וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כישרונית, רעבה, חסרת ניסיון: הכירו את פנרבחצ'ה אולקר

עם היסטוריה דלה, מעט הצלחות מחוץ לטורקיה ומאזן שנוטה בבירור לטובת מכבי תל אביב במפגשי העבר, פנרבחצ'ה/אולקר בונה על מגע הזהב של אוברדוביץ' והכישרון של גאודלוק ובייליצה. הכירו את היריבה של הצהובים בהצלבה

מאמן פנרבחצ'ה אולקר ז'ליקו אוברדוביץ' עם אנדרו גאודלוק. GettyImages
ז'ליקו שוב יחזור ליד אליהו?/GettyImages

מוניטין ומפגשי עבר עם מכבי תל אביב

אם בתארים ובניסיון במעמדים מכריעים עסקינן, הרי שלמכבי תל אביב יש יתרון מובהק. הטורקים אמנם עשירים יותר ומחזיקים בסגל עמוק יותר, אולם ההיסטוריה מצביעה על עדיפות ברורה לטובת החבורה של גיא גודס. בניגוד לצהובים, שראו הכל והיו בכל סיטואציה אפשרית, פנרבחצ'ה אולקר די חדשה בעסק. הישג השיא שלו בזירה האירופית היא בכלל ביורוצ'אלנג', המפעל השלישי בטיבו באירופה, בו הגיעה למקום הרביעי בעונת 2004/05.

מאז איחוד הכוחות בין פנרבחצ'ה לאולקר ב-2006, היא מנסה שוב ושוב להשתחל לפיינל פור ללא הצלחה, גם אם קוצרת הצלחות מרשימות בליגה המקומית (5 אליפויות טורקיה ושלושה גביעים מאז האיחוד). גם המאזן במשחקי ראש בראש עם מכבי תל אביב מראה עליונות ברורה לישראלים: מתחילת המילניום הן נפגשו עשר פעמים, ובתשעה מתוכם ידה של מכבי תל אביב הייתה על העליונה. למעשה, מאז עונת 2003/04 - יותר מ-12 שנה - הטורקים לא ניצחו את אלופת ישראל הנצחית במשחק רשמי. הרצף של הצהובים עומד כעת על שישה משחקים ללא הפסד מולם. רמז לבאות?

אנדרו גאודלוק שחקן פנרבחצ'ה אולקר. Gregory Sokolov, GettyImages
יד קטלנית לשלוש. גאודלוק/GettyImages, Gregory Sokolov

סגל

אילולי ההתפתחויות האחרונות, זה אמור היה להיות קודם כל מפגש פיקנטי של הצהובים עם ריקי היקמן, אחד מהאחראים הישירים לזכייה הסנסציונית ביורוליג בעונה שעברה. אלא שבפועל הגארד האמריקאי, ששימש רק כמחליף במשך רוב שלבי העונה, נפצע, גמר את העונה והותיר את פנרבחצ'ה אולקר עם מצבת גארדים דלילה. למרות זאת, לטורקים בוודאי לא חסרים נשקים גם בלעדיו. אנדרו גאודלוק הפנטסטי רושם טבילת אש מוצלחת בעונתו הראשונה ביורוליג, ומוביל את הקבוצה עם 16.4 נקודות למשחק. נמניה בייליצה יהיה המטרה העיקרית של גיא גודס מבין שחקני קו הפנים של הטורקים. הפורוורד הסרבי המגוון מבצע התקדמות מרשימה תחת ז'ליקו אוברדוביץ', אחראי בין היתר גם על ניהול המשחק בהתקפה ומעמיד ממוצעים של 12.5 נקודות, 8.1 ריבאונדים ו-2 אסיסטים למשחק.

יאן וסלי הקפיצי, שעשה צרות גדולות למכבי תל אביב בסדרת הצלבה אחרת, אז במדי פרטיזן בלגרד בעונת 2009/10, מתופקד לרוב דווקא בעמדת הסנטר ומנפק משם 10.8 נקודות לערב. בוגדן בוגדנוביץ' הצעיר והמוכשר מסייע לקו האחורי וקולע מספר זהה של נקודות למחק, אליהן הוא מוסיף 2.8 אסיסטים. דווקא הפוינט-פורוורד אמיר פרלדזיץ' נמצא בירידה מסוימת, ואחרי שנראה היה בעונה שעברה שהוא הולך וממצב את עצמו כאחד המנהיגים של הקבוצה, הוא מעמיד מספרים פחות טובים (6.2 נקודות ו-3.1 אסיסטים למשחק. אוברדוביץ' לא חושש לשתף גםאת הטורקים הצעירים שעומדים לרשותו, ובראשם קנאן סיפאהי, שחזר אחרי פציעה קשה ומשתלב לאט לאט מחדש ברוטציה.

צפו במופע השלשות של אנדרו גאודלוק מול באיירן מינכן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יאן וסלי שחקן פנרבחצ'ה/אולקר. GettyImages
יאן וסלי הקפיצי, שעשה צרות גדולות למכבי תל אביב בסדרת הצלבה אחרת, אז במדי פרטיזן בלגרד בעונת 2009/10, מתופקד לרוב דווקא בעמדת הסנטר ומנפק משם 10.8 נקודות לערב/GettyImages

מאמן

את ז'ליקו אוברדוביץ' אין צורך להציג. השועל הסרבי חזר בקיץ שעבר אחרי שנת שבתון הישר לאתגר המסקרן שהציבה לו הקבוצה הטורקית, שחיפשה את האיש שסוף סוף ייקח אותה לגדולה וידע לנצל את תקציבי הענק שעומדים לרשותו.

בינתיים, אוברדוביץ' עושה זאת בהצלחה חלקית. בעונה שעברה הוא הוביל את פנר אולקר לאליפות טורקיה, אך הסתפק בהדחה מאכזבת בטופ 16. עם רזומה של שמונה זכיות ביורוליג הוא מנסה להצדיק את תווית המאמן המעוטר באירופה גם בקבוצה חסרת ניסיון ונטולת הישגים משמעותיים בזירה האירופית. ככל שהעונה הנוכחית מתקדמת, ז'ליקו אוברדוביץ' נראה יותר ויותר כמו המאמן שהכרנו מהקדנציה המופלאה וארוכת השנים בפנאתינייקוס. אחרי תצוגות בינוניות בשלב הבתים, פנר שלו שוב נראתה מאיימת בטופ 16, וגם התרגילים הפסיכולוגיים הידועים, אולי סימן ההכר הגדול ביותר שלו, הועלו שוב מן האוב.

ריקי היקמן שחקן פנרבחצ'ה/אולקר (ימין) מול דייויד מוס שחקן מילאנו. GettyImages
לא יפגוש את האקסית. היקמן/GettyImages

מה עשו העונה ביורוליג

למרות שהוגרלה לבית המוות בשלב המוקדם יחד עם ברצלונה, פנאתינייקוס, מילאנו, באיירן מינכן וטורוב הפולנית, פנרבחצ'ה אולקר נענתה לאתגר וסיימה את עשרת המשחקים במאזן 2:8, שנייה רק לברצלונה. תחילת העונה נראתה כמו העתק מדויק של העונות הקודמות, פנר ניצחה את הקטנות, הפסידה פעמיים ברצף לפאו וברצלונה, אך התעשתה וסיימה את השלב המוקדם בפורמה מצוינת עם שישה ניצחונות רצופים, כולל אחד מרשים ביותר בפלאו בלאוגרנה.

העונה רבת התהפוכות של פנר אולקר נמשכה גם בתחילת הטופ 16. אוברדוביץ' וחבורתו הפסידו שניים מתוך שלושת המשחקים הראשונים, אך אז נכנסו לפיק הטוב ביותר שלהם העונה, עם לא פחות מתשעה ניצחונות רצופים, ששוב המחישו כמה כישרון טמון בסגל שלה. התבוסה בויטוריה הצליחה לעורר ספקות מחודשים, אבל אין ספק שהאתגר של מכבי תל אביב יהיה גדול ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully