתנו. לא האמנו שנוכל לשחק כמו ששיחקנו במחצית הראשונה, זו הייתה עבודה קשה מאוד. מחמאות לחברים שלי בקבוצה".

קפטן באיירן פיליפ לאהם: "אנחנו רוצים לנצח בכל משחק. יש לנו סגל רחב עם לב גדול, ויכולתם לראות את זה במחצית הראשונה. אתה לעולם לא בטוח, אבל הייתי די אופטימי לפני המשחק. עזרנו אחד לשני לכבוש בזמן הנכון".

טיאגו אלקנטרה: "חשבנו על איך לשחק מהר ולפתוח חזק, אבל כמובן שלא חשבנו שנכבוש חמישה שערים כבר אחרי 40 דקות. אני חושב שהדבר הטוב ביותר בפציעה שלי הוא שעכשיו אני הרבה יותר רעב למשחקים, לכבוש שערים ואני מרוצה". הקשר הספרדי נשאל האם ירצה להימנע מהאקסית שלו ברצלונה בחצי הגמר ואמר: "לא אכפת לנו את מי נקבל בשלב הבא. אנחנו בחצי הגמר של ליגת האלופות, בין ארבע הקבוצות הטובות ביותר בליגת האלופות וכל משחק יהיה קשה מאוד".

מאמן פורטו ג'ולן לופטגי אמר: "חסרו לנו שלושה שחקנים חשובים מאוד, אבל זה ממש לא מצדיק הכול. התחלנו את המשחק רע מאוד נגד קבוצה חזקה מאוד מבחינה התקפית, גם מבחינה אישית וגם מבחינה קבוצתית, במיוחד כשהם בבית. במחצית הראשונה הם כבר הצליחו לסגור את סיפור העלייה לחצי הגמר. במחצית השנייה היינו טובים יותר, הצלחנו להחזיק קצת בכדור, משהו שלא הצלחנו לעשות במחצית הראשונה. נגד קבוצה כמו באיירן אתה חייב להיות בשיא שלך במשך 90 דקות ואנחנו לא הצלחנו לעשות את זה. ברכות לבאיירן . אנחנו עצובים, אבל עשינו קמפיין נהדר בליגת האלופות וב-11 משחקים זה היה ההפסד היחיד שלנו".

ג'קסון מרטינס, שכבש את השער היחיד והלא מנחם במיוחד של פורטו, אמר: "במחצית השנייה יכולנו לשחק מעט יותר גבוה בדשא והצלחנו ללחוץ מעט. יצרנו מספר מצבים והשגנו שער. ידענו שיהיה משחק קשה, אבל ביצענו הרבה שגיאות במחצית הראשונה. במחצית השנייה הראינו שבלי הטעויות האלה היינו יכולים להיאבק על העלייה. עכשיו נשארנו בתחרות אחת ונעשה הכול כדי לזכות בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully