וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יבריל רג'וב: "אם בית"ר קבוצה מובילה, איך יהיה לכם ספורט?"

31.3.2015 / 11:29

"מתייחסים אליי ואל הכדורגל שלנו כמו לזבל", "אם תקבלו השעיה מפיפ"א, אל תבוא אליי בטענות", "אמרתי לבלאטר שזה ייגמר רק אם נחיה כמו בני אדם". אחרי הדרישה להשעות את ישראל מכל פעילות, נשיא ההתאחדות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב לא מתכוון לסגת. ראיון מיוחד

ג'יבריל רג'וב בראיון לאבי יששכרוף וינון מגל ברמאללה, 5 פברואר 2013. דרור עינב
לא מתכוון לרדת מהעץ עליו טיפס. רג'וב/דרור עינב

אם תופסים ברצינות את הפנייה של התאחדות הכדורגל הפלסטינית אתמול (שני) לקונגרס פיפ"א כדי שישראל תושעה מכל פעילות, אולי כדאי לנו בכלל להפסיד הערב לבלגיה. יותר גרוע מלא להגיע לטורניר גדול זה להעפיל אליו ולא להשתתף.

עבור ג'יבריל רג'וב, נשיא ההתאחדות הפלסטינית, כל העסק הזה רציני מאוד ומי שמגחך, עלול למצוא את עצמו מחוץ למעגל התחרויות כשהנושא הזה יבוא להצבעה בקונגרס פיפ"א בסוף חודש מאי. "שלוש פעמים נתנו צ'אנס לפתור את הבעיות ולראות שיש שינוי בגישה של הממשלה שלכם, אבל שום דבר לא זז", אמר רג'וב הבוקר (שלישי) בראיון מיוחד לוואלה ספורט. "אם תמצאו את עצמכם מחוץ לפיפ"א בקרוב, אל תבואו אלי בתלונות. אני דחיתי פעם אחר פעם את הפנייה לקונגרס וכיבדתי את ספ בלאטר ואת אבי לוזון. עכשיו נראה מה יהיה לכם להגיד מול הפנייה שלנו".

אבי לוזון. ברני ארדוב
"לא נתן לנו כבוד". אבי לוזון/ברני ארדוב
"בפיפ"א אמרו שצריך לתקן את המצב והם נתנו מנדט לבלאטר לתקן את הבעיות. הוא בא ונפגש עם ביבי נתניהו ולימור לבנת, אבל במקום שיטפלו הם לא עשו דבר"

זו פנייה שלך או הוראה מאבו מאזן?

"מה קשור לאבו מאזן? התאחדות הכדורגל הפלסטינית היא גוף עצמאי שאינו פוליטי ופועל על דעת עצמו. זו פנייה שלי, כי כבר אי אפשר להמשיך כך עם כל ההגבלות של הצבא ועם הפשיטה שלהם על המשרדים של ההתאחדות הפלסטינית".

גם בפעמים הקודמות אמרת שתלך עם זה עד הסוף, אבל התקפלת.

"בפעם הראשונה רק העלינו את נושא הסבל וביקשנו את התערבות פיפ"א. בפיפ"א אמרו שצריך לתקן את המצב והם נתנו מנדט לבלאטר לתקן את הבעיות. הוא בא ונפגש עם ביבי נתניהו ולימור לבנת, אבל במקום שיטפלו הם לא עשו דבר. בקונגרס בברזיל שוב העליתי את הנושא הזה אבל אז התערב מישל פלאטיני שתומך בכם. אני בטוח שהוא גם אוהב את הפלסטינים ורוצה לשפר את הכדורגל. הוא התערב אישית כדי לפתור את הבעיות. פלאטיני אמר משהו הגיוני. הוא אמר שצריך למנות ועדת ביקורת זמנית שהיא תבדוק את העניין והיא תפגוש כל מיני אנשים רלוונטים לבעיה. אז מינו את יו"ר התאחדות הכדורגל של קפריסין כדי שיהיה סוג של בורר. הוא בא ובדק וביום שהוא ישב איתכם, הצבא שלכם עשה פשיטה על המשרדים שלי עם נשק והכל. הוא שאל את הישראלים: 'למה הצבא נכנס?' ואמרו לו שזה שקר. למחרת הוא בא אלינו וראה כל מה שהיה שם בפשיטה כי יש לי צילומים. הוא דיווח לבלאטר וכולם גינו, למעט ההתאחדות לכדורגל הישראלית שמילה אחת לא אמרה כדי לגנות".

עוד באותו נושא

ההתאחדות הפלסטינית הגישה דרישה רשמית להשעיית ישראל מפיפ"א

לכתבה המלאה
יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני. ברני ארדוב
לא נקף אצבע. עיני/ברני ארדוב
"אין לי שום עניין לפגוע בשום כדורגלן ישראלי. אני רוצה שאתם תקומו ותגידו: 'יא ממשלת ישראל. תפסיקו את השיגעון שלכם נגד הכדורגל הפלסטיני'

אז לדעתך אנחנו בדרך להשעיה מפיפ"א?

"אני אמרתי כל הזמן בפיפ"א שאני רוצה לאכול ענבים ולא רוצה לריב עם השומר. עכשיו אין מנוס ואין ברירה ללכת עם זה עד הסוף. יש לנו עוד חודשיים לקונגרס בפיפ"א והממשלה שלכם יכולה לקום ובמקום להשתולל עלינו, להגיד שיש כאן התאחדות לכדורגל וגם לה מגיעות זכויות".

מה היית רוצה לראות בחודשיים האלה כדי למשוך את הפנייה לפיפ"א?

"אני רוצה לראות מעשים בשטח שימחישו לי שאתם מכירים בעצם קיומה של ההתאחדות הפלסטינית שזכותה לנהל ולשפר את הכדורגל. אין מה להתווכח על זה שזו הזכות שלנו. מה אני מבקש? את הירח? אני רוצה שתלווה אותי פעם ותראה איך מתייחסים אלי על הגשר (גשר אלנבי י.ט.). סלח לי על הביטוי, אבל מתייחסים אלי כמו אל כלב. היה איתי פעם סגן יו"ר ההתאחדות לכדורגל של יפן והצבא לא ידע שהוא איתי. נתנו לנו לחכות פעם שלוש שעות על הגשר ביחד איתו. במקום לחשוב איך לעזור ואיך לשנות, אז הולכים נגד כל הזמן. אני לא יכול לוותר על הפנייה לפיפ"א. אתם צריכים עכשיו לבוא ולתת להם תשובות שם".

בפנייה שלך אתה מערב פוליטיקה וספורט ורוצה לפגוע בשחקני הכדורגל כאן שזה המקצוע שלהם.

"אין לי שום עניין לפגוע בשום כדורגלן ישראלי. אני רוצה שאתם תקומו ותגידו: 'יא ממשלת ישראל. תפסיקו את השיגעון שלכם נגד הכדורגל הפלסטיני'. תאמין לי שאני לא רוצה לפגוע בשום שחקן ישראלי, יהודי וערבי ואמרתי את זה בקונגרס פיפ"א. אני לא מאחל לשחקנים שלכם את הסבל של השחקנים שלנו. אבי לוזון היה גבר, אבל עופר עיני לא אמר שום דבר נגד הפשיטה של הצבא. מילה אחת לא שמעתי ממנו נגד הפשיטה על המשרדים שלי. אני רוצה לראות שהכדורגלנים אצלכם יקומו בחודשיים האלה עד הקונגרס ויגידו שזו לא המלחמה של ג'יבריל רג'וב, אלא המלחמה שלהם כדי שיהיה גם אצלנו כדורגל. אתה מבסוט עם הגזענות של בית"ר ירושלים? אם בית"ר ירושלים זה מועדון מוביל אצלכם בכדורגל, אז יהיה לכם ספורט?".

נבחרת פלסטין בכדורגל. AP
יש להם זכות קיום. שחקני נבחרת פלסטין/AP
"אני הולך לפיפ"א במצפון נקי אבל הנה אני אומר לך שאני מקווה שהעם בישראל יקום לפני הדיון שם וישאל: 'מה קורה כאן'. בואו אתם בתקשורת הישראלית ותראו מה הולך כאן"

תמיד אתם נתפסים לבית"ר ירושלים.

"כי אתם לא באמת עושים דברים נגד הגזענות שם. למה זרקו את דרום אפריקה מפיפ"א? לא על גזענות? מה ההבדל בין בית"ר ירושלים לדרום אפריקה? חייל שלכם נכנס ללשכה שלי עם נשק. קילל אותי וקילל את פיפ"א ולא שמעתי מילת גינוי מיו"ר ההתאחדות שלכם. אנחנו לא כלבים. אנחנו בני אדם. יש לנו ארבעה וחצי מיליון איש שאוהבים כדורגל".

אבל ישראל הציגה בעבר נתונים על שחקני כדורגל שלכם שהיו מעורבים בפעילויות טרור.

"אתה צודק. הם באמת הציגו, אבל אני מציע לך לפגוש את השחקן. לימור לבנת שלחה לקונגרס פיפ"א בברזיל על שחקן שנמצא בנבחרת שלנו שנעצר בגשר אחרי שהיו ברשותו עשרת אלפים דולר. שאלו אותו מאיפה לך את הכסף ולקחו אותו לכלא. אחרי שלושה חודשים שיחררו אותו כי לא היה טעם במעצר הזה. מה הבעיה שנתנו לו כסף? האם באמת זה סיפור? שיחררו אותו אחרי שלושה חודשים והוא חזר למגרש. אלה שקרים".

אבל היה עוד מקרה חמור יותר.

"היה את הסיפור של מחמוד סרסק שלקחו אותו לשנתיים מעצר מנהלי ושלחו מכתב לפיפ"א שהוא הרג שלושה חיילים ישראלים. אני ואתה יודעים שמי שהרג שלושה חיילים לא יראה בחיים שלו את החופש ועובדה שאחרי שנתיים הוא שוחרר".

יהיה לך רוב של שני שלישים בקונגרס?

"אני הולך לפיפ"א במצפון נקי אבל הנה אני אומר לך שאני מקווה שהעם בישראל יקום לפני הדיון שם וישאל: 'מה קורה כאן'. בואו אתם בתקשורת הישראלית ותראו מה הולך כאן ואיזה הגבלות מטילים עלינו. אני שוב אומר, אם תקבלו השעיה מפיפ"א אל תבואו אלי בטענות. אתה יודע שהיה כאן טורניר מתחת לגיל 14 ולא נתנו לחצי מהשחקנים מירדן והאמירויות להיכנס? שלחנו פנייה דחופה לפלאטיני והוא דאג שיפתחו את הגשר בשבת בחצות בלילה ונתנו להם להיכנס. על הממשלה שלכם עובד רק לחץ".

מה התרחיש הריאלי של הסיפור הנוכחי? כיצד זה ייגמר?

"אני אגלה לך סקופ. אמש קיבלתי טלפון מספ בלאטר והוא ביקש ממני לפגוש אותו בשבוע הבא בקהיר. אני אגיד לו שהסיפור יגמר רק אם נחיה כמו בני אדם. הוא יבוא לבקר אצלי ברמאללה בחודש מאי והוא יראה את כל הדברים מקרוב".

שלומי אזולאי שחקן בית"ר ירושלים (אמצע) עם לידור כהן. סוכנות ג'יני
"אם קבוצה כמו בית"ר ירושלים היא קבוצה מובילה אצלכם, איך יהיה לכם ספורט?"/סוכנות ג'יני

אולי הפתרון הוא בפגישה משולשת עם בלאטר ועם עופר עיני.

"עזוב, לא ייצא מזה שום דבר. אולי יש לו רצון טוב לעיני אבל הוא לא אמר שום דבר כשפשטו על משרדי ההתאחדות שלנו. חבל על הזמן של כולנו".

אולי אתה מצפה שהוא יזמין אותך למשחק שלנו הערב נגד בלגיה בטדי?

"לא, לא. זה לא. אל תצחק. זה כמו שאמרו לי שעופר עיני אמר שיהיה יום אחד משחק בין ישראל לפלסטין, אז אני אמרתי שאני רוצה משחק אבל נגד בית"ר ירושלים. תתייחסו אלינו כשכנים, כחברים כאחים ואז יגיע גם היום שנשחק נבחרת מול נבחרת. העניין זה איך נכין את השטח עד שהמשחק הזה יגיע".

בינתיים אתה יכול לאחל חג שמח.

"רגע יש עוד זמן עד ליל הסדר, לא? אתה יודע שישבתי בכלא הישראלי ואתם חגגתם שבוע את פסח, אנחנו היינו אוכלים טוב שבעים יום כי שלחתם לנו את כל החמץ. אני לא אשכח את זה".

ספ בלאטר נשיא פיפ"א עם אבי לוזון יו"ר ההתאחדות. נועם מושקוביץ
דרישה חד משמעית לפיפ"א. לוזון ובלאטר/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully