וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הו, רב חובל: מדור המספרים שעושים לנו את העונה ב-NBA

1.4.2015 / 14:00

שיא הקריירה של הארדן מול הנאגטס הוא דובדבן בעונה שכולה קצפת, ובה הנהיג כמעט לבדו את יוסטון. עם חזרתו של דווייט הווארד, הרוקטס צריכים למצוא איך לשלב אותו באופן שלא יפר את האיזון שנוצר ויאפשר לו לחלום על ה-MVP. אורן לוי עם מדור המספרים

ג'יימס הארדן, יוסטון רוקטס. AP
חזק, מהיר ומוכשר יותר מכל מי ששומר עליו כמעט. הארדן/AP

22 מ-25 - במשחק שבו קלע ג'יימס הארדן שיא קריירה עגול, 50 נקודות מול הנאגטס, הוא קלע 22 זריקות עונשין מ-25 ניסיונות. לשם המחשה, 6 קבוצות מתוך שבע הקבוצות האחרות ששיחקו קלעו פחות באותו ערב, כולל הנאגטס עצמם. רייג'ון רונדו קלע סך הכול 13 במדי המאבס. מאז שהגיע לקבוצה.

נדמה שאין מתחרים לכישרון של הארדן להיכנס להגיע לצבע בכדרור, לייצר את המגע ולסחוט שריקה מהשופטים. הוא חזק, מהיר ומוכשר יותר מכל מי ששומר עליו כמעט, והוא סוחב קבוצה שלמה על גבו בהתקפה. עם הארדן על תקן רב החובל בצד הזה של המגרש, והגנה שנמצאת בטופ 6 של הליגה, הטקסנים מאיישים את המקום השלישי במערב הפרוע, עם מאזן 24:50 שהוא בגדר נס בהתחשב בפציעה הממושכת של הסופרסטאר השני שלהם. חלוקת הזריקות של הארדן, כמו גם של חבריו לקבוצה בזמן שהוא על המגרש, מצביעה על דריל-מוריזיציה קיצונית – לראיה, במשחק מול הוולבס בסוף מרץ, הרוקטס קבעו שיא כל הזמנים בכמות השלשות שהם לקחו העונה.

עם חזרתו של דווייט הווארד לאחרונה, הטילים צריכים למצוא איך לשלב אותו באופן שלא יפר את האיזון שנוצר ומאפשר להארדן לחלום על תואר ה-MVP, או כמו שהשלטים בקהל ביוסטון קוראים לזה – "MVB", בזכות הזקן המיתולוגי שלו. אויבו הגדול של סטפן קרי במלחמה על הפרס המכובד מוביל את הליגה במספר משחקים עם מעל 30 נקודות עם 32 כאלה. בשני המשחקים מול אינדיאנה, למשל, הארדן מפציץ 44.5 נקודות על אף שהוא מסתפק ב-19.5 זריקות בלבד! MVB או לא?

גם הצגה של גריפין לא עזרה: ניצחון 10 ברציפות לגולדן סטייט
לברון: "יש לי שלושה חברים טובים ב-NBA, כל השאר חברים לקבוצה"
למה בארה"ב לא סופרים את בלאט ונהנים להעביר עליו ביקורת?

דווייט הווארד, ג'יימס הארדן, יוסטון רוקטס. AP
צריכים להשלים נכון זה את זה. הארדן והווארד/AP

1,305 - את המשחק מול שיקגו בולס ב-8 במרץ טים דאנקן סיים עם 0 מ-8 מהשדה, לראשונה מזה 1,310 משחקים, בפעם ראשונה בקריירה של הביג-פונדמנטל. הספרס, איך לא, ניצחו 105:116. עכשיו יהיה גם זמן טוב להזכיר שנכון להיום, ב-1,322 משחקים כמקצוען, לטים דאנקן חסרים רק 40 בלוקים כדי להגיע ל-2,965 בקריירה, ולמקום חמישי בכל הזמנים, שם הוא יחליף חבר ותיק - דיוויד רובינסון. דאנקן נבחר ל-15 מתוך 17 משחקי האולסטאר שהתקיימו בתקופתו בליגה, בשנים האחרונות הוא עלה מהספסל. יש סוג אחר של כבוד שמגיע לשחקן כאשר אלה הם המאמנים שבוחרים בו שנה אחר שנה, לעומת השחקנים שמוצאים את מקומם בחמישייה הנקבעת על-ידי האוהדים. קחו לדוגמה קובי בריאנט, שנבחר גם בשנים שבפירוש לא היה ראוי למעמד, או אפילו פצוע בחצי הראשון של העונה. בריאנט לא זכה בכבוד הזה בגלל העיניים היפות שלו, כמובן, אך יש משהו מעורר הערכה בעובדה שמאמני המערב ממשיכים למצוא מקום לדאנקן במשחק הכוכבים, רגע לפני גיל 39. על כל פנים, תחליטו אתם מה מרשים יותר.

סן אנטוניו, בסן-אנטוניותם, כבר במאזן 3:14 מאז ה-27 בפברואר, והם עומדים על 1:8 מאז שפופוביץ' גער בהם בסגנון פופוביצ'י, לאחר הפסד החוץ לניו יורק ניקס. האלופים הפכו לאיום הכי גדול על ההגמוניה של הלוחמים מגולדן-סטייט, וזה כמעט נאיבי מאתנו לצפות לפחות מהם. הרצף החדש של דאנקן עם לפחות סל שדה אחד במשחק עומד על 12 משחקים, אגב.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן סן אנטוניו ספרס טים דאנקן (מרכז). AP
פתאום, ככה סתם במשחק אחד מבין 1,305 האחרונים הוא סיים ללא סל שדה. דאנקן/AP

7 - בדומה למקרה דאנקן, במסגרת הנתונים שבאופן מעשי מצביעים על מגמות הפוכות, דעו לכם כי ב-7 למרץ הזאבים ממינסוטה ניצחו את פורטלנד טריילבלייזרס 113:121, במשחק שבו הם לקחו שבע שלשות בלבד. בכך הם הפכו לקבוצה הראשונה מאז 1994 שמנצחת משחק שבו היא זורקת שבע שלשות או פחות. השימוש בכלי הקליעה מבחוץ מעולם לא היה תדיר יותר, אך נדמה שיש עוד לאן לשאוף, והשיא עוד לפנינו. דריל מורי לא לבד, קבוצות דוגמת ממפיס גריזליס, שקולעת בממוצע 5.3 שלשות במשחק, או מינסוטה עם 5, הופכות לנדירות יותר ויותר באקלים של המשחק המודרני.

10 - קריס מידלטון ממילווקי עשירי במדד ה-RPM נכון לסוף חודש מרץ. RPM הינו מדד מבית היוצר של ESPN, אשר מתיימר לשקלל את מדד +/- של שחקן ביחס לשחקנים האחרים שנמצאים איתו על הפרקט. המדד נחשב ליעיל, אם כי חשוב לציין שהוא עדיין בחיתוליו, וככל שמחסן הנתונים שלו יתמלא לאורך השנים, כן ייטב לו. סטטיסטיקה אוהבת מסות.
מבלי לדרוש לצרף את שמו לדיוני השחקן המצטיין, יש במידלטון איכויות שיש לעמוד עליהן – הוא ארוך לעמדה שלו, שומר טוב, וקלעי מסוכן הממעט בטעויות. בליגה שלומדת את ערכם של שחקני 3-אנד-די, מידלטון עובד קשה על רזומה מפתה ביותר במדי הבאקס החביבים.

אחת הבדיחות ברחבי הליגה היא שהטרייד בין ברנדון ג'נינגס לברנדון נייט עשוי להיזכר בסופו של דבר בתור הטרייד של קריס מידלטון, אשר באותה עת נוסף על ידי ה-GM ג'ו דומארס כמעין קינוח למנה העיקרית. יהיה מעניין לראות כמה מידלטון יהיה שווה בקיץ הזה, וכמה הבאקס יהיו מוכנים לתת כדי להשאיר אותו אצלם.

81 - לא פחות מ-81 כדורים חוזרים היו למילווקי באקס מול ברוקלין נטס ב-20 במרץ. משחר ההיסטוריה של ה- NBA, או לפחות מאז שהתחילו לספור, רק פיניקס סאנס עלתה על הכמות הזאת, כאשר שאבה 85 ריבאונדים מול פורטלנד טריילבלייזרס, אי אז בעונת 1984/85. פיניקס ניצחה באותו משחק, לפני שלושים שנים, 130:139 בתום שלוש הארכות. מילווקי, לעומת זאת, רשמה הפסד מדהים, בפעם השנייה ברציפות שהגיעה לשלוש הארכות בבארקליס סנטר, לאחר שניצחה בראשון. זאזה פאצ'וליה תרם למאמץ 18 ריבאונדים בהתקפה מתוך ה-21 שלו, שיא NBA שהוא חולק עם צ'ארלס אוקלי ודניס רודמן.

קריס מידלטון, מילווקי באקס. AP
ארוך לעמדה שלו, שומר טוב, וקלעי מסוכן הממעט בטעויות. מידלטון/AP

1:05 - קייל קורבר לא היה צריך יותר מ-65 שניות כדי להשיג את כל 11 הנקודות שלו במשחק מול מילווקי באקס ב-30 במרץ. כשסיים את המטווח שלו, אטלנטה כבר הייתה ביתרון 51:67, ולא ירדה מיתרון שש נקודות עד לסוף המשחק, שנגמר בתוצאה 88:101.

קורבר הוא המנוע השקט בשיטה הנהדרת של המאמן בודנהולצר. לעיתים נדמה שהניצים יעדיפו את הריווח שקורבר מספק להם על המגרש על פני האפשרות לשחק התקפה עם שני כדורים. הנה ג'ף טיג מטייל בין חסימות כאילו הוא במגרש חניה שומם. פול מילסאפ לא דואג שעזרה תגיע כשהוא מבודד באזור קו העונשין מול חסר-מזל תורן. דמארי קרול מוצא זמן לפתח יכולות חדשות עם הכדור. לקורבר מגיע חלק מהקרדיט לכל זה. בליגה הטובה בעולם, ארבע על ארבע זה יתרון להתקפה.

קורבר, שנבחר העונה לראשונה למשחק האולסטאר בגיל 34, קולע באחוזים היסטוריים, ועדיין עשוי להשיג עונה של 50-50-90, באחוזים מהשדה, מהשלוש ומהעונשין. עשיריות אחוזים מפרידים בינו לבין ההישג שטרם נעשה בהיסטוריה (סטיב קר מוחה, אך העונה שלו לא עמדה בקריטריונים הרשמיים של הליגה מבחינת כמות הזריקות הדרושה), ומסוכן להמר נגד הצלף המחונן בנושא. אטלנטה תמתין לראות מי תזכה במרוץ למקום השמיני והאחרון (מרוץ איטי במיוחד, יש לומר), לאחר שהבטיחה כבר את ראשות המזרח, זאת הרבה בזכות הקלע הנפלא שלה.

2 - אלפריד פייטון הרוקי הראשון מאז אנטואן ווקר ב-1997 להשיג שני טריפל-דאבלים במשחקים רצופים. הנה, עכשיו אתם יודעים גם את זה.

5 - קנטאקי ווילדקאטס מחזיקה בשיא הנבחרים בסיבוב הראשון לקולג' אחד - חמישה. ג'ון וול (שנבחר ראשון), דמארקוס קאזיס (5), פטריק פטרסון (13), אריק בלדסו (18) ודניאל אורטון (29), כולם נבחרו בדראפט 2010 וקיבלו חוזה מובטח. האם קאליפרי יתעלה על עצמו השנה? המאמן, שמדי שנה מצליח לגייס את שחקני התיכונים הטובים ביותר, עשוי לראות השנה את שבירת השיא שנקבע ב-2010. השחקנים המועמדים להיבחר, אם אכן יחליטו לצאת בתום העונה, הם קארל טאונס, ווילי קולי-סטיין, טיילר לייליס, דווין בוקר, דאקרי ג'ונסון והאחים אארון ואנדרו האריסון. הקונצנזוס מעיד כי ארבעת הראשונים ייכנסו לסיבוב הראשון, ואם שניים מתוך שלושת האחרונים יצליחו להשתחל גם הם - הרי שיש לנו שיא חדש, ונוצה נוספת לכובע המהודר של קאליפרי.

חתולי הבר, שניצחו את כל 38 המשחקים שלהם העונה, עלו לא מכבר לפיינל פור, ואם ייקחו את האליפות, יהיו הקבוצה הראשונה לעשות זאת ללא הפסד מאז אינדיאנה הוז'רס מ-1976. קנטאקי תהיה המכללה החמישית בהיסטוריה לעשות זאת UCLA) של ג'ון וודן האגדי עשתה זאת ארבע פעמים), ומניות הדראפט של שחקניה יזנקו בהתאם.

לעמוד הטוויטר של אורן לוי
לטוריו של אורן לוי באתר שרידן הופס

ג'ון קאליפרי מאמן מכללת קנטאקי. AP
יצרן כישרונות מדופלם. קאליפרי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully