וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פפ גווארדיולה: "אני מאושר עד השמיים, מקדיש את הניצחון לדאנטה"

מאמן באיירן מאושר אחרי ה-0:1 בדורטמונד, על הברזילאי: "הלוואי שהיו לי אלף דאנטה בקבוצה". לאהם: "תמיד מיוחד לנצח כאן". קלופ: "הגיע לנו פנדל ברור". וגם: דה בראונה ממשיך לשבור שיאים

טיאגו אלקנטרה שחקן באיירן מינכן (שלישי מימין) עם מנואל נוייר שוער באיירן מינכן, תומאס מולר, ראפיניה, פיליפ לאהם. רויטרס
טיאגו אלקנטרה חזר אחרי למעלה משנה והספיק לחגוג/רויטרס

המחזור ה-27 בבונדסליגה נפתח היום (שבת), כשבשל משחקי הנבחרות השבוע לא התקיים המשחק המסורתי של יום שישי. באיירן מינכן הפצועה והחבולה רשמה ניצחון 0:1 מרשים בחוץ מול בורוסיה דורטמונד בזכות שער של רוברט לבנדובסקי. וולפסבורג נשארה במרחק של עשר נקודות מהאלופה כשניצחה 1:3 בבית את שטוטגרט, שצנחה אל המקום האחרון. בורוסיה מנשנגלדבאך הלוהטת ניצחה 1:4 את הופנהיים בחוץ, בעוד לברקוזן מחצה 0:4 את המבורג האומללה.

פפ גווארדיולה מאמן באיירן מינכן. GettyImages
באופוריה. גווארדיולה/GettyImages

המספרים

* באיירן מינכן, שנאלצה לשחק ללא אריאן רובן, פרנק ריברי, חאבי מרטינס ודויד אלבה (בלעדיו היא ניצחה העונה ב-8 מ-8 משחקי ליגה), אבל יכולה להתעודד מכך שטיאגו אלקנטרה חזר ושיחק לראשונה מאז 29 במרץ 2014.

* ג'רום בואטנג רשם את ההופעה ה-100 שלו במדי באיירן בליגה.

* פפ גווארדיולה קבע שיא ליגה כשרשם את הניצחון ה-50 שלו מתוך 61 משחקים והפך להיות המאמן שמגיע ל-50 ניצחונות במספר המשחקים הקטן ביותר. מי שהחזיק בשיא עד כה היה אודו לאטק, שהגיע ל-50 ניצחונות אחרי 78 משחקים ב-1972.

* בורוסיה דורטמונד לא הצליחה לכבוש במשחק בית שלישי ברציפות (בכל המסגרות), לראשונה מאז החלה הבונדסליגה ב-1963.

* באיירן רשמה את אחוזי הדיוק הנמוכים ביותר במסירות בין שחקניה (78.1%) מאז מאי 2011 (77.4% ב-1:8 מול סט. פאולי).

* באיירן ספגה 13 שערים ב-27 מחזורים והשוותה את כמות הספיגות הקטנה ביותר בשלב זה של העונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מרקו רויס שחקן בורוסיה דורטמונד. GettyImages
רויס מתוסכל/GettyImages

מאמן באיירן מינכן פפ גווארדיולה נשמע נרגש בסיום וביקש: "אני מעדיף לדבר בגרמנית מעתה ואילך. אני עובד קשה מאוד ומתאמן הרבה על השפה ואני רוצה לדבר רק בשפה היפה הזו".

על המשחק עצמו אמר גווארדיולה: "אני מאושר עד השמיים. עשינו צעד משמעותי היום, עכשיו אנחנו צריכים לנצח ארבע פעמים בשבת המחזורים הנותרים כדי לזכות באליפות. הייתי רוצה לשחק בצורה שונה ממה ששיחקנו היום, אבל כמובן שיש אילוצים. תמיד קשה מאוד לשחק בדורטמונד. במחצית השנייה התגוננו בצורה מצוינת, אבל לא שיחקנו טוב. אני רוצה לברך את השחקנים שלי ולהקדיש את הניצחון הזה לדאנטה. הוא שיחק מעט לאחרונה, אבל עדיין המשיך לעבוד קשה ולהיות רציני. הייתי רוצה אלף דאנטה בקבוצה שלי. בנוסף, טיאגו חזר היום ואלה חדשות נהדרות בשבילנו".

קפטן האלופה פיליפ לאהם, שפתח בהרכב לראשונה מאז שחזר מפציעה ממושכת, אמר: "היה משחק צמוד וקשה עד הסוף. הגנו היטב, אבל למרקו רויס הייתה הזדמנות מצוינת. לא שלטנו במשחק כמו שרצינו, לא החזקנו בכדור כמו שאנחנו אוהבים. היום היה ניצחון שהושג בעבודה קשה. תמיד יש משהו מיוחד בלנצח בדורטמונד".

קפטן המפסידה מאטס הומלס אמר: "האפקטיביות עשתה את כל ההבדל, באיירן לא הייתה הקבוצה הטובה יותר, ואני חושב שכולם יסכימו על זה. אני יכול לזכור רק שתי הזדמנויות שלהם, לנו היו לא הרבה יותר, אבל יותר. זה מאכזב מאוד שהפסדנו כך. לצערנו, אתה לא מקבל 15 מצבים מול באיירן. הייתה לנו הזדמנות גדולה כשמרקו רץ לבד ברחבה מול נוייר, וגם נוייר הציל כדור חופשי גדול של רויס".

מאמן השוורצגלבן יורגן קלופ זעם על ההחלטה לא להעניק לקבוצה שלו פנדל לו הייתה ראויה לאחר שצ'אבי אלונסו דרך ברחבה על פייר אמריק אובמיאנג. על המשחק עצמו אמר קלופ: "התחלנו טוב, ואז באיירן התחילה לצאת קדימה, אבל גם כך לא הגיעה להרבה הזדמנויות. היא הבקיעה שער אחד ואז לא הגבנו טוב, לא הגענו למספיק הזדמנויות ולא היינו מסוכנים ואפקטיביים מספיק מול השער. המחצית השנייה הייתה טובה יותר מבחינתנו. באיירן הסתגרה והצלחנו לבלום את המתפרצות שלה. בסופו של דבר זה לא היה מספיק מבחינתנו. היה חסר לנו מחץ. באיירן הייתה טובה מאיתנו בכמה רגעים קטנים ולכן הגיעה לה לנצח. רוברט לבנדובסקי היה נהדר היום".

מגן דורטמונד מרסל שמלצר אמר: "הצלחנו לבצע את תכנית המשחק שלנו מההתחלה ועד הסוף, אבל לא הצלחנו לייצר את המצבים שרצינו להגיע אליהם. עכשיו אנחנו צריכים להתרכז ולהגיע בשיא למשחק מול הופנהיים בגביע באמצע השבוע".

דיטר הקינג מאמן וולפסבורג. GettyImages
"לא אהבתי את הצורה בה שיחקנו במחצית הראשונה". הקינג/GettyImages

דה בראונה מלך הבישולים של אירופה

וולפסבורג חזרה מפגרת הנבחרות עם 1:3 ביתי מול שטוטגרט, שצנחה אל המקום האחרון בליגה. הזאבים האריכו את רצף המשחקים הביתיים שלהם ללא הפסד בליגה, כשהפעם האחרונה בה ירדו מהפולקסווגן ארנה מנוצחים הייתה ב-8 במרץ 2014, אז הובסו 6:1 על ידי באיירן מינכן, סך הכול 19 משחקים. קווין דה בראונה בישל את השער השלישי והגיע ל-17 בישולים בליגה העונה, כשאף שחקן בחמש הליגות הבכירות באירופה לא הגיע לזה עד כה. אגב, הבלגי פתח בהרכב וולפסבורג בפעם ה-40 במשחק תחרותי העונה, יותר מכל שחקן שדה אחר בגרמניה העונה.

"לא אהבתי את הצורה בה שיחקנו במחצית הראשונה, לא שמרנו על ריכוז ואיבדנו יותר מדי כדורים", אמר מאמן הזאבים דיטר הקינג, "ספגנו שער מוצדק לפני הירידה לחדרי ההלבשה במחצית. כנראה שהצלחנו למצוא את המילים הנכונות בחדר ההלבשה ובמחצית השנייה המהירות והמסירות שלנו השתפרו. בסופו של דבר האיכות האישית של השחקנים שלנו עשתה את ההבדל. זה היה ניצחון חשוב מאוד בהתחשב בכך שמנשנגלדבאך ולברקוזן ניצחו. אני שמח מאוד שאנדרה שורלה כבש את שער הבכורה אצלנו. הוא הרוויח את השער הזה ביושר".

אנדרה שורלה שחקן וולפסבורג. GettyImages
חוגג את שער הבכורה שלו במדים הירוקים. שורלה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully