וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: דווין סמית' חתם רשמית לשלוש שנים נוספות בקבוצה

7.4.2015 / 13:19

חיזוק משמעותי לצהובים: הפורוורד המצטיין ימשיך עד תום עונת 2017/18 וירוויח כמיליון יורו נטו לעונה: "זכות להיות כאן". במקביל מתנהלים מגעים להארכת חוזהו של אוחיון. דני פדרמן: "כבוד גדול לחתום על חוזה עם שחקן שנכנס לרשימה מכובדת של הגדולים ביותר"

one

מכבי תל אביב הודיעה היום (שלישי) רשמית על כך שהחתימה את הפורוורד דווין סמית' לשלוש שנים נוספות. סמית', שימשיך בקבוצה עד סוף עונת 2017/18, צפוי להרוויח כמיליון יורו נטו לעונה. במכבי תל אביב קיימת הערכה רבה לסמית' והתנהלותו המקצועית על ומחוץ לפרקט. על השיחות עם דווין סמית' וההתקרבות במו"מ עמו פורסם בלעדית בוואלה ספורט. לפני כחודש הגיע סוכנו של סמית' לארץ והחל במו"מ עם הקבוצה. "הוא אוהב להיות במכבי ולהיות בארץ עם המשפחה. הוא חלק ממכבי תל אביב", הסביר גורם במועדון.

מי שניהל את המגעים באופן ישיר אל מול אבי זילברמן, נציגו הישראלי של סמית' היה דני פדרמן. בשבועיים האחרונים עשו במכבי צעד גדול לקראת סמית על מנת להשלים את העסקה כשבכל אחת מהשנים הקרובות ישלמו עליו הצהובים מס מלא בשל העובדה ששיחק יותר מארבע שנים מלאות בישראל.

"אני מאושר שאחרי הרבה מאמצים ושיחות עם דווין וסוכניו הצלחנו למצוא את הדרך להשאיר את דווין איתנו לשלוש שנים נוספות", אמר דני פדרמן, "בעיניי, האישיות של דווין מייצגת את מכבי באופן הטוב ביותר – בווינריות, בענווה ובעבודה קשה. זהו כבוד גדול לחתום על חוזה עם שחקן שנכנס לרשימה מכובדת של הגדולים ביותר, בייחוד לאחר שבתום החוזה החדש יהפוך דווין לשחקן הזר ששיחק את מספר השנים הרב ביותר במכבי – שבע עונות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יישאר צהוב. דווין סמית'/מערכת וואלה!, צילום מסך

היו חילוקי דעות במהלך המשא ומתן עם דווין סמית' האם להציגו לשנתיים או לשלוש. סמית' התעקש על חתימה לשלוש שנים. דווין סמית' שהגיע מחויך לאימון אמר: "זו הרגשה נהדרת. כשהגעתי למכבי זה היה בית עבורי והייתה תחושה של בית. זו זכות להיות כאן. להמשיך את הקריירה שלי כאן. היו לי עליות ומורדות ומאבקים. אני שמח שאני כאן. רציתי להמשיך לטווח ארוך ולא קצר. זה היה חשוב לי". לגבי המשחק נגד אלבה ברלין אמר סמית': "כולם מודעים לחשיבות המשחק זה הולך להיות מאבק. מלחמת עולם. כל משחק שאני משחק זו ברכה עבורי. אני אוהב לשחק במכבי".

כפי שפורסם בוואלה ספורט, בקבוצה מנהלים שיחות גם עם יוגב אוחיון לגבי החתמתו על חוזה לטווח ארוך. על פי גורמים בקבוצה הצדדים צפויים להגיע עם אוחיון לסיכום על חוזה חדש לשלוש שנים בשבועיים הקרובים. במקביל, במועדון משוחחים עם רנדל על הארכת חוזהו לשנתיים נוספות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן מכבי תל אביב דווין סמית', אימון מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
"רציתי להמשיך לטווח ארוך ולא קצר. זה היה חשוב לי". סמית' באימון מכבי תל אביב לקראת אלבה/יוסי ציפקיס

סמית' קלע עד היום 1,061 נקודות במדי מכבי תל אביב ביורוליג – מדורג במקום ה-18 ברשימת קלעי מכבי באירופה בכל הזמנים. הוא שיחק 95 משחקים עם הצהובים באירופה וממוצעי הקריירה שלו הם 11.2 נקודות ו-5.1 ריבאונדים.
העונה הנוכחית היא הטובה ביותר בקריירה שלו – ממוצעי היורוליג שלו הם 15.4 נקודות (מקום שישי בליגה), 6.2 ריבאונדים (מקום שמיני), 2.6 אסיסטים, 1.2 חטיפות ומדד ממוצע של 16.8 (תשיעי ביורוליג). הוא מוביל את מכבי בדקות, נקודות, ריבאונדים ומדד. בליגה הישראלית העונה הוא תורם 15.3 נקודות, 6.7 ריבאונדים ומדד 18.5 (שביעי בליגה).

האמריקאי הוא השחקן היחיד של מכבי תל אביב שזכה פעמיים בתואר שחקן החודש ביורוליג – בדצמבר 2014 ובמרץ 2013. הוא נבחר פעמיים ל MVP בגמר גביע המדינה – העונה בניצחון הגדול על הפועל ירושלים עם 27 נקודות ו-7 ריבאונדים, וב-2013, אז נבחר גם לחמישיית העונה בליגה.

סמית' הגיע למכבי תל אביב בעונת 2011/12 והצטיין בסדרת ההצלבה המדהימה מול פנאתינייקוס בה תרם 13.2 נקודות ו-8 ריבאונדים בממוצע. עונה לאחר מכן קלע בממוצע 11.5 נק' למשחק ונבחר ל MVP של חודש מרץ 2013. בעונה שעברה סמית' היה מעמודי התווך בטרבל החלומי עם 9.9 נק' ו-5.6 ריב' למשחק, והיה מהבולטים בגמר הפיינל פור מול ריאל מדריד עם 15 נק' ו-7 ריב'. העונה הוא אף קבע שיאי קריירה כשקלע 34 נקודות נגד בני הרצליה ולקח 16 ריבאונדים נגד מכבי חיפה, וצלף 26 נקודות ביורוליג נגד אלבה ברלין ולקח 12 ריבאונדים נגד לימוז'.

פורוורד מכבי תל אביב דווין סמית'. ברני ארדוב
במכבי תל אביב מרוצים. דווין סמית'/ברני ארדוב

בתוך כך, הקבוצה מתכוננת למשחק המכריע מול אלבה ברלין ביום חמישי. מחר תטוס הקבוצה לגרמניה, כשסילבן לנדסברג יצטרף לנסיעה. ג'ו אלכסנדר, הסובל ממתיחה, צפוי לעמוד לרשותו של גיא גודס. סופוקוליס שחורצאניטיס סובל מכאבים בברכו אך ישותף בשל חשיבות המשחק הזה. כזכור, ניצחון של מכבי תל אביב יעלה אותה להצלבה מהמקום השלישי. הפסד של מכבי וניצחון של פנאתינייקוס מול הכוכב האדום ידיח את אלופת אירופה. ובינתיים, מכבי תל אביב הודיעה כי בקשתה של הקבוצה מהיורליג לקיים את משחק פנאתינייקוס בשעה אחידה ביום חמישי נדחתה.

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

יוגב אוחיון, אימון מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
בקבוצה מנהלים מגעים גם עם אוחיון לגבי הארכת חוזהו/יוסי ציפקיס
אלכס טיוס, אימון מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
טיוס באימון לקראת אלבה/יוסי ציפקיס
גיא גודס, אימון מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
גורל העונה האירופית על הכף. גודס ושטיין/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully