וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק עוד שער אחד בלתי נשכח: הקאמבק של חאמס רודריגס נותן לריאל מדריד תקווה

22.4.2015 / 12:00

הפציעה שלו אולי גמרה את חלום האליפות של ריאל מדריד, אבל חאמס רודריגס חזר בסערה והבלאנקוס, שמנסים להגן על התואר האירופי שלהם, תלויים בו יותר מתמיד. כל שער שלו יפה מקודמו ואחרי הילדות הקשה בקולומביה, שום אתגר לא נראה גדול עליו. האם הוא יכול לפצח את אתלטיקו?

חאמס רודריגס שחקן ריאל מדריד. GettyImages
צריך לקחת אחריות במשחק הגדול של העונה. חאמס/GettyImages

לטוויטר של עידן ויניצקי

"אתה לא יודע לכבוש שערים נורמליים, נכון? רק כאלה לחיבורים?". מיד לאחר שזכה בתואר איש המשחק בשבת האחרונה, בניצחון 1:3 על מלאגה, חאמס רודריגס הגיע לעמדת הראיונות על כר הדשא. הדבר הראשון ששאל אותו המראיין של הטלוויזיה הספרדית היה לגבי השער שכבש, עוד שער ענק. דאבל פס מהיר עם איסקו, ההוא שאמרו עליו שלא יכול לשחק לצד חאמס. דאבל פס מהיר עם כריסטיאנו רונאלדו, ההוא שאמרו עליו שהוא לא ממש אוהב למסור. ואז, בומבה בנגיעה, בשמאל, לחיבורים של קרלוס קמאני חסר הסיכויים. הקולומביאני הצעיר והצנוע רק הביט על המראיין ובפנים מובכות משהו ענה: "כן... זה היה גול לא רע, אה?".

הגול הגדול הזה, שהיה נראה כמו חלום שעובר מדי כמה לילות בראשו של קרלו אנצ'לוטי ולפתע התחולל על כר הדשא, היה כבר השני של חאמס מאז הקאמבק המיוחל, אחרי חודשיים של פציעה. ברביעי בפברואר ריאל ניצחה 1:2 את סביליה. חאמס כבש כבר בפתיחה בנגיחה אבל רבע שעה לאחר מכן נפגע בכף רגלו במהלך עבירה שנעשתה עליו. ריאל הצליחה לשמור על היתרון בלעדיו, לנצח ולבסס את פער ארבע הנקודות שלה בפסגה על פני ברצלונה, אולם הרופאים הודיעו ליהלום הצעיר שהוא מושבת לחודשיים.

ריאל מדריד קיימה תשעה משחקים במהלך החודשיים בהם חאמס היה פצוע. היא ניצחה רק בארבעה, הפסידה בארבעה, כולל בקלאסיקו וסיימה אחד בתיקו. היא גם איבדה את כל הפער בצמרת ולפתע מצאה את עצמה רודפת אחרי ברצלונה וכנראה מאבדת עוד צ'אנס לאליפות. המשחק הראשון אחרי שחאמס נפצע היה המשפיל מכולם. הבלאנקוס יצאו לוויסנטה קלדרון וחטפו 4:0 בלתי נשכח מאתלטיקו מדריד. אם לא די בכך, הרי שחאמס בדיוק עבר ניתוח והצטווה, בהתאם לחוקי המועדון, לנוח 72 שעות בביתו, אולם פחות מיומיים לאחר הניתוח ושעות בודדות מסיום אותו דרבי נוראי, הוא נצפה במסיבת יום ההולדת ה-30 המפורסמת של רונאלדו וחטף קנס רציני.

העסק נראה רע מאוד באותם רגעים עבור רודריגס, אבל למזלו, וגם לצערו כמובן, הקלישאה: "רק כשמישהו חסר מבינים כמה הוא חשוב", התגשמה בצורה מלאה לגביו. ריאל כאמור הלכה לאיבוד ורק חיכתה לחזרה שלו. עכשיו, החזרה הזו סופסוף התרחשה ובדיוק במקביל, אלופת אירופה שוב איבדה שחקני מפתח לקראת מפגש קריטי מול אתלטיקו. הפעם, בברנבאו, המקום בו חאמס פורח יותר מכל, הוא חייב לקחת אחריות ולהביא לריאל ניצחון ראשון העונה על הקולצ'ונרוס ואת המקום בחצי גמר ליגת האלופות.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד מאוכזב. רויטרס
ככה זה נראה בלי חאמס. ריאל ורונאלדו הושפלו בקלדרון/רויטרס

מיד לאחר המונדיאל המדהים, בו סיים כמלך השערים, לקח את קולומביה על גבו ואף כבש את השער שנבחר לאחר מכן ל"שער השנה בעולם", אותו מהלך גדול בשמינית הגמר מול אורוגוואי (כן, שוב שער יפהפה שלו), ריאל הזכירה לעולם שימי הגלאקטיקוס לא הלכו לשום מקום, שילמה למונאקו 101 מיליון דולר והביאה את הכוכב החדש.

הפתיחה הייתה מצוינת, עם שערים, בישולים והשתלבות טובה לצד כוכבי ההתקפה האחרים של אלופת אירופה הטרייה. חאמס השכיח במהרה את עזיבתו של אנחל די מריה, לו הוא גם דאג לפרגן בכל הזדמנות. בטקס ההצגה שלו בריאל גם החלה הסערה סביב אשתו, דניאלה אוספינה, שהיא גם אחותו של שוער ארסנל ונבחרת קולומביה, דויד.

דניאלה בת ה-22 ניצבה לצד חאמס בטקס ובמהרה, הטוויטר געש בהעלבות כלפיה וכלפי המראה החיצוני שלה. השם שלה אפילו הפך ל"טרנדינג" בספרד ברשת החברתית. הגולשים לא ריחמו על הבחורה השרירית, שבמולדתה נחשבת לסלב בפני עצמה ולספורטאית מצוינת, שאף שיחקה בהרכב הראשון של נבחרת הנשים של קולומביה בכדורעף. התקשורת הקולומביאנית מיהרה להתייצב להגנתה של דניאלה, שלא היססה להשיב למבקרים: "סליחה אם לא עניתי לציפיות שלכם. אני מעדיפה לענות לציפיות של עצמי".

למרות התשובה החדה, כמה חודשים חלפו ובדצמבר, דניאלה, ובעל כורחו גם חאמס, חזרו לכותרות לאחר שהיא פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה תמונות שהציגו כמה ניתוחים פלסטיים בולטים מאוד שעברה. בקטאלוניה לא פספסו צ'אנס להתנגח קצת בכוכב ריאל מדריד ו"אל מונדו דפורטיבו" אף הביא מנתח פלסטי שהציג את כל השינויים שעברה דניאלה והוסיף שהיא גם "ירדה קצת במשקל". חאמס לעומת זאת, דווקא נבחר הפך לסוג של סמל מין, זכה לכתבת צילומים נרחבת במגזין האופנה "GQ" תחת הכותרת "רונאלדו הבא" ואף הגיע למקום הראשון בסקר של אתר ההיכרויות המפורסם "אשלי מדיסון", שם הוכתר כ"מאהב האידיאלי". על המגרש, הוא לא נתן לשום דבר להסיח את דעתו והמשיך להבריק, עד שהגיעה הפציעה המתסכלת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אשתו של חאמס רודריגס לפני ואחרי ניתוח פלסטי. GETTYIMAGES + אינסטגרם, צילום מסך
לפני ואחרי. אוספינה/צילום מסך, GETTYIMAGES + אינסטגרם

רבים התקשו להבין איך הילד מקולומביה, שנולד לפני קצת פחות מ-24 שנים, הצליח להבריק לפתע ככה במונדיאל, להיכנס לעניינים בכזו קלות בריאל, להתעלם מההתעמרות באשתו או לחזור בצורה שקטה כל כך מהפציעה. כאשר הולכים אחורה ובוחנים מעט את חייו של חאמס, מתקבלת תמונה שמסבירה את הדברים בצורה קצת יותר ברורה.

אביו, ווילסון חאמס רודריגס, היה כדורגלן בדפורטיבו קוקוטה. הוא אפילו שיחק קצת עם הנבחרת הצעירה של קולומביה. אבל הטיפה המרה הייתה יותר מעניינת מבחינתו והאלכוהול גרם לו לנטוש את הקריירה וגם את המשפחה ואת חאמס הצעיר, כשזה היה בן שלוש בלבד. מי שגידלו אותו לכדורגל היו אמו ובן הזוג החדש שלה: "הוא מעולם לא רצה להיות שחקן, אבל הוא היה אחד כזה מהרגע בו נולד", סיפרה האם.

חאמס גדל בקולומביה של שנות ה-90', זו של מלחמות ברוני הסמים והרחובות המגואלים בדם. דודו, כדורגלן מבטיח ששיחק באינדפנדיינטה מדיין, נדקר בגיל 19 על ידי כנופייה שניסתה לגנוב ממנו את האופנוע. אחרי שהשיב מלחמה, הוא הלך לבית החולים לטפל בפצעיו. כאשר עזב את בית החולים, חברי הכנופייה חיכו לו בפינת הרחוב וירו בו שש פעמים למוות. אחרי ילדות כזו, האתגרים הבאים בחיים כבר נראו הרבה יותר פשוטים.

חאמס רודריגס, שחקני נבחרת קולומביה. GettyImages
הילדות הקשה נתנה לו כוחות נפשיים מיוחדים. חאמס הפך לגיבור המונדיאל של קולומביה/GettyImages

ריאל חיכתה בנואשות שחאמס יחזור מהפציעה, בתקווה להציל לפחות תואר אחד מהעונה הזו, את התואר החשוב מכולם. שנה אחרי ה"דסימה", הבלאנקוס רוצים את ה"אונ-דסימה", אליפות אירופה מספר 11. "אנחנו קרובים. למה שלא נהיה הקבוצה הראשונה שזוכה פעמיים ברציפות בצ'מפיונס?", תהה חאמס לקראת הגומלין מול אתלטיקו. כבר באימונים שלפני הקאמבק הוא נראה חד והמצלמות תפסו אותו מבצע שתי מספרות נהדרות במהלך משחק "טניס-רגל" באימון.

המשחק הראשון לאחר החזרה למגרשים היה ה-1:9 מול גרנאדה. זה לא היה משחק תחרותי במיוחד ובכל זאת, האוהדים קיבלו את חאמס באהבה והתמוגגו כאשר ראו אותו רוקד על המגרש במשך 61 דקות ומבשל את השער השני והחמישי. "הוא הדהים את הקהל בברנבאו עם הופעה מחשמלת, מלאת קלאסה", נכתב ב"מארקה". שלושה ימים עברו והוא כבש ב-0:2 הקשה בחוץ מול ראיו וייקאנו ובשבת האחרונה, הגיע אותו ביצוע מול מלאגה.

הגול הזה השלים עבור חאמס "דאבל דאבל". עשרה שערי ליגה ועשרה בישולים. חוץ ממנו, רק לרונאלדו ולמסי יש כזה העונה בספרד והוא עוד פספס פרק זמן משמעותי. השילוב עם ה-BBC ובעיקר עם רונאלדו, שלקח אותו תחת חסותו מההתחלה, נראה מושלם. מול ראיו, הגול של חאמס הגיע מבישול של הפורטוגלי לאחר מבצע קבוצתי מצוין. מספר 10 הצטרף מאחור, קיבל את הכדור על סף הרחבה וסובב בשמאל בדיוק לפינה הרחוקה. העולם התרגל לראות המון שערים כאלה בשנים האחרונות מליאו מסי. גם דייגו מראדונה התלהב: "הוא מיוחד. שחקן אידיאלי. כמו הרבה שחקנים שמאליים אחרים...".

שחקני ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו, חאמס רודריגס. רויטרס
דאבל דאבל, כמו שיש רק לרונאלדו ומסי העונה/רויטרס

אחרי החזרה למגרשים, בספרד התרגשו מכך ש"לריאל יש שוב את 'שש האומות'". רונאלדו הפורטוגלי, בנזמה הצרפתי, קרוס הגרמני, מודריץ' הקרואטי, בייל הוולשי וחאמס הקולומביאני. האופוריה לא החזיקה מעמד הרבה זמן ומודריץ' ובייל נפצעו, שוב לפני דרבי חשוב מול אתלטיקו והם הולכים לפספס את המאני טיים של העונה. האחריות על חאמס גדלה בן רגע בכמה רמות. בלי משחק גדול שלו, לריאל יהיה מאוד קשה לפצח את ההגנה של דייגו סימאונה, שמכיר כל סנטימטר של חולשה אצל היריבה העירונית. "חאמס היה הטוב במגרש", הצהיר אנצ'לוטי אחרי מלאגה, מתוך הבנה שהכישרון הצעיר צריך את הביטחון.

לקראת הדרבי, רובן חימנס מה"מארקה" כתב: "ריאל מחפשת גיבור וחאמס יכול להיות אחד כזה. הוא התקווה הגדולה של הלבנים וחייב לתפוס פיקוד לאור כל הפציעות. יש לו כדורגל ברגליים ומוטיבציה בראש וזה צריך להספיק כדי להיות הצלע השלישית של ריאל, כמו שדי מריה היה בעונה שעברה". בעיתון גם קראו לו: "קרן של אור עבור הבלאנקוס" והוסיפו: "הוא הפך את עצמו לבלתי ניתן להחלפה עבור ריאל. ראו את זה בזמן שהוא היה פצוע. הוא חלף על פני איסקו בהיררכיה, כי הוא לא עוד קשר, אלא אחד כזה שכל הזמן מסכן את היריבה והעונה הוא מציג את מספרי השיא בקריירה שלו".

השער מול מלאגה, זה שהעלה אותו לעשירייה בליגה, גם קבע סוג של היסטוריה. זו העונה הראשונה מאז 1997/98, 17 שנים, בה לריאל מדריד יש ארבעה שחקנים שמגיעים לספרות כפולות בליגה. אז היו אלה פרננדו מוריינטס, ראול, פרדראג מיאטוביץ' ודאבור שוקר, עכשיו מדובר בחאמס, רונאלדו, בנזמה ובייל. זו תוספת כוח אדירה להתקפה אדירה גם כך. העונה ההיא, למי ששכח, הסתיימה באליפות אירופה ראשונה של ריאל אחרי 32 שנות בצורת. חאמס והחברים שלו לא יסתפקו בפחות גם הפעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully