וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'ק אשארוב עוזב את הוועדה הממלכתית למניעת סימום בספורט

האיש שכיהן במשך 22 שנים כיו"ר הוועדה ומי שזכור כזה שהביא להעמדתה לדין של האצנית אולגה לנסקי מסיים את תפקידו. פרופסור שאול שרייבר, שמשמש בתפקיד מנהל המערך הפסיכיאטרי במרכז הרפואי ת"א יחליפו

עו"ד כרמל נפתלי, ג'ק אשארוב. מגד גוזני
"חדרנו לכל ענפי הספורט וכולם מבצעים היום בדיקות באופן שוטף". אשארוב שני משמאל/מגד גוזני

ד"ר ז'ק אשרוב, שכיהן במשך 22 שנים כיושב ראש הוועדה הממלכתית למניעת סימום בספורט בישראל, מסיים היום (רביעי) את תפקידו. את אשרוב יחליף פרופסור שאול שרייבר, מומחה בפסיכיאטריה המשמש בתפקיד מנהל המערך הפסיכיאטרי במרכז הרפואי תל אביב, מנהל מחלקת יום פסיכיאטרית ומנהל רפואי, מרפאת אדלסון למחקר וטיפול בנפגעי סמים. מאז שנת 2007 הוא משמש כפרופסור חבר בחוג לפסיכיאטריה בפקולטה לרפואה "סאקלר". שרייבר הוא בנו של נרקיס שרייבר ז"ל, בעבר מאמן נבחרת הכדורעף של רומניה ומאמן נבחרות ישראל לגברים ונשים בשנות השישים.

אשרוב אמר עם סיום תפקידו: "אחד מהדברים החשובים ביותר שהצלחנו לעשות בשנים האחרונות לעבודתי כיושב ראש הוועדה היה הגברת המודעות בקרב אנשי הספורט לחשיבות המלחמה בנגע הסימום בספורט. חדרנו לכל ענפי הספורט וכולם מבצעים היום בדיקות באופן שוטף". אשרוב ציין כי על פי התוכנית שנקבעה בתחילת השנה, יערכו כ-250 בדיקות. אשרוב הוסיף: "הוועדה זוכה להערכה גדולה על ידי הארגון הבינלאומי לאור העובדה שאחרי שנים רבות הוקם בישראל בית דין עצמאי לענייני אנטי דופינג".

אשרוב ייזכר במהלך הקדנציה שלו בעיקר כמי שהביא להעמדתה לדין של האצנית אולגה לנסקי, שלא התייצבה לבדיקת סמים לאחר ששברה את שיאה האלמותי של אסתר רוט שחמורוב. בעקבות העמדתה לדין, הורחקה לנסקי מפעילות עד לסוף שנת 2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully