וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיקגו נלהבת מדרק רוז: "הכול הרבה יותר קל כשהוא בסביבה"

רוז נראה חד מתמיד במשחק הראשון בפלייאוף אחרי שלוש שנים וסחט מחמאות מחבריו, פול פירס מלבה את השנאה בין וושינגטון לטורונטו והארדן מושך יותר מדי אש. סיכום הלילה הראשון בפלייאוף

שחקן שיקגו בולס דרק רוז. GettyImages
כמו אז. רוז/GettyImages

ליל המשחקים הראשון בפלייאוף ה-NBA כבר מאחורינו. וושינגטון ניצחה 86:93 בטורונטו אחרי הארכה, גנבה את יתרון הביתיות ועלתה ל-0:1. בהמשך אירחה גולדן סטייט את ניו אורלינס והזיעה לא מעט עד שניצחה אותה 99:106 בדרך ל-0:1 ביתי, בעוד שיקגו גברה 91:103 על מילווקי. במשחק שחתם את משחקי הלילה גברה יוסטון על דאלאס 108:118.

שחקן שיקגו בולס ג'ימי באטלר. AP
הכל הרבה יותר קל. באטלר/AP

שיקגו - מילווקי (שיקגו עלתה ל-0:1 בסדרה)

* הבולס קטעו רצף של שישה הפסדי בית רצופים בפלייאוף.

* דרק רוז הוא אחד מתוך שישה שחקני NBA בלבד שמעמידים בממוצע לפחות 25 נקודות וחמישה אסיסטים במשחקי מספר 1 בפלייאוף.

* הבולס עומדים על רצף של שמונה ניצחונות בבית.

seperator

אחרי שלוש שנים, דרק רוז סוף סוף חזר לפלייאוף והזכיר נשכחות עם 23 נקודות ושבעה אסיסטים שסחפו את הבולס לניצחון 91:103 ול-0:1 בסדרה. "אני חושב שזה היה ערב מיוחד עבור כולנו. דרק היה נפלא, עושה טוב על הלב לראות אותו משחק ככה", שיבח ג'ואקים נואה.

"זה מרגש", הוסיף ג'ימי באטלר, שהצטיין בעצמו עם 25 נקודות. "הוא הופך את הכל להרבה יותר קל עבור כולם. אני לא צריך לעשות הרבה. זה מה שהוא עושה הכי טוב - הוא מוריד לחץ מכולנו".

ורק חתן השמחה לא יוצא מגדרו. "הרגשתי טוב, הרגשתי כמו תמיד", הוא אמר. "אני מוקיר תודה על כך שחזרתי לשחק. החברים לקבוצה עוזרים לי לשחק כמו שתמיד שיחקתי. אני מרגיש בר מזל, כי לא בכל קבוצה הייתי יכול לחזור כמו שחזרתי. הם דוחפים אותי להצטיין".

עוד באותו נושא

יוסטון, שיקגו, וושינגטון וגולדן סטייט עלו ל-0:1 בפתיחת פלייאוף

לכתבה המלאה
גארד גולדן סטייט ווריורס סטפן קרי קולע לסל ניו אורלינס פליקנס. AP
חדר בקלות לצבע. קרי/AP

גולדן סטייט - ניו אורלינס (גולדן סטייט עלתה ל-0:1 בסדרה)

* 35 הנקודות של אנתוני דייויס הן התצוגה החמישית בטיבה אי פעם של שחקן במשחקו הראשון בפלייאוף.

* רק שלושה שחקנים לפני דייויס קלעו למעלה מ-35 נקודות והורידו יותר מחמישה ריבאונדים בבכורה שלהם בפלייאוף. ואלה שמותיהם: ווילט צ'מברליין, קארים עבדול ג'אבר ודוקטור ג'יי.

* מתוך 34 הנקודות של סטפן קרי, 16 נקלעו מתוך הצבע - שיא עונתי.

* בדקות בהן קרי היה על הפרקט, הווריורס הביסו את הפליקנס ב-20 הפרש. כשהוא ישב על הספסל, ניו אורלינס ניצחה ב-13.

* הנה סיבה לדאגה עבור גולדן סטייט לקראת המשך הפלייאוף: שחקני החמישייה קלעו לא פחות מ-94 נקודות. שחקני הספסל, שבעונה הסדירה סיפקו 36.4 נקודות בממוצע, סיפקו 12 בלבד.

* גולדן סטייט עומדת על רצף של 19 ניצחונות בבית.

seperator

חבורה צעירה וחסרת ניסיון כמו זו של ניו אורלינס לא אמורה להוות מטרד גדול מדי עבור גולדן סטייט, בטח במבצר הביתי באוקלנד, אבל הווריורס הזיעו לא מעט לפני שניצחו 99:106 ועלו ל-0:1 צפוי. "הייתי מרוכז במשך כל המשחק", אמר סטף קרי, שסיים עם 34 נקודות וחדר שוב ושוב את הצבע הפרוץ של הפליקנס. "היה מן מתח מוזר במחצית השנייה, כשהם התקרבו. אבל בפלייאוף אתה חייב לצפות לכל דבר".

אנתוני דייויס, בהופעתו הראשונה בפלייאוף, להט עם 20 נקודות ברבע האחרון, אך זה לא הספיק. "אני חושב שכל הקבוצה הייתה קצת עצבנית. זו הפעם הראשונה שלנו כקבוצה בפלייאוף, והקצב היה די טוב. זזנו מהר, אבל המוח שלנו זז לאט יותר מהרגליים".

לצערם של הפליקנס, הם עלולים לשחק במשחק הבא ללא טייריק אוונס, שנפצע בברך שמאל. אוונס יעבור בדיקות, אך על פי הערכות עלול להחמיץ את הסדרה כולה. "מעולם לא הרגשתי משהו כזה, היה לי מן כאב חד כזה,, אמר אוונס בלקוניות בסיום.

שחקן וושינגטון וויזארדס פול פירס. GettyImages
שנוא בקנדה. פירס/GettyImages

טורונטו - וושינגטון (וושינגטון עלתה ל-0:1 בסדרה)

* המאזן של וושינגטון השתפר ל-1:5 במשחקים בהם פול פירס קלע לפחות 20 נקודות העונה.

* פול פירס הגיע ל-3,027 נקודות בפלייאוף ועקף את ג'יימס וורת'י במקום ה-22 ברשימת כל הזמנים.

* הראפטורס צנחו למאזן 7:0 במשחקי מספר 1 בפלייאוף לאורך ההיסטוריה. זה המאזן הגרוע בתולדות ה-NBA.

* ההפסד של טורונטו לא מפתיע, בהתחשב במשחקי הפלייאוף הקודמים שנגררו להארכה. בשמונה מתוך עשרת המשחקים האחרונים הללו דווקא קבוצת החוץ ניצחה.

* מאמן וושינגטון רנדי וויטמן הוא המאמן הראשון בהיסטוריה של הליגה שמנצח בשישה מתוך שבעת המשחקים הראשונים שלו בחוץ במסגרת הפלייאוף.

seperator

באופן מפתיע, זו מתפתחת להיות אחת היריבויות המרתקות בפלייאוף. אחרי שבעונה שעברה היצרים התלהטו כשג'נרל מנג'ר טורונטו, מסאי יוג'ירי, קרא לעבר האוהדים "F--- Brooklyn" ואם חשבתם שהפעם הסדרה תעבור בשלום, טעיתם. הפעם פול פירס הלהיט מחדש את הרוחות, כשטען בראיון ב-ESPN כי "אני לא מרגיש שיש לטורונטו את זה שצריך כדי לגרום לנו להיות מודאגים". יוג'ירי הגיב לו וטען כי "אני שם ז** על זה", וכשפירס נכנס לאייר קנדה סנטר, הוא התקבל בבוז ממושך.

זה הסתיים בניצחון של וושינגטון בהארכה ועם 20 נקודות של פירס, ששמר על קור רוח. "מה שיוג'ירי אמר? זה אופייני לו. שמעתי את מה שהוא אמר בעונה שעברה והבנתי מי האיש. ממש לא אכפת לי. אני יכול להיות הרבה יותר טוב ממנו בלוחמה הפסיכולוגית הזאת".

פירס הוסיף כי "אני מנסה להתעלם מכל מה שמסביב. זה לא שאני אדם רע. כולם יודעים שאני בחור טוב מחוץ למגרש. זה רק המסכה שאתה לובש מול התקשורת או על המגרש. כולם שורקים לך בוז. אף אחד לא אוהב את זה אבל אם לומר לומר את האמת, זה מתדלק אותי".

אם לא די בכך, גם בראדלי ביל הוסיף שמן למדורה כשנופף לשלום בהפגנתיות לעבר קייל לאורי, אחרי שדאג להדביק לו את העבירה השישית במהלך הרבע האחרון.

ג'יימס הארדן, יוסטון רוקטס, עם צ'נדלר פארסונס, דאלאס מאבריקס. GettyImages
שלא אחד בלבד. הארדן/GettyImages

יוסטון - דאלאס (יוסטון עלתה ל-0:1 בסדרה)

* ג'יימס הארדן סיים עם 11 אסיסטים - שיא קריירה בפלייאוף.

* הארדן הוא השחקן הראשון של הרוקטס שקולע לפחות 20 נקודות ומוסר לפחות עשרה אסיסטים במשחק פלייאוף מאז טרייסי מקגריידי במאי 2007.

* אחרי המשחק הלילה, דירק נוביצקי רחוק רק שלוש נקודות מהמקום ה-17 ברשימת קלעי כל הזמנים בפלייאוף, בו מחזיק נכון לעכשיו דווין וייד.

* קורי ברואר קלע 13 ברבע האחרון. זה שיא הנקודות שלו ברבע מסוים בפלייאוף במהלך הקריירה.

* האיש והזקן קיבל הרבה עזרה מחבריו לקבוצה. שישה מהם קלעו בספרות כפולות.

seperator

ג'יימס הארדן נהנה לראות את חבריו נושאים בנטל הקליעה, וראה איך שישה מהם קולעים בספרות כפולות ומסייעים לו בדרך לניצחון 108:118 שהעניק להם יתרון 0:1 על דאלאס בדרבי הטקסני. "זה אומר שכולם נוגעים בכדור, כולם מערובים. הם לא יכולים לעצור רק שחקן אחד ולנצח", אמר הארדן. "הם מציבים שני שומרים עליי בכל זמן נתון. אני מוסר ועושה את המהלך הקל. זה די פשוט, בסך הכול".

גם דירק נוביצקי הודה בסיום כי "הקדשנו תשומת לב גדולה, אולי גדולה מדי, לג'יימס. הם עשו מהלכים בפיק אנד רול וזה עבד להם יותר מדי בקלות".

שחקן דאלאס מאבריקס דירק נוביצקי. AP
טעות אסטרטגית. נוביצקי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully