וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גודס: "ברבע הראשון הייתה התמוטטות טוטאלית, הסדרה עוד לא התחילה"

אור שקדי, איסטנבול

16.4.2015 / 22:53

מאמן מכבי כעס בסיום התבוסה בטורקיה: "אף אחד לא ביצע שום דבר. כשאתה לא שומר, אתה חוטף". אוחיון: "יש להם רובים יותר טובים". גורם במכבי: "גודס התאכזב מהשחקנים שלא ביצעו הוראות"

צילום: אור שקדי, עריכה: קובי אליהו
ג'ו אלכסנדר שחקן מכבי תל אביב. GettyImages
לא הביאו את עצמם הערב. ג'ו אלכסנדר/GettyImages

חלום הפיינל פור של מכבי תל אביב התרחק הערב (חמישי) באופן משמעותי, כשאלופת אירופה הפסידה בטורקיה 82:67 לפנרבחצ'ה/אולקר. בניגוד למשחק הראשון, הפעם זה אפילו לא היה צמוד, כשהקבוצה של ז'ליקו אוברדוביץ' ברחה ליתרון בן 14 נקודות כבר ברבע הראשון, ולרגע לא עצרה כדי להביט לאחור. המשימה שניצבת בפני הצהובים כעת קשה גם במובנים היסטוריים: אף קבוצה בתולדות היורוליג לא חזרה מפיגור 2:0 בסדרה, וקשה לראות את מכבי מנצחת את הסטטיסטיקה. ביום שני היא תקווה להימנע מסוויפ, כשתארח בתל אביב את המשחק השלישי בסדרה. מרקיס היינס וסילבן לנדסברג נלקחו בסיום המשחק לבדיקת סמים.

במכבי תל אביב סיפרו כי מעולם לא ראו את גודס כועס ועצבני כל כך אחרי משחק, לפחות מאז שהחל לאמן את הקבוצה העונה. "גיא לקח את ההפסד הזה באופן אישי. הוא התאכזב מאוד מהשחקנים שלא ביצעו את ההוראות", אמר גורם במכבי תל אביב.

יצטרכו לשחק בתל אביב נגד פנרבחצ'ה אולקר ונגד ההיסטוריה. שחקני החמישייה של מכבי תל אביב/GettyImages

מאמן מכבי תל אביב, גיא גודס, היה נשמע נסער בסיום: "לא ביצענו שום דבר ממה שדיברנו עליו. כשאתה לא שומר, אתה חוטף. שום דבר לא עבד, כל תכנית המשחק שדיברנו עליה, הכול התפרק בהתחלה, אף אחד לא ביצע שום דבר ואז כשאתה מתעורר, אתה בפיגור. ידענו שארדן יעלה, היינו צריכים להתמודד עם הדברים הבסיסיים שדיברנו עליהם".

על כך שאף קבוצה ביורוליג לא הצליחה למחוק פיגור 2:0 ולעלות לפיינל פור אמר גודס: "הסדרה עוד לא התחילה, יש משחק שלישי, נבוא עם האנרגיות והרצון לנצח, עם הקהל שלנו. ידענו לפני הסדרה שפנרבחצ'ה קבוצה מצוינת, המשחק הראשון ברח לנו, היינו מאוד נחושים לפני המשחק השני, אבל פשוט לא ביצענו את מה שדיברנו עליו בחמש הדקות הראשונות. כדי לנצח אותם זה דרך ההגנה ולא ההתקפה, הם קלעו 50 במחצית".

"צריך לחלק את המשחק לרבע ראשון ושאר הרבעים, ברבע הראשון הייתה התמוטטות טוטאלית, כל מה שדיברנו לא קרה, לא עשינו, לא ביצענו, הם עלו ליתרון מההתחלה. ובשאר שלושת הרבעים ניצחון 52:53. מאוד פשוט. הוצאנו המון אנרגיות כדי לחזור, עשינו ערבובים, אי אפשר להתחיל ככה משחק, בטח לא ברמות האלה, נבוא ליום שני הכי קרביים שיש. אין לי תשובות, גם אני מאוד הופתעתי, כל מה שדיברנו פשוט לא קרה. אני חושב על משחק 3, החבר'ה יביאו את כל מה שיש להם אם הם רוצים להישאר בחיים. משחק מספר 3 זה לבוא עם כל האנרגיות, מכות, כל מה שצריך, אגרסיביות, כל מה שעשינו בשלושת הרבעים ולא ברבע הראשון, הקהל שלנו ידחוף אותנו וייתן את כל מה שהקבוצה צריכה, והמטרה היא להגיע למשחק מספר 4".

"לנו אין שפנים, יש כובעים", הוסיף גודס, "אי אפשר להוציא מהגרביים דברים שאין, מהצד השני יש את פנרבחצ'ה, קבוצה מאוד מוכשרת. אמרתי לשחקנים אחרי שקיבלנו 50 נקודות בחצי, שאי אפשר ללכת איתם לקרב של יריות, קבוצה יותר מדי מוכשרת התקפית, וכששמרנו יותר טוב חזרנו למשחק. מההתחלה צריך לשמור עליהם אגרסיבי. אם נרצה לנצח את משחק מספר 3 נצטרך לעשות את זה דרך ההגנה ולא דרך ההתקפה".

גיא גודס מאמן מכבי תל אביב. Aykut Akici, GettyImages
הרבה זמן לא נשמע כל כך נסער. גיא גודס/GettyImages, Aykut Akici

יוגב אוחיון: "אני חושב שמתחילת המשחק הם באו והשתלטו עליו, היו ראשונים לכל כדור. מבחינה הגנתית היינו שני צעדים אחורה בכל מהלך וזה סיפור המשחק, הם פתחו פער דו-ספרתי והיה קשה מאוד לעצור אותם. מבחינה התקפית לא שיחקנו את מה שרצינו, הגענו הרבה פעמים לסוף שעון, מצבי אחד על אחד, וזה דברים שאסור שיקרה לנו. המשחק ראשון היה אחר, והמשחק הזה נראה אחרת, כל משחק מתפתח לכיוון אחר, בייחוד שזה אולם ביתי והם יכולים להתפוצץ ברגע, אנחנו יודעים שהם קבוצה מאוד מוכשרת ומבחינה התקפית לא נוכל להתמודד איתם, יש להם רובים יותר טובים, מבחינה הגנתית לא היינו שם וזה סיפור המשחק".

ג'רמי פארגו, הקלע המוביל של הצהובים הערב, סיכם: "היו לנו נפילות מנטליות, והשחקן הכי טוב שלהם קיבל זריקות חופשיות. אנדרו גאודלוק הוא אולי הסקורר הכי גדול ביורוליג ואסור לתת לו זריקות פנויות. יש לנו עוד משחק וזה המשחק הכי גדול של העונה שלנו, נצטרך לעשות את הטוב ביותר שלנו כדי לנצח".

בצד המנצח, אמר ז'ליקו אוברדוביץ': "משחק 2 הוא מאוד חשוב ואני חושב ששיחקנו טוב מאוד. התחלנו מאוד אגרסיבי ובזכות זה פתחנו יתרון נאה. ניסינו לשנות כמה דברים קטנים מאוד, ועשינו עבודה מצוינת. טוב להיות ביתרון 0:2 לפני שאנחנו יוצאים לתל אביב, יש לי ניסיון ואני יודע כמה קשה יהיה שם וכמה מכבי גאה. נהיה חייבים להיות מוכנים. המטרה היא פשוטה: לנצח עוד פעם אחת".

ז'ליקו אוברדוביץ' מאמן פנרבחצ'ה אולקר. Aykut Akici, GettyImages
כלום לא גמור. אוברדוביץ'/GettyImages, Aykut Akici

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully