וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבידה גדולה": ארונו של אורי שלף יוצב בדרייב אין ב-14:30

30.3.2015 / 11:44

באולם ייערך טקס בהשתתפות בני משפחתו, הנהלת המועדון, שחקני הקבוצה וחבריו, מסע הלוויה יחל ב-15:30, מאות פקדו את פינת ההנצחה. צביקה שרף: "אורי היה איש כדורסל ברמ"ח אבריו"

מצבה לזכר אורי שלף. מגד גוזני
יהי זכרו ברוך/מגד גוזני

אבל כבד נפל על הפועל תל אביב בפרט והכדורסל הישראלי בכלל אתמול (ראשון) עם פרסום הידיעה על פטירתו של מנהלה המקצועי של הפועל תל אביב אורי שלף. משפחתו של שלף, שנפטר בשעות הבוקר בשנתו, החליטה לבצע נתיחה בגופה כדי לגלות קצת יותר על נסיבות לכתו של אהובם.

מסע הלוויה של אורי שלף ז"ל יחל בשעה 15:30 באולם הדרייב-אין שם יערך טקס בהשתתפות בני משפחתו, הנהלת המועדון, שחקני הקבוצה וחבריו. הלוויה עצמה תתקיים בבית העלמין "מנוחה נכונה" בכפר סבא ברחוב "משק האוצר 1". הקהל יוכל לעבור על פני הארון החל מהשעה 14:30 באולם הדרייב אין טרם תחילת הטקס. החניה בחניון הדרייב אין תהיה פתוחה ללא עלות.

רמי כהן, יו"ר הקבוצה: "אני קורא לאוהדי הקבוצה להגיע לטקס שייערך באולם הדרייב אין ולחלוק כבוד אחרון למי שעשה כל כך הרבה עבור כולנו".

לוח הזמנים מלא:

14:30 פתיחת דלתות באולם הדרייב-אין. מעבר על פני הארון.

15:30 תחילת טקס הזיכרון, הספדים מצד בני משפחה, מועדון וחברים.

16:15 סיום הטקס.

16:30 יציאה לבית הקברות ממתחם הדרייב-אין.

18:00 לוויה בבית העלמין מנוחה נכונה בכפ"ס.

אורי שלף הלך לעולמו בגיל 43
בהפועל תל אביב הגיבו: "משהו במועדון נשבר"

אוהד הפועל תל אביב מתייחד עם זכר אורי שלף. מגד גוזני
שלף הוגדר כמנהלה המקצועי של הפועל תל אביב, אך ידו הייתה בדברים רבים שקשורים לקבוצה. מאתר ההנצחה לזכרו של שלף/מגד גוזני
שלף הוגדר כמנהלה המקצועי של הפועל תל אביב, אך ידו הייתה בדברים רבים שקשורים לקבוצה

בהפועל תל אביב מתקשים לעכל את בשורת האיוב שנפלה על המועדון. בימים האחרונים נפלה החלטה בקבוצה לפיה שלף ייצא למחנה הקדם דראפט בפורטסמות' על מנת לבחון שחקנים שעשויים להגיע להפועל תל אביב, וזאת לראשונה בקריירה שלו כמנהלה המקצועי של האדומים. ביום שבת בערב ישב אחרי אימון הקבוצה ביחד עם הצוות המקצועי וצפה בהפסד של נבחרת ישראל לוויילס. אחרי המשחק הלך לביתו ועל פי הידוע בשעת לילה מאוחרת הלך לישון ובשעות הבוקר נפטר.

בשעות שאחרי לכתו של שלף ניסו במשפחתו הקרובה ובהפועל תל אביב לדחות כמה שיותר את דליפת השמועות אל התקשורת. אמו של שלף הייתה בדרכה חזרה מחופשה, ואחיו גור היה בדרכו לישראל ממדריד בשעה שיו"ר הפועל תל אביב רמי כהן שוחח עם השחקנים והצוות המקצועי והודיע להם. מהשלב הזה ועד פרסום ההודעה לקראת השעה 18:00, עם נחיתתו של גור שלף בישראל, ההודעה נשמרה ולא נמסרה לציבור.

עוד באותו נושא

אורי שלף, כדורסלן העבר ומנהלה המקצועי של הפועל תל אביב, הלך לעולמו בגיל 43

לכתבה המלאה
seperator

שלף הוגדר כמנהלה המקצועי של הפועל תל אביב, אך ידו הייתה בדברים רבים שקשורים לקבוצה. שחקנים רבים בהפועל תל אביב סיפרו אמש על שיחות שניהלו עם שחקן העבר שידע לכוון ולזרוק את המילה הנכונה כשצריך, אך לא התערב לאף אחד מהמאמנים שעבדו יחד איתו בעבודה השוטפת. שלף גם ביקש לא פעם מהנהלת הקבוצה להיות סבלניים לגבי שחרור שחקנים בשעה שהיו קולות להחליף חלק מהזרים העונה. בהפועל אף סיפרו ששלף שמר על אורח חיים בריא, ולא היו סימנים מקדימים לנורא מכל.

עולם הכדורסל ספד אמש לשלף, כשרבים מחבריו לדרך בהפועל תל אביב ואנשי כדורסל ישראלי העלו לרשתות החברתיות פוסטים מרגשים לגבי הקשר שלהם עם שחקן העבר בן ה-43. בשעות הערב הציבה הפועל תל אביב פינת התייחדות לזכרו סמוך להיכל הדרייב אין כשבמהלך הלילה הגיעו מאות מאוהדי הקבוצה כדי להפרד מאחד האנשים שהקימו את המועדון מחדש. בהפועל אף הודיעו שעם היוודע מועד ההלוויה יוצב ארונו של שלף על הפרקט באולם החדש כדי שאוהדי הקבוצה יוכלו לחלוף על פניו, ומשם יחל מסע ההלוויה.

מאמן הפועל תל אביב עודד קטש באנדרטה לזכרו של אורי שלף. מגד גוזני
מאמן הפועל תל אביב עודד קטש באנדרטה לזכרו של אורי שלף/מגד גוזני

עוד בשנת 2006, כשהחל המאבק כנגד הריסת אולם אוסישקין, נוצר הקשר הראשוני בין המייסדים הראשונים של הפועל אוסישקין, מאור הראל ויצחק לוי, המכונה "שחור", מנהלה המיתולוגי של הפועל תל אביב, לשלף. כשהשניים הקימו את הקבוצה ביום הריסת האולם, עשה שחור את הפנייה למנהלה המקצועי המנוח, "אין לי מילים. הייתי בהלם כששמעתי על זה, אני עד עכשיו לא מאמין", סיפר לוי ההמום בכאב בשיחה עם וואלה! ספורט אמש, "אני מסתובב רחוב כבר ארבע או חמש שעות, ופשוט לא מאמין. בחור בן 43 הולך לישון ולא קם, איזה עולם זה? איזה מן חיים אלה? אני גידלתי את אורי מגיל אפס הוא היה על הידיים שלי. בחור משכמו ומעלה, אדם ישר, אדם הגון, אדם שאהב לעזור, אדם מדהים. זו אבידה גדולה לכולם".

על הקשר בין שלף להפועל אוסישקין הוסיף שחור: "אני הקמתי את המועדון הזה ראשון וקראתי לו לבוא לאמן. הוא התחיל לצחוק, שאלתי אותו למה אתה צוחק, והוא אמר שהוא לא מאמין, ואמרתי לו שלא ישכח שהפועל תל אביב זו אימפריה ומעצמה, הוא השתכנע ובא. אחריו באו רמי כהן ואחרים, ובזכותם עלינו לאן שאנחנו נמצאים כיום, הוא חלק גדול מהעשייה הזאת, אין ספק שמדובר באבידה גדולה".

שחקני הפועל תל אביב מתן נאור, יונתן שולדבראנד, באנדרטה לזכר אורי שלף. מגד גוזני
שולדברנד ונאור בהלם מוחלט/מגד גוזני

משחקה של הפועל תל אביב נגד מכבי אשדוד נדחה מהיום ליום חמישי, כשמי שמצטרף להספדים הוא מאמן אשדוד צביקה שרף שגם לו היכרות ארוכת שנים עם שלף: "כמו כל אחד בכדורסל אני בשוק. לא יאומן, זאת טרגדיה לא נורמלית. כילד יחד עם אבא שלהם עמי שלף, שהיה יו"ר הועדה המקצועית שמינה אותי לתפקיד מאמן נבחרת הקדטים ומאמן נבחרת ישראל, הוא וגור היו באים יחד איתו לחלק גדול מהאימונים. אני מכיר אותו ואת גור מגיל צעיר. גור היה שחקן שלי בנבחרת הנוער, ואת אורי אני מכיר מהפועל תל אביב, מהתקופה שאימנתי שם, הוא איש הפועל תל אביב לאורך כל ימיו. רק לפני חודש התחבקנו אחרי המשחק שלנו נגדם והייתי אמור לפגוש אותו שוב למשחק היום. זה נותן פרופורציות אחרות לחיים, אבל אנחנו קשורים לכדורסל, הוא היה איש כדורסל בכל רמ"ח אבריו ובש"ס גידיו".

מאיר טפירו, ששיחק לא מעט נגד שלף ואף היה חברו לקורס מאמנים הוסיף: "ממש הלם, בחור מדהים ממקימי הפועל אוסישקין, אני מכיר אותו הרבה שנים, הוא היה איש כדורסל מיוחד, איש שקט. הבין כדורסל ברמה גבוהה מאוד. אני מכיר את גור ואלה אחותו, זו אבידה גדולה למשפחה ולעולם כדורסל. נשאר לחזק את ידיהם של גור, אלה, אשתו ושני הילדים, אין ספק שזה שוק גדול".

אוהדי הפועל תל אביב באנדרטה לזכר אורי שלף. מגד גוזני
אוהדי הפועל תל אביב באנדרטה לזכר אורי שלף/מגד גוזני
מאמן הפועל תל אביב עודד קטש. מגד גוזני
מאמן הפועל תל אביב עודד קטש/מגד גוזני
מאמן הפועל תל אביב עודד קטש לצד לארי אובאנון, דיז'ון תומפסון. מגד גוזני
מאמן הפועל תל אביב עודד קטש לצד לארי אובאנון, דיז'ון תומפסון/מגד גוזני
אוהד הפועל תל אביב מתייחד עם זכר אורי שלף. מגד גוזני
אוהד הפועל תל אביב מתייחד עם זכר אורי שלף/מגד גוזני

עדכון ראשון: 07:20

  • עוד באותו נושא:
  • אורי שלף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully