וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש בקיר: שליחנו לטורקיה מדווח על היחס של מכבי תל אביב לשחורציאנטיס

אור שקדי, איסטנבול

15.4.2015 / 12:45

הצלמים נזהרים ממנו, גודס לא נותן לו דקות, ונראה שמכבי תל אביב כבר ויתרה עליו. אור שקדי מדווח מאיסטנבול על כבוד המלכים של אוברדוביץ' ומחשבות הפיינל פור של הטורקים. וגם: המסורת הנדירה שאוחיון המשיך

צילום: אור שקדי, עריכה: קובי אליהו

1. והוא לפני סופו

מה אומר לעצמו אוהד מכבי תל אביב אחרי ההפסד לפנרבחצ'ה/אולקר במשחק הראשון בסדרה? הפסימיסט יקרא את טורי הפרשנות של הבוקר ויחשוב "זהו, היינו חייבים לקחת את זה, פספסנו את המשחק". האופטימיסט, או יותר נכון המכביסט, יאמר ש"אם ביום שבו שני השחקנים הכי טובים שלנו נראים לא טוב ועדיין כמעט ניצחנו בחוץ, אז אנחנו הולכים לנצח ביום חמישי". האמת, שתי הנקודות הללו נכונות - מכבי תל אביב של המשחק בטורקיה הייתה בעיקר ג'רמי פארגו ויוגב אוחיון. פארגו - אולי בהשפעת הדיבורים על עתידו בעונה הבאה, ואולי בשל הביקור של ג'ורדן פארמר באולם - קיים את הבטחת מקורביו וענה לכולם על הפרקט עם המשחק הגדול ביותר שלו במאני טיים במכבי, מאז הסדרה ההיא נגד ויטוריה ב-2011. באוחיון ניגע בהרחבה בהמשך.

ומי לא היו שם? בריאן רנדל, דווין סמית' וסופו. רנדל, שעיקר ההצלחה שלו מגיעה בצד ההגנתי, סיים שתי מתפרצות בהטבעות וחוץ מזה הוסיף עוד סל שדה אחד. אלא שהנתון הבעייתי לגביו היה 2 ריבאונדים בלבד. במכבי תל אביב רוצים לדעת איך פנר לקחו 17 ריבאונדים בהתקפה? שיסתכלו על הסטטיסטיקה שמראה ריבאונד הגנתי אחד בלבד של רנדל. דווין סמית' התאהב בזריקות מקילומטר וחצי אחרי ההצגה נגד אלבה ברלין והיה לא טוב, אבל לשחקן הטוב ביותר של מכבי העונה אפשר לסלוח במשחק כזה. ומה לגבי סופו? חמש דקות בלבד שיחק הסנטר היווני עד סמוך מאוד לסיום הרבע השלישי, ולמעשה רק במשחק אחד העונה הוא שיחק פחות עד לסוף רבע שלישי. כשהוא נכנס כבר, המומנטום היה כולו של פנר.

צפו במכבי תל אביב מפסידה 80:72 לפנרבחצ'ה אולקר

גודס אחרי ההפסד: "באיזשהו שלב פשוט נפלנו, קרסנו"

בלוג ההצלבה של יהונתן אליהו על הסיכוי להפתעה במשחק 2

השפנים התעייפו: על קריסת ההימור של גיא גודס

סמית' שנפצע צפוי להתאמן כרגיל, במכבי ת"א מנסים לעכל

סופוקליס שחורציאניטיס, מכבי תל אביב. GettyImages
מפחדים להתקרב. סופוקליס שחורציאניטיס/GettyImages

במחצית המשחק התקבצו כמה מהאוהדים המכובדים של פנר סביב מירסאד טורצ'אן האגדי, שחקן העבר שגופייתו תלויה ביציעי האולקר ספורטס ארינה, ושימש לאחר פרישתו כמנהל הקבוצה. טורצ'אן הצטלם באדיבות עם כולם ולאחר מכן נשאל לגבי מה צריכים לעשות במחצית השנייה. "להוציא את העבירה השלישית מסופו", אמר בין יתר הדברים. הדברים של שחקן העבר מתיישרים עם הדברים שאמרו גם גיא גודס בבוקר המשחק וגם ניקולה וויצ'יץ' ביום שלפני כן. המאמן אמר שלא יהיה קל לדחוף את הכדור לסופו, כי אוברדוביץ' יודע מה לעשות מולו, והמנהל הילל וקבע כי לטורקים אין מאצ'אפ איתו. ומה קרה בסוף? סופו בכלל לא משחק.

מי שהופתע מהמהלך הזה לא באמת עוקב אחר הנעשה במכבי תל אביב. אמנם היווני רשם דקות נהדרות נגד אלבה ברלין ברבע האחרון בשבוע שעבר, אבל ההתנהלות שלו מלמדת שהוא לא באמת נמצא כולו בפוקוס למשחקים. בחודש שעבר התעמת סופו עם צלם וואלה ספורט קובי אליהו שביקש לצלם אותו, והסנטר הענק החל לקלל לאחר שציין שאותו לא מצלמים. במהלך האימונים באיסטנבול נזהרים הצלמים מלהתקרב ליווני, כשלא ברור מה עומד מאחורי הדרישה שלו, אבל מה שכן המהלך אינו טבעי, וחושף טפח מהבעייתיות שבתחזוק שחקן מסוגו.

אלא שאם את הספסול של סילבן לנדסברג, והדקות המועטות של מרקיז היינס אפשר להבין, מה שקרה עם סופו אמש מסכם את הקדנציה השנייה שלו בצהוב. אם גיא גודס בוחר שלא לשתף במשך דקות ארוכות את אחד משחקני המפתח שלו, זה ללא ספק מסמן את רמת האמון שיש למערכת ולו בו. כשבמכבי תל אביב החליטו להביא את ג'ו אלכסנדר ולא את מרקוס סלוטר, הם נשארו רק עם סופו וטיוס, שני שחקנים שצפויים לא להיות פה. אלא שבניגוד לטיוס, שאיתו הולכים במכבי כבר תקופה ארוכה, על סופו נראה שהוחלט לוותר בינתיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקן מכבי תל אביב, יוגב אוחיון. GettyImages
למעשה, אמש נחתם החוזה. יוגב אוחיון/GettyImages

2. כשאוחיון מריח דם

מנהלי מכבי תל אביב יודעים שאמש נחתם החוזה של יוגב אוחיון, גם אם אפילו אין שיחות במהלך המסע לטורקיה. היכולת שהציג הצבר היחיד של הצהובים בסגל הייתה פנומנלית. אם לא נתייחס רגע לעובדה שלראשונה זה ארבעה חודשים הוא המטיר שלוש שלשות במשחק אחד, העבודה ההגנתית שעשה על אנדרו גאודלוק, אחד הסקוררים המובילים ביבשת, עם כמעט 17 נקודות למשחק, הייתה תענוג לעיניים. אוחיון מנע את הכדור מגאודלוק, היה איתו פיזי כשצריך ולמעשה מירר לו את החיים. תוכנית המשחק הייתה אמורה לספק ניצחון כפי שעצירתו של גאודלוק הובילה לניצחון של ויטוריה על הטורקים בשבוע שעבר, אלא שהפעם קמו להם הילדים מהספסל של אוברדוביץ' והביאו את הניצחון.

בחדר ההלבשה קיבל אוחיון הרבה מחמאות מחבריו לקבוצה ואנשי המערכת: "זה השחקן שלפני שלוש שנים נתן את סדרת חייו נגד דיאמנטידיס ופנאתנייקוס". חוץ מאותה סדרה מדהימה זכורים עוד כמה משחקים בהם אוחיון נראה כאיש הברזל, כשהעונה העלים לגמרי את מרסליניו הוארטס מברצלונה במשחק ביד אליהו, כשלרשימה הארוכה מצטרפים בעבר גם סרחיו יול ומרקו פופוביץ'. "לפני הסדרה כל אחד חושב על איזה שחקנים הוא הולך לשמור", אמר אוחיון, "הצלחנו לעצור את הגארדים שלהם בצורה טובה, זה מאמץ קבוצתי".

הדבר המדהים לגבי אוחיון היא העובדה שהצליח לנפק את המשחק הנהדר הזה כשהוא רחוק מכשירות מלאה. הגארד סובל מפציעה בכף הרגל שמשביתה אותו בליגת העל במשחקים האחרונים, ובמקביל בשל מצבו הרפואי לא יכול לנטול משככי כאבים מלבד כאלה בסיסיים. אלא שלאורך כל התקופה האחרונה הוא שידר שבמשחקים כאלה אפשר לסמוך עליו והוא לא אחד שלא ישחק במאני טיים. "זאת הייתה התנהגות של מכביסט אמיתי", סיפר אחד מאנשי מכבי אחרי המשחק, "מה שיוגי עשה היום ובכלל בתקופה האחרונה, צריכים לקחת את זה וללמד את הזרים שלפעמים עם פציעה קטנה דורשים לא לשחק. זאת התנהגות של קפטן ומנהיג".

יאן וסלי, שחקן פנרבחצ'ה אולקר. GettyImages
הסיפור שלו בטורקיה לא פחות ממדהים. יאן וסלי/GettyImages

3. הפריחה של וסלי, הטירוף של טורצ'אן

עם סיום המשחק נעמדו כל חברי הנהלת פנרבחצ'ה בשורה ומחאו כפיים ליד חדר ההלבשה. לא היה קשה להבין מי עומד להגיע. ז'ליקו אוברדוביץ' הגדול מקבל כבוד של מלכים באיסטנבול, כשעל השלט הגדול שפרשו האוהדים עם הכיתוב "הדרך למדריד" נראה המאמן הסרבי כשהוא מצביע לכיוון הפיינל פור. הטירוף של אוברדוביץ' מסתדר יפה עם הטירוף שנראה אמש ביציעים בחלק האסיאתי של איסטנבול. "רק המפגשים עם גלאטסראיי יותר חמים ממה שראית היום", אמר לי אחד מאנשי ההנהלה של פנר בסיפוק. נחזור רגע לטורצ'אן, שחקן עבר במעמדו בכל קבוצה אחרת יושב בשורה הראשונה עם חליפה ומוחא כפיים באדישות. מירסאד הגדול מצטרף לשירי האוהדים וקופץ על השופטים, דופק עם הידיים על הפרקט וחוגג אחרי כל סל. רציתם טירוף? קיבלתם אותו באיש אחד.

ההצלחה של אוברדוביץ' העונה היא גם בשינויים שהחדיר לשחקנים. אם את העובדה שנמנייה בייליצה משחק בכל עמדה על המגרש עוד למדנו להכיר בשנים האחרונות, מה שקרה ליאן וסלי, מי שנחשב לבאסט ב-NBA אחרי שלא מצא את מקומו בוושינגטון, הוא לא פחות ממדהים. בארצות הברית כיוונו את הצ'כי לשחק בעמדה 3-4, כשבפרטיזן, עמה העיף את מכבי תל אביב לפני חמש שנים בהצלבה, הוא היה הטריילר בעמדה מספר 4. מה עשה אוברדוביץ'? ראה שהילד העלה מסת שריר והכניס אותו לשחק סנטר. פנר קיבלה אתלט על, משהו בסגנון של אלכס טיוס, עם חוכמת משחק ואנרגיות כמו שלא רואים בכל יום. הברקה של גאון כדורסל.

בסיום המשחק, בשעה שהיציעים כבר ריקים לגמרי ועיתונאים אחרונים כותבים את הטורים שלהם לבוקר, יצאו שחקני פנר אולקר אל הפרקט שם חיכו להם המשפחות והמקורבים. בניגוד לאנשי מכבי תל אביב שנעלמו כרבע שעה לאחר המשחק, הטורקים ישבו באולם כמעט עד השעה 12 בלילה, כשעל הפרקט מתנהל דיון מרתק לאן כדאי לצאת לאכול, עד שאוברדוביץ' נתן את הטון וקבע כי הוא רוצה משהו על הגריל. האווירה במחנה הטורקי הייתה כל כך מחוייכת כשניגשתי לקרה, אחד האנשים שהסתובבו בסיום לצידו של אוגוס סאבאס האימתני, ושאלתי אותו אם הכרטיסים למדריד כבר מוכנים, הוא ענה בשיא הרצינות: "יש כמה עשרות שלקחו את הצ'אנס וקנו מראש. אני חושב שאם נגיע לשם, נמלא לפחות שני מטוסים בדרך למדריד".

מחצית ראשונה נהדרת, מחצית שנייה הרבה פחות טובה. פארגו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully