וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ.ס. אשדוד, למי אכפת?: הטרגדיה האמיתית של נועלת הטבלה

11.4.2015 / 7:00

"לקבוצה הזו אין אוהדים". "לא נעודד שום דבר שקשור למ.ס. אשדוד ולג'קי בן זקן". "לא אכפת לנו שקרא לה הפועל". חשבתם שהפחתת שש הנקודות זו הדרמה הגדולה באשדוד? תחשבו שוב. הבלוג של יניב טוכמן עם הבלגן שהשאיר את בן זקן בודד במערכה, למרות האקדמיה וההשקעה רבת השנים

one

על השולחן בחדר העבודה של סער גינזבורסקי תמיד היו כמה תמונות של הילדים שלו עם כוכבי מ.ס. אשדוד. לפני ארבע שנים הוא הכניס את כולן לאחד הארונות והפסיק להגיע למשחקים. "הרגשתי כבר שזו לא הקבוצה שלי", הסביר השבוע. "אני בן 41 ואני אולי מהאוהדים הבודדים באשדוד שלא החמיץ משחק מגיל שמונה. גם בית וגם חוץ. בהתחלה כמובן עירוני אשדוד, אפילו שאבא שלי היה חבר הנהלה בהפועל אשדוד עם מישל אזוגי, אבל בהמשך אחרי שג'קי בן זקן איחד את הקבוצות, עברתי לאהוד את מ.ס. אשדוד ביחד עם הילדים שלי".

אז למה עזבת?

"התבגרתי ומצאתי שיש פער גדול בין מה שאני חש כאוהד של הקבוצה לבין מה שקורה בפועל. ההרגשה שלי הייתה שהמטרה של מ.ס. אשדוד היא לייצר שחקנים בשביל לייצר הכנסות. שהמטרה היא לייצר שחקנים, למכור אותם ולהכניס כסף".

מה פסול בזה?

"כי המניע של קבוצת כדורגל צריך להיות השאיפה להגיע למשהו ועל הדרך גם לדעת לבנות קשר חם ואמיתי עם קהל האוהדים. זה לגיטימי שתהיה בית"ר טוברוק או גדנ"ע יהודה, אבל פה אנחנו מדברים על קבוצה ציבורית שנתמכת על ידי העירייה בהרבה מאוד כסף. לא עזבתי במחאה ולא עשיתי רעש. גם עכשיו אני שקוע יותר בהקמת עירוני אשדוד ופחות במחאה נגד מ.ס. אשדוד. אבל יש אצלנו כאלה שהם הרבה יותר מיליטנטיים ולא מוכנים לשמוע יותר על ג'קי בן זקן".

ג'קי בן זקן בעלים מ.ס. אשדוד. מגד גוזני
נשאר לבד, בלי כל תמיכה ביציעים. ג'קי בן זקן/מגד גוזני
"יש למ.ס. אשדוד אפס אוהדים. עזוב, ילדים שמשחקים במחלקת הנוער ואוהדים את מכבי תל אביב ומכבי חיפה. אוהדים בוגרים אמיתיים של מ.ס. אשדוד כבר אין"

זו תקופה קשה שעוברת על ג'קי בן זקן. זה לא סוד. לפיכך, גם יריביו הגדולים ביותר בתוך אשדוד, החליטו על שביתת נשק כדי לתת לו לנשום. המשפט שמתנהל נגדו מדיר שינה מעיניו וסוחט ממנו אנרגיות רבות, קבוצת הכדורגל שטיפח לא עושה נחת וגם האוהדים כבר בורחים. שש הנקודות שפיפ"א הורתה להוריד לקבוצה, הן בעיני אחדים המכה המשמעותית ביותר שספג המועדון, אבל מי שמכיר היטב את המתרחש יודע שזה עוד החלק הפחות דרמטי.

הערב (שבת, 19:00, ספורט2) תעלה מ.ס. אשדוד למשחק העונה שלה בבית מול הפועל עכו, בלי כל תמיכה מהיציעים. המועדון שברא בן זקן לפני למעלה מ-15 שנה כשהיה מחזיק תיק הספורט בעיריית אשדוד, איבד כל אחיזה בטריבונות ויתרה מכך, גידל כיסי התנגדות שחלקם הפכו קולניים ומציקים. מצד אחד, התפצלות לטובת הקמת הפועל אשדוד מחדש בליגה ג'. מצד שני, כאלה שכבר שוקדים על בנייתה המחודשת של עירוני אשדוד. זה עדיין בחיתולים, אבל לא בטוח שלמ.ס. אשדוד יש היום אוהדים מאחוריה. בכלל. וזו הטרגדיה הכי גדולה.

גינזבורסקי שמוביל את בריאתה של עירוני אשדוד, ממשיך להסביר: "ביום שבת תראו כמה שיותר שלטים בעד עירוני אשדוד עם דגלי צהוב וכחול. ג'קי מביא את כל מחלקת הנוער שלו ואנחנו גם נהיה שם להפיץ את בשורת עירוני".

כמה להערכתך יעודדו במשחק הזה את מ.ס. אשדוד?

"לדעתי לא נשארו אוהדים למ.ס. אשדוד".

עד כדי כך?

"יש למ.ס. אשדוד אפס אוהדים. עזוב, ילדים שמשחקים במחלקת הנוער ואוהדים את מכבי תל אביב ומכבי חיפה. אוהדים בוגרים אמיתיים של מ.ס. אשדוד כבר אין".

אוהדי מ.ס. אשדוד. ברני ארדוב
לא אוהדים, אלא צופים שבאים משעמום/ברני ארדוב
"הפעולה של ג'קי עוררה הרבה אנשים אצלנו לצאת למאבק חזרה, כי הם הבינו שיצא המרצע מהשק ולמעשה כל השנים רצה ג'קי בן זקן לחזור ולהיות הפועל אשדוד"

ההתאחדות לכדורגל נתנה לחבר'ה של עירוני ארכה לרשום את הקבוצה החדשה לליגה ג' עד ה-31 במאי. כמה עשרות כבר שילמו דמי חבר בסך של 840 שקלים וגינזבורסקי משוכנע שבעונה הבאה תשחק עירוני אשדוד עם כמה מאות אוהדים ביציעי אצטדיון הי"א. "יהיו הרבה הפתעות. יש שחקני עבר שיצטרפו, יש הרבה צעירים שגמרו מחלקת נוער ולא מצאו קבוצות והם יחזרו. כל הרומנטיקה של קטמון, קביליו, אוסישקין, ביחד עם זה שקינאנו קצת בחבר'ה של הפועל אשדוד שרצו לפנינו קדימה, גרמו לנו להחליט שאנחנו מקימים את עירוני.

"זה התחיל ממקום נקי לגמרי, אבל יצא קצת משליטה כי חלק מהאוהדים שקשורים אלינו, החליטו שהם לא מוכנים לוותר על מ.ס. אשדוד ושהקבוצה הזו היא יותר עירוני אשדוד. ואז במשחק מול מכבי נתניה היו 15 חבר'ה שעודדו את נתניה וירדו על הבן של ג'קי. לצערי ג'קי לא עצר לחשוב מהיכן זה בא ולא ניסה להבין למה הגיעו האוהדים למקום כזה של אנטי. עוד באותו לילה הוא החליט החלטה נחפזת ולא הגיונית, להוריד את כל סממני עירוני אשדוד מהחולצות ולכתוב הפועל אשדוד במקום. הפעולה של ג'קי עוררה הרבה אנשים אצלנו לצאת למאבק חזרה, כי הם הבינו שיצא המרצע מהשק ולמעשה כל השנים רצה ג'קי בן זקן לחזור ולהיות הפועל אשדוד".

אנתוני וואקמה שחקן הפועל רעננה לפני טום בן זקן שחקן מ.ס. אשדוד. מגד גוזני
אוהדי עירוני ניסו לפגוע בג'קי דרך הבן. טום בן זקן שומר על אנתוני וואקמה/מגד גוזני
"היינו מוכנים בהתחלה לנסות ולקבל את מ.ס. אשדוד, אבל עם השנים זה נעלם ונגמר החשק. אנשים רוצים לחזור למקורות. היום יותר מעניין אותנו דרבי מול עירוני מאשר מ.ס. אשדוד בליגת העל"

והאבסורד הגדול - שייתכן שיכול לקרות רק באשדוד - הוא שלמרות שג'קי בן זקן חתך חזק שמאלה לכיוון הפועל אשדוד, החבר'ה ביציעים שהבסיס שלהם מהבית הוא הפועל, לא רוצים להיות חלק מהמהלך הנוכחי. הם לא מתרשמים מרצונו של בן זקן לחזור ולהיקרא הפועל אשדוד.

רז בנימין ואבישי אפטקר היו אוהדי מ.ס. אשדוד, עד שהחליטו העונה לפרוש ולהקים את הפועל אשדוד. "למ.ס. אשדוד אין באמת אוהדים", קובע בנימין. "יש צופים, אבל אין אוהדים. אין רצון לעודד, אין את הכיף של לבוא ולתמוך. אין את מי לשתף, אין אוהדים. ג'קי עשה המון דברים, ובראשם לתת לקהל להיכנס חינם, ואתה רואה שזה לא עזר. אין תקשורת בין הקהל לקבוצה. אין שום קשר וזה דבר נורא. אנחנו רוצים להרגיש חלק מקבוצה, חלק ממועדון וגם את הדברים המינימליים לא נתנו לנו לעשות".

הוא בן 31 ולפני האיחוד היה אוהד הפועל אשדוד. "היינו מוכנים בהתחלה לנסות ולקבל את מ.ס. אשדוד, אבל עם השנים זה נעלם ונגמר החשק. אנשים רוצים לחזור למקורות ולאהוב את מה שהם גדלו עליו. היום יותר מעניין אותנו דרבי מול עירוני מאשר מ.ס. אשדוד בליגת העל".

ג'קי בן זקן הצליח להחזיק את הקבוצה כל השנים בליגת העל.

"זה מכובד, אבל זה לא הישג. אי אפשר לבוא לכל עונה במטרה להישאר בליגה. כל פעם המטרה היא להישאר בליגה בלי שאיפות אמיתיות".

אבל זה המצב ב-80 אחוז מקבוצות ליגת העל.

"אז כנראה שלא מתאים לאנשים להיות חלק מקבוצת פרווה. אין קשר בין האוהדים לשחקנים. האוהדים מעולם לא היו קרובים לשחקנים ולא ישבו איתם לפני משחקים והכניסו בהם רעל".

העונה נפתחה דווקא טוב. בן זקן עשה כניסה חינם ואלפים באו.

"באו כצופים משעמום ולא כאוהדים. ניצלו את המשחק חינם ובאו להעביר את הזמן. למ.ס. אשדוד אין אוהדים, אלא רק צופים שמדי פעם מנצלים את המשחקים בחינם".

החולצה החדשה של מ.ס. אשדוד עם הכיתוב: הפועל אשדוד. מגד גוזני
לאנשים לא היה אכפת משינוי השם. החולצה החדשה עם הכיתוב "הפועל אשדוד"/מגד גוזני
מ.ס. אשדוד הולכת בשבת למשחק על החיים שלה כשאין לה שום תמיכה ביציעים וכשאין אנשים שאכפת להם שהקבוצה תישאר בליגת העל. זה הסיפור האמיתי של המועדון הזה"

בן זקן קרא את הנולד וזימן לפני מספר שבועות את אוהדי הפועל אשדוד לפגישה בה הניח את הכול על השולחן והבהיר שהוא מוכן לכל מהלך שיקרב אותם. בנימין היה בפגישה וכמעט שהשתכנע. "עשינו כנס אחרי אותה פגישה עם ג'קי", הוא מספר. "הצגנו לאוהדים את הדברים בכנס ואמרנו להם שג'קי מוכן לפתוח את הדלתות בפנינו ושהוא רוצה לחזור להיות הפועל אשדוד, אבל הרבה התנגדו בטענה שיצאנו לדרך כדי להקים קבוצת אוהדים שתנוהל על ידי האוהדים ולא תישאר בידיים של ההנהלה הנוכחית".

הוא קרא לקבוצה הפועל אשדוד והלך לקראתכם, ובכל זאת לא תזנחו את הקמת הפועל אשדוד בליגה ג'?

"בכנס שעשינו, אנשים לא היו מוכנים לשמוע יותר על מ.ס. אשדוד ועל ג'קי בן זקן. לאנשים לא היה אכפת מזה שהוא קרא לקבוצה הפועל אשדוד והלביש את השחקנים באדום. הגרעין המרכזי לא מוכן לעודד שום דבר שקשור למ.ס. אשדוד ולג'קי. המשבר גדול מאוד ואני כבר לא יכול לעשות דבר. מ.ס. אשדוד הולכת בשבת למשחק על החיים שלה כשאין לה שום תמיכה ביציעים וכשאין אנשים שאכפת להם שהקבוצה תישאר בליגת העל. זה הסיפור האמיתי של המועדון הזה".

מיכאל אוחנה שחקן מ.ס. אשדוד עם מאמנו ניר קלינגר. ניב אהרונסון
עולים למשחק העונה ללא תמיכה. מיכאל אוחנה עם מאמנו ניר קלינגר/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully