וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגל צעיר, תקציב שפוי, סוף להדלפות: התכנית של כבירי וקריספין

בהפועל תל אביב ניסו לעכל את החדשות על שני הבוסים החדשים: "מדובר בשני אוהדים שהגשימו חלום". עוד על הפרק: החלפתה של רוב השדרה הניהולית וניסיון לסגור עם המאמן מנדיאונדו. חשש ששגיב יחזקאל סובל משבר בידו וגמר את העונה

לאחר הכרזת המועדון אתמול (רביעי), קיבלו אנשי הפועל תל אביב ברגשות מעורבים את הידיעה על הבוסים החדשים של הקבוצה, אמיר כבירי ועידן קריספין. מצד אחד, האדומים מאוד מרוצים מעזיבתו הצפויה של חיים רמון את המועדון ומהפשרת 50 האחוזים ממניות הקבוצה, שעדיין מונחות אצל נאמן. מנגד, בהפועל תל אביב לא ממש יודעים כיצד לעכל את שני הבוסים הצעירים והטריים.

נראה כי כבירי וקריספין מתכננים לבצע מהפכה של ממש במועדון האדום או לפחות כך הם מציגים את כוונותיהם, זאת במידה שלא יגיע רוכש בתקופה הקרובה. נכון להיום, קיימות שתי אפשרויות לגבי עתידה של הפועל תל אביב. הראשונה היא כי השניים ינהלו את המועדון בעונה הבאה יחד עם יושב הראש בארי בן זאב. השנייה, שהתקופה תחת כבירי וקריספין תהיה תקופת מעבר קצרה והמגעים המתנהלים עם רוכשים פוטנציאליים יבשילו לכדי עסקה, הפועל תל אביב תימכר וכל בעלי התפקידים במועדון יוחלפו.

למרות שגורמים רבים בהפועל תל אביב טענו אתמול כי כבירי וקריספין פועלים תחת חסותו של איש העסקים מני ויצמן, הרי שגם השניים וגם המועדון עצמו מתעקשים כי ויצמן היה קשור רק לשלב תיווך העסקה וכי לא תהיה לו נגיעה במתרחש במועדון בתקופה הקרובה. "יש הרבה גורמים שרוצים את טובתם האישית ולא את טובת הקבוצה", אמרו בהפועל תל אביב, "רק הזמן יוכיח כמה השניים האלה באמת רציניים וכמה האמירות לגבי ויצמן לא רציניות".

איש העסקים אמיר כבירי, הבעלים החדש של הפועל תל אביב. וויקיקומונס,
כולם עוד מנסים להבין איך זה יעבוד. כבירי/וויקיקומונס

להנהלה החדשה יש לא מעט תכניות שברצונה להשלים עד פתיחת העונה הבאה. חשוב לציין כי במועדון מנסים ללא הרף לפעול בדיסקרטיות, אך גם הפעם נכשלו בשל הדלפות שהגיעו ככל הנראה מבפנים. זו גם אחת התכניות המדוברות של כבירי וקריספין: הניסיון להפחית משמעותית את כמות ההדלפות ואת כמות האנשים הקשורים כרגע להנהלת המועדון. תכנית אחרת עוסקת ברכישת המניות מחברי הדירקטוריון, אך עד שהשניים לא ידעו בוודאות כי המגעים לרכישת המועדון לא יבשילו, הם לא יבצעו פנייה שכזו. מעבר לכך, השניים גם נחושים להפסיק את המעורבות של ראשי מפעלות החינוך ולהוציא מהתמונה למעשה את כל הגורמים אשר לטענתם בוחשים כבר שנים בהפועל תל אביב.

השדרה הניהולית של הפועל תל אביב ניצבת בפני שינוי, כאשר היחיד שאמור לשמור על תפקידו הנוכחי הוא בן זאב, שיעבוד בצמוד לכבירי על בניית התקציב לעונה הבאה. המנכ"ל לשעבר עורך הדין ניר ענבר הוא בין אלה שאמורים לשוב לניהול המועדון, בעוד בעלי תפקידים נוכחיים יעזבו. על פי ההערכות, התקציב שמתכננים כבירי וקריספין ינוע בין 25 ל-30 מיליון שקלים, כאשר הרבה תלוי בכמות המנויים שירכשו אוהדי הפועל תל אביב.

גם מקצועית תעבור הקבוצה מהפכה בקיץ, פעם נוספת. המועמד המועדף לתפקיד המאמן הוא הספרדי ססאר מנדיאונדו, אולם נכון לרגע זה הוא מעכב את החלטתו האם להגיע לישראל. בהפועל תל אביב כבר הגיעו עמו לסיכום עקרוני על תנאיו, אך מנדיאונדו טרם אישר סופית כי הוא מוכן לעבור לישראל. במועדון טוענים כי מדובר באיש מקצוע בכיר בספרד, אחד שהיה אחראי על זכייתה של הנבחרת הצעירה ביורו 2013, שנערך בארץ. האדומים שוב בונים על סגל שיכלול לא מעט שחקנים צעירים ולכן טוענים כי מנדיאונדו הוא האיש המתאים ביותר לתפקיד בקבוצה כזו.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים. ברני ארדוב
התכנית: סגל צעיר, זרים טובים, תקציב של 25-30 מיליון שקלים/ברני ארדוב

בשל הסיטואציה הזו, הפועל תל אביב שוב לא צפויה להתפרע עם הוצאות כספיות בפגרה הקרובה. מטרת המועדון היא להחתים זרים עם פוטנציאל למכירה עתידית וישראלים שעלותם לא תהיה גבוה במיוחד. "אנחנו לא מתכוונים לשלם סכומים כמו במכבי תל אביב", אמרו בהפועל תל אביב, "יש לנו מספר שחקנים על הכוונת, שמאוד רוצים להגיע. יחד עם בסיס השחקנים הצעיר ועוד מספר זרים טובים, נעמיד קבוצה שתהיה הרבה יותר תחרותית מזו של העונה".

כבירי וקריספין שוחים היטב במתחולל בהפועל תל אביב בשנים האחרונות. לשניים אומנם לא הייתה מעורבות ישירה בהנהלת המועדון, אך הם מכירים היטב את הלך הרוח. "מדובר בשני אוהדים, שהגשימו חלום ומגיעים עם לא מעט כוונות טובות", החמיאו בהפועל תל אביב.

בהפועל תל אביב חוששים ששגיב יחזקאל גמר את העונה. אתמול באימון הקבוצה החליק הקשר ונפגע בשני מקומות בידו, פגיעה באזור המרפק ופגיעה נוספת באגודל. לאחר שהשחקן נבדק היום (חמישי) לא ברור האם יוכל לשחק עם סד או שיגובס ועקב כך יסיים את העונה. במועדון אמרו: "כואב על שגיב. שתי פציעות הרסו לו את העונה שבה זכה להתקדם ולהיות שחקן בכיר במועדון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully