וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל: "אפשר להתנחם מהיכולת, אבל לא להיות מרוצים מהתוצאות"

1.4.2015 / 7:45

אחרי בלגיה, בנבחרת מבינים: "אסור להפסיד בבוסניה, המשחק הזה קריטי". גוטמן מתכנן: שלושה קשרים אחוריים, ורמוט במקום רפאלוב. שחקנים על הקשר: "פגוע שלא פתח דווקא מול בלגיה"

קובי אליהו

לא מעט חששות היו לאלי גוטמן לקראת המשחק מול בלגיה, והוא כנראה ידע היטב למה. הנבחרת שלו שלטה אתמול במחצית השניה, לא הייתה רחוקה משוויון, אבל בשורה התחתונה – השיגה אפס נקודות משני משחקי הבית מול ווילס ובלגיה ומדורגת כרגע במקום הריאלי שלה – השלישי. גם שחקנים בנבחרת הודו אתמול שציפו לתשע נקודות מהמשחקים הללו – ניצחונות על קפריסין ואנדורה בחוץ וניצחון ביתי על נבחרת ויילס, שהתחלף בבוסניה.

"אפשר להתנחם ביכולת, כי שיחקנו טוב מאוד אתמול, בעיקר במחצית השניה", אמרו בנבחרת. "אלי (גוטמן) הגיב טוב ועשה חילופים נכונים, אבל זה לא הספיק מול נבחרת גדולה בהרבה מאיתנו. אנחנו נשארים עם מחמאות, החזרנו את הכבוד, אבל אי אפשר להיות מרוצים מהתוצאות. המקום השלישי עדיין יותר מריאלי".

ביברס נאתכו שחקן נבחרת ישראל (שמאל) עם ליאור רפאלוב. ברני ארדוב
ביברס נאתכו שחקן נבחרת ישראל (שמאל) עם ליאור רפאלוב/ברני ארדוב

לגוטמן ממתינים כעת שלושה משחקי חוץ מול בוסניה, בלגיה וויילס. על פי התחזית שלו, במידה ואכן יבטיח ניצחונות על קפריסין ואנדורה בבית, הוא יצטרך להשיג לפחות ארבע נקודות כדי להיות עם סיכוי ריאלי למקום השני, או נקודה בבוסניה שאולי תספיק לשלישי. בוסניה סיימה אתמול ב-1:1 מול אוסטריה, יחד עם אדין דז'קו וודאד איבישביץ', שנכנס כמחליף. השניים לא שיחקו בישראל ובנבחרת יודעים שכאשר השניים בכושר, המשימה לנצח בבוסניה תהיה קשה בהרבה.

"יהיה קשה מאוד להוציא נקודות בבלגיה, אז ברור שהמשחק בבוסניה קריטי ויקבע לאן הקמפיין הזה הולך", אמר אחד השחקנים. "תוצאת תיקו תשרת אותנו מאוד. אם נפסיד, אי אפשר לומר שגם המקום השלישי מובטח. במצב כזה, נצטרך לחפש נקודות בוויילס". מיד לאחר המשחק, המאמן אלי גוטמן נכנס לחדר ההלבשה וחיזק את ידי השחקנים. "בדרך לחדר ההלבשה הוא היה נראה מעט נפול", סיפר אחד מהם, "אבל ברגע שהוא נכנס הכל השתנה". גוטמן אמר לשחקנים: "שיחקנו טוב, נתתם כל מה שיכולתם, אבל לא הצלחנו לקחת נקודות". אחרי הדברים הללו גוטמן עבר בין השחקנים, חיבק אותם והודה להם. "עכשיו המשימה שלו היא להשאיר את כל השחקנים בפוקוס עד בוסניה. יש עוד קצת יותר מחודשיים, זה לא כל כך רחוק", אמרו בנבחרת.

עוד באותו נושא

ישראל הפסידה לבלגיה 1:0 במוקדמות יורו 2016

לכתבה המלאה
שלט המשחק בין ישראל לבלגיה. ברני ארדוב
שלט המשחק בין ישראל לבלגיה/ברני ארדוב

נקודת האור: ביטון. בן חיים: "גרשון יוצא מן הכלל"

נקודת האור העיקרית מהנבחרת היא ניר ביטון. קשרה של סלטיק, שבמהלך החימום קרא לרופא הנבחרת ובכך הדאיג מעט את אנשי הספסל (לבסוף טען כי החבישה לא הייתה נכונה וכי הוא כשיר), הפגין יכולת מצוינת במשחק אתמול, ואם ימשיך ביכולת הזאת גם בסלטיק ייתכן שיפתח גם נגד בוסניה. ליאור רפאלוב שלא היה בתכנית ההרכב של גוטמן היום לא ייסע למשחק שייערך ב-12 ביוני, אבל עד אז, מקווה גוטמן, גילי ורמוט יחזור לכושר מלא.

שחקנים בנבחרת טוענים כי רפאלוב כעס מאוד לפני המשחק על ההחלטה, ונראה שעיקר הכעס הופנה כלפי העובדה שהוא לא ישחק דווקא נגד המדינה שבה הוא מוערך מאוד. "זה פגע לליאור מעט במעמד, באגו. יש כאן שחקן שנחשב לכוכב בבלגיה, מחזיקים ממנו כשחקן הישראלי הבכיר ביותר, והוא מוצא את עצמו על הספסל ולא פותח נגד הנבחרת שמעריכה אותו. זה היה מצב מאוד לא נעים", אמרו. גוטמן ניסה לנחם מעט את הקשר כשבאחת האסיפות רמז לו שייכנס למגרש בניסיון להשפיע על המשחק.

בנבחרת היו מרוצים מאוד גם מרמי גרשון, שבהחלט נמצא בתמונה גם לקראת בוסניה. המאמן שבע רצון מהמערך איתו עלה אתמול, ויכול מאוד להיות שנראה אותו פותח גם בבוסניה עם שלושה קשרים אחוריים – ביטון, ייני ונאתכו, אבל זה תלוי כמובן בשמירה על הכושר הקיים במהלך החודשיים הקרובים.

טל בן חיים נבחרת ישראל. ברני ארדוב
טל בן חיים נבחרת ישראל/ברני ארדוב

נקודת אור נוספת של הנבחרת: אופיר מרציאנו. "אמרו עליו שהוא לא בא בכושר מאשדוד, אבל הוא הציל אותנו לפחות פעמיים או שלוש אתמול והשאיר אותנו חזק בתמונה", אמרו שחקנים על השוער. גוטמן הכניס אתמול למגרש את אליניב ברדה ורפאלוב, שני שחקנים מנוסים בזירה הבלגית, אבל מי שנראה מאוד מאוכזב בסיום הוא שגריר אחר לשעבר בבלגיה, מאור בוזגלו, שלא זכה לדקה אחת בשני המשחקים, ולא רשם הופעה רשמית מאז מוקדמות היורו, באוקטובר 2011.

הבלם טל בן חיים, שעלה לשחק עם כאבים והפגין יכולת טובה מאוד אמר: "חבל שספגנו ממצב נייח, גם ראיתי שהיה נבדל. במחצית השניה עלינו חזקים, לחצנו, פתחנו אותו יותר טוב. אלי הכין אותנו בצורה טובה מאוד. רמי גרשון נתן הופעה יוצאת מן הכלל. במחצית שניה כולם התעוררו, אחרי הראשונה דיברנו בחדר ההבלשה שצריך ללחוץ יותר. אנחנו מאוכזבים מהתוצאה. תיקו היה משקף לאור היכולת במחצית השניה".

"קיבלתי אינדיקציה בשבת לרמה הזאת, אז היום אמרתי לעצמי שאני בא כדי ליהנות", סיכם אופיר מרציאנו. "מהדקה הראשונה שיחקתי מול השחקנים ברמה הכי גבוהה בעולם. אני מאחל לעצמי שזה יקרה כל שבוע. חבל לי אישית שלא ניצחנו, או השגנו לפחות נקודה".

המשחקים שנותרו לנבחרת:
12.6 בוסניה (חוץ)
3.9 אנדורה (בית)
6.9 ויילס (חוץ)
10.10 קפריסין (בית)
13.10 בלגיה (חוץ)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully