וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "כשמרכיבים קבוצה חדשה כל מטרה שמושגת היא משמעותית"

מאמן קליבלנד ייחס חשיבות לזכייה בבית המרכזי: "כמובן שאנחנו מצפים לדברים גדולים יותר בהמשך". לברון הוסיף: "זה לא משהו מובן מאליו", הפרשנים: "הקאבס הוכיחו שם יודעים לסגור משחקים". דיווח: סלאח מג'רי מועמד להצטרף בעונה הבאה

קיירי אירווינג שחקן קליבלנד קאבלירס. רויטרס
מעכשיו אפשר לנוח. קיירי אירווינג/רויטרס

בקליבלנד קיבלו הבוקר (חמישי) בסיפוק את הניצחון 99:104 במילווקי, שהבטיח לקאבס את המקום הראשון בבית המרכזי וחשוב מכך - את המקום השני במזרח. הבאקס שמנסים להימנע ממפגש עם הקבוצה של דיוויד בלאט בסיבוב הראשון בפלייאוף על ידי שמירה על המקום השישי, נתנו פייט אך נכנעו לדקות אחרונות מצוינות של לברון ג'יימס, וכעת הקאבס יוכלו להוריד הילוך בארבעת המשחקים שנותרו להם עד לתום העונה הרגילה.

הקאבס שמטו יתרון של 15 נקודות ברבע השלישי ונגררו למשחק צמוד בוויסקונסין, אבל עשו את העבודה ברגעי ההכרעה, כשלברון סיים עם 21 נקודות, 8 מהן בשש הדקות האחרונות, לצד 9 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, וקיירי אירווינג הוביל את טבלת הקלעים עם 27 נקודות, 9 אסיסטים ו-6 איבודים, בעוד שקווין לאב ניפק דאבל דאבל נאה של 16 נקודות ו-11 ריבאונדים.

* בספרד מדווחים היום כי קליבלנד מעוניינת בסנטר ריאל מדריד, סלאח מג'רי, לעונה הבאה. מג'רי בן ה-28 כבר פגש את דיוויד בלאט בעבר, אך אז זה היה בנסיבות אחרות לגמרי, כשסירב ללחוץ את ידו ואת ידי שחקני מכבי תל אביב לפני המשחק מולם ביד אליהו, ככל הנראה על רקע דעותיו הפוליטיות.

על פי הדיווחים בספרד בזמנו, מג'רי הצטרף לנסיעה לישראל רק לאחר מסע שכנועים מצד ריאל מדריד ועם הנחיתה בנתב"ג ביקש שלא להחתים את דרכונו בישראל. מועמדותו של מג'רי מגיעה על רקע הדיווחים שסשה קאון, סנטר אחר בו קליבלנד חושקת, עלול לוותר על המעבר ל-NBA ואמור להישאר בצסק"א מוסקבה גם בעונה הבאה.

אימן שאמפרט שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
יותר טובים מגולדן סטייט מאז האולסטאר. אימן שאמפרט/AP

מספרי המשחק

* זו הפעם החמישית בקריירה של לברון שקבוצתו מסיימת במקום השני במזרח. בכל ארבע הפעמים הקודמות שזה קרה הוא הגיע לגמר, אבל רק ב-2012 הוא השלים זכייה באליפות.

* הפעם האחרונה בה קליבלנד זכתה בראשות הבית המרכזי הייתה ב-2010, עונתו האחרונה של לברון לפני המעבר למיאמי.

* מאז פגרת האולסטאר המאזן של הקאבס עומד על 5:18. זהו אחוז ההצלחה הגבוה בליגה בפרק הזמן הזה, לפני גולדן סטייט שהעמידה מאזן של 6:21 (77.8%).

* מאזן החוץ של הקאבס העונה עומד על 18:22, ובחודש האחרון הם ניצחו 6 מ-8 משחקים מחוץ לאוהיו עם ממוצעים של 111.4 נקודות ב-49% מהשדה ו-41% משלוש במשחקים הללו.

עוד באותו נושא

קליבלנד ניצחה במילווקי והבטיחה את המקום השני במזרח

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
"יש לנו שחקנים באיכות גבוהה, אבל זו קבוצה חדשה". דיוויד בלאט/GettyImages

התגובות

דיוויד בלאט אמר לתקשורת בסיום המשחק: "זה תמיד מתוק כשצריך לעשות מאמץ גדול. למרות שאנחנו בעמדה די טובה לקראת סיום העונה אנחנו משחקים נגד קבוצות שנלחמות על מקום בפלייאוף, וידענו שיאתגרו אותנו ויקשו עלינו. מילווקי בהחלט נתנה פייט מצוין, למזלנו הגבנו היטב".

כשנשאל על הזכייה בבית המרכזי אמר בלאט: "זו תחושה טובה עבור השחקנים שלנו והמועדון הזה. בהחלט יש לנו כאן שחקנים באיכות גבוהה, אבל זו קבוצה חדשה. וכשאתה מרכיב קבוצה חדשה זה תהליך, וכל נקודת ציון שאתה חולף בדרך וכל מטרה שאתה משיג היא משמעותית. בשבילנו יש משמעות רבה לזכייה בבית, כמובן שאנחנו מצפים לדברים גדולים יותר בהמשך, אבל אני מאוד שמח וגאה בשחקנים, וגם בצוות האימון, שמשקיע בכך הרבה עבודה".

על מה שמצפה לקבוצתו בארבעת המשחקים הנותרים אמר בלאט: "מן הסתם סיימנו את החלק של העונה שקובע את המיקום שלנו, אבל אנחנו צריכים להמשיך לשחק חזק ולשחק ביחד ולשמור על קצב טוב. ניתן לעצמנו הזדמנות לשקול מתי ואיך נוכל להעניק לחבר'ה קצת דקות לנוח, אבל לא נשנה לחלוטין את הדרך שבה אנחנו משחקים, אלא אם תגיע הזדמנות טהורה לגמרי ונחליט לנצל אותה. אנחנו רוצים להמשיך לשחק כדורסל טוב ולהמשיך להתכונן לפלייאוף".

לברון ג'יימס דיבר גם הוא על הזכייה בבית ואמר: "זה קשה מאוד לזכות בדברים בספורט מקצועני, ולסיים ראשונים בבית שלנו ולתלות באנר על תקרת האולם שלנו זה משמעותי בשבילי, וצריך להיות משמעותי לכולנו. זה לא משהו מובן מאליו לאור התחרות הקשה ב-NBA, אנחנו מבינים שיש לנו מטרות גדולות יותר מזו, אבל בדרך לשם יש הישגים שאסור לקחת כמובן מאליו".

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס. רויטרס
"זה לא משהו מובן מאליו לאור התחרות הקשה ב-NBA". לברון ג'יימס/רויטרס

מה אמרו בתקשורת

סם אמיקו מ-"פוקס ספורט אוהיו" כתב: "השלישייה הגדולה חברה ביחד ל-57 נקודות ב-22 מ-42 מהשדה, וזה מה שצריך מהם בדרך לפלייאוף. בסך הכל הקאבס ניצחו 32 מ-39 משחקים מאז אמצע ינואר. תארו לעצמכם אם הם היו פותחים במאזן של 7:32. תחשבו מה אנשים היו אומרים במקרה כזה. אז היה קשה מאוד לכמה כתבי NBA לפתח הרגל של יצירת דרמה סביב הקבוצה הזו, הא?"?

מרלה רידנאור מ-"אקרון ביקון ג'ורנל" כתבה: "עד כמה שהמשחק הזה היה מכוער במשך מרבית שלביו, המסקנה העיקרית שלי ממנו היא שהקאבס הוכיחו שם יודעים לסגור משחקים. אולי לא אכפת להם מהמקום השני במזרח כמו שאכפת לקואץ' בלאט, אולי הם ביצעו יותר מדי מסירות מרושלות (18 איבודים), אולי הם לא זזו מספיק בהגנה, אבל כשהמשחק הפך לצמוד בסיום לא רק לברון הציל אותם, אלא גם ג'יי אר סמית' וקיירי אירווינג".

שחקן ריאל מדריד בכדורסל, סלאח מג'רי. ברני ארדוב
יתייחס לבלאט הפעם? מג'רי/ברני ארדוב

מי תהיה אלופת ה-NBA?

קליבלנד
50%
גולדן סטייט
22%
אטלנטה
3%
ממפיס
1%
שיקגו
2%
יוסטון
2%
סן אנטוניו
18%
אחר
2%
הסקר הסתיים
32545 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully