וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב ניצחה את אלבה ברלין ועלתה להצלבה של היורוליג

דווין סמית' הפציץ 28 נקודות, ההגנה עבדה מצוין ואלופת אירופה שהייתה בסכנת הדחה, עשתה את העבודה עם 64:73. היריבה בהצלבה: פנרבחצ'ה-אולקר הטורקית, שתחזיק ביתרון ביתיות. הסדרה תצא לדרך ביום שלישי

עריכת וידאו: מתן חדד

מכבי תל אביב גברה הערב (חמישי) על אלבה ברלין במחזור הסיום של שלב הטופ 16 של היורוליג, הבטיחה את המקום השלישי בבית ה' ועלתה להצלבה, שם היא תתעמת עם פנרבחצ'ה-אולקר הטורקית בסדרת הטוב מחמישה. הסדרה תצא לדרך ביום שלישי הקרוב ושני המשחקים הראשונים יתקיימו באיסטנבול. המשחק השלישי, שבמקור היה אמור להתקיים ב-21.4 בישראל, הוקדם ביום אחד בגלל ערב יום הזיכרון.

מכבי הגיעה למשחק בבירת גרמניה עם החרב על הצוואר - נגד קבוצה נלהבת ומשתפרת שרצתה להפוך לנציגה הראשונה אי פעם של מדינתה שמגיעה לשמונה הגדולות. גיא גודס והשחקנים שלו ידעו שניצחון יבטיח להם את המקום השלישי ולמרות שהם שיחקו בחוץ, הם ידעו לעשות את העבודה, הרבה בזכות עוד ערב נפלא של דווין סמית', שרשם שיא קריירה עם 28 נקודות והשווה שיא מועדון בכמות שלשות: 7.

המחצית הראשונה הייתה כולה מכבי תל אביב - למרות שהיא סיימה אותו בפער נמוך יחסית של 34:41. דווין סמית' צלף מחוץ לקשת, בריאן רנדל עשה עבודה פנטסטית בשני צדי המגרש, ההגנה נעלה את הצבע ואלבה נשארה במשחק בעיקר בזכות נקודות מחצי מרחק ומחוץ לקשת.

במחצית השנייה אלבה הצליחה לחזור ולכפות משחק צמוד, תוך שהיא נהנית מהחטאות בלתי פוסקות של מכבי תל אביב מקו העונשין. אלופת אירופה איבדה את היתרון כשאלבה קבעה 56:56 ברבע האחרון, אבל אז התעוררה, חיזקה את ההגנה, נהנתה מהיד של סמית' ולבסוף ניצחה.

ציוני מכבי תל אביב בטופ 16

הכירו את היריבה הבאה, פנרבחצ'ה אולקר

גיא גודס: "דווין סמית' נתן הופעה הירואית"

המשחקים בין מכבי לפנר לא יתקיימו ביום השואה ויום הזיכרון

כל הדרך להצלבה: תקצירי המשחקים של מכבי תל אביב ביורוליג

סדרת ההצלבה נגד פנרבחצ'ה/אולקר:

יום שלישי, 14.4, משחק 1: פנרבחצ'ה/אולקר - מכבי תל אביב

יום חמישי, 16.4, משחק 2: פנרבחצ'ה/אולקר - מכבי תל אביב

יום שני, 20.4, משחק 3: מכבי תל אביב - פנרבחצ'ה/אולקר

* יום רביעי (22.4) או יום חמישי (23.4), משחק 4: מכבי תל אביב - פנרבחצ'ה/אולקר

* יום שלישי, 28.4, משחק 5 : פנרבחצ'ה/אולקר - מכבי תל אביב

* במידת הצורך

כרגיל מעל כולם. דווין סמית'/GettyImages, Regina Hoffmann

רבע 1

מכבי תל אביב פתחה את המשחק היטב ושלוש שלשות מוקדמות של דווין סמית' הוליכו אותה ל-6:15. אלבה נראתה מפוזרת באותן דקות, אבל נקודות מחוץ לקשת השאירו אותה בתמונה וסל של אקים ורגאס צימק את התוצאה ל-17:14. פארגו קלע נקודות נוספות ובסיום הרבע 17:21 למכבי תל אביב.

רבע 2

שלשה של סמית' - הרביעית שלו הערב - הקפיצה את מכבי תל אביב ל-17:26 בדקות הפתיחה של הרבע השני. בצד השני הצהובים המשיכו להראות אגרסיביות בצבע ולכפות על הגרמנים זריקות מבחוץ, אבל שתי קליעות של מרקו באניץ' מחצי מרחק צימקו ל-28:25. אלבה הצליחה לחזור ל-30:30, אבל מכבי מיהרה לחזור לעמדת ההובלה וירדה להפס'ה ביתרון 34:41.

בריאן רנדל שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול ג'אמל מקלין שחקן אלבה ברלין. GettyImages
בלט בהתקפה, בלט בהגנה. רנדל חוסם את מקלין/GettyImages

רבע 3

שתי הקבוצות התקשו לייצר נקודות בפתיחת המחצית השנייה, דבר שכמובן עבד לטובתה של מכבי תל אביב. שתי עבירות של בריאן רנדל באמצע הרבע מעט סיבכו אותה, ובמקביל אלבה הצליחה לצמק ל-43:41. דווין סמית' החזיר את ההפרש לשש, אבל הגרמנים נשארו בתמונה, גם בחסות החטאות בלתי פוסקות של מכבי מהעונשין. בסיום הרבע 51:53 למכבי תל אביב.

רבע 4

הרבע האחרון נפתח עם שלשה בכל צד ונקודות של לאון ראדושביץ' קבעו 56:56, קצת יותר משמונה דקות לסיום. בשלב הזה סופוקליס שחורציאניטיס נכנס לפעולה ועם שש נקודות משלו העלה את אלופת אירופה ל-58:62. הגרמנים עוד הורידו למינוס שלוש, אבל כאן מכבי הצליחה לברוח - שוב בזכות היד הלוהטת של דווין סמית'. בסיום 64:73 למכבי תל אביב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully