וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן בר און בעונג שבת: "אם הייתי נשאר, הסוף כנראה היה מתוק"

הפיטורים היו טעות. הראיתי שאני ראוי לליגת העל. הייתי משאיר את הקבוצה. עוד אחזור לצמרת המאמנים. עידן בר און מתארח בעונג שבת, ובין קאלה לויירה, אלטמן וקורצקי, מנתח את משחקי השבת

קובי אליהו

הגיע תורה של משלחת המאמנים הישראלים להעביר אימון לדוגמה. אימון שהחל ב-6 על 6, המשיך ב-10 נגד 9 והסתיים בדבר שקרוב למשחק כדורגל. אבל לחניכי קורס הפרו שנסעו לפינאלה בניון, שוויץ, היו חסרים אנשים שימלאו את השורות. הישראלים שאלו 'מי מתנדב?', והיד שהורמה חוברה לגוף באורך 1.93 מטר.

פטריק ויירה, בין היתר אקס ארסנל, יובה, אינטר והטריקולור, קם מכסאו ותפס מקום על הדשא. אחריו חבר קרייג בלאמי. סול קמבל העדיף לוותר. כל החבר'ה היו שם כנציגים מקורסים מקבילים. והאיחוד הרגעי הלהיב מאוד את הבחורים מארץ הקודש.

"היה מגניב", עידן בר און מתאר בהתרגשות, שלא הצליח לרוץ על הדשא כי כאבה לו הברך. "פיקנטי מאוד לראות את סלאח חסארמה וגיא צרפתי מנסים לרוץ אחרי ויירה. איזה כדורים ארוכים יש לו, אילו חילוצים. שמע - זה אלוף עולם".



קצת יותר מחודשיים מאז פוטר בר און, 33, מהפועל פתח תקוה, וכעת הוא מתרכז בלמידה. המספרים, לפחות, מוכיחים שהועזב לשווא. ולשם כך גם הוזמן להתארח בצל קורתנו. כי המחזור הזה מפגיש בין ארבעה מאמנים מחליפים, שלפחות סטטיסטית, לא ממש קידמו את הקבוצות שלהם. מסר לבוסים? לפעמים, ההדק לחיץ מדי.







אורח: עידן בר און.

עונג שבת. מתחילים.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של יוסיפון

למעקב בטוויטר

עידן בר און מאמן הפועל פתח תקוה. מגד גוזני
עידן בר און מאמן הפועל פתח תקוה/מגד גוזני

זה לא שהפועל פתח תקוה של בר און היתה בדרך למעלה. היא היתה היכן שכולם חשבו שתהיה; כולם, כולל בר און בעצמו.



מאמן צעיר וחסר ניסיון, שכר לא גבוה, סגל לא מבריק, מושאלים רבים. בכנות - לא היה ברור לך שזה יגיע בדיוק לאן שהגיע?



"אם הייתי ממשיך, הדברים היו נראים טוב יותר, ביחס לציפיות כמובן", הוא אומר. "הציפייה היתה להישאר, והייתי עומד במשימה. הקבוצה היתה בריאה, הסגל שודרג בינואר. הפסדנו נקודות חשובות בדקה ה-90. דיברתי עם ג'ורדי קרויף, והוא אמר לי 'אם היו משחקים כדורגל עד הדקה ה-80, הייתם במקום החמישי'".



ובכל זאת - לא חשבת שהסוף יהיה כזה?



"הייתי בטוח בעצמי, בטוח בשחקנים. אין לי מילה רעה לומר על הפועל פתח תקוה. לא על הבעלים [דורון בן דקון], לא על הקהל, לא על המקום. נהניתי מאוד ואני רוצה שיישארו בליגה. צובט בלב, כן, בניתי משהו ורציתי להמשיך וזה לא יצא".



מה היית צריך כדי להישאר בתפקיד?



"מזל. אף אחד לא ראה את הפועל פתח תקוה ואמר שהקבוצה מתבזה. זה לא היה המצב. הקבוצה נראתה טוב יחסית, תוססת. נכון, הפסידה משחקים בצורה נאיבית, ספגה הרבה שערים, אבל שמחה. כפי שאמרתי, הקבוצה שלי יכולה היתה להישאר".



בכל מקרה, הקבוצה לא השתפרה. 29% הצלחה איתך לעומת 24% של מנחם קורצקי.



"אין לי ספק שבהפועל פתח תקוה טעו כשפיטרו אותי. אני מכבד את כולם, כולל את קורצקי שהגיע. אבל הפיטורים היו מיותרים, ואני אומר את זה באופן חד משמעי".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

חילוף! ומה עכשיו?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

את האחיזה הוא איבד, לדבריו, אחרי המשחק מול אשדוד - הפסד 2:1 על הבאזר. "שם הרגשתי ריחוק מסוים מההנהלה", הוא נזכר. "ואחרי ה-1:1 שחטפנו מנתניה, בדקה ה-94, הרגשתי, איך אומרים בכדורגל - שמעמדי לא יציב. בדרך חזרה מקרית שמונה, אחרי שהפסדנו 3:2, כבר ידעתי שלא אמשיך". הוא קיבל שיחת טלפון, בוא לפגישה, והבין. כשיצא מדייט הפיטורים הרים טלפון לחברה, ואז לאבא. "מה שחשבתי, קרה", דיווח.



"לא יצאתי מרוסק", חשוב לו להבהיר. "יצאתי בגאווה. נפרדנו כידידים. עוד אחזור לשם. לרגע לא נראנו פחות טוב מהפועל חיפה, אשדוד, עכו ואכניס גם את הפועל תל אביב למשוואה. בגלל זה זה היה מאכזב. יכולנו להתמודד עם כולן".

"לפעמים בלופ מתגלה. אתה מקבל צ'אנס, ולא נראה ראוי מספיק. אני לא חושב שנראיתי לא ראוי. לא חושב שהקבוצה נראתה ככה"

בטח. כי גם כשהפועל פתח תקוה והפועל חיפה עם 1 מ-15, מצבן בקושי הורע.



"אתה מחזק את מה שאמרתי. קבוצות לא אוגרות נקודות. שני ניצחונות, 6 מ-6, ונשארת. בדיוק בגלל זה, זה כל כך מאכזב מה שקרה. יש מאמנים שמפטרים אותם ומרגישים הקלה. זה לא המצב אצלי. התאכזבתי. אם הייתי נשאר, הסוף כנראה היה מתוק".



ועכשיו? לא מפחד שאיבדת את הצ'אנס הקסום להתברג לברנז'ת ליגת העל? לא מפחד ש…



הוא לא נותן לסיים את השאלה. "לפעמים בלופ מתגלה. אתה מקבל צ'אנס, ולא נראה ראוי מספיק. אני לא חושב שנראיתי לא ראוי. לא חושב שהקבוצה נראתה ככה. כולם היו מחויבים, השחקנים שיחקו בשבילי ובשביל האוהדים. יש לי מה ללמוד, וטעיתי בהרבה דברים, כן".



למשל?



"קבוצת תחתית צריכה להיבנות עם חלק אחורי חזק יותר. הכול במגבלות התקציב, כמובן. במשך שלושה חודשים רציתי להביא בלם. בלם-בלם-בלם, ביקשתי. וזה לא הסתדר. לקח הרבה זמן. עשיתי כל כך הרבה אלתורים, לקחתי קשרים והפכתי לבלמים. חוץ מאורי פסו לא היה לנו בלם טבעי".



מה דעתך על קאלה?



"אני חושב שלאוראל כהן [השוער המחליף] הגיעה הזדמנות, ומגיע לו לשחק".



אני חושב שלקבוצת מושאלים אין הרבה סיכוי להישאר בליגה הזו. הפועל רמת גן - ירדה; רמת השרון - ירדה; הפועל פתח תקוה - קרובה לירידה. שלוש קבוצות ברציפות.



"לא היתה ברירה. מחלקת הנוער שלנו לא שגשגה בשנים האחרונות. הייתי רוצה לראות שישה-שבעה שחקני בית. הבנתי שעכשיו ישימו את הדגש על הנוער, ואני בטוח שזה יניב פירות ויהיו תוצאות גם בבוגרים".



הרגע שהוא לוקח מהעונה הוא "כמובן, הדרבי". ניצחון דרמטי 1:2 על מכבי מלאבס. "כולם חשבו שנתבזה, ועשינו משחק גדול. נלחמנו כמו מטורפים. ביצענו 50 עבירות, הם 17. עם כל המושאלים שלנו", הוא עוקץ.



יש בך שמחה לאיד? לפעמים? קצת? טיפה?



"לא. הרבה חושבים שיש ואומרים לי 'אתה בטח מת שהם יפסידו'. מי שיגיד שאין לו בכלל הוא שקרן, אבל אצלי זה קצת שונה. אני אוהב את הפועל פתח תקוה. קשה לי לשמוח לאידה. קשה לי רגשית. בקבוצה אחרת זה כנראה היה אחרת. בטוח, בטוח שזה היה אחרת".



ומה הלאה? שלוש הצעות קיבל מהליגה הלאומית, עוד שתיים מליגת העל לנוער.



מה התסריט שיחזיר אותך לליגת העל? הדרך תהיה ארוכה יותר הפעם.



"יש הרבה תסריטים, אבל אחזור - במסלול כזה או אחר. בקרוב מאוד, אולי. זה משחק הכיסאות. מאמן בא ומאמן הולך. רוטציות קצרות מאוד, תראה כמה מאמנים לא סיימו את העונה. לא הרגשתי נחות מאף אחד. מקומי שם ואהיה שם".

seperator

הפלייאוף התחתון, מחזור 29

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחשוב כאילו אתה עדיין המאמן. מה היית עושה? מה המפתח המקצועי?



"פתח תקוה צריכה לבוא במטרה לנצח. בהרגשה שנקודה זה לא טוב. לפתוח חזק, עם חשיבה התקפית ומערך התקפית, ואין ספק שמנחם יעשה את זה".



קורצקי לא הוכיח שהוא מצליח להתקיף יותר מדי.



"פחות משלוש נקודות זה לא יהיה טוב".





בא בטוב: בן רייכרט, לפי בחירת בר און. הקבוצות של קורצקי לא כובשות יותר מדי אבל תמיד חזקות באמצע. עד עכשיו הוכח שרייכרט אוהב מלחמות.



בא ברע: עומרי אלטמן. שחקן מוכשר? בהחלט. מצליח להרים את המלאבסים? בינתיים לא ממש. "אלטמן יהיה חייב לתת את משחק חייו", מנתח מאמנו לשעבר. "זה המפתח הגדול של הפועל פתח תקוה. אם הוא יהיה טוב, הקבוצה תיראה טוב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני מאמנים מחליפים שלא הצליחו כל כך לעומת אלו שהחליפו. מה זה אומר? "שצריך לחשוב טוב-טוב לפני שמפטרים מאמן שבנה סגל. מוכח סטטיסטית שחילופים באמצע העונה לא עושים פלאים".





בא בטוב: יאניס פפאדופולוס. צריך לעשות את ההבדל. "שימו לב אליו במשחק הזה", ממליץ בר און. "קשר מאוד מוכשר, עם בעיטה טובה".



בא ברע: חמדי סליחי. טוב, חמדי, זה הזמן. מאז המעבר מעכו להפועל חיפה לא עשה יותר מדי. אם יזכיר את סליחי של עכו - בעיה של עכו.

seperator

בני סכנין - הפועל רעננה (דוחא, שבת, 19:00)

הבטן של יוסיפון: 1:2 לסכנין.

הבטן של עידן: 0:2 לסכנין.

seperator

מכבי נתניה - מ.ס. אשדוד (נתניה, שבת, 20:00)

פיפ"א החזירה את שש הנקודות למאזנה של מ.ס. אשדוד, וכרגע לג'קי בן זקן נותרו רק שתי בעיות: קבוצתו רק חמש נקודות מעל הקו האדום, והקהל מקיים נגדו מלחמת חורמה. זה יספיק? ואם כן, מה יהיה בעתיד?

הבטן של יוסיפון: 0:2 לנתניה.

הבטן של עידן: 1:1.





בא בטוב: רוני לוי. עזבו את זה שהוא המאמן שהכי הצליח מבין המחליפים - אט אט כל מתחרה אפשרי שלו סיכם בקבוצתו-הוא, ופתח את הדרך הבטוחה של לוי לקבוצת החלומות הבאה שלו, תהיה מי שתהיה.



בא ברע: ירו בלו. רק שער ליגה אחד ב-2015, רק ארבעה העונה.

seperator

הפלייאוף העליון, מחזור 30

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נו, אז ג'ורדי יישאר?



"לא שאלתי אותו".



מה האחוזים לדעתך?



"30-70 שיישאר".



כמאמן, כמה מפחיד זה להתכונן לקראת משחק מול מכבי?



"לא פשוט אבל לא מפחיד. צריך לבנות תוכנית משחק שתגרום למכבי לחשוב. להתגונן חזק. מכבי בדרגה מעל הליגה אבל בהרבה משחקים רואים שאפשר לנצח אותה. החוזק של מכבי הוא גם החולשה - הם מתקיפים עם שבעה-שמונה שחקנים ונשארים חשופים מאחור. מי שיודע לנצל, יכול לנצח".





בא בטוב: טל בן חיים. פתח רק במשחק אחד מהחמישה האחרונים, והדעיכה בהיררכיה ברורה. ועדיין, זה יכול להיות המשחק שיחזיר אותו לעניינים. "אני מאוד מקווה בשביל טל, שיעשה משחק טוב", מפרגן בר און, ומנבא שאכן ייתן משחק טוב הפעם.



בא ברע: בוריס קליימן. בלי שני הבלמים הקבועים לפניו, מול זהבי הנמסיס. קליימן נמצא בעונה טובה, אבל הפעם הסיכויים לרעתו.

seperator

הפועל באר שבע - עירוני קרית שמונה (ראשון, 20:55, וסרמיל)





הבטן של יוסיפון: 0:1 לקרית שמונה.



הבטן של עידן: 1:1



מול מי היה קשה יותר לשחק?

"שתי הקבוצות שוות, פלוס מינוס; לבאר שבע שחקנים יותר מוכשרים, אבל קרית שמונה מאומנת, מחויבת, קשה מאוד לשחק נגדה. בבאר שבע אתה לא יודע מאיפה תבוא הצרה, מליקסון, ברדה, בוזגלו. זו לא עונה חלשה שלה. אמרתי מתחילת השנה שמכבי תל אביב תזכה באליפות; קרית שמונה זו מכונה, קשה להביך אותם".



בא בטוב: מאור בוזגלו. נראה שרק אבא יעקב יוכל למנוע ממנו מקום ב-11 בבוסניה.



בא ברע: רועי קהת. יותר מדי החמצות יחסית ליותר מדי כישרון הזה. רצוי שבווסרמיל הפוקוס יחזור.

seperator

מכבי חיפה - מכבי פתח תקוה (שני, 20:40, סמי עופר)



הבטן של יוסיפון: 1:2 למכבי חיפה



הבטן של עידן: 0:2 למכבי חיפה



מי שהימר על מכבי חיפה העונה, התרסק (יד באוויר). נו, אז אולי בעונה הבאה?

"מקווה בשבילה, כי עם הסגל שהגיע בינואר בהחלט יש על מה לדבר. אבל אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, מכבי תמשיך לשלוט בשנים הקרובות. יכולים לאבד אליפות אחת, אבל השליטה לא תשתנה לדעתי".



גם אם החבר שלך לספסל הלימודים, ג'ורדי קרויף, יעזוב?



"גולדהאר לא פראייר. אם ג'ורדי יעזוב, יביא מישהו אדיר אחר".





בא בטוב: אנדר. שני המשחקים הקודמים הסתיימו ב-0:1 למכבי פתח תקוה.



בא ברע: איתי שכטר. בצל השוונג שאלירן עטר נמצא בו, שכטר חייב להדביק את הפער. סחיטת פנדל בווסרמיל זה יפה, אבל כדור ברשת זה חשוב יותר. האם זה יקרה דווקא מול הקבוצה שלא ספגה מחיפה שער אחד העונה?

שבת שלום.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully