וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאקו: "בכדורגל הישראלי חסר סדר, כולם רוצים לרוץ קדימה"

30.3.2015 / 12:06

מאמן מכבי תל אביב התראיין בספרד: "רואים שהכדורגל הישראלי הצטרף לאירופה מאוחר". הוסיף: "הגעתי למועדון בזכות גולדהאר. הבעיה היחידה היא אולי שהסגל נבנה לשיטת משחק אחרת"

מאמן מכבי תל אביב פאקו אייסטרן. ברני ארדוב
"הדבר הראשון שאומרים לשחקנים זה 'תעלה, תעלה, תעלה'. זה הכדורגל שאוהבים בישראל". פאקו/ברני ארדוב

מאמן מכבי תל אביב, פאקו אייסטרן, ניצל את פגרת הנבחרות הקצרה למעט חופש וגם כדי להתראיין לעיתון Noticias de Gipuzkoa. גיפוסקואה הוא האזור בחבל הבאסקים בו הוחא נולד ולעיתון המקומי הוא סיפר בהרחבה על החוויות שלו מישראל וממכבי תל אביב.

"הגעתי למועדון עם ציפיות גבוהות", אמר פאקו, "זכינו בתואר הראשון, גביע הטוטו, שהוא המקביל של גביע הליגה באנגליה. גם עלינו לחצי גמר הגביע, שהוא המקביל של הקופה דל ריי בספרד. אנחנו מוליכים את הליגה בחמש נקודות ואנחנו במצב טוב לזכות בטרבל. אבל לפעמים נראה שזה לא מספיק".

פאקו תיאר את הבעלים של מכבי תל אביב, מיטש גולדהאר, כסיבה העיקרית להגעה שלו לקבוצה: "באוגוסט היו לי שלוש הצעות. הבעלים של מכבי תל אביב הוא יהודי קנדי שעשה את הונו במו ידיו. הוא רוצה לעשות דבר דומה בכדורגל. אנחנו מדברים הרבה על דרך ועל תהליך, הוא לא ממהר. מאוד התרשמתי מהגישה שלו מעבר לכדורגל עצמו. מהשמירה על העקרונות מול החברה הישראלית, משיטות הניהול, מהיכולת לפרוץ גבולות. בענף שלנו קשה למצוא הרבה בעלים או נשיאי מועדונים עם פילוסופיה כזו. הוא הסיבה בגללה באתי לישראל".

מיטש גולדהאר בעלי מכבי תל אביב (ימין) עם מרטין ביין. ברני ארדוב
פאקו: מאוד התרשמתי מהגישה של גולדהאר. מהשמירה על העקרונות מול החברה הישראלית, משיטות הניהול, מהיכולת לפרוץ גבולות"/ברני ארדוב

על האווירה השלילית שהייתה מנת חלקה של הקבוצה בחלקים מהעונה, סיפר המאמן: "זה נראה כאילו מצפים שנוביל את הטבלה ב-10 נקודות, שננצח כל משחק ונעשה את זה בצורה יפה. אבל הכדורגל הפך להיות קשה ויש עוד שתי קבוצות שמתמודדות איתנו. בכל מקרה, אנחנו עדיין יכולים לעשות היסטוריה ולזכות בשלושה תארים. זה אף פעם לא קרה במכבי תל אביב".

פאקו הוסיף: "יש לי סגל מצוין והקבוצה התרגלה לפילוסופיית המשחק שלי. מי שמגיע לו, נמצא על המגרש - כל השחקנים הפנימו את המסר הזה. הבעיה היחידה היא אולי שהסגל נבנה כדי לשחק בשיטה אחרת. יש כמה עמדות שבהן יש לנו יותר מדי שחקנים וזה דבר שתמיד גורם לקשיים".

המאמן סיכם: "הכדורגל בישראל הצטרף לאירופה מאוחר ועדיין רואים את ההשפעה של זה. קבוצות שולחות הרבה שחקנים קדימה, יש הרבה חוסר סדר. הדבר הראשון שאומרים לשחקנים זה 'תעלה, תעלה, תעלה'. זה הכדורגל שאוהבים בישראל. הכדורגל שלי הרבה יותר מסודר ותחת שליטה. אני מבקש מהשחקנים להיות קרובים אחד לשני, להתקדם כיחידה. אבל לפעמים יש שחקנים שמתקשים להתחבר לזה, זה לא פשוט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully