וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאקו אייסטרן: "זהבי מתנה, ישראל מדהימה. אנגליה? אולי הפרק הבא"

מאמן מכבי תל אביב העניק ראיון נרחב ל"דיילי מייל", תיאר את החיים בישראל ("תל אביב שונה מהצפון, שקט כאן מאז הפסקת האש"), דיבר על המטרות ("הצבתי את הטרבל כיעד"), החמיא לזהבי ונזכר בבניטס

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

מכבי תל אביב נמצאת בחופש בן שלושה ימים בעקבות פגרת הנבחרות, ומאמנה הבאסקי פאקו אייסטרן ניצל את הזמן הפנוי כדי להעניק ראיון נרחב ל"דיילי מייל" הבריטי. עוזרו לשעבר של רפא בניטס בליברפול דיבר על החיים בישראל, המצב הביטחוני, הציפיות, ערן זהבי, סטיבן ג'רארד, בניטס ועוד.

פאקו אייסטרן מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
קצת טניס, קצת אופרה - החיים הטובים. פאקו אייסטרן/קובי אליהו

על המצב הביטחוני: "זה דומה למה שחוויתי כאדם צעיר בחבל הבאסקים בשנות ה-70' וה-80'. אז חיינו תחת איום המחתרת הבאסקית, עם פיצוצים מדי יום. אנשים היו מתקשרים ושואלים 'אתה בסדר?', והייתי עונה: 'כן, אני בדרך לפארק' או 'אני שותה כוס קפה'. מבחינתי, החיים היו נורמליים. תל אביב שונה מאזור הצפון. הבעיות מתחילות בדרך כלל בגדה המערבית או בירושלים, אבל לא ממש כאן. שקט כאן מאז הפסקת האש שהוכרזה באוגוסט. אני מנהל חיים רגילים, בדיוק כמו בלונדון או פריס. איכות החיים כאן היא מדהימה. אני אקח את הבן שלי לשחק טניס בהמשך היום וביום חמישי אני אלך לאופרה".

על סגנונו כמאמן: "אחד הדברים שלמדתי הוא שאתה חייב להקשיב לצוות שלך. יכולים להיות לך רעיונות משלך ואתה מקבל החלטות שונות, אבל האנשים מסביבך נמצאים מסיבה מסוימת וחשוב שתסמוך עליהם".

על הציפיות: "הציפיות גבוהות בגלל ההיסטוריה של המועדון, אבל אני לא מפחד מזה. צריך לקחת אחריות. זו ההתפתחות של הקבוצה. הצבתי מטרה של זכייה בטרבל וזה מוסיף לחץ, אבל זה לחץ שאני מרוצה ממנו".

על הישראלים: "הם אנשים עם תשוקה עזה לכדורגל וזה מתבטא בדרכים שונות משאר האספקטים בחיים כאן".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פאקו אייסטרן, משמאל, עוזר מאמן ליברפול 2006. AP
מעדיף להיזכר ברגעים הטובים. פאקו אייסטרן, משמאל, לצד רפא בניטס/AP

על ערן זהבי: "זו מתנה עבור מכבי תל אביב שהוא חלק מהקבוצה. שחקן עם הגישה הנכונה לקחת את המועדון צעד אחד קדימה. הוא בהחלט יכול להצליח בפרמיירליג".

על רפא בניטס: "עצוב שהפסקנו לדבר. היו לנו הרבה רגעים טובים יחד ועדיף להיזכר בהם מאשר ברגעים הרעים. החיים קצרים מדי".

על ג'יימי קראגר וסטיבן ג'רארד: "בביקור האחרון שלי בבריטניה שתינו כוס יין ודיברנו על כדורגל. הם אנשים נהדרים. ג'יימי הוא כמו ספוג של מידע, הוא סופג הכול. אני זוכר שיום אחד הוא היה בחדר הטיפולים וניהל ויכוח בנוגע לזהות המגן הימני של ליברפול בגמר הגביע האנגלי ב-1974. יש לו תשוקה אדירה, אני רואה אותו מאמן ביום מן הימים. גם סטיבן מלא תשוקה בנוגע לכדורגל ולפרויקט שלקח על עצמו בלוס אנג'לס. הם אנשים בעלי אופי חזק שעזרו למאמנים להעלות את הרף בליברפול. עבורם, המועדון תמיד קדם לכל".

על העתיד: "באנגליה נהניתי יותר מכל והבנים שלי מחשיבים את אנגליה לבית. אשמח לחזור יום אחד, אבל כרגע אני מרוכז כל כולי במכבי תל אביב. אולי אנגליה תהיה הפרק הבא שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully