וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס: "העונה הסבלנות שלי נבחנה יותר מכל זמן אחר בחיי"

רגע לפני פתיחת הפלייאוף כוכב קליבלנד סיכם את העונה, וחשף בראיון מיוחד ל-ESPN מה הוא חושב על דיוויד בלאט, איך קווין לאב מאתגר את המנהיגות שלו, מהו הפוטנציאל של קיירי אירווינג ומהי נקודת התורפה של הקאבס

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
"אני אף פעם לא מרוצה ואף פעם לא מסופק". לברון/AP

קליבלנד פותחת הערב את הפלייאוף במשחק ביתי נגד בוסטון סלטיקס, ולכבוד סיום העונה ופתיחת הפוסט-סיזן, העניק לברון ג'יימס ראיון מקיף ל-ESPN, בה דיבר על מה שעבר עליו מאז שחזר לקאבס. בפתיחת הראיון לברון נשאל מה הוא למד על עצמו מאז שהודיע על החלטתו לחזור ביולי לקליבלנד והשיב: "למדתי העונה שהסבלנות שלי נבחנה יותר מכל זמן אחר בחיי. ידעתי שזה יהיה אחד האתגרים הגדולים בחיי כי הסבלנות שלי קצרה, אבל ידעתי שאעבוד על זה ואני חושב שהצלחתי".

בלאט: "זה לא הפלייאוף הראשון שלי", לברון: "אני זוכר כל סדרה שהפסדתי"

שיקגו נלהבת מדרק רוז: "הכול הרבה יותר קל כשהוא בסביבה"

יוסטון, שיקגו, וושינגטון וגולדן סטייט עלו ל-0:1 בפתיחת פלייאוף

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט מעביר פסק זמן. GettyImages
לברון ציפה לכךשתהליך ההסתגלות יהיה ארוך/GettyImages
לברון על בלאט: "הוא למד מדי יום, ושמחתי לראות אותו מדי יום, ולראות איך הוא מסתגל מדי יום, איך הוא ממשיך לעבוד וללמוד"

לברון אמר שציפה שהקדנציה השנייה שלו בקליבלנד תדרוש הסתגלות ארוכה יותר מזו שנדרשה ממנו כשעבר למיאמי. קינג ג'יימס נשאל עד כמה הוא מרוצה מזה שקבוצתו הגיעה לפלייאוף מהמקום השני. "אני מאוד מתרגש מהמצב שלנו, אבל אני אף פעם לא מרוצה ואף פעם לא מסופק. אנחנו קבוצה שמשחקת יחד רק עונה אחת, אנחנו עדיין לומדים אחד את השני, ועכשיו יש לנו צ'אנס בפוסט סיזן וזה כל מה שצריך". באמצע העונה לברון סבל מפציעות שבעקבותיהן נעדר כשבועיים, לאחר שהחליט לנוח. "הגוף שלי לא אפשר לי להיות השחקן שאני, הרגשתי כל דבר כרוני, די התפרקתי פיזית, הייתי חייב לתת לגוף שלי לנוח".

בראיון החזירו את לברון ל-20 בפברואר, אז אמר לאחר ניצחון על וושינגטון שהוא מכבד את בלאט כמאמן, בלאט מכבד אותו כמנהיג הקבוצה, ושהוא מאמן שמבין את המשחק. "מה השתנה מאז? רק התאריכים. בדצמבר חיפשו את מי להאשים ואני חושב שהמאמן עשה את העבודה הכי טובה שהוא יכול לעשות, ובפברואר הוא עדיין עשה את העבודה הכי טובה שהוא יכול לעשות. הוא למד מדי יום, ושמחתי לראות אותו מדי יום, ולראות איך הוא מסתגל מדי יום, איך הוא ממשיך לעבוד וללמוד. למרות שהוא יודע הרבה הוא רוצה ללמוד עוד".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס אחרי הדחיפה של לברון ג'יימס. רויטרס
"בדצמבר חיפשו את מי להאשים"/רויטרס
לברון על לאב: "עליי לוודא שהוא בקצב הנכון ושהוא חלק ממה שאנחנו עושים במגרש, זאת הייתה עונה קשה בשבילו מבחינה מנטלית ופיזית"

לאורך העונה מערכת היחסים בין לברון לקווין לאב לוותה במתיחות קלה, שלא באה לידי ביטוי במגרש. לברון ניסה לדרבן את לאב, לעתים באמצעות התקשורת, והשניים הודו שהם לא ממש חברים מחוץ למגרש אבל זה לא מונע מהם ליהנות משיתוף הפעולה במשחקים. "כדי שנזכה באליפות קווין לאב צריך לשחק ברמה גבוהה, וחלק מזה קשור אליי. עליי לוודא שהוא בקצב הנכון ושהוא חלק ממה שאנחנו עושים במגרש, זאת הייתה עונה קשה בשבילו מבחינה מנטלית ופיזית, הכול היה אתגר בשבילו, האחריות שלי היא להוציא ממנו את הטוב ביותר ואני שמח להיות חלק מזה שהוא בפלייאוף לראשונה בקריירה שלו".

עם הכוכב השני של קליבלנד, קיירי אירווינג, היו ללברון יחסים רגועים בהרבה. אירווינג, שהוביל את קליבלנד עד שלברון בא, הסתגל מהר למעמד החדש כמספר 2 בקבוצה ובזכות כך שיפר אלמנטים רבים במשחקו, וסיפק מספרים נהדרים העונה. "השמיים הם הגבול בשביל הילד הזה. הכישרון שלו, מוסר העבודה שלו, העובדה שהוא אוהב ללמוד את המשחק, הוא בן 23 ועושה דברים בליגה שכיף להיות חלק מהם".

קווין לאב, לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
"האחריות שלי היא להוציא ממנו את הטוב ביותר". לברון עם לאב/GettyImages

אם קליבלנד תגיע לגמר ה-NBA העונה, זה יהיה הגמר החמישי ברציפות של לברון ג'יימס, משהו שאף שחקן לא הצליח לשחזר מאז ימי ביל ראסל בשנות ה-60. "זאת אחת הסיבות לכך שלקחתי שבועיים חופש העונה", התבדח לברון, "אני הפסדתי אחת, זכיתי בשתיים, איבדתי אחת, מי יודע. אנחנו קבוצה מאוד מאוזנת ויש לנו צעירים ומנוסים וזה מצוין, יש לנו ניסיון, מה שמפחיד אותי זה הניסיון שלנו ביחד בפעם הראשונה. יש לנו חבר'ה ששיחקו בפוסט סיזן ויש כאלה שלא, ואתה לא יודע מה זה פלייאוף עד שאתה לא משחק בו".

"אני הייתי בטופ הרבה זמן ואני רוצה להישאר בטופ, זה מה שמניע אותי, אני לא רוצה לרדת, אני מנסה לעשות את המקסימום בקריירה מחינה אישית וקבוצתית", הוסיף לברון, "אני רוצה לתת לקליבלנד אליפות. יש לי חזון ומטרה, ואני עובד כדי לממש אותם".

קיירי אירווינג שחקן קליבלנד קאבלירס עם לברון ג'יימס. AP
"השמיים הם הגבול בשביל הילד הזה". לברון ואירווינג/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully