וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: גרסיה צפוי להאריך את חוזהו אם קרויף יישאר

20.4.2015 / 6:56

הבלם ממתין להתפתחויות עם המנהל המקצועי. פריצה קצר שבחים אחרי שכניסתו הביאה את המפנה ב-1:4 על בית"ר ירושלים, אך בחר להחמיא לבן חיים ("יכול להצליח בכל ליגה") ולמאמן

one

קרלוס גרסיה צפוי להאריך את חוזהו במכבי תל אביב, אם ג'ורדי קרויף ישאר בתפקיד המנהל המקצועי של המועדון. כחודש עבר מאז הפגישה בין קרויף לבין הבעלים מיטש גולדהאר בלונדון והאחרון עדיין לא הודיע להולנדי שהוא ממשיך. קרויף מעוניין להישאר וכבר החל לבנות את העונה הבאה, כשאחד המהלכים שהוא מתעתד לבצע הוא חידוש חוזהו של הבלם הספרדי שמסיים בתום העונה חוזה של שלוש עונות במועדון.

גרסיה הביע בעבר בפומבי את רצונו להישאר ואף סיפר בגילוי לב על שתי פגישות שנערכו עימו בשנה האחרונה, אשר לא הולידו דבר. גורם במועדון סיפר אמש כי אם קרויף ישאר במכבי תל אביב, הוא ימליץ להשאיר גם את גרסיה, שזכה אתמול לתשואות רבות מאוהדי הקבוצה כשהוחלף במחצית השניה עקב פגיעה בקרסול.

קרלוס גרסיה שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
רוצה להישאר. גרסיה, מימין/קובי אליהו

גרסיה מאוד מחובר לישראל ובאחרונה סיפר לשחקנים בקבוצה, כי הוא מקבל ממשפחתו חיזוקים רבים באשר להמשך דרכו בארץ. כזכור, הבלם גם היה בין הבודדים שמעולם לא ביקש לעזוב את ישראל למרות הטילים שנורו מעזה והוא גם לא שלח את רעייתו להתאוורר בספרד. אם קרויף כאמור ישאר, גם גרסיה צפוי להישאר אבל אם מכבי תחתים לבסוף מנהל מקצועי אחר, יתכן שהוא יעדיף להביא בלם אחר. בכל מקרה, גרסיה כבר העביר מסר לגורמים נוספים במועדון ובראשם המנכ"ל מרטין ביין שהוא מעוניין להאריך את חוזהו ויתכן שגם אם קרויף לא ישאר, מכבי תחליט שהיא משאירה אותו.

ג'ורדי קרויף סירב גם אמש להתייחס לעתידו כשירד מהתא בו הוא צופה במשחק לעבר כר הדשא בסיום המשחק מול בית"ר ירושלים. "אני לא יכול להשיב על שאלת עתידי", אמר בהחלטיות ובנוקשות ולא פירט. גורמים במכבי תל אביב לא יכלו להעריך אמש מדוע מיטש גולדהאר מתמהמה כל כך במו"מ מול ההולנדי, כך שהאלמנט היחיד שנותר בגדר תשובה הוא פער כספי בין הצדדים, אחרי שידוע כי קרויף ביקש העלאה משמעותית ביחס לסכומים שהרוויח בשלוש השנים האחרונות.

בתוך כך, גם שאלת עתידו של פאקו אייסטרן עדיין מרחפת באוויר והבאסקי התחמק ממנה גם אמש בסיום המשחק. "אני לא יכול להגיד דבר על עתידי במכבי תל אביב", אמר פאקו ממש כמו קרויף לפניו. "אני מרוכז בהווה ובמשחק הבא", הוסיף הבאסקי. "אני רוצה שנמשיך להשתפר כי לי חשוב יותר מהתוצאה גם איך אנחנו משחקים. חשוב לי שנמשיך לשפר את המשחק כדי שמכבי תל אביב תהפוך לגדולה יותר". כשנאמר לפאקו שזה מוזר שהוא לא אומר דבר על רצונו להישאר, הוא השיב: "אני נהנה בישראל מהדקה הראשונה, אבל אני באמת לא חושב שזה הזמן לדבר על העתיד שלי, אלא רק על ההווה של הקבוצה. לא סיימנו את העבודה ויש עוד הרבה עבודה לעשות כדי שהעונה הזו תסתיים כמו שאנחנו רוצים".

עוד באותו נושא

ליגת העל: מכבי תל אביב הביסה את בית"ר ירושלים 1:4

לכתבה המלאה
פאקו אייסטרן מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
סימני השאלה עדיין מרחפים מעליו. פאקו/קובי אליהו

פאקו הכחיש שדחה ניסיונות של מיטש גולדהאר לדבר איתו על העונה הבאה. "זה ממש לא נכון", אמר. "לא דיברתי עם איש במכבי על העונה הבאה ואני לא חושב שצריך לדבר עכשיו. זה פשוט להשקיע אנרגיה במשהו שהוא רחוק במקום להתרכז בהווה. אני פועל בדיוק כפי שאמרתי לשחקנים ובמיוחד לאלה שמסיימים חוזים ולא יודעים מה יהיה איתם. אמרתי להם: 'הכי טוב שתשקיעו בהווה שלכם ולא במחשבות על העתיד שלכם'".

באשר למשחק אמר פאקו: "מאוד נהניתי ממכבי תל אביב. הכדור טס משחקן לשחקן וזה היה משהו. אני מאוד מרוצה מהאופן שבו הגענו לפלייאוף העליון. אני מאוד שמח לראות איך ראדה פריצה חזר לשחק אחרי הפציעה הארוכה שלו. כולם רוצים לשחק 90 דקות וראדה תמיד עולה בשמחה לדקות שהוא מקבל. ראדה פריצה הוא מסוג השחקנים שחושב קודם על הקבוצה ורק בסוף על עצמו".

כשהתבקש פאקו לנתח האם מכבי תל אביב הנוכחית מספיק טובה כדי לעמוד במטרת שלב הבתים של ליגת האלופות, הוא שוב התחמק ואמר: "ליגת האלופות עדיין רחוקה. אנחנו צריכים להשיג את האליפות ואת גביע המדינה עוד קודם".

ראדה פריצה שחקן מכבי תל אביב חוגג. קובי אליהו
מתלהב מפאקו. פריצה/קובי אליהו

במכבי תל אביב ציינו את הכניסה של פריצה כמהלך שפתח עבור מכבי את כל המשחק. בסיום המשחק נראה השבדי מאוד מרוצה מההספק שלו. "אתם טוענים שאני נראה בן 31 ולא בן 35?", אמר בחיוך לעיתונאים. "חשבתי שנראיתי יותר צעיר. אני מרגיש כל כך טוב במשחקים האחרונים אחרי הפציעה". גם שאלת המשך דרכו של פריצה נדונה ונראה שהוא עדיין מתקשה להיפרד, אם כי בין השורות עולה הרושם שהוא כבר די סגור עם החזרה הביתה לשבדיה.

"אני עולה לכל משחק ולא חושב על המשחק הבא כרגע ובטח לא העונה הבאה", אמר. "עליתי היום לשחק ואמרתי לעצמי שאני אבקיע שער. לקח לי בערך חמש דקות להבקיע וזו היתה הקלה גדולה עבורי. יש הרבה אי בהירות באשר לעתיד האנשים כאן, אבל זה לא משפיע עלי. יש לי עוד שנתיים או שלוש לשחק כדורגל וההחלטה אם להישאר במכבי תל אביב, היא קודם כל של המועדון. אני אשקול כל דבר שיצוץ. בינתיים לא שמעתי שום דבר ממכבי. אם מכבי תרצה אותי, אני אהיה בוודאי שמח".

אחרי השער של פריצה כל האיצטדיון רעד כשהאוהדים צעקו בשם משפחתו בכל פעם שהכרוז שי סידי צעק את שמו הפרטי. החלוץ הודה בסיום המשחק, כי היה מאוד רוצה שמשפחתו תהיה באותו רגע באיצטדיון. "המשפחה שלי מתגעגעת לישראל ואשתי אמרה לי בדיוק היום שהיא כבר לא יכולה לחכות לבוא לבקר אותי כאן. כשהאוהדים צעקו בשמי הערב, זה היה אחד הרגעים המאושרים בקריירה שלי ואני לבטח אתגעגע לזה ביום שבו אפרוש. מעולם לא הרגשתי אהוד כל כך כמו בישראל. אני אוהב את האוהדים. בשום מקום בו שיחקתי בעבר, לא אהבו אותי כמו שאוהדי מכבי תל אביב אוהבים אותי".

טל בן חיים עם דור מיכה, שחקני מכבי תל אביב. קובי אליהו
"יכול להצליח בכל ליגה". בן חיים/קובי אליהו

בהתייחסו לעתידם של פאקו אייסטרן ושל ג'ורדי קרויף, אמר פריצה: "פאקו מוביל אותנו לאליפות כשיש לו כבר את גביע הטוטו ואולי נזכה גם בגביע המדינה, כך שאין ספק שפאקו עשה עבודה מדהימה במכבי תל אביב. גם ג'ורדי עשה עבודה מדהימה, אבל יש אנשים מעלי שמחליטים מי יישאר". בזמן שפריצה דיבר, הגיעה התוצאה הסופית מווסרמיל, מה שלימד שמכבי תל אביב תוכל לזכות באליפות בסמי עופר מול מכבי חיפה. פריצה נשמע מרוצה: "זה נשמע מצוין לזכות שם באליפות".

את השער שלו כבש פריצה אחרי אסיסט מושלם של טל בן חיים. פריצה משוכנע ששחקן הכנף של מכבי יצליח באירופה אפילו אם ישחק בליגות הטובות ביותר. "טל הוא אחד השחקנים במכבי שיוכל להצליח בכל ליגה בה הוא ישחק. יש לו את המהירות, הכוח ויש לו שתי רגליים בעוצמה זהה. הוא יצליח בכל ליגה בה הוא ישחק".

מי שהיו פחות מרוצים אמש הם עדן בן בסט שלא זכה לדקה אחרי שפתח במשחקים האחרונים ומהראן ראדי ששוב לא שותף וספק אם ירצה להמשיך במכבי תל אביב נוכח הפיחות במעמדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully